Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2015 om 12:23 #17931111
@midnight black wrote:
Als ze nou vast eens zorgden dat er minder vaak opgetrokken en geremd hoeft te worden; bij ons liggen er tussen 2 dorpen gemiddeld 24 drempels en 6 sluisjes….Ja maar dat is voor de veiligheid zegt men dan, nou tussen die obstakels wordt gewoon 2 keer zoveel gas gegeven.
wat dacht je van de A2 .. 5 banen en maar 100 km/h wat hebben die andere 3 banen dan voor nut??
is ook voor de verkeersveiligheid en milieu… als ik er met de vrachtwagen rijdt en ik wordt met 10 km/h verschil ingehaald vraag ik me af wat hier het nut van is en zou wat mij betreft 130+ km/h mogen zijn(vooral snachts als de snelweg nagenoeg leeg is)ik lig minder snel wakker van de drempels daar moet je zowel electrisch/hybride/diesel/benzine gewoon remmen dus het vreet van allemaal wel energie..
4 april 2015 om 17:50 #17931112Dat klopt maar dat is nu net het punt: aan de ene kant moet het allemaal milieuvriendelijk zijn maar aan de andere kant wordt het schonere rijden weer flink teniet gedaan. Heb je een boardcomputer in je auto? Dan moet je voor de grap eens kijken wat het verbruik is op het moment dat je weer snelheid maakt na bijvoorbeeld zo’n drempel….
4 april 2015 om 17:58 #17931113@midnight black wrote:
Dat klopt maar dat is nu net het punt: aan de ene kant moet het allemaal milieuvriendelijk zijn maar aan de andere kant wordt het schonere rijden weer flink teniet gedaan. Heb je een boardcomputer in je auto? Dan moet je voor de grap eens kijken wat het verbruik is op het moment dat je weer snelheid maakt na bijvoorbeeld zo’n drempel….
geen idee.. ik kijk meestal op rijbereik.. op alleen snelweg ( 120 a 130 km/h met een vaste voet.. ik heb geen cruise controll) kan ik 700 km op een 60 liter tank doen en als ik alleen stad rijdt ( dus ook met drempels en stoplichten) doe ik 350 tot 400 km op de zelfde tank… vind ik niet slecht voor een v6
4 april 2015 om 23:34 #17931114Wat maakt de overheid het uit als je ook 40l op 100km gebruikt als je maar tankt…..Dat milieu is dan op de 2de plaats..
De euros bepalen en de maten waarin een overheid tekort komt wat goed of slecht voor het milieu is,bij bijna geen tekort zijn der ook geen verkeers sluizen en drempels en bij veel tekort zijn der veel sluizen en flitspunten en vreemde belastingen en rare accijns verhogingen…..A creeert banen B levert inkomsten op…
Als een overheid tekort komt gaat ze zichzelf uitbreiden in de vorm van controleurs enz,dan gaan ze regels maken en naleven…en geld bijdrukken en dan valt het systeem om…Als je de geschiedenis boeken derbij haalt zijn we haast aan het eind van het systeem de ECB is nu al 1100 miljard aan het printen en geeft dit in roulatie aan de banken (voor een bepaalt % aan rente)….Lol iets maken zonder waarde (papier met inkt) en dit uitgeven uit het niets en de rente terug krijgen………Ik maakt een papiertje met derop 100 en krijg daar 0,15 per jaar voor alias 0,15 cent maar ik maak miljarden van deze briefjes……………Dan ben ik super rijk want dan kan ik goud grond aandelen kopen en een mooi spel gaan spelen……
Maargoed 99,999% van de wereld gelooft de politiek en klaagt over de regelgeving maar de geld stroom van de wereld bepaald de politiek en regels,de wereld word niet armer of rijker of net wat,enkel dingen verschuiven……..
De politiek ziet het liefst een hummer met een 6,5l v8 diesel……op alle gebied,maar in de pratijk zeggen ze een dat een Prius het voertuig van de toekomst is..enkel zie ik niks als v8 aan boord hebbende Audi A8,s BMW 7 series en Mercedes S classes op tv de leiding gevende vervoeren,terwijl ze de middeklasse die hun levenstijl betalen in een doosje willen duwen..Want hun in groot wij in klein = goed…en das maar 1 van de vele dingen die niet kloppen met de politiek..
5 april 2015 om 01:31 #17931115@GSE wrote:
Wat maakt de overheid het uit als je ook 40l op 100km gebruikt als je maar tankt…..Dat milieu is dan op de 2de plaats..
De euros bepalen en de maten waarin een overheid tekort komt wat goed of slecht voor het milieu is,bij bijna geen tekort zijn der ook geen verkeers sluizen en drempels en bij veel tekort zijn der veel sluizen en flitspunten en vreemde belastingen en rare accijns verhogingen…..A creeert banen B levert inkomsten op…
Als een overheid tekort komt gaat ze zichzelf uitbreiden in de vorm van controleurs enz,dan gaan ze regels maken en naleven…en geld bijdrukken en dan valt het systeem om…Als je de geschiedenis boeken derbij haalt zijn we haast aan het eind van het systeem de ECB is nu al 1100 miljard aan het printen en geeft dit in roulatie aan de banken (voor een bepaalt % aan rente)….Lol iets maken zonder waarde (papier met inkt) en dit uitgeven uit het niets en de rente terug krijgen………Ik maakt een papiertje met derop 100 en krijg daar 0,15 per jaar voor alias 0,15 cent maar ik maak miljarden van deze briefjes……………Dan ben ik super rijk want dan kan ik goud grond aandelen kopen en een mooi spel gaan spelen……
Maargoed 99,999% van de wereld gelooft de politiek en klaagt over de regelgeving maar de geld stroom van de wereld bepaald de politiek en regels,de wereld word niet armer of rijker of net wat,enkel dingen verschuiven……..
De politiek ziet het liefst een hummer met een 6,5l v8 diesel……op alle gebied,maar in de pratijk zeggen ze een dat een Prius het voertuig van de toekomst is..enkel zie ik niks als v8 aan boord hebbende Audi A8,s BMW 7 series en Mercedes S classes op tv de leiding gevende vervoeren,terwijl ze de middeklasse die hun levenstijl betalen in een doosje willen duwen..Want hun in groot wij in klein = goed…en das maar 1 van de vele dingen die niet kloppen met de politiek..
nouja van top gear hebben ze een keer een test gedaan met een bmw m3 en een Toyota prius… en de bmw m3 hoefde alleen maar de prius bij te houden terwijl die op vol gas over het circuit denderde… en de bmw deed 3 mijlen per gallon beter dan die Toyota prius.. dus dat verklaard een hoop voor die prius… dus op hogere snelheid is een grotere motor beter qua verbruik dan een kleine motor die je op zijn grens duwt… ongeacht de overheid… maar ze maken de benzine belachelijk duur door de accijns.. zelfs transport bedrijven aan de grens laten tankwagens van belgie en duitsland afkomen omdat diesel daar goedkoper is…. dus ja… hoelang ze het vol houden.. ik weet het niet maar als de schatkist leeg is zijn ze wel te laat met aanpassen…
5 april 2015 om 17:30 #17931116Klopt dat is met alle downsize motoren.
AW(dacht ik) heeft een normale gebruikstest gedaan met een Passat 1.2TSi 85pk.
Deze zou volgens de fabrikant VW 1op25gemiddeld moeten rijden.Bij de test voor normaal dagelijks gebruik liep deze BlueMotion 1op9 gemiddeld.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 april 2015 om 18:38 #17931117Werner budding van auto visie heeft dat ook gedaan daar behaalde de vw polo bluemotion de seat ibiza en de skoda fabia Haalde gemiddeld 1 op 19 terwijl ze op 1 op 27,5 moesten hebben
de testen die gedaan worden voor het verbruik van een auto worden overgens gebasseerd op een testmethode uit 1972… die in 1982 een beetje aangepast zijn.. en wat ze dan doen is een auto op de rollenbank zetten en op contante snelheid zetten met de airco uit, geen luchtweerstand op de auto, geen files, geen stads verkeer.. en daar baseren ze het verbruik op… dus je rijdt met een nieuwe auto rond.. die met een lul verhaal van de verkoper aan je is gesleten die met een methode van 1982 (bijna jaar blok voor autos) getest is… en die dus eigenlijk net zo veel of meer verbruikt dan de oudere autos met een grotere motor en minder restricties…
5 april 2015 om 20:51 #17931118Er worden rijprogramma’s afgewerkt die de verbruikswaarden voor stad buitenweg en snelweg bepalen.
Deze testmethode is Akelig gedateerd, tegenwoordig worden de auto’s daarop afgesteld, op deze test.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 april 2015 om 21:01 #17931108https://www.youtube.com/watch?v=QL-BJjc8ohM” onclick=”window.open(this.href);return false; hier hebben ze het al een keer daarover gehad…
8 april 2015 om 08:55 #17931119Het mooiste is nog wel dat mijn Ascona C 1.6S moeiteloos zijn opgegeven verbruik haalt als je gewoon met het verkeer (de moderne auto’s dus) mee rijdt.
1op14 dus.Ook de Corsa Turbo Diesel kan de opgegeven 1op18,4 goed halen.
De Vectra zit met grotere motor (3.0-V6 ipv de 2.5-V6) dan op kenteken precies op het gemiddelde van 1op10.
Veel realistischer toen dus.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 april 2015 om 14:58 #17931120@wim-v6 wrote:
Het mooiste is nog wel dat mijn Ascona C 1.6S moeiteloos zijn opgegeven verbruik haalt als je gewoon met het verkeer (de moderne auto’s dus) mee rijdt.
1op14 dus.Ook de Corsa Turbo Diesel kan de opgegeven 1op18,4 goed halen.
De Vectra zit met grotere motor (3.0-V6 ipv de 2.5-V6) dan op kenteken precies op het gemiddelde van 1op10.
Veel realistischer toen dus.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Klopt wim maar toen waren er niet zo veel boomknuffelaars aan de top die alles doen voor die extra cuub lucht en die extra paar groene blaadjes aan de boom dus toen had er niemand last van dat je met een dikke 6 of 8 cilinder bij de pomp aan kwam… Ik vind het er met de tijd op achteruit gaan… Doe mij maar de goede oude tijd
8 april 2015 om 20:49 #179311211.6Sbenzine en 1.5diesel, die nauwelijks duurder rijden dan vergelijkbare modellen van nu.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 april 2015 om 21:06 #17931122@wim-v6 wrote:
1.6Sbenzine en 1.5diesel, die nauwelijks duurder rijden dan vergelijkbare modellen van nu.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
daarom.. lekker als van ouds blijven rijden… niks mis mee…
9 april 2015 om 06:40 #17931123@wim-v6 wrote:
Het mooiste is nog wel dat mijn Ascona C 1.6S moeiteloos zijn opgegeven verbruik haalt als je gewoon met het verkeer (de moderne auto’s dus) mee rijdt.
1op14 dus.Ook de Corsa Turbo Diesel kan de opgegeven 1op18,4 goed halen.
De Vectra zit met grotere motor (3.0-V6 ipv de 2.5-V6) dan op kenteken precies op het gemiddelde van 1op10.
Veel realistischer toen dus.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dat vind ik wel vreemd inderdaad, daar is ineens een omslagpunt geweest ofzo. Dat fabrikanten zijn gaan liegen over het verbruik.
Mijn Astra G (2003) verbruikt ook exact wat er in het boekje staat. Terwijl de Peugeot 308 (2012) van mijn vader echt behoorlijk minder zuinig is dan wordt opgegeven.
Nu begrijp ik wel dat er veel afhankelijk is van je rechtervoet en wanneer je schakelt, maar toch moet het dus mogelijk zijn om een realistisch verbruik op te geven als fabrikant zijnde.
9 april 2015 om 06:54 #17931124De reden van het minder realistisch verbruik is dat ze vroeger nog geen naden spiegels enz afplakte bij de rijtest en nu wel.
9 april 2015 om 14:01 #17931125@Haasje17 wrote:
De reden van het minder realistisch verbruik is dat ze vroeger nog geen naden spiegels enz afplakte bij de rijtest en nu wel.
Daarom zoals ik al eerder vermelde de test waar nieuwe autos op getest worden stampt uit 1972… En die wordt voor 90% binnenshuis uitgevoerd…dus dan heeft naden afplakken geen nut als er geen luchtweerstand is binnen
9 april 2015 om 14:42 #17931126@TedMechanic wrote:
Dat vind ik wel vreemd inderdaad, daar is ineens een omslagpunt geweest ofzo. Dat fabrikanten zijn gaan liegen over het verbruik.
Ik denk dat je het kantelpunt van het liegen redelijk kunt spiegelen aan de introductie van de emissienorm.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard” onclick=”window.open(this.href);return false;9 april 2015 om 15:36 #17931127Hier de koper van een gloednieuwe Opel Astja j .
Vanaf dag een rare geluiden in vooronder. Dealer kende dat allemaal niet was niks et cetc.
Inmiddels nieuwe drijfstanglagers, zuigers kop verder maar nog steeds een onprettige motor met bijgeluiden.
Geen Claudia Schiffer te zien dan natuurlijk.
Kortom, een gloednieuwe opel die een verkeerde investering is. De afschrijving is gigantisch en dealer en opel nederland willen geen kant op.
Dus dit topic triggerde inderdaad wat onrust ;)10 april 2015 om 06:28 #17931128Even terug naar het begin van dit topic, want we weten allemaal dat het opgegeven verbruik bij welke nieuwe auto dan ook, niet haalbaar is. En who cares. Als je dat zo graag wil weten, kijk je op autoweek waar je van de nieuwere auto’s verbruiksmonitor kan vinden.
Het ding is, aan een nieuwe auto heb je geen omkijken en dat is ook wel is lekker. Een ouwe auto rijden is leuk, maar je hebt van die periodes dat je blijft repareren. Voor de hobby is dat fantastisch, daar heb je de hobby voor. Lekker sleutelen in het zonnetje. Maar als jij je daily driver in de regen en het donker moet repareren omdat je er morgen weer mee naar je werk moet (want niet iedereen kan altijd overal droog staan), dat is niet leuk en daar doe je het ook niet voor lijkt mij.
Het is gewoon heel mooi als jij altijd in je hobby auto kan stappen als je dit wilt en kan repareren wanneer je dit wil en er zo lang over kan doen als je wilt.Dus mijn hobby auto staat lekker in de garage en komt naar buiten als ik daar zin in heb en ik repareer hem wanneer ik daar zin in heb. De nieuwe auto rijdt door weer en wind en heeft nergens last van en of ik nou 100 of 180 met dat ding rijdt, 1 op 20 is het meest onzuinig dat ik heb kunnen halen (diesel).
En nieuwe auto’s kunnen slecht zijn ja, maar als jij ergens tweedehands een oude op de kop tikt, weet je ook niks en heeft die 9 van de 10x ook achterstallig onderhoud.
Het is maar net welke dingen je het zwaarst mee vind wegen in je beslissingen toch?
10 april 2015 om 07:19 #17931129En nieuwe auto’s kunnen slecht zijn ja, maar als jij ergens tweedehands een oude op de kop tikt, weet je ook niks en heeft die 9 van de 10x ook achterstallig onderhoud.
Juist allemaal zaken die je van een nieuwe auto per definitie niet verwacht.
ook achterstallig onderhoud zou zelfs heel bijzonder zijn.
Als ik een 2e hands koop betaal ik een fractie en verwacht ik gebruiksslijtage en mogelijk de kans ( afhankelijk van prijs en garantie) een kat in de zak.
Een gloednieuwe kat in de zak kopen is niet iets waar je op zit te wachten. Wel wat mij gebeurde!
Elke lol in die auto is per rit wel verdwenen, en hij kan heel fijn rijden!10 april 2015 om 08:03 #17931130Tuurlijk kan het bij nieuwe auto’s fout gaan. Het is immers slechts een stukje techniek.
Maar als je ziet hoe enorm veel nieuwe auto’s er afgeleverd worden, dan is het logisch dat je ook een aantal pechvogels ertussen hebt zitten.
Die mensen gaan overal klagen en de mensen waarbij het goed gaat, hoor je nooit.
Ik rijd nu in mijn 2e nieuwe auto en mijn vriendin nog in haar eerste, maar daar is echt helemaal niets mis mee hoor. Moet meer repareren aan mijn hobby auto haha, maar dat is niet erg…dat vind ik leuk. ALS ik het maar kan doen op me eigen tempo wanneer het mij uitkomt :D10 april 2015 om 21:52 #17931131Ik zal me maar aangesproken voelen kennelijk. Maa rik loop nergens te klagen behalve bij dealer en opel nederland die niets doen en nu in dit topic.
Gelukkig zijn er heel veel goed gebouwde opels. De mijne hoort daar duidelijk niet bij!
Dit topic gaat over oa het voordeel van een nieuwe auto. Dat is er in mijn geval dus niet, wel het omgekeerde : het grote nadeel van een nieuwe auto. Je schrijft af als een dwaas.10 april 2015 om 21:57 #17931132@bart-gsi wrote:
@Haasje17 wrote:
De reden van het minder realistisch verbruik is dat ze vroeger nog geen naden spiegels enz afplakte bij de rijtest en nu wel.
Daarom zoals ik al eerder vermelde de test waar nieuwe autos op getest worden stampt uit 1972… En die wordt voor 90% binnenshuis uitgevoerd…dus dan heeft naden afplakken geen nut als er geen luchtweerstand is binnen
Dat klopt niet helemaal, de meeste auto’s worden op dezelfde baan getest van diverse fabrikanten met dezelfde eissen.
10 april 2015 om 22:00 #17931133@seth_space wrote:
Ik zal me maar aangesproken voelen kennelijk. Maa rik loop nergens te klagen behalve bij dealer en opel nederland die niets doen en nu in dit topic.
Gelukkig zijn er heel veel goed gebouwde opels. De mijne hoort daar duidelijk niet bij!
Dit topic gaat over oa het voordeel van een nieuwe auto. Dat is er in mijn geval dus niet, wel het omgekeerde : het grote nadeel van een nieuwe auto. Je schrijft af als een dwaas.Wat ik niet begrijp is dat er zoveel vervangen is op een nieuwe auto. heb je een filmpje van het geluid?
Ik vermoed namelijk zelfs dat het geeneens een motor probleem is. Rijd die ook slecht dan?10 april 2015 om 22:21 #17931134@Haasje17 wrote:
Dat klopt niet helemaal, de meeste auto’s worden op dezelfde baan getest van diverse fabrikanten met dezelfde eissen.
haasje heb je ook dat filmpje dan helemaal bekeken waar het in uit gelegd wordt dat het een test is volgens Europese eisen.. niet volgens de eisen van de fabrikant…
dus een testbaan voor de levensduur van de auto heeft hier niet veel mee van doen als je dat bedoel.. in dat filmpje gaat het enkelt maar om het verbruik van de nieuwe autos die niet overeenkomen met wat de fabrikant claimt.. dus los van het feit of de auto kwalitatief gezien goed in elkaar zit of zoals sommige nog net niet uit elkaar valt wanneer je bij de dealer de poort uit rijdt… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.