Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17931085
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Ik denk dat eenieder toch wel zijn of haar mening hier over heeft.

      Nieuwe auto’s zijn zowiezo vervuilender als oude, dus alleen voor de toekomst al zou je oudere auto’s te rijden.

      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

      #17931086
      usbstick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2012

        Het is algemeen bekend dat de vectra c een mega beroerd onderstel heeft, er zijn niet zo heel veel andere auto’s die zo’n goed onderstel hebben als een vectra b in dezelfde prijsklasse.. maar goed,misschien moet je eens goede banden onder je auto leggen..

        #17931087
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          los van oude of nieuwe autos.. wat mij betreft mogen ze hybrides schrappen… niemand kan fatsoenlijk met een electro/benzine combi overweg.. 9 van e 10 draaien 100% op de benzine motor.. en je kan niet ver op de accus.. en het totaal bouw, rijdt, onderhoud en demontage/verwerkings process is vele malen vervuilender dan oude autos.. geef mij maar lekker een benzine of een diesel..

          #17931088
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Men nemen onze overheid die een hoop vreemde regels maakt waarin het het aankopen van een hybride word gestimuleerd:
            Omdat het goed is voor het milieu en met name de 25j oude diesels zoals de w123 mercedes (die haast bulletprove lijken in termen van roest en betrouwbaarheid) moeten nu weer na 25j oud nog steeds wegenbelasting betalen…
            Omdat ze vervuilend zijn en slecht voor het milieu aldus de overheid,de overheid vind dat autos weg moeten en vervangen moeten worden door bv een nieuw prius,want die is immers erg zuinig aldus de overheid.

            Maar als ik zeg dat het staal uit australie komt het koper uit canada en deze materialen gemijnd worden en dit de aarde enorm vervuilt,plus alle energie waarde die der nodig is om te mijnen verschepen,staal en koper lood te smelten en verfijnen wederom te vervoeren enz enz…..Geloof me dan kan je nog beter 20 jaar met de w123 diesel door dobberen..

            Maargoed,$$$ speelt weer achter de schermen aangezien deze regels zoals het belasten van de oldtimer het subsidieeren van nieuwe zogenoemde schone auto,s werk en banen en geld oplevert wat weer goed is voor overheden…Wederom heeft milieu geen baat deze regels.

            Als ik een kapvergunning koop voor geld,is het dan beter voor het milieu,het gas oppompen in groningen is ook slecht voor het milieu,maar daar houd onze overheid ook niet mee op,want immers de inkomsten hebben ze hard genoeg nodig om de begroting passend te krijgen en ze geven als overheid nog altijd meer uit als binnen komt,en dan moet je lenen en lenen wil zeggen met rente terug betalen,en dat wil zeggen dat we harder gaan werken voor minder,en des te langer we tekort komen en des te meer des te armer we worden,en des te meer vreemde regels omtrent auto bezit der zullen opduiken….Want zoals ik al eerder zei,je moet het halen waar nog iets,bij een dakloze kun je niks halen maar bij iemand met een baan en auto en bezittingen wel,dus dan neem je maar meer van hun welvaart en zodoende creeer je weer meer armen en je hebt een spiraal waar haast niet uit te komen is…De komt van de economische groei komt niet mensen,je kunt geen crisis oplossen door meer schulden te maken en meer geld te printen (in een zekere vorm QE).

            #17931089
            usbstick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 February 2012

              Zoek maar eens een oudere prius,ga je bijna niet vinden, accu op, auto total los

              #17931090
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Nieuwe auto’s zijn puur voor de kijk mij eens succesvol zijn.
                Je kan mij niet vertellen dat iedereeen voor zijn plezier een nieuwe ecorommel uitvoering gaat rijden.

                Ik zal zo gauw niet voor mijn lol zo’n standaard ding rijden.
                Iets meer vermogen is veel lekkerder.
                Alhoewel een Insignia 2.0CDTi exoflex 160pk niet verkeerd zal rijden.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #17931091
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Zoiets word niet meer gemaakt :(

                  Ik zou niet weten wat ik moet kopen als ik een auto na 2000 zou moeten pakken,nooit over nagedacht…Achterwiel aandrijving-liefste automaat-coupe-liefste een V8 en hatchback,maar wat is der te vinden betaalbaar wat aan die criteria voldoet?

                  9 van die 10 jongere auto,s zijn maar saaie massa productie dingen die gemaakt zijn om vooral pratisch te zijn:
                  veilig
                  ruim
                  “zuinig”
                  comfortable

                  Maar der is weinig schoonheid in zoals bv een B Commodore coupe of een Ford Mustang of een oude BMW 6 serie of een Mercedes w126 Sec enz enz…

                  Het gekke is….Komt der bv een nieuwe BMW uit zeggen mensen ik wou dat ik um kon betalen zo,n prachtige auto,komt ie het betaalbare bereik zeggen mensen bah zo,n oude bak….Alsof smaak leeftijds gebonden is…Ik rij die Monza,s omdat ik ze mooi vind niet omdat ik ze veilig zuinig of comfortable vind…

                  #17931092
                  Family man
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 August 2012

                    Ik vind het overigens altijd wel leuk om auto’s te vinden in de budgetklasse die eigenlijk helemaal kloppen,
                    dus het model met de betrouwbare motor/bak, niet te veel km’s, boekjes/dealeronderhoud en van binnen en buiten in mooie staat, met het liefst wat opties (lmv, airco/climat, airbags, leder stuur) etc
                    Ze zijn zeker te vinden, ook tot max 1500/2000 euro.. al diverse malen voor vrienden en bekenden gedaan, en ze hebben gelukkig altijd zonder problemen goedkoop gereden!

                    Ik lees altijd met veel plezier “shed” (hok) of the week op pistonheads.com.. max budget is 1000 pond! I love shed t shirts en mokken kun je ook bestellen… de prijzen en aanbod zijn stukken aantrekkelijker als hier.. van Jag, tot snelle jap, dikke duitsers alles is wel eens voorbij gekomen..

                    http://www.pistonheads.com/regulars/ph-features-sheds” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    (onderaan doorklikken voor nog meer sheds), have fun

                    #17931093
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      @usbstick wrote:

                      Het is algemeen bekend dat de vectra c een mega beroerd onderstel heeft, er zijn niet zo heel veel andere auto’s die zo’n goed onderstel hebben als een vectra b in dezelfde prijsklasse.. maar goed,misschien moet je eens goede banden onder je auto leggen..

                      Als er 1 een zeikert is over banden ben ik het wel.
                      de Vectra staat op bridgestone s001 banden.
                      standaard gemonteerd op de de lexus LFA diverse AMG modellen. Dat zegt natuurlijk niks maar deze banden kan je meer mee dan menig ander merk.

                      Verder is de uitlijning ook belangrijk bij de c Vectra.
                      voor de uitlijning sprong de kont erg snel om.
                      bij elke oneffenheid voelde je hem springen.
                      nu totaal niet meer.

                      #17931094
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        @usbstick wrote:

                        Zoek maar eens een oudere prius,ga je bijna niet vinden, accu op, auto total los

                        Dat heeft een andere reden.
                        al die prii/priussen zijn voor export naar oost Europa en Rusland gegaan. Dit omdat die regeringen enorme subsidies gaven aan dat soort auto’s. Zelfs 2de hands.
                        Zoek maar in de database van vwe.

                        Neemt niet weg dat enorm vervuilende schijt hokken zijn.
                        als je de gehele levens loop bekijkt.

                        #17931095
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Heb tot nu toe alleen maar gehad dat die C’s bijna harder rechtoor willen dan een Corsa-B op op Chinese 145r13 bandjes.
                          Niet dat de kont omsprong (ja met verrotte schokbrekers achter.
                          Dat heeft mij echt verbaasd.
                          Zelfs vers uitgelijnd op verse schokbrekers en bridgestone re720’s.
                          Dat is toch een band waar mijn broer serieuze tijden mee reed op het circuit met de Peugeot’s

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #17931096
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            dat van de vec C onderstuur heeft wordt tevens ook goed in beeld gebracht bij top gear met de vectra VXR waar Jeremy clarkson rokend de bocht uit gaat.. al doet hij dat wel overdreven met vol gas…
                            https://www.youtube.com/watch?v=M1OBqrfIQOM” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #17931097
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Ja maar is wel de waarheid als een koe!!

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              #17931098
                              bart-gsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2012

                                Thats my point wim :)

                                #17931099
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Buiten dat sommige nieuwere autos wat min punten hebben die hun voorgangers beter volbrachten zoals onderstuur problemen maakt het mij nog steeds niet geintreseerd in iets nieuws ala 2015….

                                  Misschien ben ik nare meneer als ik zeg dat ik een Opel Astra van 2015 meer zie als een plastic auto die gemaakt is om massaal te verkopen vanwege de redenen zuinig veilig ruim licht bla bla bla…
                                  Een:
                                  B commodore Coupe
                                  BMW 6 serie (1ste serie)
                                  Firebird/camaro tot +- 1980
                                  Dodge chargers Dukes model en daarna dat model ook
                                  Mercedes 450 sel 6.9 dat model Mercedes op de coupe 2 zits lelijk ding na
                                  De 126 modellen SE SEL SEC
                                  Opel Monza A1 A2
                                  Ford Falcon XB coupe
                                  Buick Riviera boattail
                                  Pontiac GTO (the judge)
                                  Opel Diplomat (met de 5.4L)
                                  Holden Monaro zowel eerste als laatste
                                  Chevrolet caprice classic rond 1990/1995
                                  En vele meer euro usa australia modellen…

                                  Ik hou van de de wat groter auto,s die getekend zijn om iets voor te stellen en helaas de meeste nieuwe autos zijn allemaal hetzelfde……2 uitlaten mooi in de bumper verwerkt l en r en gestroomlijnt veel plastic maar iets als bv een Mustang mach 1 is toch een mooier auto als de laatste nieuwe noem het maar….Veiling zuinig comfortable enz enz is een Mustang mach 1 niet maar wel mooier…..Sommige dingen zijn tijdloos anders waren Rembrands wel toilet papier geweest.

                                  #17931100
                                  TedMechanic
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2007

                                    @GSE wrote:

                                    Misschien ben ik nare meneer als ik zeg dat ik een Opel Astra van 2015 meer zie als een plastic auto die gemaakt is om massaal te verkopen vanwege de redenen zuinig veilig ruim licht bla bla bla…

                                    Natuurlijk is de nieuwe Astra gemaakt om massaal te verkopen. Net als de Astra H, de Astra G, de Astra F, de Kadett E, etc.

                                    Als merk heb je een “melk koe” nodig die geld voor je oplevert, dus dan heb je een auto nodig die het goed doet bij de massa. Hoe die auto eruit ziet er wat erin zit? Dat bepaalt 1: De overheid en 2: De concurrent.

                                    Het feit dat de concurrent bepaalt, is ook het grootste risico. Stel dat Volkswagen een super goedkope Golf op de markt brengt met alles erop en eraan, dan heeft Opel geen andere keuze dan om de Astra in dezelfde prijsklasse te mikken met dezelfde opties. En omdat Opel in dit theoretische voorbeeld geen deal heeft gesloten met een bepaalde leverancier om een optie goedkoop te kunnen leveren, moet Opel dat geld voor die optie bijvoorbeeld uit de kwaliteit halen.

                                    Dat is de reden dat er soms echt een draak van een auto wordt uitgebracht met allemaal problemen. Mercedes heeft bijvoorbeeld de E-klasse W210 compleet afgeraffeld, omdat BMW toen al met de nieuwe 5-serie kwam. Mercedes had geen andere keus en moest gelijk de nieuwe E-klasse op de markt gooien, terwijl die eigenlijk nog niet klaar was voor productie.

                                    Ongeveer hetzelfde is gebeurd met de Golf VI. In dat geval niet qua introductie moment, maar qua prijs. Dat ding was voor Volkswagen veel te duur om te produceren, maar ze hadden geen andere keuze dan om de prijs hetzelfde te houden als de concurrent, anders verkoop je gewoon niks.

                                    En dat “zuinig veilig ruim licht bla bla bla…” wordt natuurlijk bepaald door de wet. Ze hebben aan eisen te voldoen en als ze dat niet doen, dan missen ze de boot en kunnen ze hun auto niet op de markt brengen. Je zegt het allemaal zo makkelijk, maar autofabrikanten hebben minder keuze dan je denkt.

                                    Natuurlijk zijn die ouwe bakken met big block motoren vet, maar dat was nog in de tijd dat benzine goedkoper was dan water en veiligheid allemaal niet zo belangrijk was. Tijden veranderen en als je als bedrijf niet meeverandert, dan heb je een probleem. Daar is Chrysler een mooi voorbeeld van.

                                    Misschien dat het aan de leeftijd ligt of aan het feit dat ik zelf in motorenontwikkeling werk, maar ik heb meer respect voor een Japanner die 100 pk uit een puntenslijper kan halen dan een Amerikaan die een V8 in een kruiwagen legt.

                                    #17931101
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Respect heb ik ook voor de techniek maar zelf wil ik niet zo,n motor met 4 nokkenassen en 2 riemen en 4 5 kleppen per cilinder en 2 lambda sondes en heel veel electronica en nog een turbo en dan uit een 1.4l 180kw persen dan geef mij persoonlijk maar een v8 met 180kw aangezien ik die zelf makkelijk kan repareren.

                                      En die liter meer die een ls1 bv gebruikt tegenover een 2liter opc motor met hezelfde vermogen neem ik dan op de koop toe,die maken de onderhouds/reparatie kosten wel weer goed.

                                      Persoonlijk ben ik overtuigt dat vermogen te koste gaat van de levensduur ik zie een 16 turbo met 200pk eerlijk gezegt geen 300.000km probleemloos maken.

                                      De techniek veranderd niet veel….feit is zuiger motor is der al meer als een eeuw en der word langzaam meer op gemaakt maar de kern van de motor is gelijk……Eerst hadden we een tv toen een kleuren tv toen een afstandsbediening toen kwamen de platte tvs en nu de smart tv maar dat zijn allemaal ontwikkelingen op het oude concept..Zo ook meerdere kleppen een turbo variable nokkenas timing enz enz….

                                      #17931102
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        Ben zelf ook wel benieuwd, maar als ik hoor hoe vaak het mis gaat bij de downsize motoren van elk merk (ook de premium merken ja) denk ik inderdaad dat de jonge auto’s eerder een vervangings apparaat gaan wordeb ipv duurzaam en gemaakt om lang mee te gaan.

                                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                        #17931103
                                        TedMechanic
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2007

                                          @GSE wrote:

                                          De techniek veranderd niet veel….feit is zuiger motor is der al meer als een eeuw en der word langzaam meer op gemaakt maar de kern van de motor is gelijk……Eerst hadden we een tv toen een kleuren tv toen een afstandsbediening toen kwamen de platte tvs en nu de smart tv maar dat zijn allemaal ontwikkelingen op het oude concept..Zo ook meerdere kleppen een turbo variable nokkenas timing enz enz….

                                          Qua motoren techniek heb je gelijk, daar zijn het de kleine veranderingen die het modern maken, dus inderdaad variabele nokkenassen, variable turbo’s, etc.

                                          Qua tv’s heb je geen gelijk vind ik. Een oude beeldbuis tv is niet te vergelijken met een LED of Plasma tv, omdat de techniek simpelweg compleet anders is. Het klopt dat het een doos is waar je bewegend beeld op kunt kijken, maar het is geen doorontwikkeling van elkaar, maar een compleet nieuw concept.

                                          #17931104
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Het idee is van de tv is hetzelfde enkel dat de evolutie in technieken word toegepast om het originele concept te verbeteren…

                                            Een climat control is een door ontwikkeling van de airco maar feit is dat het verdampen van een vloeistof naar gas temperatuur daling doet veroorzaken is bv de basis in beide systemen.

                                            En remmen is het hetzelfde of je nu een massive remschijf neemt uit een 1940 auto (als ze die toen hadden) of je neemt der 1 van een 2016 model corvette…De basis is hetzelfde enkel alles is meer uigebreid..Met geventileerde schijven 6 9 pots klauwen stalen remleidingen abs hydro boost of bekrachteging enz.

                                            Der is niet heel veer gebeurt in termen bij de auto technologie enkel dat electronica zijn toetreden blijft doen en met name hybride technieken worden aangevoert.

                                            #17931105
                                            joop1970
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 September 2010

                                              Der is niet heel veer gebeurt in termen bij de auto technologie enkel dat electronica zijn toetreden blijft doen en met name hybride technieken worden aangevoert.

                                              en materiaalgebruik. Feit is dat het principe is dat je een explosie veroorzaakt en daardoor in beweging komt. Dan is een elektromotor technisch gezien een mooiere optie, veel minder bewegende onderdelen.

                                              #17931106
                                              bart-gsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 July 2012

                                                @joop1970 wrote:

                                                en materiaalgebruik. Feit is dat het principe is dat je een explosie veroorzaakt en daardoor in beweging komt. Dan is een elektromotor technisch gezien een mooiere optie, veel minder bewegende onderdelen.

                                                alleen qua rijbereik van gemiddelds 500 km op een tank naar 60 km op een accu is niet echt een vooruitgang.. en om er een benzine motor aan te hangen dan ben je eigen aan het rond rijden met ene normale auto met een electromotor erbij.. dus meer gewicht… dus met dit gezegd zie ik er niet echt een vooruitgang in…

                                                #17931107
                                                joop1970
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 September 2010

                                                  Puur Elektrisch is ook nog geen vooruitgang, dat staat er ook niet ;) , het is technisch gezien (vanuit de werktuigbouw) alleen een meer geoptimaliseerde optie, elektro motoren zijn ook veel efficiënter. Helaas de accu’s nog niet.

                                                  Overigens is een hybride de beste optie die je kunt bouwen, zeker met stroom die uit accu’s moet komen. Bij het optrekken is een elektromotor veel beter, die levert maximaal koppel op 0 toeren terwijl een ice daar veel voor moet verbranden. Andersom is een brandstofmotor beter is de constante toeren stukken. Als je beide dan combineert werk je vaker in een optimaal gebied. Qua efficiency scoor je dan hoger, met groene energie zuinigheid ook.

                                                  #17931109
                                                  midnight black
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 December 2011

                                                    @GSE wrote:

                                                    Respect heb ik ook voor de techniek maar zelf wil ik niet zo,n motor met 4 nokkenassen en 2 riemen en 4 5 kleppen per cilinder en 2 lambda sondes en heel veel electronica en nog een turbo en dan uit een 1.4l 180kw persen dan geef mij persoonlijk maar een v8 met 180kw aangezien ik die zelf makkelijk kan repareren.

                                                    En die liter meer die een ls1 bv gebruikt tegenover een 2liter opc motor met hezelfde vermogen neem ik dan op de koop toe,die maken de onderhouds/reparatie kosten wel weer goed.

                                                    Persoonlijk ben ik overtuigt dat vermogen te koste gaat van de levensduur ik zie een 16 turbo met 200pk eerlijk gezegt geen 300.000km probleemloos maken.

                                                    De techniek veranderd niet veel….feit is zuiger motor is der al meer als een eeuw en der word langzaam meer op gemaakt maar de kern van de motor is gelijk……Eerst hadden we een tv toen een kleuren tv toen een afstandsbediening toen kwamen de platte tvs en nu de smart tv maar dat zijn allemaal ontwikkelingen op het oude concept..Zo ook meerdere kleppen een turbo variable nokkenas timing enz enz….

                                                    Echt nieuwe dingen bedenken is ook moeilijk in deze tijd waarin de wereld enorm klein is geworden: alle merken spelen ofwel leentjebuur of iets in de vorm van beter goed gejat dan slecht bedacht….
                                                    Vroeger …… toen merken als Citroen of Lancia weer eens met een nieuw idee kwamen, goed vaak was het niks maar af en toe geniaal.

                                                    #17931110
                                                    midnight black
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 December 2011

                                                      @joop1970 wrote:

                                                      Puur Elektrisch is ook nog geen vooruitgang, dat staat er ook niet ;) , het is technisch gezien (vanuit de werktuigbouw) alleen een meer geoptimaliseerde optie, elektro motoren zijn ook veel efficiënter. Helaas de accu’s nog niet.

                                                      Overigens is een hybride de beste optie die je kunt bouwen, zeker met stroom die uit accu’s moet komen. Bij het optrekken is een elektromotor veel beter, die levert maximaal koppel op 0 toeren terwijl een ice daar veel voor moet verbranden. Andersom is een brandstofmotor beter is de constante toeren stukken. Als je beide dan combineert werk je vaker in een optimaal gebied. Qua efficiency scoor je dan hoger, met groene energie zuinigheid ook.

                                                      Als ze nou vast eens zorgden dat er minder vaak opgetrokken en geremd hoeft te worden; bij ons liggen er tussen 2 dorpen gemiddeld 24 drempels en 6 sluisjes….Ja maar dat is voor de veiligheid zegt men dan, nou tussen die obstakels wordt gewoon 2 keer zoveel gas gegeven.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 154)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.