Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2011 om 10:58 #17236260
Nu ik eindelijk een week 18 ben en bezig ben met lessen, was het tijd om aan mijn kadettje te beginnen (en omdat ik nu vakantie heb)
Er moet nog wel wat aan gebeuren:
– Wielkasten (voor en achter) schoonmaken en behandelen met tectyl
– Remleidingen schoonmaken en behandelen met tectyl
– spatbordranden behandelen met pencopal
– chassisbalken behandelen met tectyl
– Stuur eruit want stuurslot is waarschijnlijk kapot
– oude sloten verwijderen en de nieuwe plaatsen
– binnenkant van de deur behandelen (deurpanelen moeten er toch af omdat de sloten vervangen moeten worden)
– een paar kleine roestplekjes moeten nog aangepakt worden (is gelukkig heel weining). eentje is wel heel lastig…rechts onder in de hoek van de achterruit (dus onder het rubber) :(
– En technisch moet alles nog een keer alles gekeken moeten wordenGister begonnen om de auto op bokken te zetten zodat ik er onder kan.
Daarna de wielkasten achter schoongemaakt met een kwast….omdat hij al 3 maanden in de garage stond was het alleen maar een beetje zand wat er op zat dus dat was er zo af. Daarna de wielkasten behandeld met tectyl.
Daarna de chassisbalken aan de achterkant ook schoongemaakt en behandeld met tectyl en ook een gedeelte van de onderkant van de reservewielbak (de hele onderkant moet nog gedaan worden). En ook nog de ringen aan de bovenkant van de veren (is een zwak punt bij de kadett). Alles was nog Kei hard dus ik hoefde daar gelukkig niks aan te doen. :D
De spatbordranden met pencopal behandeld. Een randje van ongeveel 0.5 cm wit gelaten zodat het niet opvalt (op de foto is het niet helemaal mooi rond gegaan maar later nog een keer afgeplakt en wel mooi(er) gemaakt).
Zo, morgen aan de achterkant alles afmaken en dan de remleidingen onder de auto schoonmaken en behandelen en de wielkasten en de spatbordranden behandelen.
En als het goed is gaat morgen het stuur eruit.
Gister wel alles alleen moeten doen maar morgen komt als het goed is ons pap helpen :Dupdate zal morgen avond of dinsdag komen ;)
1 mei 2011 om 11:02 #17863964Ziet er nog goed uit. Veel succes met verzorgen van je auto..
1 mei 2011 om 11:30 #17863965voor t stuurslot hoeft het stuur er niet uit hoor
1 mei 2011 om 11:49 #17863966@jblfreak wrote:
voor t stuurslot hoeft het stuur er niet uit hoor
Je bedoelt het contact slot denk ik…die is al vervangen. Maar hij is ooit gestolen geweest en toen is men er niet zachjes mee omgegaan. Als je je sleutel uit het contact haalt, kan je normaal nog maar een beetje sturen en bij mij kan je het stuur nog lekker rond gooien…
1 mei 2011 om 11:57 #17863967leuke wagen, hoe gaat het met rijlessen ?
1 mei 2011 om 12:19 #17863968@petrolhead wrote:
leuke wagen, hoe gaat het met rijlessen ?
met rijles gaat wel redelijk….totaal 5 uur gelest… nog geen schade gerede..
Ik heb een vrouwekwaal volgens mijn instructeur…ik haal links en rechts door elkaar ;)1 mei 2011 om 14:49 #17863969succes met je kadett en met lessen
2 mei 2011 om 17:49 #17863970gister ff niks gedaan aan de kadett maar vandaag weer wel.
Eerst de bak waar het reserve wiel in ligt aan de buitenkant verder met tectyl behandeld.
Daarna de onderkant van de dorpels schoongemaakt en roest verwijderd…was gelukkig niet veel. En daarna met tencopal behandeld.Roestplekje schoongemaakt bij linker deur en spatbord
het moet nog wel behandeld worden maar dat gebeurt morgen.verder de onderkant nagekeken..alles zag er top uit. Er zit een dikke zwarte laag op de onderkant dus daar hoefde ik niet aan te doen. verder de remleidingen schoongemaakt en met tectyl behandeld.
Moet nog ff kijken wat ik ga doen met de carterpan want die is roestig
De roest zit ook onder de zwarte verflaag dus ik denk gewoon schuren en met tectyl behandelen.Morgen weer verder
-stuur eruit (als het goed is).
-Wielkasten voor schoonmaken en met tectyl behandelen
-wielkastranden voor behandelen met tencopal
Verder zullen er nog wel wat dingen gedaan moeten worden maar eerst die 3 dingen.2 mei 2011 om 18:30 #17863971zo je kadett ziet er nog goed uit :thumbup succes met verwennen en lessen
2 mei 2011 om 20:49 #17863972zo das een heel net dettje!
Beetje roest heb je altijd, direct goed behandelen! kan ie weer jaren mee!
Have fun met je kadett en de werkzaamheden en natuurlijk succes met je rijlessen!2 mei 2011 om 20:53 #17863973ziet er nog goed uit dat kadettje zeg.. succes met lessen en opknappen.
3 mei 2011 om 12:22 #17863974auto ziet er goed uit he. leuk beginnersautotje
Op een van de foto’s zie ik dat hij wat vettig is bij de carterpan. Is dat er perongeluk opgekomen tijdens het tectileren of zat dat er al? Als het er al zat zou ik als ik jou was dit schoonmaken een stuk rijden en dan nog eens kijken of hij niet lekt (zweten mag). Wanneer een carterpan begint te roesten kan hij namelijk gaan lekken. Aan de hoeveelheid te zien denk ik dat het meevalt maar zeker weten is handig. tis vervelend als je denk dat hij klaar is en hij spontaan olie blijkt te lekken :(
de roest bij het raam kun je zo goed als mogelijk wegschuren en daarna inspuiten met novorox (als dat nog bestaat) dit zorgt ervoor dat het niet verder roest. :wink:
voor de rest veel suc6 gewenst met de auto en je rijlessen. Ik blijf dit project volgen ben zelf ook bezig met een kadett project en vind het wel leuk te zien hoe jij dingen aanpakt ;)
3 mei 2011 om 13:16 #17863975Goed bezig! Leuk om te zien dat ze er nog zijn met leuke bodem.
succes met de kadett en het rijbewijs!3 mei 2011 om 14:12 #17863976@ kadettEsedan:
Ons pap wil het nog ff afwachten met de carterpan maar het is olie want daar ben ik niet geweest met de tectyl en mag er niet mee rijden wan hij is geschorst (maar het kan wel ;))……maar die roestplek bij het raam zal binnenkort wel aangepakt worden en inderdaad met novorox (als het goed is). update zal vanavond komen…want ben eigelijk nu aan het leren voor mijn exames ;)3 mei 2011 om 14:27 #17863977Hier zou ik even de bout/schroef op de rand loshalen (bij het krik punt) van het spatbord en hem even naar voren halen. Meestal zit er tussen ook nog flinke roest…
3 mei 2011 om 14:42 #17863978en je steun daar niet meer onder zetten, vind je dorpelrand niet zo tof zo te zien ;)
3 mei 2011 om 14:52 #17863979@vinci:
klopt, die bout los gehaalt en naar voren gehaalt, er zat een beetje oppervlakkige roest op…ff met staalborstel overheen gegaan en met pencopal behandeld
@Jurgen:
ja klopt…andere kant is wat minder verbogen..maar hij als het goed is niet meer op die bokken komen want ben als het goed is klaar met de onderkant. Maar misschien een keer recht kloppen, zal die inderdaad wel wat leuker vinden.3 mei 2011 om 19:28 #17863980weer een dagje aan de kadett gewerkt.
roestplekje bij de linkerdeur behandeld….ook achter het voorscherm, want daar was ook wat roest
Daarna de dorpels verder met tencopal behandeld want de bokken stonden gister in de weg.Daarna heeft ons pap de stuurspen en de hele zooi eruit gehaald want hij is ooit gestolen geweest en als je de sleutel uit het contact haalde ging hij niet op stuurslot…
En toen zagen we het probleem:
In behuizing die om de stuurpen heen zit, zit een vierkant gat waar normaal het slot op bevestigd wordt. In dat gat komt een pin door als je de sleutel uit het contactslot wordt gehaald. Maar dat was verbogen.
hierdoor zou het slot er normaal niet opkunnen en had met het slot een beetje aangepast
Het voorste slot is het oude…hier kan je zien dat er niks om die pal zit en dus vrij rond kan bewegen. hierdoor bleef de pal niet in een gleuf zitten van de stuurpen waardoor het stuurslot niet werkte.Nu doet het stuurslot het weer en zit de stuurstang weer in de auto. Verder moeten er nog eenaantal sloten vervangen worden…maar de vorige eigenaar had een sloten set op de sloop gehaald en die half ingebouwd (contactslot en bestuurdersdeur). Bijrijdersdeur,achterklep en tankdop moet nog gedaan worden. Maar nu komt het rare, de sloten voor de tanktop en achterklep zijn een ander soort slot dus die palletjes kunnen niet veranderd worden omdat het een heel ander soort sleutel is. Dus die man heeft een sloten set gehaald die uit 2 verschillende soorten sloten bestond….
Dus straks 2 sleutels voor de hele auto…Dus vandaag veel tijd kwijt geweest aan het uitvogelen hoe het zat met de sleutels en sloten die we erbij hadden gekregen….
best raar verhaal hè met die sleutels en sloten ;)
4 mei 2011 om 04:40 #17863981altijd geweldig om te zien een dettje weer wat aandacht geven en lekker lowbudget.
zo ben ik ook ooit begonnen,en de voldoening is dan eens zo groot.
veel succes met lessen en de dett4 mei 2011 om 07:11 #17863982als de sloten verschillen zou ik de orginele laten zitten :P kun je de overige orginele niet repareren met onderdelen uit de set die je heb. Ik weet niet welke sloten ze allemaal geprobeert hebben te slopen maar als dat alleen het contact sleutel is (wat ik verwacht als ik je verhaal zo lees) dan zou ik die proberen te repareren. Anders zit je straks met twee sleutels en dat blijft ergens toch jammer.
4 mei 2011 om 08:07 #17863983@hanskadett:
Tot nu toe had ons pap en opa alles nog liggen wat ik nodig had, dus het heeft me nog niks gekost (…afkloppen ;)) behalve zweet en een beetje pijn..heb mijn hoofd al een keer volop tegen de achteras gestoten toen ik eronder lag
@kadettEsedan:
Nee gaat niet, het contactslot en bestuurderdeurslot waren beschadigd…..als de nieuwe set juist was hadden we alles over kunnen zetten, maar die set bestond uit 2 verschillende soorten dus dat gaat niet.
Dus heb nu 2 sleutels….1 voor deuren en contactslot en voor voor tankklepje en achterklep..dus zo erg is het niet.4 mei 2011 om 10:48 #17863960Succes met het opknappen van deze mooie kadett !
Hoop dat je verders geen narigheid tegenkomt,maar dat zal wel meevallen denk ik zo.
Enne….die sleutels : Het kan erger. Ik zit op t moment bij m’n 16v met 4 sleutels :lol:4 mei 2011 om 15:03 #17863959@Pat70:
Ja dan heb ik nog geluk met mijn 2 sleutels ;)Vandaag niet zo heel veel gedaan…ik had vandaag rijles.
Maar slot van de achterklep zit er nu in. En het slot van de bestuurdersdeur is eruit gehaald, want de lak er omheen was beschadigd omdat ze daar de schroevendraaier er haaks op hadden gezet en zo het slot open hadden (wilden) breken. Dus dat een beetje rechter geslagen en in de grondlak gezet…volgende week met pitlakje wit maken (moet wachten voor de juiste kleur wit).
Om het slot eruit te krijgen en het de deukje een beetje weg te werken moest de deurpaneel eruit en toen zagen we dat zelfs de binnenkant van de deur getectyleerd is.
(beetje lastig te zien)Ons pap had nog ff snel naar de motor gekeken. De v-snaar moet vervangen worden en wat slangen want die zijn aan de drogenkant. De pakking van de carterpan moet als het goed is vervangen worden want de lekt. En de contactpuntjes worden misschien ook nog vervangen.
Dus vandaag niet veel gedaan en nog steeds niets schokkends tegen gekomen (afkloppen)
4 mei 2011 om 17:11 #17863958Je bent lekker bezig,zo te zien.
Maar heeft jou Kadett nog contactpuntjes?Kijk ook even onder je achterbumper,in de lekbak.Daar wil het ook wel eens rotten.
Maar het ziet er heel netjes uit allemaal.
Succes met de Kadett!
gr Marcel.4 mei 2011 om 17:17 #17863957@saluma:
ja, mijn kadettje heeft nog contactpuntjes. Het is een 1.2 sc motor dus met een onderliggende nokkenas…blokje dat al in de C-kadettjes gebruikt werd (verbeter me als ik het fout heb)
En over die lekbakjes, wat een heel klein beetje vliegroest op (van die puntjes). Maar heb er tectyl opgespoten dus da zit wel goed. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.