Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2013 om 20:18 #17864177
Ons pap gister de banden erop gegooid
Verder de achterwiellagers in het vet gezet. En bij het verder “nakijken” van de auto zag ons pap dat er een ashoes gescheurd is.
En daarna heeft ons pap iets opgehaald wat ik besteld had :D
Moet nog ff gaan kijken voor een fatsoenlijke laskap.
Aangezien ik deze auto nog ff wil houden en een kadett toch roest zal het ooit nodig zijn om te lassen. Dus nu rustig aan gaan oefenen.9 september 2013 om 15:18 #17864178Hahaha, ik zou zeggen: koop een kadett van de sloop en leef je uit :jerry
Goed werk weer :D
Rik :D
9 september 2013 om 16:00 #17864179Dat lasapparaat is een mooie. Cebora’s staan goed bekend.
gr
Marcel9 september 2013 om 17:54 #17864180wouw, das mooi gereedschap voor de gemiddelde Opelrijder ;)
17 september 2013 om 08:00 #17864181Ik denk dat Raluph zwarte klusjes gaat doen met dat lasapparaat hahahaha.Succes kerel met je mooie aanschaf.
17 september 2013 om 17:28 #17864182@saluma wrote:
Ik denk dat Raluph zwarte klusjes gaat doen met dat lasapparaat hahahaha.Succes kerel met je mooie aanschaf.
Nou….ik ga maar eerst het lassen onder de knie krijgen dus dat wordt veel oefenen (tips altijd welkom).
sinds vandaag heb ik ook een laskap….want met één hand ga ik alle kanten op behalve doe goede ;)20 september 2013 om 14:31 #17864183Lukt het ondertussen met lassen,Raluph????
20 september 2013 om 15:41 #17864184Hij het nog geen sloper gevonden om te testen/oefenen :jerry
Rik :D
20 september 2013 om 19:18 #17864185Sinds gisteren weer een jaar apk erop.
En met het lassen:
Heb veel op internet gekeken naar technieken en voorbeelden, heb een boek over mig/mag lassen en dan aan de slag want je leert het door te doen. Begin deze week ook een automatisch dimmende lashelm gehaald en dat werkt ideaal. Veel makkelijker dan met een hand de laskap vasthouden.
Heb een plaat staal van 1.2mm dikte en daar knip ik telkens stukken af om aan elkaar te lassen. En vierkante pijpen en dat stukken haaks op elkaar lassen. Dus geen kadett van de sloop om te oefenen…heb daar nu de ruimte niet echt voor.Maar voor mijn gevoel maak ik vorderingen. In het begint was het echt “Kwalitatief Uitermate Teleurstellend”. lang zoeken naar de juiste instellingen en snelheid. ben ook niet echt iemand die een vaste hand heeft dus ging ook alle kanten op.
Plaatjes aan elkaar gemaakt en dan nog lassen op de plaatjes zelf. Maar ze liggen er meer op dan in.Maar om plaatwerk aan elkaar te lassen kan je niet lange stukken lassen door de warmte die onstaat in het plaatwerk, dus telkens van die puntjes lassen, ruimte tussen de 2 plaatjes is ongeveer 1 mm:
Bovenkant:
Onderkant:
Het middelste stuk is het beste gegaan. Maar of het geweldig is? Dus als iemand tips kan geven…graag.
20 september 2013 om 19:49 #17864186Kun je afzonderlijk de stroomsterkte en de draadsnelheid instellen?
Als je de las dieper in de plaatjes wilt krijgen dan moet de stroomsterkte omhoog zodat je meer warmte inbrengt en een groter smeltbad creeert.
Of je moet de draadsnelheid omlaag brengen en de lastoorts langzamer bewegen.
Als de draadsnelheid te hoog is dan krijg je meer spatten en wordt je mondstuk vies.
Hoe ziet de las er aan de achterkant uit?
Het is inderdaad een kwestie van veel oefenen en het ziet er voor een beginner best aardig uit. Succes.20 september 2013 om 20:31 #17864187@ midnight, alvast bedankt voor de tips
@midnight black wrote:
Hoe ziet de las er aan de achterkant uit?
De tweede foto(voorkant) daar heb ik gelast. En de laatste foto (achterkant) is om te laten zien hoever de las is gegaan. Dus daar heb ik niet gelast….
20 september 2013 om 20:41 #17864188zorg er voor dat je te lassen stukken goed schoon zijn . zit er toevallig ook een puntlas stand op ? voor de rest :thumb
22 september 2013 om 19:05 #17864189@schnitzel wrote:
zorg er voor dat je te lassen stukken goed schoon zijn . zit er toevallig ook een puntlas stand op ? voor de rest :thumb
Normaal maak ik mijn oefenstukken schoner dan op de foto maar het was toen om de lashelm te testen. Maar heb geen puntlas stand erop zitten.
4 oktober 2013 om 20:25 #17864190weer wat geoefend en deze keer de lasnaad gelijk gemaakt met het metaal.
[/URL]
geen gaten, maar het is te zien dat de lasnaad wat hoger ligt dan mijn vorig voorbeeld….dus daar nog even aan werken.En ik kan/mag eindelijk kijken voor een tweede auto, als (leer)project zijnde. Had al langer een garage tot mijn beschikking maar niks was zeker voor hoe lang en die zekerheid is er nu zo goed als wel :D .
Zit te twijfelen….een C kadett of nog E kadett.
Een C kadett met een 2 liter CIH of een E kadett met een c20xe (zelf ombouwen)
Een C kadett vind ik mooi en is achterwiel aangedreven maar 9 van de 10 keer is het een 1200tje en die heb ik al. Aangezien het een project auto wordt mag er wel iets hebben met wat meer power. Moet ik alles ombouwen maar dat moet ik met de E waarschijnlijk ook.
Een E kadett heb ik persoonlijk iets meer mee, mijn eerste auto en de auto die mijn ouders hadden toen ik geboren werd. En voor mijn gevoel iets makkelijker aan onderdelen te komen om er een c20xe in te leggen (uiteindelijk op kenteken zetten).Ligt natuurlijk aan welke auto je koopt maar bij een C zal er normaal gesproken iets meer cosmetisch werk gedaan worden. En aangezien ik Automotive Engineering doe zal ik meer te maken krijgen met technische en software matige dingen dan het opknappen van een carrosserie.
Maar ik ga er nog goed over nadenken…tips altijd welkom ;)
5 oktober 2013 om 19:09 #17864191Wat betreft rottigheid kan een E net zo rot zijn als een C alleen bij een E heb je natuurlijk (voorlopig nog) veel meer keuze. Een E met een c20xe erin vinden lijkt me dan ook niet zo moeilijk.
Lassen gaat prima zie ik: waar de las vlak geslepen is ziet het er zeer goed uit, inderdaad nog een beetje oefenen met de instellingen, de lasrups ligt nu erg hoog erop, dat kost veel slijpwerk en veel lasdraad. Maar gaat helemaal goed komen :thumbup8 oktober 2013 om 20:51 #17864192tipje voor die hoogliggende las: zet de draadsnelheid ietsje lager. Temperatuur wordt iets hoger hierdoor waardoor de sterkte van de las toeneemt :)
15 oktober 2013 om 21:14 #17864193@ginkelvanmichiel wrote:
tipje voor die hoogliggende las: zet de draadsnelheid ietsje lager. Temperatuur wordt iets hoger hierdoor waardoor de sterkte van de las toeneemt :)
:thumb
En als project auto gaat het waarschijnlijk een E kadett worden. Heb het forum doorgespit voor info maar helaas zijn in veel topic de foto’s niet meer zichtbaar maar nog wel met bruikbare info. Weet nog niet wat voor E kadett want wil eerst weten waar ik aan begin ;) en wat ik nodig heb.
Wat ik denk nodig te hebben:
– c20xe met kabelboom en ECU
– versnellingsbak: F16, F18, F20
– Veerpoten met schijven en klauwen van c20xe
– Aandrijfassen van c20xe
– Achteras met schijven
– Rembekrachtiger (c20xe)
– Branstofpomp van een 2L
– Front verstevigen
– radiateur c20xe
– Motorsteunen, De motorsteunen, moeten die van een c20xe zijn of kan dat van een willekeurige bigblockMijn kadett heeft de schakelstang laag door het schutbord lopen terwijl er (meer) kadetts zijn waar de schakelstang hoger door het schutbord gaat. Kan je dan de schakelstang gebruiken van de versnellingsbak die er eerst inzat of om je het ombouwen?
Tips en info, altijd welkom
16 oktober 2013 om 08:07 #17864194Ik gebruik, het onderliggende schakelsysteem , zet alleen de schakel kop om
16 oktober 2013 om 09:54 #17864195@Raluph wrote:
@ginkelvanmichiel wrote:
tipje voor die hoogliggende las: zet de draadsnelheid ietsje lager. Temperatuur wordt iets hoger hierdoor waardoor de sterkte van de las toeneemt :)
:thumb
En als project auto gaat het waarschijnlijk een E kadett worden. Heb het forum doorgespit voor info maar helaas zijn in veel topic de foto’s niet meer zichtbaar maar nog wel met bruikbare info. Weet nog niet wat voor E kadett want wil eerst weten waar ik aan begin ;) en wat ik nodig heb.
Wat ik denk nodig te hebben:
– c20xe met kabelboom en ECU
– versnellingsbak: F16, F18, F20
– Veerpoten met schijven en klauwen van c20xe
– Aandrijfassen van c20xe
– Achteras met schijven
– Rembekrachtiger (c20xe)
– Branstofpomp van een 2L
– Front verstevigen
– radiateur c20xe
– Motorsteunen, De motorsteunen, moeten die van een c20xe zijn of kan dat van een willekeurige bigblockMijn kadett heeft de schakelstang laag door het schutbord lopen terwijl er (meer) kadetts zijn waar de schakelstang hoger door het schutbord gaat. Kan je dan de schakelstang gebruiken van de versnellingsbak die er eerst inzat of om je het ombouwen?
Tips en info, altijd welkom
Nou met dit wensen lijstje zou ik wel weten welke E Kadett ik zou aanschaffen: Een GSI 2.0 16v!
Deze heeft ook een andere achteras en extra verstevigingen in de carrosserie, waarom zou je alle moeite doen om van een minder potente Kadett een GSI te maken terwijl het op papier
nog geen GSI is. Aan de gemiddelde Kadett GSI valt ook genoeg te hobbyen hoor (zeker met dat mooie lasapparaat ;) )
Stel nou dat je bijvoorbeeld een Kadett met V6 oid zou willen maken dan kun je beter voor een goede basis qua carrosserie gaan, aangezien technisch dan toch allemaal zwaarder uitgevoerd
moet worden. Succes met je keuze.16 oktober 2013 om 10:02 #17864196hij is nog een paar dingen vergeten.
je hebt ook de benzinetank nodig met dikke aansluiting.
niet alleen de rembekrachtiger maar ook de hoofd rem cylinder voor een niet abs en die zijn schaars.
den onderbalk uit de koets van de radiateur moet je over zetten anders past een 16v radiateur niet.en die schakelstang de boel maar eens naast elkaar leggen je kunt je oude systeem blijven gebruiken.
maar dat is hier op het forum al een paar keer getypd17 oktober 2013 om 09:32 #17864197@theunm wrote:
en die schakelstang de boel maar eens naast elkaar leggen je kunt je oude systeem blijven gebruiken.
maar dat is hier op het forum al een paar keer getypdHeb in het forum best veel rond gekeken maar toch weinig over tegen gekomen. Had een topic gevonden over een cabrio en die had het gat aangepast dus het gat hoger gemaakt in het schutbord vandaar mijn vraag of dat persé moest.
En zoals ik al zei heb ik een lijstje gemaakt wat ik denk nodig te hebben en om te horen hoe andere er over denken (met ervaring op dit gebied). En liever dat ik het uitzoek en er achter kom dat niet echt reëel is dan dat ik later denk van had ik maar….
Maar de zoektoch naar een C kadett loopt ook nog steeds….
Deze staat al een tijd te koop op marktplaats
http://tiny.cc/0zd34w” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar sinds kort staat deze ook te koop
http://tiny.cc/nxd34w” onclick=”window.open(this.href);return false;Weet iemand iets over deze auto’s? En zijn de prijzen reëel? Ik weet dat je voor een complete ombouw (minimaal) €1500,- kwijt zal zijn en het goedkoper is om een omgebouwde te kopen. (Anders stuur ik de verkoper wel een mailtje voor meer info)
17 oktober 2013 om 09:47 #17864198Ha, 2 uitersten qua afstand.
De ene zit in Noord-Groningen en de andere in Zuid-Limburg king:
Rik -offtopic
17 oktober 2013 om 10:11 #17864199@KadAstra-EF wrote:
Ha, 2 uitersten qua afstand.
De ene zit in Noord-Groningen en de andere in Zuid-Limburg king:
Rik -offtopic
De coupe valt voor mij nog wel mee qua afstand alleen die in groningen :???: beetje ver weg.
de voorkeur gaat uit naar de coupe17 oktober 2013 om 21:27 #17864200Hoe rechter je de MIG toorts op het materiaal zet qua hoek, hoe vlakker de las wordt…. even een tip uit mijn eigen ervaring…
22 oktober 2013 om 17:18 #17864201hmmm die coupe heb ik wel eens gezien is volgens mij is goeie staat en van een liefhebber!die in ulrum ma ga voor een gsi man digidash zal je doen smelten :wors :wors :wors :wors :wors :wors :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.