Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17931135
    TedMechanic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2007

      @smileyspeedster wrote:

      @TedMechanic wrote:

      Dat vind ik wel vreemd inderdaad, daar is ineens een omslagpunt geweest ofzo. Dat fabrikanten zijn gaan liegen over het verbruik.

      Ik denk dat je het kantelpunt van het liegen redelijk kunt spiegelen aan de introductie van de emissienorm.
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Dat is best mogelijk ja. Mijn Astra is nog euro 4, daarna is het misgegaan denk ik. Ik denk dat euro5 een te zware regel is geweest om aan te houden zonder vals te spelen.

      #17931136
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        @TedMechanic wrote:

        Ik denk dat je het kantelpunt van het liegen redelijk kunt spiegelen aan de introductie van de emissienorm.
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Dat is best mogelijk ja. Mijn Astra is nog euro 4, daarna is het misgegaan denk ik. Ik denk dat euro5 een te zware regel is geweest om aan te houden zonder vals te spelen.[/quote]

        Ik denk overgens dat euro klasses haalbaar zijn voor vrachtwagens.. Die zitten namelijk al op euro 6 en dat voor benzine autos de grens idd al bereikt is.. Maargoed.. Los van dat.. Zie je ook wel eens in steden/dorpen van die brommer en scooters met een blauwe rookwolk voorbij rijden?? Ook lekker.. Not maar ik denk dat we daarmee nog wel 6 paginas vol kunnen maken… ( ben ik overgens niet van plan)

        #17931137
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Een euro4 dieseltje zonder roetfilter wil zijn opgegeven verbruik wel halen, de met roetfilter zit al weer flink verschil in.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #17931138
          smileyspeedster
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2010

            Ik hoorde pas van plannen van utrecht om de dieselnorm naar 2006 te trekken, ipv 2001.
            Dat gaat gewoon steeds verder, en benzineauto’s komen ook aan de beurt.
            Over een jaar of 10 kun je je ouwe meuk buiten de stad parkeren, en met het electroboemeltje verder de stad in.

            #17931139
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              @smileyspeedster wrote:

              Ik hoorde pas van plannen van utrecht om de dieselnorm naar 2006 te trekken, ipv 2001.
              Dat gaat gewoon steeds verder, en benzineauto’s komen ook aan de beurt.
              Over een jaar of 10 kun je je ouwe meuk buiten de stad parkeren, en met het electroboemeltje verder de stad in.

              dan mogen ze van mij op hun kop gaan staan maar ik ga me auto niet wegdoen omdat een groepje mensen zich stoort aan uitlaat gassen.. mij zul je ook nooit in een hybride of electro auto krijgen… zowel als bestuurder als passagier niet..

              #17931140
              TedMechanic
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2007

                Ik vind het lachwekkend hoeveel mensen er tegen hybride of electro auto’s zijn. Ik vraag me af of die mensen ook nog steeds een Nokia 3310 gebruiken.

                Het is onzin om je te verzetten tegen technologische ontwikkelingen. Sterker nog, het is dom. Als iedereen dat zou doen, dan zou iedereen hier nog met paard en wagen rijden. In Amerika is dat de amish cultuur toch?

                Ik snap wel dat iedereen bang is voor draadjes en canbus enzo en dat ze straks niks meer zelf kunnen aan de auto. Ik kan je alleen maar aanraden om je meer te verdiepen in de techniek, want je kunt het toch niet tegenhouden. Ik denk dat 100 jaar geleden mensen zich ook zo voelden toen hun paard en wagen vervangen werd voor een auto.

                Ik weet niet hoe oud iedereen is, maar ik schat iedereen tussen de 20 en de 40, om dan al een ouwe zeur te zijn en het over “die goeie ouwe tijd” te hebben… Dan heb ik medelijden met je, want dan ga je het nog zwaar krijgen de rest van je leven.

                #17931141
                SimpleFace
                  Lid sinds:
                  14 July 2014

                  Tja, een Nokia 3310 word echter niet verboden en daar gaat het om, je eigen keuze kunnen maken. Je kan best een elektrische auto hebben en daarnaast nog een good old v8, maar wordt straks dus lastig als alles geweerd word onder het mom van milieu bla bla, terwijl het eigenlijk alleen maar om de nieuwe autoverkopen gaat. Feit is dat er auto’s gemaakt worden aan de hand van nutteloze en verouderde testen, en we dus opgescheept worden met inferieure producten omdat ambtenaren achter een stoffig bureau dingen verzinnen die praktisch helemaal niet werken.
                  Ook de reden dat een nieuwe S500 AMG een betere energielabel heeft dan een klein 1.6 opeltje. Kortom, mensen met de minste verstand van zaken verzinnen dingen die de mensen met verstand van zaken raken, en dat is krom. Heel krom. Those who know, do. Those that understand, teach. If you can’t do both, do politics. Zoiets.

                  Als het ze echt om het milieu zou gaan zouden ze beginnen met die ellendige scooters/brommers met ontiegelijke fijnstof uitstoot. Oja, en minder verkeersdrempels is ook beter voor het milieu. Maar dat kunnen we niet hebben want dan wordt auto rijden nog leuker. Zet desnoods een flitskast neer i.p.v een drempel, levert nog geld op ook.

                  #17931142
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Kijk simpleface… Ik ben het heeel dik eens met jouw post.. En ook mensen zeggen dat vooruitgang goed is… Maar als je weet wat er schuild achter het bouwen van een hybride… Bij de fabriek in amerika waar ze de accus maken groeit en leeft niks in een straal van 1,5 km om de fabriek heen… Dus dat heeft WEL DEGELIJK schade voor het millieu.. En later moet het hele spul afgebroken en verwerkt worden.. En dat is met een oud opeltje of een oude amerikaan een stuk milieuvriendelijker.. Sterker nog.. Kijk eens op dit forum hoeveel nieuwe/jonge auto (vectra c,insignia) er electrische problemen hebben… Bij oude opels kon je er nog een paperclip in de diagnosse stekker duwen en hoefde je niet zo ver te zoeken.. Als je er nu een laptop aan knoopt en die weet het niet mag je het alsnog zelf uitzoeken met al die electronica…
                    En ook met de EGR is gewoon een kutsysteem.. Want als zelfs opel zelf blinde pakkingen gaat verkopen omdat dat systeem zoveel problemen kan opleveren…

                    Doe mij dan maar lekker die nokia 3310.. Die gaat nog retelang mee ook. Zowel qua levensduur als qua accu..

                    #17931143
                    TedMechanic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2007

                      Maar als je niks probeert, kom je ook niet verder. Natuurlijk zijn die accu’s vervuilend enzo, maar feit blijft dat de fossiele brandstoffen opraken. Dat lijkt misschien nog ver weg, maar als je nu niet begint met zoeken naar de oplossing, dan ben je straks te laat. Ik denk dat de elektrische auto de toekomst heeft, al dan niet met een brandstofcel.

                      En natuurlijk kun je een Astra F uitlezen met een paperclip. Je kunt een carburateur afstellen met een schroevendraaier. En als je paard honger heeft geef je ‘m een bak haver. Neemt niet weg dat er met al die dingen geen andere problemen waren ;)

                      #17931144
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        @TedMechanic wrote:

                        Maar als je niks probeert, kom je ook niet verder. Natuurlijk zijn die accu’s vervuilend enzo, maar feit blijft dat de fossiele brandstoffen opraken. Dat lijkt misschien nog ver weg, maar als je nu niet begint met zoeken naar de oplossing, dan ben je straks te laat. Ik denk dat de elektrische auto de toekomst heeft, al dan niet met een brandstofcel.

                        En natuurlijk kun je een Astra F uitlezen met een paperclip. Je kunt een carburateur afstellen met een schroevendraaier. En als je paard honger heeft geef je ‘m een bak haver. Neemt niet weg dat er met al die dingen geen andere problemen waren ;)

                        dat klopt.. maar ook op vooruitgang zit een grens.. als iets al goed is en voor een groot gebied al optimaal presteert heeft daar op verder borduren geen zin… als het al werkt, niks meer aan doen… vaak wordt het dan “to much” en dan gaat het fout..
                        enige waar ze dan op kunnen kijken is hoe ze diverse kinderziektes in electra en ontwerpen aan kunnen pakken.. dat is veel goedkoper dan een kompleet nieuw design op de markt brengen van iets wat al bestaat.. maar dan moet het volgens de fabriek net die ene % beter zijn… en voor die ene% doe ik het er niet voor
                        er zijn ook motoren die op bio diesel rijden… of op alcohol.. dat zie ik wel zitten.. daar kun je een bestaande motor op ombouwen en dan hoef ik nog steeds geen electra te gaan rijden en iedere avond er aan te denk dat ik de stekker van me auto in het stopcontact moet duwen

                        #17931040
                        joop1970
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 September 2010

                          maar feit blijft dat de fossiele brandstoffen opraken.

                          :jerry :jerry ooit, maar dat maak jij niet meer mee ;)

                          #17931145
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Ik ken er nog zat die een Nokia 3310 of iets in die trend gebruiken.
                            En in een hybride rijden is nu nog zo hypocriet als de pest, daar dat ding bewezen meer vervuild in zijn korte leven dan een BMW X5 4.6i of zelfs als een MB 300TurboDiesel uit 1983 zijn hele leven (600.000+km) heeft gedaan.
                            Maar inderdaad, het is de weg naar nieuwe technieken.
                            In enkel stadsverkeer verbruikt een gemiddelde hybride net zoveel als een gewone vergelojkbare auto.
                            Dit omdat hij onvoldoende kan opladen.
                            Zo rijdt de prius 2012 bij ons met normaal rijden 1op12.
                            Een plug-in is daar de oplossing weer voor.
                            En ja als het voor normale prijzen te krijgen is ga ik rustig op biodiesel rijden, mijn “vervuiler” kan daar moeiteloos met een heel kleine aanpassing op rijden.
                            Heb ik geen nieuwerwetse auto voor nodig.

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            #17931146
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              @TedMechanic wrote:

                              Ik vind het lachwekkend hoeveel mensen er tegen hybride of electro auto’s zijn. Ik vraag me af of die mensen ook nog steeds een Nokia 3310 gebruiken.

                              Het is onzin om je te verzetten tegen technologische ontwikkelingen. Sterker nog, het is dom. Als iedereen dat zou doen, dan zou iedereen hier nog met paard en wagen rijden. In Amerika is dat de amish cultuur toch?

                              Ik snap wel dat iedereen bang is voor draadjes en canbus enzo en dat ze straks niks meer zelf kunnen aan de auto. Ik kan je alleen maar aanraden om je meer te verdiepen in de techniek, want je kunt het toch niet tegenhouden. Ik denk dat 100 jaar geleden mensen zich ook zo voelden toen hun paard en wagen vervangen werd voor een auto.

                              Ik weet niet hoe oud iedereen is, maar ik schat iedereen tussen de 20 en de 40, om dan al een ouwe zeur te zijn en het over “die goeie ouwe tijd” te hebben… Dan heb ik medelijden met je, want dan ga je het nog zwaar krijgen de rest van je leven.

                              ADAC heeft een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat elektrische auto`s helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn.
                              Sommige dieselauto`s presteren op dat vlak namelijk beter.
                              Alleen de Nederlandse Roverheid begrijpt dat niet en belast het rijden in dieselauto nog steeds EXTRA.

                              Vergeet de LPG auto`s niet!!!
                              Worden ook te zwaar belast.

                              ;) ;) ;) :jerry

                              #17931147
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                @wim-v6 wrote:

                                Ik ken er nog zat die een Nokia 3310 of iets in die trend gebruiken.
                                En in een hybride rijden is nu nog zo hypocriet als de pest, daar dat ding bewezen meer vervuild in zijn korte leven dan een BMW X5 4.6i of zelfs als een MB 300TurboDiesel uit 1983 zijn hele leven (600.000+km) heeft gedaan.
                                Maar inderdaad, het is de weg naar nieuwe technieken.
                                In enkel stadsverkeer verbruikt een gemiddelde hybride net zoveel als een gewone vergelojkbare auto.
                                Dit omdat hij onvoldoende kan opladen.
                                Zo rijdt de prius 2012 bij ons met normaal rijden 1op12.
                                Een plug-in is daar de oplossing weer voor.
                                En ja als het voor normale prijzen te krijgen is ga ik rustig op biodiesel rijden, mijn “vervuiler” kan daar moeiteloos met een heel kleine aanpassing op rijden.
                                Heb ik geen nieuwerwetse auto voor nodig.

                                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                Een Prius :cry :cry :cry

                                De meeste die ik zie rijden denken dat ze Max Verstappen zijn.

                                :jerry

                                #17931148
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  @TedMechanic wrote:

                                  Maar als je niks probeert, kom je ook niet verder. Natuurlijk zijn die accu’s vervuilend enzo, maar feit blijft dat de fossiele brandstoffen opraken. Dat lijkt misschien nog ver weg, maar als je nu niet begint met zoeken naar de oplossing, dan ben je straks te laat. Ik denk dat de elektrische auto de toekomst heeft, al dan niet met een brandstofcel.

                                  En natuurlijk kun je een Astra F uitlezen met een paperclip. Je kunt een carburateur afstellen met een schroevendraaier. En als je paard honger heeft geef je ‘m een bak haver. Neemt niet weg dat er met al die dingen geen andere problemen waren ;)

                                  Heb hierr de oplossing voor je: Minder mensen op aarde, let wel 50% minder.
                                  Dat zet pas zoden aan de dijk, wie daar niet aanwil moet ook niet jammeren, zeuren, zeiken en dwingen om volgens hun GROENE MILIEU BOEKJE TE LEVEN.

                                  Maar daar wil men niet aan, men wil meer en meer importeren uit o.a. Afrika en de rest.
                                  Alleen al in Duitsland 2.000.000 vluchtelingen binnengelaten in 2014. :vertag :puke

                                  Meer mensen krijg je meer vervuiling, en meer regels, meer en meer belasting betalen vanwege de vervuiling.
                                  En GA zo maar DOOR.

                                  :jerry :jerry :jerry

                                  #17931149
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    Uit diverse tests blijkt dat een vulkaan uitbarsting meer ton vervuilde lucht rond spuugt dan alle oude autos in 30 jaar zullen vervuilen.. Dus eigenlijk kort gezegd wil de aarde ook van doe milieumensen af…. En voor electra autos is meer vraag van stroom nodig dus moet er weer een windmolen gebouwd worden of een kolen centrale.. En dat vervuild ook weer… Dus maken ze eigenlijk meer kapot dan goed…

                                    #17931150
                                    jethro
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2008

                                      Over windmolens gesproken…………………………………….

                                      Die in zee zijn geplaatst staan scheef, en dat na vijf (5) jaar.
                                      Nog ff en ze liggen op de ZEEBODEM. :thumb

                                      RARE jongens die groene geitenwollensokken kabouters op sandalen.
                                      Vroeger herkende je ze aan hun uiterlijk, meestal met baard en rokend met een pijp, en de vrouwen met wijde rokken en onverzorgd uiterlijk. king: ;)

                                      :jerry :jerry :kewlpics

                                      #17931151
                                      bart-gsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2012

                                        @jethro wrote:

                                        Over windmolens gesproken…………………………………….

                                        Die in zee zijn geplaatst staan scheef, en dat na vijf (5) jaar.
                                        Nog ff en ze liggen op de ZEEBODEM. :thumb

                                        RARE jongens die groene geitenwollensokken kabouters op sandalen.
                                        Vroeger herkende je ze aan hun uiterlijk, meestal met baard en rokend uit een pijp, en de vrouwen met wijde rokken en onverzorgd uiterlijk. king: ;)

                                        :jerry :jerry :kewlpics

                                        daarom.. ik vraag me af of heel de milieu maatregelen niet gewoon sloopmaatregelen genoemd kan worden.. alles wat ze ermee doen is de boel slopen en verneuken voor de 80% van de wereld die er geen ruk om geeft.. en wil dat ze ermee op zouden houden… als dat eenmaal gedaan is dan is dat al 50% van de wereld problemen die weg zijn.. dan moeten alleen die centen neukers en graaiers aan gepakt worden… ( en niet te vergeten die totaal geschifte geloofdovertuigers die zit zelf tereurstrijders noemen ook gewoon uit de wereld helpen) dan komen de goede tijden weer terug… krijgen we ook eenbeetje degelijke spullen voor terug en is de wegwerp maatschappij ook verleden tijd…

                                        #17931152
                                        TedMechanic
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2007

                                          @jethro wrote:

                                          ADAC heeft een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat elektrische auto`s helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn.
                                          Sommige dieselauto`s presteren op dat vlak namelijk beter.
                                          Alleen de Nederlandse Roverheid begrijpt dat niet en belast het rijden in dieselauto nog steeds EXTRA.

                                          Vergeet de LPG auto`s niet!!!
                                          Worden ook te zwaar belast.

                                          ;) ;) ;) :jerry

                                          In mijn post heb ik het nergens over milieu gehad, wel over technologische ontwikkelingen. Dat is niet hetzelfde, terwijl dat hier wel zo neergezet wordt. Ik ben zelf een liefhebber van techniek en ontwikkeling en ik ben een voorstander van hybride techniek en elektrische auto’s, maar waarom moet dat per se met milieu te maken hebben? Ik zeg dat ik elektrische auto’s interessant vind en jij zegt dat ze niet schoner zijn dan diesels. Ja? En? Dus? Heb ik dat beweerd dan? Je hoort mij nergens allerlei rare regels van de overheid goedpraten. Het enige wat ik zeg is dat ik het dom vind om technologische ontwikkelingen tegen te houden.

                                          Verder kun je wel zeggen dat de auto uit de jaren 90 prima was en dat er allemaal geen elektrische rommel aan hoeft, dat is voor een deel wel waar. Als je een Vectra A pakt, dan heb je inderdaad een prima auto waar weinig mis mee kan gaan. En inderdaad bij een nieuwe Insignia heb je inderdaad een hoop mogelijke elektrische storingen.

                                          Maar dan vergelijk je wel twee dingen met elkaar die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. De markt WIL nu eenmaal de technische snufjes in z’n auto. Je kunt je geen nieuwe Insignia meer voorstellen zonder navigatie, predictive cruisecontrol, radio met allerlei functies, verwarmde spiegels, verwarmde stoelen, elektrisch verstelbare stoelen, achteruitrijcamera, parkeersensoren en niet te vergeten alle veiligheidsdingen: ABS, ESP, airbags etc. Al die rommel die erop zit wordt een spaghetti aan draden als je dat gaat doen ZONDER canbus. Als er DAN is mis is, probeer dan maar eens een storing te vinden. Zonder canbus is dat onmogelijk. Ze hebben geprobeerd om een auto te maken zonder die rommel, Dacia. Maar ondertussen hebben die ook al modellen met canbus, omdat de markt nu eenmaal al die snufjes wil.

                                          #17931153
                                          SimpleFace
                                            Lid sinds:
                                            14 July 2014

                                            @TedMechanic
                                            Ik lees nergens dat mensen hier de technologische ontwikkelingen willen tegen houden, en ook niet dat ze last hebben van de canbus. Volgens mij praten we langs elkaar heen.
                                            Er is alleen een constatering gemaakt dat niet al het nieuwe spul (altijd) beter is, en dat klopt zoals jij ook omschrijft. Sommige dingen komen met hun eigen gebreken eenmaal. Hoe ingewikkelder apparatuur wordt hoe groter de kans dat er een defect voorkomt. Maar nieuwe ontwikkelingen zijn natuurlijk ook leuk, alleen komt het (als je pech hebt voornamelijk) met een bepaald kostenplaatje.

                                            #17931154
                                            jethro
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 February 2008

                                              Tja, hou het simpel…..

                                              Een Opel Kadett-B, al dan niet op LPG voor de groene gewetens bezwaarden vanwege schonere uitstoot/milieu. king: king:

                                              Een hoop ruimte, gaat NOOIT kapot wat je er ook mee uitspookt. ;) ;) :D

                                              :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :wors :wors :wors :wors :thumb

                                              #17931155
                                              jethro
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 February 2008

                                                Let wel, we zitten in het: slap geouwehoer. ;)

                                                Dus niet te snel op je strepen gaan staan. :vertag

                                                Soms draaft de een of de ander door, maar dat mag ook in deze topic: slap geouwhoer. :jerry :jerry :thumb

                                                :jerry :jerry ;)

                                                #17931156
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Wat Simpleface zegt.
                                                  Een moderne auto zal meer reparatie kosten met zich mee gaan brengen omdar er veel meer diagnosewerk aan zit.
                                                  Ook zijn de stuurmodules haast even onbetaalbaar als dat ze betrouwbaar en onmisbsar zijn voor het functioneren van je auto.

                                                  Ik snap nog steeds niet waarom je linker zijknipperlicht apart aangestuurd mot worden van het apart aangestuurde linker voorknipperlicht en apart aangestuurde linker achterknipperlicht.
                                                  Je kunt ze ook gewoon los van elkaar aansturen mr
                                                  Et een laptop.
                                                  Gaat het hierin de aansturing mis, kan je een module van €200,-+ gaan vervangen.
                                                  Dat is exclusief programmeren en inleren.

                                                  Dat was ooit een knipperrelais of knipper automaat van enkele 10tjes die je in 10 seconden kon wisselen.

                                                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                                  #17931157
                                                  bart-gsi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2012

                                                    @wim-v6 wrote:

                                                    Wat Simpleface zegt.
                                                    Een moderne auto zal meer reparatie kosten met zich mee gaan brengen omdar er veel meer diagnosewerk aan zit.
                                                    Ook zijn de stuurmodules haast even onbetaalbaar als dat ze betrouwbaar en onmisbsar zijn voor het functioneren van je auto.

                                                    Ik snap nog steeds niet waarom je linker zijknipperlicht apart aangestuurd mot worden van het apart aangestuurde linker voorknipperlicht en apart aangestuurde linker achterknipperlicht.
                                                    Je kunt ze ook gewoon los van elkaar aansturen mr
                                                    Et een laptop.
                                                    Gaat het hierin de aansturing mis, kan je een module van €200,-+ gaan vervangen.
                                                    Dat is exclusief programmeren en inleren.

                                                    Dat was ooit een knipperrelais of knipper automaat van enkele 10tjes die je in 10 seconden kon wisselen.

                                                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                                    wim ik denk nog simpeler… dat de knipperlichten aan elkaar gelust zaten.. dat als er een kapot ging dat die sneller ging knipperen omdat de amperage of wattage ( geen idee. geen bal verstand van electra zoals bewezen :P ) niet meer klopte.. en dat je toen dacht.. hey een lampje is kapot ik ga die zo snel mogelijk vervangen.. nu moet een auto je zeggen wat er fout is door uitlezen anders denkt men zo door te kunnen rijden… good old times… maar dan komen we weer terug op dat nokia verhaal….

                                                    #17931158
                                                    kadscona
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 April 2005

                                                      Om maar weer on topic te gaan, ik moet niks van nieuwe auto’s hebben.
                                                      Punt 1: naar mijn smaak zijn ze niet mooi om te zien, ik heb er niks mee.
                                                      Punt 2: eigen ervaring. Ooit een 2e hands Astra F station gehad, gewoon een 1.6i achtklepper maar van de tweede gefacelifte generatie. De benzinetank was lek maar zou onder garantie vervangen worden. Het heeft de garage (Opel dealer) heel veel moeite gekost om er 1 te vinden, die van mijn Astra bleek een zeldzaam type benzinetank te zijn. Maar na vele maanden had ik dan toch weer een nieuwe tank. Toen dacht ik er over om een andere Opel te kopen. Ik kon een Vectra b kopen, maar die had ook een lekke tank. Gelijk op marktplaats gaan kijken of er geen mooie oude Kadett of Ascona ergens te koop stond.
                                                      Maar ook met het oude spul problemen gehad, namelijk een Ascona met 2.0S uit een Rekord met 5 bak en Manta GSE achteras. Het duurde niet lang of dat alles kon vervangen/gereviseerd worden. Ook de nieuwe 2.0S had problemen, de elektronische ontsteking deed het wel/niet. Later nog een D Rekord gehad met ook weer een latere 2.0S en 5 bak, ook hier weer onstekingsproblemen.
                                                      Nu alweer 5 jaar zonder problemen met mijn DKadett 1.2S rondgereden. Onderhoud doe ik zelf, vooral ook omdat bijna niemand meer contactpuntjes en kleppen kan stellen. Dit blokje is zelfs zo goed dat ik in die 5 jaar bijna nooit aan de kleppen hoefde te stellen, en zelfs met totaal versleten contactpuntjes is het nog steeds starten en lopen, het loopt alleen wat minder. En de olie blijft ook mooi schoon. Geen overbodige elektra, lekker simpele prehistorische techniek en het blijft eeuwig rijden.

                                                      En dan nog wat over Opel kwaliteit. De B, C, D en E Kadett waren onafgebroken de best verkochte auto’s van Nederland, iets wat daarna nooit weer gebeurd is met enig ander merk. Dit kwam vooral door die simpele oerdegelijke techniek. Het was algemeen bekend, een Kadett laat je nooit staan. Tegenwoordig sluit Opel de ene na de andere fabriek en zijn de verkoopcijfers veel lager dan andere merken. Als Opel weer bovenaan de verkooplijsten wil staan moeten ze weer simpele oerdegelijke Kadettjes verkopen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 154)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.