Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864177
    Raluph
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2011

      Ons pap gister de banden erop gegooid

      Verder de achterwiellagers in het vet gezet. En bij het verder “nakijken” van de auto zag ons pap dat er een ashoes gescheurd is.

      En daarna heeft ons pap iets opgehaald wat ik besteld had :D

      Moet nog ff gaan kijken voor een fatsoenlijke laskap.
      Aangezien ik deze auto nog ff wil houden en een kadett toch roest zal het ooit nodig zijn om te lassen. Dus nu rustig aan gaan oefenen.

      #17864178
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Hahaha, ik zou zeggen: koop een kadett van de sloop en leef je uit :jerry

        Goed werk weer :D

        Rik :D

        #17864179
        turbo.d
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2013

          Dat lasapparaat is een mooie. Cebora’s staan goed bekend.

          gr
          Marcel

          #17864180
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            wouw, das mooi gereedschap voor de gemiddelde Opelrijder ;)

            #17864181
            saluma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 November 2010

              Ik denk dat Raluph zwarte klusjes gaat doen met dat lasapparaat hahahaha.Succes kerel met je mooie aanschaf.

              #17864182
              Raluph
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2011

                @saluma wrote:

                Ik denk dat Raluph zwarte klusjes gaat doen met dat lasapparaat hahahaha.Succes kerel met je mooie aanschaf.

                Nou….ik ga maar eerst het lassen onder de knie krijgen dus dat wordt veel oefenen (tips altijd welkom).
                sinds vandaag heb ik ook een laskap….want met één hand ga ik alle kanten op behalve doe goede ;)

                #17864183
                saluma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 November 2010

                  Lukt het ondertussen met lassen,Raluph????

                  #17864184
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    Hij het nog geen sloper gevonden om te testen/oefenen :jerry

                    Rik :D

                    #17864185
                    Raluph
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2011

                      Sinds gisteren weer een jaar apk erop.

                      En met het lassen:
                      Heb veel op internet gekeken naar technieken en voorbeelden, heb een boek over mig/mag lassen en dan aan de slag want je leert het door te doen. Begin deze week ook een automatisch dimmende lashelm gehaald en dat werkt ideaal. Veel makkelijker dan met een hand de laskap vasthouden.
                      Heb een plaat staal van 1.2mm dikte en daar knip ik telkens stukken af om aan elkaar te lassen. En vierkante pijpen en dat stukken haaks op elkaar lassen. Dus geen kadett van de sloop om te oefenen…heb daar nu de ruimte niet echt voor.

                      Maar voor mijn gevoel maak ik vorderingen. In het begint was het echt “Kwalitatief Uitermate Teleurstellend”. lang zoeken naar de juiste instellingen en snelheid. ben ook niet echt iemand die een vaste hand heeft dus ging ook alle kanten op.

                      Plaatjes aan elkaar gemaakt en dan nog lassen op de plaatjes zelf. Maar ze liggen er meer op dan in.

                      Maar om plaatwerk aan elkaar te lassen kan je niet lange stukken lassen door de warmte die onstaat in het plaatwerk, dus telkens van die puntjes lassen, ruimte tussen de 2 plaatjes is ongeveer 1 mm:
                      Bovenkant:

                      Onderkant:

                      Het middelste stuk is het beste gegaan. Maar of het geweldig is? Dus als iemand tips kan geven…graag.

                      #17864186
                      midnight black
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        Kun je afzonderlijk de stroomsterkte en de draadsnelheid instellen?
                        Als je de las dieper in de plaatjes wilt krijgen dan moet de stroomsterkte omhoog zodat je meer warmte inbrengt en een groter smeltbad creeert.
                        Of je moet de draadsnelheid omlaag brengen en de lastoorts langzamer bewegen.
                        Als de draadsnelheid te hoog is dan krijg je meer spatten en wordt je mondstuk vies.
                        Hoe ziet de las er aan de achterkant uit?
                        Het is inderdaad een kwestie van veel oefenen en het ziet er voor een beginner best aardig uit. Succes.

                        #17864187
                        Raluph
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2011

                          @ midnight, alvast bedankt voor de tips

                          @midnight black wrote:

                          Hoe ziet de las er aan de achterkant uit?

                          De tweede foto(voorkant) daar heb ik gelast. En de laatste foto (achterkant) is om te laten zien hoever de las is gegaan. Dus daar heb ik niet gelast….

                          #17864188
                          schnitzel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 September 2012

                            zorg er voor dat je te lassen stukken goed schoon zijn . zit er toevallig ook een puntlas stand op ? voor de rest :thumb

                            #17864189
                            Raluph
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2011

                              @schnitzel wrote:

                              zorg er voor dat je te lassen stukken goed schoon zijn . zit er toevallig ook een puntlas stand op ? voor de rest :thumb

                              Normaal maak ik mijn oefenstukken schoner dan op de foto maar het was toen om de lashelm te testen. Maar heb geen puntlas stand erop zitten.

                              #17864190
                              Raluph
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2011

                                weer wat geoefend en deze keer de lasnaad gelijk gemaakt met het metaal.
                                [/URL]
                                geen gaten, maar het is te zien dat de lasnaad wat hoger ligt dan mijn vorig voorbeeld….dus daar nog even aan werken.

                                En ik kan/mag eindelijk kijken voor een tweede auto, als (leer)project zijnde. Had al langer een garage tot mijn beschikking maar niks was zeker voor hoe lang en die zekerheid is er nu zo goed als wel :D .
                                Zit te twijfelen….een C kadett of nog E kadett.
                                Een C kadett met een 2 liter CIH of een E kadett met een c20xe (zelf ombouwen)
                                Een C kadett vind ik mooi en is achterwiel aangedreven maar 9 van de 10 keer is het een 1200tje en die heb ik al. Aangezien het een project auto wordt mag er wel iets hebben met wat meer power. Moet ik alles ombouwen maar dat moet ik met de E waarschijnlijk ook.
                                Een E kadett heb ik persoonlijk iets meer mee, mijn eerste auto en de auto die mijn ouders hadden toen ik geboren werd. En voor mijn gevoel iets makkelijker aan onderdelen te komen om er een c20xe in te leggen (uiteindelijk op kenteken zetten).

                                Ligt natuurlijk aan welke auto je koopt maar bij een C zal er normaal gesproken iets meer cosmetisch werk gedaan worden. En aangezien ik Automotive Engineering doe zal ik meer te maken krijgen met technische en software matige dingen dan het opknappen van een carrosserie.

                                Maar ik ga er nog goed over nadenken…tips altijd welkom ;)

                                #17864191
                                midnight black
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2011

                                  Wat betreft rottigheid kan een E net zo rot zijn als een C alleen bij een E heb je natuurlijk (voorlopig nog) veel meer keuze. Een E met een c20xe erin vinden lijkt me dan ook niet zo moeilijk.
                                  Lassen gaat prima zie ik: waar de las vlak geslepen is ziet het er zeer goed uit, inderdaad nog een beetje oefenen met de instellingen, de lasrups ligt nu erg hoog erop, dat kost veel slijpwerk en veel lasdraad. Maar gaat helemaal goed komen :thumbup

                                  #17864192
                                  ginkelvanmichiel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 April 2007

                                    tipje voor die hoogliggende las: zet de draadsnelheid ietsje lager. Temperatuur wordt iets hoger hierdoor waardoor de sterkte van de las toeneemt :)

                                    #17864193
                                    Raluph
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2011

                                      @ginkelvanmichiel wrote:

                                      tipje voor die hoogliggende las: zet de draadsnelheid ietsje lager. Temperatuur wordt iets hoger hierdoor waardoor de sterkte van de las toeneemt :)

                                      :thumb

                                      En als project auto gaat het waarschijnlijk een E kadett worden. Heb het forum doorgespit voor info maar helaas zijn in veel topic de foto’s niet meer zichtbaar maar nog wel met bruikbare info. Weet nog niet wat voor E kadett want wil eerst weten waar ik aan begin ;) en wat ik nodig heb.

                                      Wat ik denk nodig te hebben:
                                      – c20xe met kabelboom en ECU
                                      – versnellingsbak: F16, F18, F20
                                      – Veerpoten met schijven en klauwen van c20xe
                                      – Aandrijfassen van c20xe
                                      – Achteras met schijven
                                      – Rembekrachtiger (c20xe)
                                      – Branstofpomp van een 2L
                                      – Front verstevigen
                                      – radiateur c20xe
                                      – Motorsteunen, De motorsteunen, moeten die van een c20xe zijn of kan dat van een willekeurige bigblock

                                      Mijn kadett heeft de schakelstang laag door het schutbord lopen terwijl er (meer) kadetts zijn waar de schakelstang hoger door het schutbord gaat. Kan je dan de schakelstang gebruiken van de versnellingsbak die er eerst inzat of om je het ombouwen?

                                      Tips en info, altijd welkom

                                      #17864194
                                      Andreas.Berger
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Ik gebruik, het onderliggende schakelsysteem , zet alleen de schakel kop om

                                        #17864195
                                        midnight black
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 December 2011

                                          @Raluph wrote:

                                          @ginkelvanmichiel wrote:

                                          tipje voor die hoogliggende las: zet de draadsnelheid ietsje lager. Temperatuur wordt iets hoger hierdoor waardoor de sterkte van de las toeneemt :)

                                          :thumb

                                          En als project auto gaat het waarschijnlijk een E kadett worden. Heb het forum doorgespit voor info maar helaas zijn in veel topic de foto’s niet meer zichtbaar maar nog wel met bruikbare info. Weet nog niet wat voor E kadett want wil eerst weten waar ik aan begin ;) en wat ik nodig heb.

                                          Wat ik denk nodig te hebben:
                                          – c20xe met kabelboom en ECU
                                          – versnellingsbak: F16, F18, F20
                                          – Veerpoten met schijven en klauwen van c20xe
                                          – Aandrijfassen van c20xe
                                          – Achteras met schijven
                                          – Rembekrachtiger (c20xe)
                                          – Branstofpomp van een 2L
                                          – Front verstevigen
                                          – radiateur c20xe
                                          – Motorsteunen, De motorsteunen, moeten die van een c20xe zijn of kan dat van een willekeurige bigblock

                                          Mijn kadett heeft de schakelstang laag door het schutbord lopen terwijl er (meer) kadetts zijn waar de schakelstang hoger door het schutbord gaat. Kan je dan de schakelstang gebruiken van de versnellingsbak die er eerst inzat of om je het ombouwen?

                                          Tips en info, altijd welkom

                                          Nou met dit wensen lijstje zou ik wel weten welke E Kadett ik zou aanschaffen: Een GSI 2.0 16v!
                                          Deze heeft ook een andere achteras en extra verstevigingen in de carrosserie, waarom zou je alle moeite doen om van een minder potente Kadett een GSI te maken terwijl het op papier
                                          nog geen GSI is. Aan de gemiddelde Kadett GSI valt ook genoeg te hobbyen hoor (zeker met dat mooie lasapparaat ;) )
                                          Stel nou dat je bijvoorbeeld een Kadett met V6 oid zou willen maken dan kun je beter voor een goede basis qua carrosserie gaan, aangezien technisch dan toch allemaal zwaarder uitgevoerd
                                          moet worden. Succes met je keuze.

                                          #17864196
                                          theunm
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            hij is nog een paar dingen vergeten.
                                            je hebt ook de benzinetank nodig met dikke aansluiting.
                                            niet alleen de rembekrachtiger maar ook de hoofd rem cylinder voor een niet abs en die zijn schaars.
                                            den onderbalk uit de koets van de radiateur moet je over zetten anders past een 16v radiateur niet.

                                            en die schakelstang de boel maar eens naast elkaar leggen je kunt je oude systeem blijven gebruiken.
                                            maar dat is hier op het forum al een paar keer getypd

                                            #17864197
                                            Raluph
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2011

                                              @theunm wrote:

                                              en die schakelstang de boel maar eens naast elkaar leggen je kunt je oude systeem blijven gebruiken.
                                              maar dat is hier op het forum al een paar keer getypd

                                              Heb in het forum best veel rond gekeken maar toch weinig over tegen gekomen. Had een topic gevonden over een cabrio en die had het gat aangepast dus het gat hoger gemaakt in het schutbord vandaar mijn vraag of dat persé moest.

                                              En zoals ik al zei heb ik een lijstje gemaakt wat ik denk nodig te hebben en om te horen hoe andere er over denken (met ervaring op dit gebied). En liever dat ik het uitzoek en er achter kom dat niet echt reëel is dan dat ik later denk van had ik maar….

                                              Maar de zoektoch naar een C kadett loopt ook nog steeds….
                                              Deze staat al een tijd te koop op marktplaats
                                              http://tiny.cc/0zd34w” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                              Maar sinds kort staat deze ook te koop
                                              http://tiny.cc/nxd34w” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              Weet iemand iets over deze auto’s? En zijn de prijzen reëel? Ik weet dat je voor een complete ombouw (minimaal) €1500,- kwijt zal zijn en het goedkoper is om een omgebouwde te kopen. (Anders stuur ik de verkoper wel een mailtje voor meer info)

                                              #17864198
                                              KadAstra-EF
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 July 2010

                                                Ha, 2 uitersten qua afstand.

                                                De ene zit in Noord-Groningen en de andere in Zuid-Limburg king:

                                                Rik -offtopic

                                                #17864199
                                                Raluph
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 January 2011

                                                  @KadAstra-EF wrote:

                                                  Ha, 2 uitersten qua afstand.

                                                  De ene zit in Noord-Groningen en de andere in Zuid-Limburg king:

                                                  Rik -offtopic

                                                  De coupe valt voor mij nog wel mee qua afstand alleen die in groningen :???: beetje ver weg.
                                                  de voorkeur gaat uit naar de coupe

                                                  #17864200
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Hoe rechter je de MIG toorts op het materiaal zet qua hoek, hoe vlakker de las wordt…. even een tip uit mijn eigen ervaring…

                                                    #17864201
                                                    bouke_gsi
                                                      Lid sinds:
                                                      2 January 2012

                                                      hmmm die coupe heb ik wel eens gezien is volgens mij is goeie staat en van een liefhebber!die in ulrum ma ga voor een gsi man digidash zal je doen smelten :wors :wors :wors :wors :wors :wors :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.