Monza V8

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342694
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Wat die bekrachtiger betreft, ik heb hem er precies zo in dat ie echt *net* niet de dome raakt. Heb een beugel gefabriceerd waarmee ik de HRC langer maak en op de originele manier ook aan de achterzijde kan bevestigen. Die rembooster bewoog me zowiezo al te veel zonder extra bevestiging in de motorruimte. Zit nu muurvast net als origineel, en past pcies. Maar moet nog niet te vroeg juichen, ding moet nog ontlucht worden :/

      #18342715
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Ik heb de mijne bij de A1 ook wat losser zitten en de A2 zit ook niet super strak deze kun je ook wat op en neer bewegen dit hebben ze schijnbaar allemaal,ik rij al 6 jaar met de A1 zonder 1 probleem en daarom laat ik het zo zitten,wel heb ik weer een reservoir genomen vandaag van een Golf 2 deze passen precies op de hrc maar zijn wat smaller dan die van een Omega B en raken net niet het veerpoot huis.

        [IMG]http://i65.tinypic.com/oscuwi.jpg[/IMG]

        Vandaag de rembekrachtiger van binnen en buiten vastgezet hrc geplaatst leidingen aangesloten reservoir van een VW Golf 2 gehaald hier in de buurt,ontstekings module ding geplaatst net onder de hoofdremcilinder,verder de MAP-sensor geplaatst langs de bobine,1 spruitstuk los gehaald en de startmotor van +12v voorzien en de motorsteun vastgezet,accu bak vast gezet met pop nagels.

        Morgen moet ik nog 2 waterslangen doen en de massa kabel aan het blok draaien en nog een klein beetje bedrading en dan kan ik de motor starten maar dat doe ik niet ik wil nl ook de motorstorings lamp aansluiten en de toerenteller en km teller kabel en het eco/sport lampje..

        Ook moet ik nog de remmen ontluchten en de gangen schakelaar van de bak iets losser zette.

        #18342969
        Massa Wietjen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 October 2011

          Prachtig project. Zo zie je maar, niks gaat vanzelf. Dit gaat helemaal goed komen. Zet em op!!

          #18342980
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            IK heb weinig tijd gehad om aan de Monza verder te gaan dwz ik heb um nu op de wielen staan remmen ontlucht en onder de kap heb ik nog dingen vast gezet en verzet zoals de claxon een nieuwe plek gegeven en het water reservoir voor de ruitensproeier heb ik verzet naar waar eerst de luchtfilter zat.

            Verder heb ik nog een paar uur liggen prutsen en uiteindelijk een mooie schakelaar voor de automaakt gemaakt want de gangen van een 4L60E zitten anders dan bij een Monza Senator,ik zal wel wat foto,s maken dan snappen jullie wat ik bedoel.

            Verder is der nog een duur klein kastje gekomen uit de USA wat mijn toerenteller correct moet laten werken omdat deze op 6 cil correct draait en ik 8 heb krijg ik meer impulsen dus gaat de teller meer aangeven,met dit kastje moet dit afgelopen zijn en moet ie correct aangeven.

            Deze week komt der nog een schakelaar binnen voor de sport eco stand ik wilde eerst de 3/4 schakelaar gebruiken en dat wil ik nog steeds maar de 3/4 schakelaar van een Monza is een druk schakelaar die zonder te drukken weer de verbinding verbreekt het relais regelt dit,normaal dat ie in de sport stand blijft of niet,als die kiep schakelaar met led die ik bestelt hebt voor geen meter past dan neem ga ik wat maken dat ik met de originele schakelaar wat kan.

            #18342981
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              [IMG]http://i64.tinypic.com/2dax109.jpg[/IMG]

              Zie hiero de gangen als het ware we beginnen vooraan in de P dan trek je pin in en kun je de keuzehandel over dat hoge stukje trekken en in de R zetten vanuit de R kun je um zo in de N zetten en vanuit de N zo in de D zetten die brede lage groef is voor de D bij de 4L60E het is D en tevens 3,ik maak morgen wel foto,s zie je het verschil tussen de dingen.

              Ik heb van 2 1 gemaakt onderkant is Monza en gangen ding is van de Holden VR commodore en de schakelpook ook,ik heb nu feitelijk PRND321 waar een Monza PRND21 heeft en nu valt de bak ook precies op de juiste plek in de gang,de gangen van een Monza zitten net net net iets anders maar niet veel PRND zou geen probleem zijn alleen zo is het beter….

              [IMG]http://i65.tinypic.com/2dqfz9.jpg[/IMG]

              Zo word de pook ik vond deze mooier als de originele Monza schakelpook en heb daarom deze maar genomen,maar zie het ijzerwerk waaraan de stang komt die bak met schakelaar verbind,ik heb deze iets moeten verlengen wil ie dezelfde maat hebben als de arm van een Holden Commodore maar dit is van een 3 gang automaat en het armpje wat in de tunnel zit van een 4 gang is net wat langer,dus wil je een 4 gang automaat ombouwen kun je ook de gang schakelaar mee ombouwen zodat de gangen precies juist vallen…

              #18343270
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Its alive en ik heb de eerste streep al getrokken…

                Ik heb vanmiddag het motor controle lampje aangesloten en verder het toerenteller ding om het signaal om te vormen aangesloten,en de kilometer teller kabel gelegt.

                Alles weer dicht gebouwd kwa meters (ik had de + die nodig heb afgetakt van de contactslot gestuurde plus die op het achter op het instumenten panneel komt)

                Toen de auto gestart en ik zag gelijk dat ik geen werkend oliedruk lampje ???? had en een vreemd lampje dat volgens weer moet geven dat de remblokken haast op zijn brand bij sleutel op contact,toen de auto gestart en dat onbekende lampje ging uit en de oliedruk meter werkte ook dus niks aan de hand plus als ik geen oliedruk heb doet de brandstofpomp niks dit is een beveiliging uit australie om motorschade te voorkomen.

                De motor liep gelijk enkel zat der maar 1,5L automaat bak olie in en toen weer 1 liter erbij gekiept en toen begon ie opeens onder te lekken bij de radiateur bij de onderste banjo aansluiting van de automaat koeler,had ik die banjo koppeling niet goed aangedraaid.

                Toen warm laten draaien en vervolgen begon de motor kut te lopen,trillen overslaan en op eens stopte de motor,ik snapte der niks van want der was geen foutcode………….Toen laten afkoelen en toen begon dat gezeik weer maar toen zag ik wat euvel was,nl de kabel van de bobine vonkte over naar de + kabel die op de bobine komt dus deze fatsoenlijk vast gezet en toen bleef ie mooi lopen,het werd wat donker en ik reed hier een klein rondje achteraf en ik zet het licht aan en ik had geen verlichting op mijn meters????En na 100 200 meter begon het te stinken en na 300/400 begon het te roken uit de lichtschakelaar?????????

                Ik ben hier tijdens de ombouw niet aan geweest en ik heb niks met de bedrading liggen te kloten dus ik zal morgen als ik tijd heb de meters eens deruit halen en kijken wat de ellende is….

                Maak morgen wel een fimpje van het schip,maar wat een power vs een 30E heerlijk..

                #18343280
                Senatorman
                Beheerder
                  Lid sinds:
                  7 November 2016

                  Gaaf hoor. Ben reuze benieuwd naar een actiefilmpje

                  #18343304
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Zo vanmiddag weer alles losgehaald wat betreft het dashbord ik had nl geen verlichting en nu weet ik ook waar de rook vandaag kwam,van de snelheidsmeter die stonk enorm hard (ik vermoed dat het de impuls gever is die is gaan stinken),de licht schakelaar was in orde,maar nu heb ik alles goed aangesloten en ik hoop dat ik het dashbord niet meer los hoef te halen dwz alle lampjes werken en de km teller kabel is ook al aangesloten.

                    Verder heb ik het electromotortje wat op de impulsen van de sensor achterin de bak de km teller gaat aandrijven opgehangen langs de kachelmotor,aan de onderkant van het dashbord,hier moet ik nog de bedrading van doen en juist afstellen….Maar dat kan wachten…

                    Dadelijk ga ik verder met de bak olie precies op pijl te zetten en eens kijken hoe ie zich gedraagt als ie bv 30min heeft gelopen of ie niet te warm word hoe de startmotor reageert enz,gistere wilde de startmotor nl niet ingrijpen toen ie warm was wat ik gek vond want dat heb ik nog nooit gehad…..

                    En ik ga een filmpje maken :)

                    #18343307
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ik moet nog 3 dingen doen:
                      Snelheidsmeter instellen
                      power/eco stand plus schakelpook omzetten.
                      Startmotor wil niet ingrijpen als de motor warm is,deze heeft iets meer speling nodig dus ik moet hier wat shims plaatsten.(dit is normaal bij GM usa startmotors op de oude 350 blokken)

                      Verder loopt de motor als een uurwerkje zonder ergens wat te raken,alles werkt nu super inclusief de home made stuurbekrachteging.

                      #18343312
                      peter777
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 January 2011

                        Wauw! Dat is erg bruut. Erg benieuwd hoe dat rijdt :) Uitlaatje er ook al onder, of is de cherrybomb style?

                        #18343314
                        Geerte
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 May 2008

                          Echt vet ???

                          #18343320
                          monzaruba
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 October 2009

                            Heerlijk geluidje…zo’n V8…!!

                            gefeliciteerd…Ben..!!

                            #18343323
                            Paint
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 July 2015

                              Mooi man! Succes ermee!

                              #18343369
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Mijn werk zit der bijna op wat betreft deze ombouw maar een paar dingen die moeten nog gebeuren:

                                De gangen selector moet ik nog omzetten zodat ik precies de gangen pak zoals de Commodore uit Australie dit stelt niks,en nog een schakelaar plaatsen maar dit stelt niks voor.

                                Ik moet mijn km teller afstellen,dit zal een heel gekloot worden aangezien ik met schakelaars omzetten impulsen naar omwentelingen ga omzetten…..Als ik een afwijking weet kan ik de zaak corrigeren met bv 10% meer of minder en dan die schakelaars zo zettend dat het klopt…Maar dat doe ik wel als der uitlaten onder zitten.

                                En ik moet iets doen aan het stationair toerental wat iets te hoog is………..Since die motor loopt heb ik constant code 36 Vacuum leak…….In de zandbak zaten der geen foutcode in maar eenmaal hier in NL op 19 september 2010 (die datum herrinner ik me nog) begon ik met alles los te gooien wat ik deraf wilde hebben en gebruikte de stekker aansluiting van de stationair loop klep als hef punt om een water slang los te duwen met het gevolg dat de stekker aansluiting afbrak en de klep geen cent meer waard………….En since ik um daarna heb gestart loopt ie hoger stationair vs australia…
                                Ik heb een nieuwe klep gekocht en der 1 van een vectra a of b genomen die zijn alle gelijk is immer allemaal GM…….Maar stationair is en blijft ie wat te hoog lopen na mijn idee……….Stationair begint ie te lopen en niet te kruipen en ie schakelt over naar de 2de gang met 1100 toeren op een bepaald moment dus hij moet weer 800 toeren gaan lopen en 100 meer als ie in de gang word gezet…….

                                #18343370
                                TWA
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 June 2010

                                  Geen verstand van t blok maar het soort “jungle juice” waar we hier op rijden is wel wat anders dan in Australië. Normaal zou je ECU dit opnieuw moeten berekenen, maar ik weet niet of die hier op zit ?

                                  Kan natuurlijk ook t vacuüm zijn: misschien toch anders die vacuüm klep, omdat er geen V8 Vec is geweest.

                                  Wel nice hoe dit verder allemaal is gelukt, enjoy straks ? lijkt me heerlijk die V8 GM roffel te horen in t echt.

                                  Greetz Emiel

                                  #18343409
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Ik kan alles tanken in deze motor,deze is een lage compressie die op 91 octaan nog moet probleemloos moet lopen,maar ik moet nu minimaal 95 tanken omdat de onsteking bij de de chip tuning iets verzet it,want meer is het niet injector tijd iets langer openen en onsteking wat vervroegen.(en in dit geval ook de bak wat agressiever laten schakelen bij hogere toerentallen in de power modus)

                                    Deze motor zou ik wel een knocksensor op kunnen schroeven en een chip derin duwen die de knock sensor herkent maar das niet nodig alles boven de 95 octaan en 95 zelf is goed voor deze dorstige jonge der is al een kwart uit de tank since vrijdag van het hier achteraf door wat zandwegen rijden stationair lopen,hahah maar ik wel vaak een glimlach op mijn gezicht als ik het gas in druk.

                                    Als ik rustig rij met deze 195 banden en rustig schat ik 10-15km en ik druk opeens het gas is beginnen de wielen op droog asfalt door te slippen,dit heb ik nog nooit met een C30SE meegemaakt,maar ik raad iedereen deze ombouw af,puur vanwege het kosten oogpunt als ik het nog 1x had moeten doen was de hele Commodore hier op aan gekomen,want dit koste me meer als heel de auto hier op de weg krijgen schat ik….De C30SE is een veel beter alternatief kwa power en verbruik en kosten,dit heeft wel meer ballen maar de euro meter loopt 5x zo hard als bij c30SE ombouw wat bijna allemaal plug and play is op de dynamo en vliegwiel en uitlaat na…………..Van dit ding paste der niks gemakkelijk….

                                    #18343411
                                    monzaruba
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 October 2009

                                      Toch een mooi stukje werk…Ben…!!

                                      je hebt nu wel iets unieks…!!

                                      #18343714
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        [IMG]http://i64.tinypic.com/r6zhh2.jpg[/IMG]
                                        [IMG]http://i65.tinypic.com/1z2hrok.jpg[/IMG]

                                        Zaterdag de pook geplaatst en vandaag het ding PRND321 passend gemaakt dit was eerst veel breder en dikker en een schakelaar sport eco stand geplaatst morgen plaats ik der nog een klein LED,je in de buurt van de schakelaar zodat ik kan zien of ie in de sport of eco stand staat.

                                        [IMG]http://i66.tinypic.com/sxncip.jpg[/IMG]

                                        Van zo,n interieur heb ik de schakelpook en PRND321 een Monza heeft PRND21 en niet de 3 ook kan ik een Monza van de N naar de D tikken dit gaat bij deze pook niet maar goed het werkt nu allemaal netjes net als de verlichting is netjes

                                        #18343829
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Vandaag na het werk de Power/Eco stand van de bak aangesloten dwz:
                                          Als de computer niet aan massa ligt staat ie in de eco stand als de computer aan massa ligt dan gaat ie in de sport stand en schakelt ie veel later en agressiever,tevens heb ik een LED geplaatst zodat ik kan zien of ie in de sport stand staat,wat betreft de zaak ECO Power zoals dat in australie word genoemd ben ik klaar…

                                          Ik vond het het zeer zeer vreemd dat de bak amper terug schakelde tijdens flink gas geven,dus ik haal de kap los en laat een 2de man op het gas drukken en ik zie dat ik de gasklep maar voor 60/70% opende tijdens volgas,toen heb ik deze bijgestelt tot 95% gasklep open (mijn gaskabel is van een mountainbike met een aanschroefbare nippel zoals bv ook op brommers word gebruikt dus ik kan nooit 101% gaan want dan gaat der iets kapot,maar nu met 95% gasklep open zit ik in de safe zone de computer neemt het aan voor volgas en de zaak zal niet kapot gaan.

                                          Ik had een stuk weg van 2km recht zonder 1 zijweg in niemandsland en ik dacht ik zal eens eens stoppen en in de D vertrekken in de sport stand,en dit is zeker een fijne beleving vs de 30E automaat.

                                          #18343840
                                          Senatorman
                                          Beheerder
                                            Lid sinds:
                                            7 November 2016

                                            Erg mooi project geweest en super om jou zo inventief ermee om te horen gaan. :good-job:

                                            Zou graag eens een filmpje willen zien van een sprintje, gefilmd vanaf de zijkant van de straat.

                                            #18366087
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              [IMG]http://i63.tinypic.com/ei8o7d.jpg[/IMG]

                                              Zo staat de bak in zijn normale stand

                                               

                                              [IMG]http://i66.tinypic.com/a1h5og.jpg[/IMG]

                                              En zo staat ie in de sportstand.

                                              Dit heb ik een week of 2 3 terug ff veranderd ik heb toen ff de originele VR Commodore schakelaar gepakt en deze geplaatst,dit werkt allemaal zoals het hoort,ook heb ik vorige week de start motor los gehaalt,en wat een klote werk was dat,der was geen plaats maar goed ik heb um voorzien van de shims die ik der gelijk in had moeten doen maar als je het beter weet als de fabrikant dan krijg je zoiets als wat ik nu had..

                                              En nu ga ik de km teller aansluiten en bestel ik me een nieuwe originele uitlaat en verbind deze met mijn spruitstukken want een originele monza heeft een grotere doorlaat aan 2x 45mm pijpen als de 1x 60mm wat der origineel onder zit.

                                              #18366091
                                              kywieman
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 February 2009

                                                Top dat er weer nieuws is over de Monza :applause02: :applause02: :applause02:

                                                #18366093
                                                monzaruba
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 October 2009

                                                  ziet er goed uit…Ben..!!! :good-job:

                                                  #18366111
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Nou zat het me gisteren niet mee:

                                                    Ik had mijn abbott cable x (electro motor die de km teller aandrijft) los gehaald ik had deze onder de voorruit achter het handschoenen vak gebouwd,en dit kastje moet je afstellen door 11 schakelaar goed te zetten en die werkt op + (over contact slot) en – en een signaal van de computer wat normaal de km teller aandrijft.

                                                    Bij een Holden gaat het signaal van de impuls gever in de bak naar de computer en die vervormt het dan het bruikbaar word voor de snelheidsmeter.

                                                    Maar na alles tig te hebben doorgelopen bleek dat mijn kastje niet werkt….Nu ga ik het terug sturen naar de USA voor reparatie,dus voorlopig geen snelheids meter.

                                                    Aangezien deze motor 100% origineel is,op de chip tunig na dan,heb ik zitten berekenen de auto in aus heeft 2 in 1 uitlaat pijp en die dikke pijp is 60mm,daarom ga ik nu mijn originele Monza pijpen gebruiken voor deze v8 want deze 2x45mm en das meer doorlaat als 1x 60.

                                                    #18366124
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      Vanmiddag na het werk nog een uurtje liggen klote,door het signaal van de snelheidssensor rechtstreeks af te takken voor de computer ingaat maar wederom geen succes,toen het kastje maar opgestuurt naar Abbott Enterprises in de USA voor reparatie…Hopenlijk is het over een week of 4 5 terug..

                                                       

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 86)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.