Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17931034
    arjontje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 March 2006

      @Vinci wrote:

      Die nieuwe Corsa ziet er praktisch net zo groot uit als mijn Kadett, weet niet of de binnenkant ook zo ruim is, maar het ziet er vrij volwassen uit in elk geval! :thumbup Vind zowieso die nieuwe Opels allemaal errug mooi van uiterlijk! :wub

      Nee ik zat nu weer een beetje te kijken naar een Zaf A 2.2, lekker ruim en kost niet echt veel. Maar goed, ik heb mezelf altijd voorgenomen om niet te beginnen aan auto’s met EGR kleppen en Joost mag het weten wat voor onzin milieu troep! :puke Nou is overal wat aan te doen natuurlijk… :angel

      Mocht je ooit dan een nieuwere auto willen dan zit je toch vaak aan een egr klep.

      #17931035
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Ja weet ik, maar ik vind het net zo iets als iemand vertellen dat hij zijn eigen poep maar weer op moet eten omdat dat minder belastend is op de riolering. En het dan raar vinden dat zo iemand ziek wordt…. :hmmz

        Gelukkig zijn er mogelijkheden zo’n ding af te doppen…. :thumbup

        #17931036
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Maar je hebt gekeken naar een zafira? :hmmz
          Heb nu ineens een heel ander beeld van je :jerry

          #17931037
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Jep LOL :D , zou zo’n wagen 10 jaar geleden nog geen blik waardig gevonden hebben, maar als je een gezin hebt spelen er andere belangen heh…. :vertag En heb geen geld voor een auto er bij ofzo….

            #17931038
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              Met kwijlende labrador? :jerry

              #17931039
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Hahah, nee gelukkig niet zeg! :puke Maar wel lekker veel zooi mee met kamperen in de zomer…. king:

                #17931041
                Eviltruckdriver
                  Lid sinds:
                  4 August 2013

                  tja nieuwe auto,s zijn leuk maar nodeloos zwaar niet veel zuiniger behalve in de ogen van de staat en de verkoper en veel ingewikkelder voor de doe het zelver zoals ik maar bovenall niet alle maar een hoop auto,s zijn gewoon eenheidsworst je kunt er zo renault of skoda of volvo op plakken en de leek zou het nog niet merken geef mij maar een krakende karakterkar ik word pas bang als mij auto niet meer rammelt dan is ie pas echt stuk :wub :wors king: :afro

                  #17931042
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    ze maken het ook extra moeilijk voor de hobbyist
                    die corsa uit 2000 van mij zat de lmm met torxjes met een puntje in het midden
                    gelukkig is mn griptang niet zo selectief
                    ook de slangklemmen zijn het model die om de aandrijfashoes zitten :puke
                    die gaan er binnenkort ook aan :jerry

                    #17931043
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Bij dat soort torxen tik je dat pinnetje er zo uit.

                      Waarom ik geen nieuwere auto zou nemen:
                      1.bestaat uit vier keer zo veel onzin onderdelen, dus vier keer zo snel stuk.
                      2.wil pertinent geen canbus
                      3.wil pertinent niet een door overheid afgedwongen en door de fabrikant met tegenzin ontwikkelde emmissietroep die de prestaties (en netto milieuwinst!) om zeep helpen.
                      4.wil de leugenachtige en puur op winst uitzijnde overheid/belastingdienst niet steunen.
                      5.vind de gemiddelde moderne auto ronduit karakterloos
                      6.ik wil de weg voelen in mijn stuur, en niet zo’n op Mien uit Urk aangepast strijkijzer.
                      7.wil geen motor met een plastic inlaat en plastic deksel er op.
                      8.alle argumenten die men aandraagt om voor een nieuwe auto te gaan zijn niet waar, ze zijn niet zuiniger, ze roesten nog steeds vaak hard en lijden zonder enige uitzondering aan overgewicht.

                      Zo kan ik nog wel een half uurtje door gaan…

                      Ook nieuwere opels heb ik bedenkingen over, wil geen siemens meuk ook, geef mij maar Bosch.

                      #17931044
                      joop1970
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 September 2010

                        Ben het grotendeels met je eens, tijdje in een nieuwe peugeot 208 gereden maar had er niet meer plezier aan als mn eigen corsa. Hele interieur met touchscreen werkte gewoon niet optimaal, schakelen was ook teveel speling. Ik zie dan de meerwaarde van zon auto tov een 17 jaar oude corsa niet echt (waar eigenlijk geen oud onderdeel meer opzit)

                        Aan de andere kant, een maat van mij heet een 1 serie, de 125 en dat rijd toch echt wel heel goed. Bochtenwerk is strak, berg comfort. Interieur is goed afgewerkt, mediasysteem wat WERKT, niet zon kansloos touchscreen. Audiosysteem wat goed klinkt. Goed je betaald ervoor maar ik zou het wel weten.

                        Qua milieucrap, tsjah zon auto gaat toch het rood in bij mij dus dat brand wel schoon, en de overheid subsidiëren doe je toch al. Ook met een oude auto waar je onderdelen voor koopt……

                        #17931045
                        Andre_Ede
                          Lid sinds:
                          16 June 2006

                          Koop meestal jong en rij die dan lang, Kadett D (3 jaar oud) die ik kocht reed ik 1 jaar, Kadett E (1 jaar oud) reed ik 9 jaar, Astra F ( 3 jaar) 8 jaar, Astra G ( 3 jaar) nu 13 jaar, Astra H (4 jaar) reed ik 6 jaar, en zijn opvolger is er net zal ook vele jaren mee gaan.

                          Tussen de () de ouderdom bij aan koop.
                          De Astra H was nog geen 1000 euro afschrijving per jaar, de Astra G 800 euro per jaar afschrijving, bij de Astra J die ik nu rij gaat het nu hard maar zodra die op leeftijd komt zakt dat heel erg.

                          #17931046
                          bassie16V
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 January 2007

                            Ik ben blij dat er mensen zijn die nieuwe auto’s kopen.
                            Want als niemand meer nieuw koopt, dan heb ik straks ook niks meer te kiezen :jerry

                            Ik rij zelf in een Senator uit 1978, en die is ook ooit nieuw geweest en ben blij dat iemand die toch nieuw
                            heeft gekocht…. :D :D

                            #17931047
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              @Andre_Ede wrote:

                              Koop meestal jong en rij die dan lang, Kadett D (3 jaar oud) die ik kocht reed ik 1 jaar, Kadett E (1 jaar oud) reed ik 9 jaar, Astra F ( 3 jaar) 8 jaar, Astra G ( 3 jaar) nu 13 jaar, Astra H (4 jaar) reed ik 6 jaar, en zijn opvolger is er net zal ook vele jaren mee gaan.

                              Tussen de () de ouderdom bij aan koop.
                              De Astra H was nog geen 1000 euro afschrijving per jaar, de Astra G 800 euro per jaar afschrijving, bij de Astra J die ik nu rij gaat het nu hard maar zodra die op leeftijd komt zakt dat heel erg.

                              je noemt hier bedragen aan afschrijving, waar ik meestal mn auto’s voor koop :jerry

                              #17931048
                              babbeleer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 January 2015

                                ik zelf heb een bmw 1 uit 2008 gehad. Het radiogeluid was gewoon slecht. Nu opel adam, geluid gewoon stukken beter. Adam bevalt ook beter als 1 serie.

                                #17931049
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Weet niet, mijn 29jaar oude buitenslaper staat ook nog in de 1e lak.

                                  De 1op20 voor de bluemotion is bij normaal stadsgebruik, net als de kadett bij normaal stads verbruik.
                                  Naar Limburg op en neer deed deze oude Vervuiler een 1op27 a 1op28.

                                  Met de Skoda Fabia Combi rijd ik bij 100 op de cruise net zo duur als onze kadett dat bij 100 deed, en liep de kadett zelfs zuiniger bij 120km/u.

                                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                  #17931052
                                  jethro
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2008

                                    Nieuwe auto kopen is geld verbranden, alleen de eerste drie weken is het gevoel ik heb een nieuwe. ;)
                                    Koop eentje van 3 jaar oud. :thumb

                                    :jerry

                                    #17931051
                                    omegast
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 December 2014

                                      laat mij maar lekker in de omega sturen.ik weet wat ik eraan heb.het is alleen belachelijk in de wegenbelasting :puke
                                      en op de den duur krijg je toch een band,met zo,n beessie.en nieuwe auto,s met die gedownsizede motoren heb ik ook helemaal niks mee.

                                      #17931053
                                      arjontje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 March 2006

                                        @babbeleer wrote:

                                        ik zelf heb een bmw 1 uit 2008 gehad. Het radiogeluid was gewoon slecht. Nu opel adam, geluid gewoon stukken beter. Adam bevalt ook beter als 1 serie.

                                        dat is bij Opel wel vaker. De duurdere radio’s bij Opel geven al een goed geluid. kreeg vaak complimenten over de geluidsinstalatie van de b Vectra. Terwijl dat gewoon origineel was.
                                        Ook vind ik de installatie van mijn c Vectra erg goed.

                                        Tuurlijk kan het altijd beter. Maar ik ben tevreden.

                                        #17931054
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Tja wat moet ik zeggen:
                                          Mensen die wat te besteden hebben en graag nieuw rijden = nieuw is gewoon nieuw,vaak probleemloos de eerste jaren,hot model,garantie door de dealer,geen zorgen rijden..
                                          Als je nieuw kunt betalen zul je ook we de afschrijving kunnen betalen,anders laat je het wel.

                                          Na een paar jaar gaat ie terug naar de lease maatschappij of dealer om te steken..

                                          Het gebruikte segment kent vele gebruikers..Liefhebbers….Mensen die het niet te breed gaat enz enz.

                                          Persoonlijk…Rij ik al 14 jaar Monza/Senator in grote lijnen,omdat ik die autos van a tot z ken en ik ze nog steeds mooi vind,dat wil niet zeggen dat ik nieuwe auto,s niet mooi vind maar dan kom ik toch bij de klasse USA modellen uit zoals een Dodge Ram of Ford Raptor,maar das misschien ooit voor later zolang mijn Monza,s me nog dienen zonder al te veel ellende,hou ik me daarbij.

                                          #17931055
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Hahaha, ja als je geluk hebt, maar van alle lease bakken, en persoonlijk aangeschafte nieuwe auto’s van collega’s (meer dan 400 zijn dat er die ik allemaal persoonlijk goed ken) en onze clubleden bij de ASK in Hilversum (bijna 400 leden) is de realiteit dat veel nieuwe auto’s helemaal niet zo probleemloos rijden.

                                            Ken meerdere schrijnende gevallen met distributiekettingen (peugeot 3008 1.6 htp, wat een dramabak!! Ford Galaxy 1.6 turbo benzine, drijfstang door blok. Om over een arsenaal aan Mercedes en VW leed maar te zwijgen) en ja, er was sprake van garantie, maar je bent zomaar je auto een paar dagen kwijt, en als dat op vakantie gebeurt en je weet niet eens wanneer het weer klaar is, lekker!

                                            Het lijkt meer schering en inslag te worden, auto’s worden blijkbaar ook voor de eerste assemblage te ingewikkeld om betrouwbaar af te leveren, en de fabrikanten worden zowel door de consument als de politiek onder druk gezet om ze goedkoop te leveren, maar wel met een hele winkel opties, en nog milieuvriendelijk ook??!? Hoe dan??

                                            Mijn advies is, wacht eerst eens drie jaartjes af en koop dan een auto die betrouwbaar is gebleken, met een onderhoudshistorie waar enkel gewoon onderhoud in zit en geen dikke reparaties. Zo ben je betrouwbaarder uit dan nieuw, puur omdat je het risico op kinderziektes zo verkleint.

                                            Ik vond trouwens de kleine cylinderinhoud een goed punt hierboven. De specs van die 3008 hpt zijn toch heel wat op papier, maar hoe lang tunen motorbouwers al motoren, ook 1600tjes, en om die cijfers te halen weten we allemaal wat dat met de betrouwbaarheid doet. Om dat in een productiemodel toe te passen, waar het dus niet om handgebouwde fijnafstemming en perfectie betreft is best naiëf. Lijkt het althans, want ook hier is door de overheid door emissieeisen de fabrikant weer het mes op de keel gezet. En waarom?? In het hele streven naar een betere uitstoot wordt nog steeds productievervuiling weggewuifd, terwijl daar het leeuwendeel van de emissie en de vervuiling al plaatsvindt. Voordat je return of investment hebt qua emissie op de productievervuiling ben je 30 jaar verder als je een “oude stinkoldtimer” naast een groene blaadjes “a” label auto zet uit 2015.

                                            Om nog even een nadeel aan te kaarten wat ik persoonlijk heel naar vind aan nieuwe auto’s is de boomstam van een A-stijl, die in veel auto’s zelfs nog een Y-splitsing maakt. In dat soort auto’s kom je hoofdschuddend op elke kruising aan om langs de stijl te kijken of er zich niet net een fietser of motorrijder achter heeft ‘verstopt’.

                                            Dit is trouwens wel een bezwaar bij meer mensen, en wordt nu ook uitgebreid onderzocht of dat niet aan een maximum maat moet gaan voldoen die aan het gezichtsveld mag ontbreken.

                                            Hoe zo veilig? Veiligheid is bij moderne auto’s heel eenzijdig bekeken, er wordt alleen maar gedacht aan de inzittenden! :puke

                                            #17931056
                                            Haasje17
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              8 September 2009

                                              Maar vinci, wil je nog een niet canbus auto zul je als nieuwste auto aan de vectra B, Corsa B, Astra G, en Zafira A kunnen kiezen binnen opel. En dan is de 2.2 de meest moderne motor. De rest is allemaal op basis van alle motoren die ook in de kadett eignelijk al te vinden waren. Maar dan steeds verbetert of nokasje meer gekregen.

                                              #17931057
                                              bart-gsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 July 2012

                                                ik ben eerlijk gezegd ook geen liefhebber van nieuwe autos..
                                                gaat vaak om de bijtelling en subsidie (waar grotendeels misbruik van gemaakt wordt of uitgemolken wordt)
                                                mensen willen vaak een kleinere motor omdat dat zuiniger is.. maar als je een kleine motor pakt met ongeveer 100 pk en je zet er een x25xe naast met 170 pk en alle 2 het zelfde totaal gewicht ( full option 5 mensen kofferbak vol met bagage) rond de 1500 kg ongeveer als voorbeeld dan is die v6 toch een betere keus omdat die minder moeite heeft met het gewicht om vooruit te trekken… of te duwen als je een omega hebt met rwd.. en op een langere afstand als je met cruise controll rijdt rijdt je met zo`n v6 toch wel zuiniger dan met zo`n 4 pitter… de weg is niet altijd vlak.. dus zal die 4 cilinder er iets meer moeite mee blijven houden om op snelheid te blijven..alleen is wel dat in de stad met accelereren en stoppen een 4 cilinder minder verbruikt dan een v6 onder normale woon werk omstandigheden want dan sta je vaker stil bij stoplichten.. dus mpv of middenklasser sedan met 1 a 2 personen erin en een koffertje met papierwerk
                                                maar als er wat kapot gaat aan de auto is het veel al prijzig bij nieuwe autos en wordt vaak het zootje in bedwang gehouden met een leger formatie aan electronica.. hierbij moet ik wel een kant tekening maken want soms kan het wel handig zijn want je kan dan gewoon een laptop aan pluggen en de ECU verteld je wat er aan het handje is… waarvoor je dus geen zoektocht hoeft te houden…
                                                dus het hangt best wel samen dat oud en nieuw en grote en kleine motoren…
                                                en milieu daar ben ik geen voorstander van.. om zo`n berg problemen in autos te proppen om die extra paar groene blaadjes an de boom te redden of die extra paar cc zuurstof die dan schoner is.. je merkt er vrij weinig van.. we zijn al zo`n 100 a 110 jaar met autos in ontwikkeling en toen werden en nog degelijke autos gebouwd die echt lang mee moesten.. bekend van de oude Amerikanen die nu nog rond rijden.. en het milieu had niemand iets mee bezig gehouden en het boeide toen nog niet.. alleen de laatste 10 a 15jaar zijn ze er mee bezig in den haag en brussel en met al die maatregelen valt er niks extras mee te redden.. ik vind overgens wel dat autofabriekanten op de oude toer door moeten gaan .. degelijke autos maken die zo min mogelijk kinderziektes hebben.. en de politiek moet maar opstappen en mensen neer zetten die verstand van zaken hebben…
                                                zelfde met die sloopregeling… mensen moesten massaal schoner gaan rijden…
                                                je auto moest 1 jaar in jouw bezit zijn geweest en minimaal 3 maanden APK hebben… dus mensen die een afgekeurde auto hadden lieten de auto maken om um vervolgens te laten slopen….
                                                het heeft in Amerika niet veel opgelevert want nadat veel mensen hun auto de pers in hebben laten gaan ( soms ook een zeldzame buick grand national GNX waar er maar 500 van gemaakt waren) en mensen een prius of iets dergelijks gekocht hadden met een hybride aandrijving waren mensen er niet tevrede over want de auto haalde de verbruikcijfers niet zoals de fabrikant die op gaf en kwamen ford en chevrolet met de advertentie om de hybrides in te ruilen voor een V8 pickup
                                                ik vind dit soort dingen een lachertje wat de overheid de autohandel opzadeld
                                                sorry voor deze slappe ouwehoer verhalen maar wilde dit ff kwijt en leek dit mij een toepasselijk onderwerp.. misschien dat er mensen mee eens zijn of niet…. maar dat daar gelaten…

                                                #17931058
                                                GSE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 August 2006

                                                  Alles is heel simpel:
                                                  Als het geld op is moet je het ergens halen en dat is niet de medelander in de flat 3 hoog met de uitkering maar dan ga je het halen bij mensen die iets bezitten met name een huis of die werk hebben of een inkomen wat meer is als het minimum,en de auto is daar een goed voorbeeld van..

                                                  Als der geld genoeg was of NL bv op een oliebron zou zitten en de olie 100€ per vat zou staan en der nog voor 30 jaar olie was,dan word niet moeilijk gedaan over brandstof belasting of andere onzin,maar nu zijn de centjes op en moet de overheid het ergens halen en das bij degene die iets doen of bezit..

                                                  Wat denk je dat bijtelling slurptax enz enz werkelijk voor is?

                                                  Het Kiyoto verdrag is van tafel geschoven omdat het te duur is en de economische groei in de weg staat…Dus wat betekend het milieu als het de economie in de weg loopt?

                                                  #17931059
                                                  bart-gsi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2012

                                                    Over de slurptax hadden ze het bij autovisie over met de ford mustang boss 302 die kost in amerika 30.000 dollar.. Maar als die op nederlandse bodem staat met gele platen voor en achter zit ja al snel op 75.000 euro om die reden was die auto hier niet via de reguliere dealer te verkrijgen.. Aldus werner budding

                                                    #17931060
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      Dat klopt op top op een zeker niveau,in de usa is alles zonder belastingen maar het verschil tussen hier en daar gaat hier naar de overheid…En de overheid doet daar een zorgstaat mee runnen,als je zonder job zit krijg je hier gratis geld als je 65 bent krijg je gratis geld als je echt niet kunt ga je op kosten van de overheid naar een verzorgings tehuis en als je goed je best doet betaalt de overheid je opleiding,dat ga je niet voor elkaar krijgen in de US.

                                                      Ik ga hier geen economie les geven,maar op het gebied van auto liefhebbers zijn veel landen beter als NL,maar op veel andere punten liggen die landen dan weer achter,dus is maar net waar bevind je je op de wereld..

                                                      Back naar topic,dat je als je hier een nieuwe auto koopt je enorm veel rare belastingen betaal is normaal,want immers dat moet voor het milieu,want als je veel betaalt is het goed voor het mileu..

                                                      Het budget van de infrastructuur word verminderd en de houderschaps belasting moet omhoog….Je huis zakt in marktwaarde maar de WOZ gaat omhoog..

                                                      Op 1 jan stond ruwe olie op plus minus 50$ per vat het heeft ooit op 110$ per vat gestaan dacht ik ipv 1.8€ koste de benzine geen 0,9€ per liter maar rond de 1,35/1,4€ waar is dat verschil heen want bv een vat olie van 50$ naar 75$ merken we direct aan de pomp…(op 1 jan heeft de overheid de belasting weer verhoogt is het andwoord)

                                                      Nu de ECB quatative easing aan het doen is (zorgen dat de banken weer wat geld in de kassa krijgen en dit uitgeven en de economie weer uit het slop moet trekken) wat in feite een vorm is van je uit de schulden printen op een zeker niveau….Komen der meer euros en als der veel van iets is daalt de waarde,maar brandstoffen/olie word in $ verhandelt en nu moeten wij meer euro,s geven om dezelfde aantal dollars te krijgen als bv een jaar terug met als gevolg dat we dit aan de pomp merken eerst waren 120 dollar 100 euro dit zal binnenkort wel 1 1 worden dan betalen wij zonder iets te doen al 20% meer stel je dan eens voor dat olie naar de 100$ per vat gaat dan zit je al snel op 1,80 per liter + de verhoging van 1 jan en de 20% euro dollar koers……

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.