Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Navi & Systeem updates
- Dit onderwerp bevat 871 reacties, 146 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 september 2024om 13:26 door Dorre.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2020 om 11:36 #18372683
het klopt dat idd dat onstar eind dit jaar verdwijnt. Connect is bij lange na niet zover als onstar is. Als connect niet door ontwikkeld zie ik functionaliteit uit mijn auto verdwijnen. Die oa met de veilgheid en pech onderweg service te maken heeft. Connect gebruikt niet de techniek die in de auto zit maar je telefoon met bluetooth verbinding als een verlengstuk. Mocht Opel dus hier steken laten vallen dan ga ik ze daarop aanspreken. Maar goed, vooralsong tot eind dit jaar OnStar en hopen dat connect een waardige vervanger wordt.
25 februari 2020 om 20:23 #18372698Hallo allen, ik gebruik zelf ook Onstar en inderdaad komt deze einde van dit jaar te vervallen, Opel zal toch met een alternatief moeten komen omdat bij alle voertuigen vanaf Maart 2018 verplicht een E-Call aan boord moeten hebben, zal wel in de vorm van Opel Connect worden maar daar kun je nog niet veel mee, afwachten maar weer
25 februari 2020 om 20:44 #18372700Opel connect werkt volgens mij alleen maar met je telefoon als hotspot. Als ik die niet gebruik hoe willen ze dan de e-call versturen. Mijn auto mist trouwen sowieso Onstar en Connect. Mijn auto zit er precies tussen. Kan alleen gebruik maken van TomTom trafic en veiligheids waarschuwingen.
Of ik doe iets verkeerd.
25 februari 2020 om 20:50 #18372702Ik heb geen flauw idee hoe ze dit gaan bewerkstelligen, zal waarschijnlijk toch op een of andere manier via Opel connect gaan ik kan zelf ook nog niet zoveel met de MyOpel app dus afwachten maar.
26 februari 2020 om 11:12 #18372713supersimpel (het filmpje dan ;-))
27 februari 2020 om 13:45 #18372734Het filmpje laat de GLX zien die standaard met ‘Connect’ uit de fabriek is afgemonteerd. Dat is pas sinds q3/4 afgelopen jaar. Hopelijk is de hardware die compatible is met OnStar ook compatible met connect. Maar goed, Opel heeft nog dit hele jaar om aan deze functionaliteit te werken. We wachten af.
28 februari 2020 om 13:21 #18372755Na veel zoeken en proberen op mijn info systeem (intellilink 5) en telefoon Samsung S10+ is het gelukt een dataverbinding te krijgen. Het hing op het vinkje “Versturen van gegevens toestaan”. Ik zie nu het TomTom Traffic symbooltje. Waar kan ik nu aan zien of het ook werkt?
28 februari 2020 om 14:08 #18372758[quote quote=18372755] Na veel zoeken en proberen op mijn info systeem (intellilink 5) en telefoon Samsung S10+ is het gelukt een dataverbinding te krijgen. Het hing op het vinkje “Versturen van gegevens toestaan”. Ik zie nu het TomTom Traffic symbooltje. Waar kan ik nu aan zien of het ook werkt? [/quote]
Rechts boven het symbool met ‘!’ Aanklikken. Dan zie je dat je gekoppeld bent. Gezien je Tom Tom traffic ook ziet staan ben je ook gekoppeld. Anders zie je TMC staan.
28 februari 2020 om 15:07 #18372761Hi!
Ik hoop dat iemand kan helpen. Het lukt met niet om de systeemupdate te doen. Stick geformatteerd (FAT32), map ‘license’ aangemaakt, daar het licentiebestand ingezet. Update gedownlaod, uitgepakt met winzip op de usb.
De headunit in de auto geeft eerst aan ‘geen media’ en een paar seconden later ‘update mislukt wegens beschadigd bestand’
In eerste instantie had ik zowel kaarten als systeemupdate op de stick staan. Na de stick opnieuw geformatteerd te hebben alleen de systeemupdate erop gezet. Zelfde probleem
Iemand een idee wat er mis gaat?
28 februari 2020 om 15:30 #18372762[quote quote=18372761]Hi! Ik hoop dat iemand kan helpen. Het lukt met niet om de systeemupdate te doen. Stick geformatteerd (FAT32), map ‘license’ aangemaakt, daar het licentiebestand ingezet. Update gedownlaod, uitgepakt met winzip op de usb. De headunit in de auto geeft eerst aan ‘geen media’ en een paar seconden later ‘update mislukt wegens beschadigd bestand’ In eerste instantie had ik zowel kaarten als systeemupdate op de stick staan. Na de stick opnieuw geformatteerd te hebben alleen de systeemupdate erop gezet. Zelfde probleem Iemand een idee wat er mis gaat?[/quote]
ik heb dat ook eens gehad, toen opnieuw gedownload
misschien beter 7zip gebruiken
geen media
is bekend (en dan na 5 sec….)beschadigd bestand
is echt een beschadigd bestand denk ik28 februari 2020 om 15:48 #18372764@MWW, bedankt!
Ik vond net ergens in een handleiding op MyOpel het volgende:
Pak het gedownloade bestand uit met WinZip (aanbevolen) in de map op de computer (PC).
– WinZip › Settings › WinZip Option › expanded
– Zorg ervoor dat de optie „Conversion LF to CR/LF at TAR Archive“ niet geselecteerd is in WinZipDat laatste stond bij mij wel aan, ontdekte ik. Dus nu weer een poging aan het wagen.
Als dat niet lukt ga ik het proberen met 7zip
28 februari 2020 om 16:03 #18372765Bovenstaande bleek inderdaad het probleem
Hij update nu!
6 maart 2020 om 11:58 #18372943Deze vraag is al gesteld in dit forum: Wat is het verschil in de firmware update?
8 maart 2020 om 14:42 #18372994Beste , in verband met updates, heb ook al de foutmelding gezien bij de systeemupdate, bij een update al rijdend wou hij niet opstarten, de wagen gestopt, update opnieuw gestart en hij deed het wel, nadien kon ik gewoon doorrijden
8 maart 2020 om 20:40 #18373001Ik ben er uit! Ik heb nu HD Traffic in de Crossland! Dit zal ook in de Grandland lukken.
Dit heb ik gedaan:Allereerst heb ik de firmware update gedaan die voor mijn auto geldt. 21.08.25.12_nac-r0
Die op een usb stick tesamen met de license key gezet. De usb in de bovenste ingang van de auto gestopt. Daarna kreeg ik een melding omdat dat er geen media bestanden op de stick staan maar dat klopt. Dus eventjes wachten en toen gaf het systeem aan of ik wilde updaten.
Na de firmware update die ongeveer een half uur duurde startte het systeem weer op met de nieuwste update.
Daarna heb ik de nieuwste navigatieupdate gedownload en ook op de usb stick gezet. Dit is versie 16.
De usb stick heb ik in de auto gedaan en er kwam vanzelf de melding of ik map-eur wil updaten. Ja dat wil ik en op ja geklikt.
Deze navigatie update duurde wel 45 minuten. Dus het is zaak om start/stop uit te zetten.
Na deze update startte het systeem op en had ik de nieuwste firmware en navigatie op dit moment.
Om HD traffic te krijgen moet je eerst de Opel app downloaden. Daarin klik je rechtsonder op Auto. In het volgend scherm gekoppelde services. Dan kun je Live services activeren. Je komt op een andere website terecht:connect.opel.nlDaar kun je live services activeren.
Ik had dit al gedaan maar ik wist niet welke vervolgstappen er genomen moest worden. Want ik had nog steeds geen HD traffic!Welnu, ik heb een iPhone. Dus ik beschrijf hier hoe je het moet doen met IOS.
Stap in je auto en zet je Bluetooth aan en koppel deze met de auto.
Ga dan naar je instellingen van je iPhone en klik op Persoonlijke hotspot. En zet deze aan!
Ga dan naar services klik op de wereldbol.
Open je Opel app en klik op gekoppelde services.
Ik kreeg in het scherm : GeactiveerdEn daarna kreeg ik in het navigatiescherm rechtsonder TomTom HD traffic in beeld!
En daarbij kun je het weer op het overzichtscherm zien.Maar let op: Als je de hotspot weer uitzet, dan is je HD traffic ook weg. Dus je hotspot moet altijd aan blijven staan.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
8 maart 2020 om 21:44 #18373003Zo zeg wat een gedoe.
Kan iemand mij vertellen welke voordelen ik allemaal krijg bij een update.
Voordat ik heel mijn navigatie om zeep help.
Mijn navigatie werkt perfect op alle straten die ik ingeef.
Ik gebruik gewoon Tmc met alle info.
Ik heb flitsmeister en de radio meld nog eerder alle files.
Files omzeilen heeft meestal weinig nut bij mij want dat doet ook al iedereen.
Ja wat nog meer ?8 maart 2020 om 22:44 #18373004Wen voordeel is dat de wegen die veranderd zijn weer goed op de kaart staan. En de actieve file-informatie vind ik persoonlijk erg fijn om te hebben.
Het is maar wat je belangrijk vind. Jij bent tevreden met je TMC; prima.
Niemand zegt dat je de updates moet installeren.9 maart 2020 om 06:46 #18373005Een update die 30 minuten tot 45 minuten duurt.
De motor moet blijven draaien, start stop moet uitgezet worden.
Eigenlijk is dit toch te zot voor woorden. Waarom zou je die update niet gewoon kunnen draaien, terwijl je aan het rijden bent?
Iemand die al eens geupdate heeft al rijdend?
9 maart 2020 om 08:04 #18373006Ik heb rijdend geupdate. De motor slaat ook gewoon af bij het stoplicht. Niks aan de hand.
Ik heb ook wel eens een korter ritje gemaakt en alles uitgezet. s’middags ging de update gewoon weer verder.
Dit geldt zowel voor de firmware als de kaart update
9 maart 2020 om 08:55 #18373007@Jodokus – ok bedankt, maar alles uitzetten zou ik nu toch ook niet doen.
Ik heb toen ik de wagen ontvangen heb, onmiddellijk de firmware van het systeem zelf geupdate, met de motor stationair draaiend.
De update van de kaart had ik geen zin meer in, om de motor nog eens zo lang te laten draaien voor niks.
Zal binnenkort eens de kaart updaten, terwijl ik naar het werk rijd.
27 maart 2020 om 10:43 #18373425hallo heeft iemand al gekeken of je nog kan update kan doen via peugeot alles is veranderd zo te zien
iemand al een idee
27 maart 2020 om 12:59 #18373428Tot op heden geeft de Peugeot site bij mij aan dat er geen update is. De oude versie kan ik echter ook niet downloaden vanaf de Peugeot site. Ik wacht of tot de Opel app aangeeft dat er een update is en dan kijk ik ook direct op de Peugeot site. Wordt vervolgd.
27 maart 2020 om 20:52 #18373456Ik heb via de Duitsers begrepen dat niet meer werkt de Peugeot site.
Wanneer er een update beschikbaar is, moet je nogmaals je VIN ingeven, dan moet er een of ander exe geïnstalleerd worden, die dan je VIN niet accepteert omdat het geen Peugeot is.
28 maart 2020 om 15:13 #18373467zojuist aan het zien voor updates, via my opel kreeg ik de link voor update 15 maar als ik beetje verder .. manipuleer kan ik 17 ook downloaden,
iemand ervaring mee?
28 maart 2020 om 21:29 #18373486Kaartupdate v17, is die wel officieel?
Waar kan je die vinden dan? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.