Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,851 tot 1,875 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566616
    RacesconaB204
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2009

      Nog eentje met wat mindere beeldkwaliteit door vaak laagstaande zon helaas:

      Het was iets van 97% verhard, dus op zich was de Ascona zoals ik hem heb nog niet zo verkeerd. Grote verschil was vooral het ontbreken van een carterschild, waardoor ik hier en daar wat extra voorzichtig aan deed. En om nu vol over die drempels te gaan terwijl er niets te verdienen valt (maar eventueel wel wat stuk te maken). Ik was in ieder geval van plan om geen risico’s te nemen en dat is goed gelukt vind ik zelf. Een bak harder/sneller met deze auto kan gegarandeerd; de beperkende factor was ik zelf, niet de auto die kan nog veel beter ;)

      en niet onbelangrijk: we hebben de zaterdag ervoor voor de allereerste keer uitgelegd gekregen hoe je verkent/notes maakt en dat gaandeweg de zondag in de praktijk geprobeerd te brengen. Dit spel samen is natuurlijk essentieel en leuk. Ik moet toegeven dat ik vaak rally’s heb staan kijken en dat ik dacht dat een goede rijder ook wel een heel eind zou kunnen komen ‘op zicht’ maar ik weet intussen dat dat absoluut niet werkt; je hebt elkaar echt nodig.

      #17566617
      Jaccoooo
        Lid sinds:
        9 December 2006

        een tip van een ex rallyrijder, als je een x echt op snelheid een rally gaat rijden doet dat eerst eens met een ervaren navi, want met deze notes ……….maar leuk dat je deelnam, kon ik die machtig mooie Ascona ook eens een x live zien en horen :thumbup

        #17566618
        RacesconaB204
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2009

          @Jaccoooo wrote:

          een tip van een ex rallyrijder, als je een x echt op snelheid een rally gaat rijden doet dat eerst eens met een ervaren navi, want met deze notes ……….maar leuk dat je deelnam, kon ik die machtig mooie Ascona ook eens een x live zien en horen :thumbup

          Ergens begint het (voor beide) ….en zoals gezegd, ik heb geprobeerd voorzichtig te zijn, geen domme gokjes gewaagd en dat heeft op zich goed gewerkt; geen schrammetje en geen close escapes. Ik heb ook wel wat dingen gezien met meer ervaren navigatoren die minder goed afliepen. Maar goed ik realiseer me dat ieder er zo zijn mening over zal hebben wanneer je dit ziet/hoort. De meesten publiceren daarom dit soort on-board beelden al helemaal niet, denk ik. Ik vind het wel leuk om te delen (en dan reken ik even bij me zelf af hoe ik het zou vinden).

          #17566619
          corsabc20xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 June 2011

            Mooi om te zien dat je er gewoon een rally mee rijd.
            De meeste zouden dit helemaal niet eens aan durven.
            En ja dat van die ervaring dat doe je volgens mij vooral in de praktijk op.
            Keep up the good job :thumb :thumb :thumb

            #17566620
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Een ervaren navi op leeftijd is zwaarder, moet de piloot aan de Sonja Bakker recepten. king:

              Rally`s vind ik trouwens leuker dan racen.
              Met een rally heb je meer afwisseling, verhard, onverhard of beide in 1.
              Droog, natte omstandigheden enz.
              Terwijl racen een herhaling is van de vorige ronde, je eindigt telkens waar je begonnen bent. ;)
              En je hebt ook nog collega racers die al dan niet je in de weg zitten, en voor schade kunnen zorgen die je schuld niet is.
              Tja…
              Op een track day gaat het niet zo wild als bij de prof. rijders. :thumb

              #17566621
              RacesconaB204
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 December 2009

                Om naar te kijken of om zelf te doen is ook nog een verschil denk ik.
                Persoonlijk vind ik de hogere snelheden op een racecircuit ook wel wat hebben (als rijder dan ten minste; de kijker op afstand langs de kant ziet het er meestal niet echt vanaf) en dan helemaal tot op het randje gaan door te oefenen. Dat op het randje gaan is bij rally’s wat moeilijker; heeft wat meer risico’s in zich omdat je er in principe maar 1 keer langs komt en de omstandigheden/grip niet altijd te voorspellen zijn. Maar wederom, dat kun je nu juist ook net weer als de grote uitdaging zien. Om naar te kijken is rally zeker spectaculairder (hoewel, Australian V8 Supercars bijv “Bathurst 1000” is ook een lust om naar te kijken; wat mij betreft het mooiste toerwagenracen om naar te kijken)

                Allebei erg leuk om te doen dat zeker :thumb

                #17566622
                DevilraY
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 January 2005

                  @RacesconaB204 wrote:

                  Om naar te kijken of om zelf te doen is ook nog een verschil denk ik.
                  Persoonlijk vind ik de hogere snelheden op een racecircuit ook wel wat hebben (als rijder dan ten minste; de kijker op afstand langs de kant ziet het er meestal niet echt vanaf) en dan helemaal tot op het randje gaan door te oefenen. Dat op het randje gaan is bij rally’s wat moeilijker; heeft wat meer risico’s in zich omdat je er in principe maar 1 keer langs komt en de omstandigheden/grip niet altijd te voorspellen zijn. Maar wederom, dat kun je nu juist ook net weer als de grote uitdaging zien. Om naar te kijken is rally zeker spectaculairder (hoewel, Australian V8 Supercars bijv “Bathurst 1000” is ook een lust om naar te kijken; wat mij betreft het mooiste toerwagenracen om naar te kijken)

                  Allebei erg leuk om te doen dat zeker :thumb

                  Inderdaad! 26 auto’s aan een elastiek. Heel veel spektakel, mooie circuits down under en altijd spannend

                  #17566623
                  pierrekrik
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 November 2010

                    Ik begrijp wat je wil zeggen. Ik heb vroeger 3x meegereden als co-piloot met een ascona b met een dikke 16v erin.
                    Dit was nodig om een dikke rally licentie te bekomen. Na de derde keer heb ik gezegd dit ga ik niet doen.
                    Ik kwam tot dit inzicht op een smal wegje met aan 1 kant dikke bomen en aan de andere kant prikkeldraad tegen de weg met toeschouwers er juist achter :shock:
                    Ik kreeg koude rillingen als er toen iets mis zou gaan (vol in 5de versnelling!).
                    Daarom liefst een vangrail ertussen..

                    #17566624
                    jc
                      Lid sinds:
                      21 September 2006

                      Bedankt voor het posten van je filmpjes, altijd meer dan de moeite waard!

                      Leuk om te zien dat een circuitauto zo hard gaat in een rally. Knap gereden, snel maar met beperkt risico.

                      #17566625
                      Manta-aero
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Leuk om te zien! Een auto moet vooral zijn om fun te hebben, en dat lukt zo te zien aardig!

                        Als toeschouwer vindt ik rally ook veel spannender (je staat dichterbij en hebt een betere snelheidsbeleving). Maar het gaat erom dat je plezier hebt en de boel heel houdt.

                        #17566626
                        GSi-EVO2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 April 2006

                          @RacesconaB204 wrote:

                          Australian V8 Supercars bijv “Bathurst 1000” is ook een lust om naar te kijken; wat mij betreft het mooiste toerwagenracen om naar te kijken

                          Helemaal mee eens; en als “oudere jongere” kijk ik nog steeds graag naar oude beelden met Brock/Perkins. In hun tijd maakten ze rondetijden die zelfs nu nog staan als een huis. Even genieten:

                          #17566627
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            ik begrijp best
                            dat het moeilijk “kiezen” is tussen beide takken van sport
                            daarom ook m,n vraag of je daar op kon ;) beandwoorden ;)

                            maar persoonlijk ben ik ook niet van competities de plannen die ik destijds had
                            (en gestaakt ben) waren ook puur om plezier te hebben
                            hoe hoog je in t klassement staat /eindigt zou van ondergeschikt belang zijn

                            ik vind dat je het nog best aardig gereden hebt als ik de beelden zie :wors
                            en dat je afremde voor de drempels
                            zag ik ook niet als “weak” maar behoud ;)

                            prachtig dat je zoveel allround plezier heb aan deze wagen

                            (en dat m,n ex uitbouw nu toch doet waar ik hem voor bedacht had)
                            heb geen spijt van m,n keus destijds
                            maar als ik dit zo zie kriebelt t toch weer ;) king:

                            #17566628
                            CoupeetjeJr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2009

                              Heb je zelf helaas niet zien rijden zat namelijk zelf ook achter het stuur in de manta nr204
                              Je hebt toch nog wel een redelijk tempo voor de eerste keer.
                              Ook leuk om te horen hoe jullie de notes doen een links 2 bij jullie is bij ons een links 4 of hairpin en een rechts 1 is bij ons vol er door
                              Hier ook een filmpje van ons op de laatste proef met industrie

                              #17566629
                              RacesconaB204
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 December 2009

                                @CoupeetjeJr wrote:

                                Heb je zelf helaas niet zien rijden zat namelijk zelf ook achter het stuur in de manta nr204
                                Je hebt toch nog wel een redelijk tempo voor de eerste keer.
                                Ook leuk om te horen hoe jullie de notes doen een links 2 bij jullie is bij ons een links 4 of hairpin en een rechts 1 is bij ons vol er door
                                Hier ook een filmpje van ons op de laatste proef met industrie
                                http://youtu.be/G3C2nJ2bTUk

                                Ha, mooi dat je deze on-board gepost hebt!
                                Ik heb die van jullie tegelijk afgespeeld met de onze en gelijk gestart (eentje op de laptop en op de iPad ernaast). Dat is wel erg leuk. Allebei exact gelijk over de eerste verkeersdrempel. Daarna loop je wat uit. Vooral op de twee drempels op het lange rechte stuk richting de snelweg laat ik veel tijd liggen en op het lange graffel stuk langs de vuilstort. Daar heb ik bewust rustig aan gedaan.

                                Wij hebben nooit een rally-licentiecursus gedaan, maar de zaterdag ervoor bij de documentcontrole bij een kop koffie van een andere equipe uitgelegd gekregen over het navigeren en de bochtgradaties: een L/R1 zou een hairpin zijn, een L/R2 een krappe haakse, een L/R3 een iets ruimere haakse t/m L/R6 en voluit. Zo hebben we het een beetje geprobeerd te doen. Best nog lastig, ook voor mijn verse navigator ;)

                                #17566630
                                marcelcoupe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 April 2011

                                  mooie filmpjes van de rally heb ze beiden bekeken super, ging bij jou ook goed rick is weer wat anders dan circuit rijden :thumb

                                  #17566631
                                  asconaBB
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 March 2011

                                    ja super je gaat echt wel hard over die weggetjes , mooi dat je dat allemaal doet met die super oldie :thumbup

                                    #17566632
                                    remo 07
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 May 2010

                                      Heb weer genoten van je filmpjes,Krijg er geen meldingen meer van wat ik jammer vind.

                                      Mooi om te zien dat je hier ook jezelf in kwijt kan :thumb

                                      #17566633
                                      RacesconaB204
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 December 2009

                                        Ik werd getipt dat we in Start Magazine staan (nog even proberen een betere foto te bemachtigen, maar wel gaaf vind ik zelf).

                                        #17566634
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Jij niet alleen ;) :thumb :thumb

                                          #17566635
                                          remo 07
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2010

                                            Bruut !!! :jerry

                                            #17566636
                                            Tiedo
                                              Lid sinds:
                                              7 December 2008

                                              mooie foto :thumb

                                              #17566637
                                              theunm
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                de start ligt hier ook op tafel.

                                                je staat er mooi op je wordt alleen niet specifiek genoemd in het artikel.
                                                wel een aanwinst voor het publiek.

                                                #17566638
                                                RacesconaB204
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 December 2009

                                                  Toch nu maar eens mijn B206 opbouwen met Wössner smeedzuigers, Verdi drijfstangen en twee nieuwe nokkenassen.

                                                  De zuigers met drijfstangen voorgemonteerd:

                                                  Het onderblok is in principe klaar:

                                                  Binnenkort de cilinderkop aanpakken.

                                                  Set nieuwe nokkenassen:

                                                  #17566639
                                                  cuupi
                                                    Lid sinds:
                                                    18 February 2008

                                                    Het is bijna jammer dat zulke mooie drijfstangen in je blok zitten :angel

                                                    #17566640
                                                    voederbiet
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 May 2006

                                                      Altijd leuk je blok weer opbouwen met mooie opvoer goodies :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,851 tot 1,875 (van in totaal 1,959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.