Monza V8

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342176
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Accubak moet ik aanpassen…………..Ik schiet wel wat foto,s dan snapt ieder het wel

      Klepdeksel aan bestuurderkant is net net net net net een pietsie te groot dus daar moet ff de flex in en een verkleinen,Aus heeft de bestuurderskant flink verkleint en gevormd voor een bekrachtiger (zelfde maat als ik heb en zelfde locatie in spiegelbeeld) alleen de bijrijders kant is te lomp om een bekrachtiger tussen te frotten dus waar de bekrachtiger komt gaat der een hoek uit de klepdeksel,en die word doormiddel van een plaatje dicht gelast,zodat mocht het ooit zo zijn in de bekrachtiger kan wisselen.
      Bekrachtiger plaatsen en dan klepdeksel zou een optie zijn geweest maar ik zie de klepdeksel bewerken toch als de betere optie.

      Verder stelt het niet zo veel voor…Bak steun maken,wat niet veel voorstelt,stang tussen bak en schakelpook verlengen zodat de gangen ingrijpen zoals het hoort,cardan as vervangen van 4 naar 3-gang bak as want de 4,gang as is zo,n beetje 8/10 cm te kort en met een 3 gang as past het 1 op 1..

      Ow en de leidingen van de automaat koeler en stuurbekrachtiging laat ik ook opnieuw maken….of gedeeltelijk maar hoe het nu loopt en zit bevalt me niet…

      #18342236
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Wat zou kunnen om de uitlaat toch klaar te krijgen is de motor een stuk naar voren te leggen zodat je niet tegenover het stuursysteem zit met de laatste uitlaatpoort aan die kant en dan via het binnenscherm iets maken,want een chev heeft de olie filter zitten normaal waar de startmotor zit plus minus en het stuurhuis maakt de chassie rails ook alleen maar dikker.

        Ik wil best een hoop fotos maken van hoe en wat maar bij een Holden 304 komt het stuurhuis tegen de kop aan zonder dat der uitlaat tussen zit dit zou nooit of te nimmer passen…..

        De motor naar voren leggen zou een optie zijn maar dan zit der de chev blokken een oliefilter + stuurhuis met misschieen een paar cm ruimte tussen waar je fatsoenlijke pijp door moet steken dus das ook niet echt een optie..

        Ik ben echt benieuwd naar hoe die maker van die chev Monza de oplossing heeft gevonden want kijk zelf:
        [IMG]http://i65.tinypic.com/2wr0ojl.jpg[/IMG]

        Ik heb een stuk chassie balk als model gebruikt voor het maken van de spruitstukken en als ik daar het stuurhuis tegenschroefde kwam het al tegen de kop aan….

        #18342268
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          je hebt een pb Ben.

          #18342330
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Vanmorgen naar het postkantoor geweest deze Monza schorsen dat had zondag de 16de gebeurt moeten zijn maar toen was het pasen..
            Toen ik naar huis reed kwam ik er achter dat mijn remblokken van de 330mm schijven op zijn,dus die moet ik morgen dan maar gaan vervangen (had der vandaag geen zin)

            En na de middag met de V8 Monza verder gegaan….Met als eerste de aandrijfas los te halen,wat al zo,n gekloot is van onder als de auto maar 50cm van de grond is maar na een half uur had ik het ding toch in mijn handen,toen de as genomen van de 3-gang automaat deze paste maar alles stond zooooo onder druk dat ik een uur heb liggen proberen om de as tussen de bak en achterste as los te halen,ik heb onder het diff gelegen met het idee als ik deze los haal dan valt de as voor wel naar onderen.
            Toen en beitel genomen en tussen de flens en as geslagen en toen floepte ie los.

            Toen de as maar weg gebracht om te 2,3cm te laten inkorten en balancere deze is morgen klaar.

            Verder nog de schakelstang verlengt tussen bak en schakelpook.

            Morgen as ophalen monteren en bak steun maken,bak steun heb ik al klaar in grote lijnen moet alleen de delen nog samenvoegen maar dan maak ik wel pics.

            #18342405
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              In de tijd die ik vandaag had voor de Monza:
              Begonnen met het stuurhuis en dit paste ook nog eens zonder tegenslag dus het stuurhuis vervangen is geen probleem gelukkig toen het asje tussen stuurkolom en stuurhuis gepast…..Dit paste net net net wel net niet,je kon voelen dat het spruitstuk net raakt,en de rede hiervan is dat met het maken van het spruitstuk der vanuit ging dat de motor onder een ietsie pietsie andere hoek in de auto zou komen,maar dat is geen probleem ik pak een pers morgen en druk een deukje van een paar mm in het spruitstuk en dan is der speling genoeg,de motor draait immers toch van het asje weg met accelereren hier een foto:

              [IMG]http://i68.tinypic.com/i6efe8.jpg[/IMG]

              Toen ik het spruitstuk net aan het aftekenen was waar de deuk moet komen (pijpen zijn toch 30% dikker als de poorten in de kop dus ik belemmer de gassen toch niet) ging de telefoon mijn aandrijfas was klaar,koste wel 185€ euro maar goed beter dit dan een as die ik zelf inkort en die slecht in balans is met alle gevolgen die je niemand toe wenst.

              Maar ik had nog steeds geen remblokken op mijn A1 zitten die dus maar snel derop gezet,dit was de eerste keer dat ik die blokken heb vervangen since ik ze derop heb,en alles ging zo soepel en mooi los dat ik met de hand de zuigers in de klauwen kon terug drukken,ik dacht wow ik moet een nieuwe auto hebben ipv die auto vast geroeste dingen altijd.

              [IMG]http://i66.tinypic.com/2rrklle.jpg[/IMG]

              Voor een ieder die ooit een ombouw naar een Holden V8 wil doen de as is van een 3 gang automaat en moet 2cm ingekort worden ik heb 2,5 gedaan maar 2 cm is ook genoeg.

              Morgen ff de baksteun maken de bak hangt nu super onder de auto de koppelingen van de as bewegen 0.0 per omwenteling dus zo moet ik vast zetten.

              Verder het spruitstuk een klein beetje indeuken en monteren met asje en dan klepdeksel laten verlassen zodat ik mijn rembekrachtiger der altijd op kan zetten,rem bekrachtiger monteren en remmen onluchten en dan leidingen maken van de stuurbekrachting en automaat koeler en wat waterslangen plaatsen en wat electronica binnenin en hij is klaar zover.

              Alleen een uur vliegt om.

              #18342410
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                foi.. prijzig asje Ben..

                maar soms telt : beter te duur als niet te koop :D

                tijdrovende klusjes zijn dit… maar nog ff volhouden je bent er bijna :D suck6

                #18342415
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Morgen de versnellings bak in elkaar lassen en dan een deuk in het spruitstuk drukken zodat ik 4 5 mm meer ruimte hebt en dan past dat ook weer,mijn fout ik heb alles verkeerd gemaakt en niet opgelet als ik eerlijk ben ik had de speling moeten bekijken bij bestaande autos om een idee te hebben…….Als ik iets beter mijn best had gedaan had ik me nu veel tijd bespaard

                  Maar goed een deuk van 5mm zal dat spruitstuk in werking amper beinvloeden want het is 30% groter als de poort in de kop,en ik ben eerlijk ik had ook liever een andere oplossing gehad maar dan ben ik weer een dag verder van huis die ik nu niet heb helaas,het echte werk roept,dit is de beste oplossing voor nu..

                  #18342423
                  Corsaliefhebber
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 February 2012

                    Knap werk in ieder geval :) Trail en error is toch altijd wel ergens van toepassing bij een dergelijke ombouw.
                    Ik blijf in ieder geval dit topic met veel plezier volgen, Machtig apparaat gaat dit worden als het klaar is [url=http://www.desismileys.com/][img]http://www.desismileys.com/smileys/desismileys_4020.gif[/img][/url]

                    #18342447
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      De dag begon goed…..Mooie bak steun gemaakt:
                      [IMG]http://i65.tinypic.com/xqjc7s.jpg[/IMG]

                      Deze gemonteerd wat zonder 1 probleem super paste:
                      [IMG]http://i66.tinypic.com/2eol6k8.jpg[/IMG]

                      En hiero is te zien dat de flens een halve cm verder uit de bak steekt dan voorheen,maar das geen probleem:
                      [IMG]http://i65.tinypic.com/dlp95h.jpg[/IMG]

                      Ik heb de bak nu op de juiste hoogte hangen zodat de kruiskoppelingen niet bewegen,dit heb ik gedaan door de de dikke ringen onder de baksteuk te leggen.

                      Hier kun je zien hoe eng het is aan de bestuurderskant tussen bestuurderskant en chassie rails:
                      [IMG]http://i67.tinypic.com/2dbpehd.jpg[/IMG]

                      Bij hard optrekken zal de bak raken en het wat ze in australie doen als oplossing is een naad in de chassie bak slijpen en deze naad dicht slaan en dan dichtlassen,dit zal ik ook moeten doen.

                      Verder heb ik pech want morgen mag de vooras weer los gvd:
                      [IMG]http://i65.tinypic.com/atrqm8.jpg[/IMG]

                      De hoek waaronder de steuntjes aan de vooras zitten voor het stuurhuis moet iets zakken,het is maar een paar graden maar zo past het niet,nu de bak op een andere hoogte past past het nog slechter,toen ik dit alles gemaakt heb hing de de vooras onder een iets andere hoek..

                      Kan ik morgen de motor weer in de kettingen hangen en de krukas met een dik blok houd ondersteunen en die lompe vooras weer gaan demonteren…Heb der geen zin eerlijk gezegd…Ben der na deze ontdekking vandaag ook meer eerder mee opgehouden,maar goed morgen weer een dag..

                      #18342449
                      monzaruba
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 October 2009

                        keep it up…Ben..!!!

                        #18342450
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          [IMG]http://i67.tinypic.com/9lg2ds.jpg[/IMG]

                          Dit is de situatie nu:
                          Stel dat de bak iets zakt dan stel je zelf maar voor wat der gebeurt…

                          Zo heb gemaakt en had ik ruimte genoeg maar nu is de bak wat lager komen zitten…Dus nu moet de vooras der weer onderuit en dan de hoek wat veranderen en dat oortje van het blok afslijpen.

                          Dat oortje zit normaal een bout van de startmotor door en de andere kant heeft daar hebben ze het weg gelaten voor dat asje wat meer ruimte te geven dus dat ga ik morgen ook maar eens er afslijpen.

                          #18342471
                          peter777
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2011

                            Je bent er bijna :P Daarna is het rommel aansluiten en gaan! Maar de toleranties zijn echt miniem….

                            #18342494
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Vanmiddag na 13:00 begonnen met de vooras los te halen,dit viel reuze mee ding had ik een uurtje binnen liggen en toen verder de as verbouwen en weer deronder knutselen ik was om 20:00 klaar en ik heb niet gekeken of het nu wel past ik hoop van wel en om me niet te gaan ergeren kijk ik morgen wel,ik hoop niet dat ik weer die vooras los aan het halen kom,het stuurhuis aansluit punt is nu een cm of 3 van plaats veranderd vs gisteren en dit moet net zat zijn..

                              Verder kan ik nu ook weer mijn eerder gemaakte hydraliek/hogedruk leiding gaan gebruiken voor de stuurbekrachteging,ik heb wat speling gecreert door het stuurhuis iets lager te zetten past de leiding die tussen carter en vooras loopt.

                              Heel de fout was:
                              Bij een Monza heb je redelijk wat speling tussen vooras en carter,en de v8 had ik zo neergelegd dat die had ook zoveel speling had plus minus en toen ben ik gaan maken en construeren alles paste super en zou gewoon inbouwen en aansluiten moeten zijn enkel kwamen motor en vooras wat dichter bij elkaar dus toen paste het waardeloos,bij die v8 past der een duim tussen die carters zijn korter maar bevatten net zoveel olie ook 6 liter dacht ik.

                              Hopenlijk past het asje nu en kan ik de klepdeksel gaan veranderen en dan is het een kwestie van alles aansluiten en radiateur derin (die past wel want die heb ik der in gehad)

                              #18342526
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Ik heb geluk….ik had de fugees nog niet vast gedraaid vs vrijdag want maandag mag de vooras weer los…Hoek moet nog iets zakken en het stuurhuis moet 1cm zakken……..Hiep hoera de fugees heb ik kwa tijd gewonnen en ik begin der handig in te worden haahhahaahhhahahah

                                #18342592
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Zo geen foto,s maar die komen morgen wel vanmiddag weer begonnen met de vooras te demonteren en veranderen en rond 18:00 zat het ding der weer onder,morgen de leidingen plaatsen en het asje tussen stuurhuis en kolom verlengen.

                                  Het stuurhuis past nu super,raakt nergens en alles is 100% vrij kwa en ook kwa hitte ontwikkeling is der geen gevaar voor de keerring in het stuurhuis.

                                  Ik haal morgen de klepdeksel los en dan monteer ik de rem bekrachtiger en hrc want na mijn moet het dan wel passen,der is nl ook nog een klepdeksel onderweg vanuit australie en daar wil ik in gaan slijpen zodat ik deze met de andere klepdeksel en andere alu kappen van de motor laat poeder coaten,maar dan kan ik nu verder.

                                  Ik ben het een beetje moe aan het worden heel de dag te passen en meten en amper wat gedaan te krijgen,ik wil eens dat die auto op eigen wielen staat en loopt..

                                  Maar goed de lijst met vervelende dingen word kleiner en kleiner alleen nog klepdeksel en transmissie koeler leidingen waar ik geen zin in heb…De rest is zo gepiept.

                                  #18342595
                                  Corsaliefhebber
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 February 2012

                                    Mooi, mooi, mooi, De aanhouder gaat zeker winnen :)

                                    #18342611
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      [IMG]http://i64.tinypic.com/517k86.jpg[/IMG]
                                      [IMG]http://i64.tinypic.com/t0p6dl.jpg[/IMG]

                                      Zo stuurhuis zit super precies goed alles is lekker vrij,dit zit super op zijn plek precies goed,op de foto,s lijkt het alsof het haast tegen de uitlaat bocht komt maar het zit achter de uitlaat,dus perfect..

                                      Dat asje had ik rond de middag klaar en toen 13:00 en 16:00 andere dingen gedaan en daarna weer verder met het project,ik heb 2 uur lang………ligge kutte om die hogedruk slang derop te krijgen aangezien 1 deel voorgebogen staal is en de rest hydraliek slang en dat voorgebogen staal precies was gebogen zoals het stuurhuis eerst zat paste het echt voor geen meter..

                                      De slangen zitten nu op hun plek en morgen ga ik verder met de automaat koeler leidingen deze moet ik ff maken,en dan kan de auto op de wielen terug,dan hoef ik der niet meer onder te zijn…(hoop ik)

                                      #18342645
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006
                                        #18342646
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Vandaag begonnen met de oliekoeler leiding aangezien de oude leidingen niet fatsoenlijk paste omdat de dynamo der tegen aan kwam en na het verbuigen paste der niks meer fatsoenlijk dus heb ik me 10mm uitwendige hydraliek leiding gehaalt 2 meter en verloop nippels van 10mm uitwendig maar 8mm uitwendig want mijn bak heeft uitwendig 8mm leidingen en de opel heeft 10mm leidingenmna wat passen en meten heb ik het nu geweldig zitten:
                                          [IMG]http://i67.tinypic.com/nytv0h.jpg[/IMG]

                                          De leidingen zitten mooi in zo,n klemmen geknepen en zijn onder precies op maakt gebogen tot ze fijn op de bak leidingen uitkomen,ze kopen precies tot onder de accu bak/dynamo,en maken ze een bocht naar de voorgebogen leidingen die op de radiateur worden geschroeft:
                                          [IMG]http://i64.tinypic.com/ff0al3.jpg[/IMG]

                                          Verder heb ik best veel gedaan gekregen vanmiddag de radiateur geplaatst de leidingen aangesloten de slangen aan de radiateur ingekort,de bobine en brandstofleidingen gedaan achter in de hoek:
                                          [IMG]http://i68.tinypic.com/i70x3d.jpg[/IMG]

                                          Nu begint het vormen aan te nemen die ergens op lijken:
                                          [IMG]http://i63.tinypic.com/2w679zp.jpg[/IMG]

                                          Morgen beginnen met de klepdeksel te lichten en rembekrachtiger te plaatsen zodat ik de remmen kan ontluchten nu ie nog met 4 wielen van de grond is werkt dat makkelijk en dan verder afwerken en dan hoop ik echt dat het sleutel omdraaien en lopen is….

                                          #18342647
                                          peter777
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 January 2011

                                            Dat ziet erg erg dik uit! Wat een zee aan ruimte heb je trouwens tussen blok en radiator! Das makkelijk onderhoud plegen :) Misschien een domme vraag, maar waar gaat de accu komen?

                                            #18342648
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Accu komt op de originele plek,de dynamo koelvinnen op de poulie kwamen net tegen het gedeelte wat flink uitsteekt waar je dat m8 boutje indraait,ik heb nu een andere montage gepakt en dat gaat prima,dus accu blijft braaf waar ie is en als ie geplaatst is zie je niks meer van de verneukte accu bak.

                                              #18342663
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                Vandaag wat kleine dingen gedaan:
                                                [IMG]http://i63.tinypic.com/w8otc8.jpg[/IMG]

                                                Accu past maar net:
                                                [IMG]http://i63.tinypic.com/289za60.jpg[/IMG]

                                                Motor draait van de accu af das mijn geluk.

                                                Het begint eindelijk weer op een monza motorruimte te lijken:
                                                [IMG]http://i65.tinypic.com/5v38l1.jpg[/IMG]

                                                Rembekrachtiger ga ik der nu inzetten als het lukt en dan ben ik onder de kap zo goed als klaar op wat kleine knommel aansluiten,brandstofslang nog een beetje bedrading aan elkaar maken,en nog wat meer kleine dingen en dan naar binnen nog een beetje bedrading en dan kan ie gestart worden over een dag of 2..

                                                #18342673
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  mooi dat ie er inligt Ben.

                                                  en ook mooi onder zijn eigen motorkap

                                                  dikke pluim man

                                                  #18342680
                                                  peter777
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 January 2011

                                                    Ja echt top dat ie nu onder een kappie zit. Benieuwd hoe dat gaat klinken en vooral rijden :)

                                                    #18342684
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      [IMG]http://i65.tinypic.com/hvbitd.jpg[/IMG]

                                                      Ik denk dat ik morgen onder de kap alles klaar krijg dwz,ik moet de bekrachtiger nog vast zetten,remmen ontluchten.(vandaag ging het wel zonder de klepdeksel los te nemen en ik heb nog 3 4 mm speling,ik denk dat ik de eerste keer toen ik probeerde net nadat de motor derin was gelegd der een klein beetje scheef in heeft gelegen,want nu heb ik recht derin gelegt.

                                                      Nu moet ik nog ff een reservoir van een VW Golf 2/Jetta zien te vinden die passen 1 op 1 op deze hrc het omega reservoir raakt de veerpoot net en dat van een Golf 2 niet,ben hier ook maar per ongeluk achter gekomen omdat hier jaren terug een VW Jetta stond voor de sloop en ik had dat reservoir probleem ook al jaren terug en liep toen langs die Jetta en wonder boven wonder paste het zo op de Omega B hrc…..das toch echt geluk hebben.

                                                      Verder moet ik nog 2 koelslangen aansluiten op de kachel,maar hier kun je super goed bij vs een 30E,en nog de MAP sensor plaatsen,de accu klem dingen vast zetten in de oude accu bak,nog een klein beetje bedrading doen,de startmotor aansluiten (hier kun je klote bij van onderen dus zal ik maar ff het spruitstuk deraf draaien en dan bedrading aansluiten,en dan is het binnen 1 draadje met +12 op een stekker aansluiten en ik moet de motor kunnen starten…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 86)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.