Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864202
    Raluph
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2011

      vorige week weer wat geoefend. Gewoon weer plaatjes tegen elkaar maar ook hoe de dorpel aan de onderkant vast zit, de punt lassen. Dus in een stuk gaten geboord met boor 7. In het midden van het gat begonnen en dan naar buiten toe en de ronde afmaken. Was de eerste keer dat ik dit probeerde.
      [/URL]
      Vijf gaten geboord, eerst de twee buitenste gedaan…beide zat net een plekje wat niet helemaal dicht was :(

      De middelste (laatste die ik deed) ging het beste. de opstaande rand had ik niet van roest ontdaan….waar ik laste wel.
      [/URL]

      Achterkant
      [/URL]

      Ga gewoon lekker door met oefenen…heb nu iets meer dan de helf van mijn 10l fles verbruikt. Ben ook aan het kijken voor een slijptol en/of carrosseriezaag op lucht (als iemand nog een goed merk of model weet, laat maar weten). Heb in de garage 2 lucht aansluitingen achter en in het midden van de garage..wel aan 1 kant. Compressor die er staat kan het als het goed is aan…heeft al eerder een carrosseriezaag “aangedreven”. En gaan kijken voor nieuw plaatwerk… 0.8mm ipv 1.2 waar ik nu mee las.
      [/URL]
      is wel een “Frankenstein” compressor. Is 40 jaar geleden gekocht en er neer gezet….was toen al samengesteld. Zit een pomp op van een DAF…40 geleden gereviseerd (dus gene idee hoe oud hij echt is) en op de ketel gemaakt met toen der tijd een nieuwe elektromotor. enige is dat het afslagventiel (of hoe je dat ook noemt (onder het zwarte kapje))lekt als hij helemaal op druk is. En een filter erop van een Renault.

      heb de kadett vorige week gewassen en staat nu onder de lakens met de ramen open in de garage tot dat het weer beter weer wordt (ergens ooit in 2014)
      [/URL]

      En de garage verder gaan opruimen…wil zoiezo waar de deuren van de auto zitten alles tot de muur vrij maken….dat ik de deuren helemaal open kan doen. Maar wil wel de “sfeer behouden” in de garage want mijn opa heeft de garage zelf gebouwd, ±55 jaar geleden.

      #17864203
      nova1.6
        Lid sinds:
        14 December 2012

        Ziet er toch goed uit ;)

        #17864204
        Sjors-V6
          Lid sinds:
          7 March 2008

          Je hele topic doorgelezen, kei leuk man ! zo hou je je Kadett in ere :thumb

          Leuk dat je jezelf zo heel wat leert, ook op lasgebied (mooi laspparaat) en oe paps helpt ook goed :thumb

          Succes verder !

          enne, ben je jaloers op je autoradio !

          Groetkes,
          Sjors

          #17864205
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            @sjors, bedankt. En zonder ons pap zou ik de auto niet kunnen rijden.

            #17864206
            Raluph
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2011

              En we hebben nieuws…

              Werkbank eindelijk klaar. De oude was aan de kleine kant en de poten waren flink aangevreten door meutel. Dus van ±1,5m naar 3m werkbank
              Van:

              Naar:

              En na 3 maanden stil staan weer eens met het mooie weer met de kadett gereden. Dus uit de garage…..en hij blijft uit de garage want……
              Ik heb er een kadett bij :D .

              Hij is van Mei´74 en is eind 2011 op nederlands kenteken gekomen (komt uit België) Maar gelukkig heeft hij wel oude blauwe platen….Hij is in 2007 compleet overgespoten (professioneel). Hij is nog meer standaard dan mijn E. Geen radio, 1 buitenspiegel, 12 inch velgen, remtrommels rondom, lange pook en rubberen vloermat.
              Plannen:
              -Er zit roest op (duhhh)…..hier ga ik zelf niet aan beginnen, wil ik laten doen.
              -Linker dorpel bij het achterwiel zit een de ergste plek (±5 bij 3 cm).
              -Onderkant rechter spatbord, waar hij bevestigd zit aan de dorpel(niet een erg denk ik).
              -Achter rechter achterwiel een plekje (niet heel erg denk ik)
              -En natuurlijk de onderkant van de deuren (velsrand)
              -Een deukje in het dak bij de bestuurdersdeur, of er een pijp opgevallen is.

              Maar gelukkig is de rest in super staat….achterbak, reservewiel bak, motorruimte en accu bak geen puntje roest te vinden. En de A-stijl is ook hard.
              Dus ik ga er lekker van genieten en kijken waar/door wie ik die plekken laat lassen en spuiten (heb al een idee)

              #17864207
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Jeetje, weer een plaatje man!! Blijft leuk, zeker als ze zo keurig zijn onderhouden, echt een tijdmachine!!

                #17864208
                nova1.6
                  Lid sinds:
                  14 December 2012

                  :thumb Mooie kleur! Nette bak!

                  #17864209
                  nova….
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Mooie c sedan :thumb

                    #17864210
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Krijg een deja vu: heb precies dezelfde gehad in het oranje, maar dan met de korte pook en de modernere velgen, maar ook met de ronde koplampen.
                      Ziet er zo op de foto goed uit. Veel plezier ermee, enne neem je deze mee naar de Brabant meeting?

                      #17864211
                      saluma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 November 2010

                        Netjes hoor.Heel netjes!!!! Als ik eerlijk mag zijn ziet deze Kadett er onder de motorkap netter uit dan de E.
                        Veel veilige kilometers gewenst.Het is je gegund!!!!
                        groetjes Marcel.

                        #17864212
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Ik vind het ook zo’n slimme plek voor de accu heh, lekker centraal achter de voor as. In een E zit hij zo ver vooraan!

                          #17864213
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            @Vinci wrote:

                            Ik vind het ook zo’n slimme plek voor de accu heh, lekker centraal achter de voor as. In een E zit hij zo ver vooraan!

                            Lijkt mij makkelijker met een starthulp,als de accu vooraan zit.Maakt in principe niets uit waar de accu zit,als je startkabels maar lang genoeg zijn.

                            #17864214
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Startkabels? Die hoor je gewoon nooit nodig te hebben!

                              Nee, gaat me meer om gewichtsverdeling in de auto, een 50Ah accu weegt toch al gauw een kilootje of 16, en dat is vooraan de auto behoorlijk ongunstig. Mooiste zou zijn om het onderin ergens onder te brengen achter de voorste as onderaan het schutbord, maar dan kan je er wel echt lastig bij natuurlijk..

                              #17864215
                              saluma
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 November 2010

                                Oh dat bedoel je!!!
                                Ik heb in mijn Kadett een 44 Ah accu erin zitten.(die staat nu op zolder hahaha) en in de Volvo zit een 55Ah accu (2.0 motor)

                                #17864216
                                midnight black
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2011

                                  Daarom legt BMW vaak de accu in de kofferbak en bij de oude Mercedes A had ie helemaal een mooie plek: in de dubbele bodem onder de voeten van de passagier.
                                  Sorry dat we je topic vervuilen Raluph…..

                                  #17864217
                                  Raluph
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 January 2011

                                    geen probleem ;)

                                    Moet nog wel een gordel hebben voor bestuurderskant….is gerafeld. En plastic dorpellijst bijrijderskant, is gescheurd.

                                    Verder is door de vorige eigenaar niet echt bespaard aan onderhoud. Zo is de hoofdremcilinder gereviseerd, nieuwe cilinders, remschoenen en trommels uitgedraaid. En in oktober een grote beurt gehad waar onder andere ook de versnellingsbak olie vervangen is en nog wat kleine dingen. (rekeningen was iets meer dan €400,).

                                    #17864218
                                    Raluph
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2011

                                      ff foto´s gemaakt van de “slechte” plekken
                                      Linker dorpel:

                                      Rechter voorscherm:

                                      Achter rechter achterwiel:

                                      Onderkant:

                                      Zijn allemaal kleine dingen maar ik moet ze wel (laten) aanpakken.

                                      De accubak en de kofferbak zijn goed.



                                      Moet er nog achter komen waar de ronde schakelaar voor is. Heb snel even achter het dashboard gekeken. Zitten twee zwarte kabeltjes aan…..1 naar massa en een onder de stoel, door de opstaande rand onder de bank…en dan ben ik hem kwijt. Hij is niet van het mistachterlicht want die schakelaar zit er rechts naast.
                                      En een keer de stoelen, bank en vloerbedekking eruit halen.

                                      #17864219
                                      midnight black
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2011

                                        Heb je er al 1 met rol gordels?

                                        #17864220
                                        Raluph
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2011

                                          @midnight black wrote:

                                          Heb je er al 1 met rol gordels?

                                          Nee, losse gordel waar je dan met de gesp (of hoe je dat noemt) boven in een kapje kan steken zodat hij niet rond slingert in de auto

                                          #17864221
                                          Raluph
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 January 2011

                                            Eindelijk achtergekomen waar de rode schakelaar voor is…beter gezegd voor was. het was ooit voor achterruitverwarming (een mat die er opgeplakt zat).

                                            En meer roest tegen gekomen.

                                            Onderkant A-stijl


                                            Bestuurderskant

                                            Bijrijderskant


                                            Onderkant linker wielkast voor,

                                            Achterbank eruit gehaald, in de hoeken geen roest. Linker bevestigingspunt van de gordel is best rot, andere kant een kleine beetje roest. (Foto’s volgen nog)

                                            Planning:
                                            -Complete interieur eruit halen.
                                            -Bitium matten warm stoken en eraf halen. Dan hopen dat er geen/niet veel roest onder zit. Dat kaal maken en spuiten.
                                            -De voorschermen eraf halen en dan de wielkuipen en A-stijl kaal maken en kijken hoe het zit qua roest. Valt het mee dan roest verwijderen en spuiten anders nieuwe stukken in lassen.
                                            -Op de laatste foto is de onderkant van de wielkast te zien….even kijken hoe ik dat ga oplossen.
                                            -Onderkant deuren kaal maken en behandelen
                                            -Onderkant nalopen en lichte roest aanpakken die er op 2 plekken zit.
                                            Dorpels ga ik nu niks aan doen…alleen wax erin spuiten. Andere dorpels komen over een paar jaar als het echt nodig is. Vind het zelf te weinig om ze compleet te laten vervangen….misschien dit jaar een klein stukje, links achter
                                            Wel een vraag qua het spuiten. IJzermenie of een epoxie-primer. En welke epoxie dan. En wat er dan overheen spuiten(voor de wielkasten)

                                            Ohja…geluid uit de uitlaat klinkt heel anders dan die van mijn E kadett. Zo heel veel anders is het blok niet maar heb onder de C maar 1 demper zitten.
                                            View My Video
                                            Vind het zelf niet verkeerd klinken voor een 1.2N

                                            #17864222
                                            nova1.6
                                              Lid sinds:
                                              14 December 2012

                                              Geweldig!!
                                              Had 10 jaar terug ook een C tje en daaronder had ik ook geen dempers meer.
                                              Dan het gas loslaten in een tunneltje gevolgd door een paar knallen ala Harley.. :D

                                              #17864223
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Ziet er niet super ernstig uit hoor, allemaal nog oppervlakkig zo te zien.

                                                Menie is voor tuinhekken, epoxy primer is veel beter op een auto omdat lagen er over goed hechten er op. Op menie hechten autolakken sowieso ruk.

                                                Epoxy van Zandleven coatings in Leeuwarden is super, en kan je als consument ook gewoon kopen bij Roeffen repaint voor een best aantrekkelijke prijs. Die coating is niet poreus, in tegenstelling tot vele andere primers. Deze coating is industrieel en wordt op staalconstructies toegepast die in weer en wind jaar in jaar uit staan en dan zit er NIKS overheen gespoten verder aan lak! Het ergste wat gebeurt na tien jaar ofzo is dat het verkrijt, lekker belangrijk!

                                                Het werkt het beste op een gezandstraalde ondergrond, maar bij gebrek aan mogelijkheden kan je ook met een silicium carbide schijf ontlakken. NOOIT MET STAALBORSTELS!! Die bevorderen roesten alleen maar omdat het staal van de borstel ‘opgepotlood’ wordt, en dat krijg je er niet zomaar af, dan heb je al gelijk lucht onder je coating, door slechte hechting.

                                                Zet je deze primer goed in de wielkasten, en spuit je er daarna een goede steenslag coating op dan heb je er meer dan tien jaar geen omkijken naar. En een goede steenslagcoating is GEEN BITUMEN!! Het kwaliteitskenmerk is OVERSPUITBAAR. Dan hoef je niet perse er over te spuiten, maar niet overspuitbaar is per definitie bitumen. Bitumen was vroeger beste goed, maar sinds het aan milieu eisen moet voldoen is het rommel. Het rot weg en hardt uit waar je bij staat en dan gaat het scheuren en rot het er achter net zo hard, of harder nog weg! In Duitsland koop je voor een paar tientjes een hele doos spuitbussen rubber coating, of van die 1 liter flacons voor een perslucht pistool. Rubber, zit origineel ook op de Opels, en meestal is waar het zit ook daar onder nog helemaal gaaf.

                                                Hoe is het olieverbruik?

                                                #17864224
                                                Raluph
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 January 2011

                                                  @vinci, Olie verbruik weet ik niet…nog bijna niks mee gereden, gok dat je het vraagt omdat hij wat rookt.

                                                  Die silicium carbide schijf…welke is dat…als ik op google zoek krijg ik verschillende soorten.
                                                  En die epoxy, die had jij toch ook gebruikt voor je kadett….hoeveel zou ik nodig hebben voor 4 wielkasten en de vloer(binnenkant)
                                                  Topic waar je het over de epoxy hebt:
                                                  viewtopic.php?f=27&t=168328&p=2330547&hilit=menie#p2330547

                                                  #17864225
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009
                                                    #17864226
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      En:
                                                      http://www.conrad.nl/ce/nl/product/819213/3M—-Grove-reinigingsschijf-Scotch-Brite-CG-DC—-100-mm—-10-stuks” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Dit lijkt duur, want je vind dit soort schijven heel goedkoop ook, maar die van 3M die slijten veel langzamer en zijn in gebruik dus weer heel voordelig. Neem voor in de boormachine, niet voor in de haakse slijper, tenzij je een haakse slijper hebt met toerental regeling. Je moet namelijk niet te snel draaien. Deze schijven daarmee vliegt de lak en roest er vanaf, terwijl het gezonde metaal maar heel weinig van weg slijt. Is wat de professionals in de schadeherstel en carrosseriebouw ook gebruiken om lak te verwijderen. Een hele motorkap heb je in een kwartiertje kaal hiermee…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.