Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356067
    GrandlandX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2018

      Hallo iedereen,

      Ik heb zelf opgelost en ik weet wat het probleem is….. YES!!  :cheers:  :happy02:  :praying:  :praying:  :praying:  :praying:  :praying:  :praying:

      #18356069
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Ja……..……… hoe dan?

        #18356072
        joepke-m
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2006

          Het wordt er hier niet duidelijker op

          #18356073
          GrandlandX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 February 2018

            [quote quote=18353976]Nee, gevarenzones is een online dienst van TomTom en deze kan alleen ingesteld worden door de dealer. Wat ik van het Peugeot forum heb begrepen komt dan in het navi display waar nu ‘TMC’ staat ‘TomTom’ te staan. Je kan vervolgens een abonnement nemen voor TomTom traffic en voor de gevarenzones. Toch heb ik ook het idee dat het met een file op een USB moet kunnen. hier wat info van TomTom http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5543/~/flitslocaties-bijwerken-op-je-navigatiesysteem%5B/quote%5D

            Hoi Wesley,
            Heb je de gevarenzone software al gedownload en uitgeprobeerd?

            #18356100
            koenwar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 February 2018

              [quote quote=18356073]

              Nee, gevarenzones is een online dienst van TomTom en deze kan alleen ingesteld worden door de dealer. Wat ik van het Peugeot forum heb begrepen komt dan in het navi display waar nu ‘TMC’ staat ‘TomTom’ te staan. Je kan vervolgens een abonnement nemen voor TomTom traffic en voor de gevarenzones. Toch heb ik ook het idee dat het met een file op een USB moet kunnen. hier wat info van TomTom http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5543/~/flitslocaties-bijwerken-op-je-navigatiesysteem%5B/quote%5D Hoi Wesley, Heb je de gevarenzone software al gedownload en uitgeprobeerd?[/quote]

               

              Ik heb geprobeerd om via dit systeem flitslocaties toe te voegen maar ik ben er niet uitgekomen. Heeft iemand de tomtom dienst via de dealer geactiveerd gekregen? Ik ben er zelf nog niet voor langs geweest. Is toch wel vreemd dat je navigatie systeem het kan maar dat ze het niet aanbieden (danwel gratis of betaald?)

              #18356101
              mmarkvoort
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 April 2018

                [quote quote=18356067]Hallo iedereen, Ik heb zelf opgelost en ik weet wat het probleem is….. YES!! :cheers: :happy02: :praying: :praying: :praying: :praying: :praying: :praying:[/quote]

                Het zou  fijn zijn als je ook zou uitleggen wat je hebt gedaan. Hier zijn anderen dan weer mee geholpen. :dank-u:

                #18356108
                GrandlandX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 February 2018

                  @Quandor, Joepie-m en mmarkvoort,

                  Door verschillende testwerken in iOS en Windows kom ik achter dat er grote verschillen in zitten omtrent het formatteren van een USB-stick.
                  Een duidelijke keus moet gemaakt worden voor iOS- en Windows-gebruikers. En dat wordt vanuit Opel/Peugeot niet goed geinstrueerd.

                  Welnu….om het verhaal kort te maken:
                  Voor het downloaden van Firmware-update en kaart-update en het uitpakken hierin en daarna overzetten in USB-stick MOET gebeuren in 1 besturingsomgeving; of in iOS of in Windows. Dus niet en iOS, en Windows.
                  Doe je dit laatste dan worden tijdens het uitpakken en overzetten in de USB-stick allerlei bestanden toegevoegd, die geen onderdeel zijn van de oorspronkelijke gedownloade bestanden. Door deze onnodige bestanden kan men daarom geen update uitvoeren en krijgt men de bekende foutmelding:
                  Schermafbeelding 2018-05-14 om 09.27.41

                   

                  #18356238
                  fan1966
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 December 2016

                    Goedemorgen,

                    Volgens mij is het ook niet meer mogelijk om als opel rijder kaarten te dwonloaden via peugeut België via deze url http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html

                    Als je namelijk je vin nummer moet invoeren moeten het ui 17 tekens bestaan en beginnen met VF3

                     

                    #18356267
                    GrandlandX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 February 2018

                      [quote quote=18356238]Goedemorgen, Volgens mij is het ook niet meer mogelijk om als opel rijder kaarten te dwonloaden via peugeut België via deze url http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html Als je namelijk je vin nummer moet invoeren moeten het ui 17 tekens bestaan en beginnen met VF3[/quote]

                      Wat erg zeg en nu?? :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(   Hoe moeten we de volgende firm-update en de kaarten-update dan uitvoeren bij de volgende kwartaal (eind juni 2018)?

                      #18356272
                      mmarkvoort
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 April 2018

                        [quote quote=18356267]

                        Goedemorgen, Volgens mij is het ook niet meer mogelijk om als opel rijder kaarten te dwonloaden via peugeut België via deze url http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html Als je namelijk je vin nummer moet invoeren moeten het ui 17 tekens bestaan en beginnen met VF3

                        Wat erg zeg en nu?? :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( Hoe moeten we de volgende firm-update en de kaarten-update dan uitvoeren bij de volgende kwartaal (eind juni 2018)?[/quote]

                        Via MyOpel. Daar staan ze voor de Grandland X gewoon in.

                        #18356352
                        mullie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 May 2018

                          Via my.opel is het voor de GLX toch mogelijk om voor 5 jaar lang gratis de updates te downloaden? Zojuist heb ik de download voor de kaarten van 2017 Q4 opgehaald. Enige wat ik nog wil, voordat ik ga updaten is de huidige versie controleren. Mogelijk heb ik de update nl. niet nodig. GLX is 1 week oud…….

                          Hoe kan je je kaartversie opvragen in de navigatie?

                          #18356355
                          fan1966
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 December 2016

                            [quote quote=18356352]Via my.opel is het voor de GLX toch mogelijk om voor 5 jaar lang gratis de updates te downloaden? Zojuist heb ik de download voor de kaarten van 2017 Q4 opgehaald. Enige wat ik nog wil, voordat ik ga updaten is de huidige versie controleren. Mogelijk heb ik de update nl. niet nodig. GLX is 1 week oud……. Hoe kan je je kaartversie opvragen in de navigatie?[/quote]

                             

                            Dat klopt alleen via de Peugeot link heb je nog nieuwere kaarten dan via my Opel.

                            Opel is nog maar bij versie 7.0 terwijl Peugeot al bij 8.0 is

                             

                             

                             

                            #18356368
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              Dat klopt volgens mij allemaal, maar laten we even eerlijk naar onszelf zijn :

                              wie van ons, toen hij / zij nog Astra, Zafira of whatever welk type Opel reed, deed jaarlijks voor meer dan € 150,– een kaart update? Misschien een DieHard vertegenwoordiger die 15 adressen per dag moest bezoeken en een beetje afhankelijk was van up to date kaartmateriaal, maar voor de gemiddelde ‘berijder’ is 4x per jaar al érg veel. Als het 1 of 2 updates per jaar zouden zijn, dan denk ik dat het gros van de Grandland rijders al dik en dik tevreden zou zijn, toch….?

                              Nu mag je 4x per jaar en ook nog eens 5 jaar lang, gratis updaten. De Grandland X wordt pas sinds november vorig jaar uitgeleverd. Misschien moeten we even wachten totdat de ‘stroom’ aan updates op “My Opel” goed op gang komt?

                              #18356473
                              fan1966
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 December 2016

                                [quote quote=18356238]Goedemorgen, Volgens mij is het ook niet meer mogelijk om als opel rijder kaarten te dwonloaden via peugeut België via deze url http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html Als je namelijk je vin nummer moet invoeren moeten het ui 17 tekens bestaan en beginnen met VF3[/quote]

                                 

                                ik heb het ook geprobeerd met een vin nummer van een Peugeot 3008 (2018) maar dit gaf hetzelfde probleem.

                                #18356489
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  Hallo Opel vrienden,

                                  Nu ben ik zelf niet zo handig met updaten van navigatie systemen en dergelijke. Dat zal wel met mijn leeftijd te maken hebben. ;-) Maar is het ook niet zo, als je voor de eerste jaarbeurt bij de dealer komt, (dec 2018) dat de software en het navigatie systeem daar gratis word ge-update? Of mis ik iets? :unsure:

                                  #18356700
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Nou…..…..

                                    toen ik afgelopen december ontdekte dat er (bij Peugeot België / Frankrijk) gratis kaartupdates te verkrijgen waren en ik mijn dealer daarover vertelde, was deze hoogst verbaasd. De dealer wist niets van gratis updates. Da’s op zich ook niet zo heel raar, want pas sinds de Crossland en de Grandland (in het PSA concern) zijn deze gratis updates van toepassing. Voor alle andere Opel types mag je daarvoor ruim € 140,–  per jaar voor aftikken. Het zal voor de Opel dealers wel even wennen zijn dat er types zijn die gratis kunnen updaten.

                                    E.e.a. zal wel een jaartje duren voordat het kwartje bij alle dealers is gevallen……… én ze bij een jaarlijkse onderhoudsbeurt dit standaard meenemen.

                                    #18356703
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      @ quandor,

                                      Ik vind het zeker knap dat sommigen zoveel moeite doen, om tóch een update te kunnen downloaden en installeren.(zeker een compliment waard)

                                      Maar je haalt me de woorden uit de mond. Zo verouderd kan het systeem af fabriek toch niet zijn? Ook moet ik toegeven dat ik met de moderne techniek en computer niet zo mee te kom. (Dat zal wel met mijn leeftijd, en gebrek aan interesse te maken hebben.) Maar ik denk dan, dat bij de jaarlijkse servicebeurt de garage dat toch voor je doet? Dat kost ons dan toch in die tussentijd geen enkele moeite?

                                      ;-)

                                      #18356724
                                      joepke-m
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 July 2006

                                        [quote quote=18356703]@ quandor, Ik vind het zeker knap dat sommigen zoveel moeite doen, om tóch een update te kunnen downloaden en installeren.(zeker een compliment waard) Maar je haalt me de woorden uit de mond. Zo verouderd kan het systeem af fabriek toch niet zijn? Ook moet ik toegeven dat ik met de moderne techniek en computer niet zo mee te kom. (Dat zal wel met mijn leeftijd, en gebrek aan interesse te maken hebben.) Maar ik denk dan, dat bij de jaarlijkse servicebeurt de garage dat toch voor je doet? Dat kost ons dan toch in die tussentijd geen enkele moeite? ;-)[/quote]

                                        We zijn niet allemaal hetzelde, probeer aub niet overal je gelijk te halen. Als jij wil wachten, prima. Als iemand wil updaten (en niet tot de jaarbeurt wachten) moet men dat zelf weten.

                                        #18356732
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          [quote quote=18356724]

                                          We zijn niet allemaal hetzelde, probeer aub niet overal je gelijk te halen. Als jij wil wachten, prima. Als iemand wil updaten (en niet tot de jaarbeurt wachten) moet men dat zelf weten.[/quote]

                                          Het gaat mij er helemaal niet om “overal mijn gelijk te halen.” Het is inderdaad zoals je stelt: Iedereen moet maar doen wat hem/haar het beste lijkt. Smaken verschillen nu eenmaal, en soms niet zo,n beetje ook. Maar mijn punt was: Een nieuwe auto, en dan gelijk al een Navi-update? Meer niet.

                                          #18356733
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            @ quandor,

                                            Zoals je zegt, de overgang van Opel in het PSA concern zal zeker ook voordelen hebben, zoals het gratis updaten, een driecilinder motor, een automatische versnellingsbak van Peugeot? Maar het zal ongetwijfeld ook nadelen met zich meebrengen. Daar zullen we als Opel rijders mee moeten leven. De slogan was vroeger in een TV reclame: “Je voelt je lekkerder in een Peugeot.” Maar ik (en velen met mij) voel me lekkerder in een Opel!

                                            :yahoo:

                                            2

                                            #18356802
                                            mmarkvoort
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 April 2018

                                              2018-Q1 nu te downloaden via MyOpel :-)

                                              #18356804
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                [quote quote=18356802]2018-Q1 nu te downloaden via MyOpel :-)[/quote]

                                                Dat is mooi. Maar ik heb geen smart-phine of iets in die richting. Dan heb ik er toch niks aan, als ik het op mijn computer download, en ik kan het vervolgens niet overbrengen via de Smartphone in de auto?? Of begrijp ik iets niet?

                                                :help:

                                                #18356814
                                                mmarkvoort
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 April 2018

                                                  [quote quote=18356804]

                                                  2018-Q1 nu te downloaden via MyOpel :-)

                                                  Dat is mooi. Maar ik heb geen smart-phine of iets in die richting. Dan heb ik er toch niks aan, als ik het op mijn computer download, en ik kan het vervolgens niet overbrengen via de Smartphone in de auto?? Of begrijp ik iets niet? :help:[/quote]

                                                   

                                                  Hi Hans,

                                                  Als je inlogt op je MyOpel account en je klikt op de link om de kaartupdate te downloaden dan staat daar exact wat je nodig hebt en wat je moet doen. Het is echt super simpel.
                                                  Enige wat je nodig hebt is een USB stickje van minimaal 16GB.

                                                  Mijn systeem was absoluut niet voorzien van de laatste versie. Want zelfs 2017 Q4 zag hij als een update. Die heb ik vorige week geïnstalleerd.

                                                   

                                                  #18356824
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    [quote quote=18356814]

                                                    Hi Hans, Als je inlogt op je MyOpel account en je klikt op de link om de kaartupdate te downloaden dan staat daar exact wat je nodig hebt en wat je moet doen. Het is echt super simpel. Enige wat je nodig hebt is een USB stickje van minimaal 16GB. Mijn systeem was absoluut niet voorzien van de laatste versie. Want zelfs 2017 Q4 zag hij als een update. Die heb ik vorige week geïnstalleerd.[/quote]

                                                    @ mmarkvoort,

                                                    Hartelijk dank voor je tip. Ik ga het binnenkort eens uitproberen. Ik heb inmiddels al heel wat nieuwtjes en tips opgedaan van sommigen. :happy02:

                                                    #18356910
                                                    P.Dekker
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 June 2018

                                                      Update firmware uitgevooerd

                                                      mede dank aan dit forum

                                                      eindelijk contacten via iphone te lezen.

                                                      dank aan een ieder.  :toppie:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.