Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2010 om 05:22 #17562709
Okay bedankt. Goed om te weten. Voorlopig is er nog genoeg onder de auto om te herstellen
7 mei 2010 om 21:35 #17562710:kewlpics:kewlpics:kewlpics
16 mei 2010 om 20:02 #17562711Pics komen eraan! :D
Maar ik heb nu toch een klein probleem. Toen we 2 weken geleden na 5 maanden de Ascona weer de garage uit reden, hebben we voor de tijd even de voorremmen los gehad, en gangbaarheid gecontroleerd. Prima in orde.
Maar toch als ik nu (stevig) moet remmen, trekt de auto naar rechts weg (niet aan stuur), en ik hoor een wringen geluid van 1 van de banden. Ik verdenk dat 1 van de achterremmen meteen vast slaat als ik rem…. Hebben jullie wat tips voor de noob, waar ik naar kan kijken? :wtf:vertag
17 mei 2010 om 14:56 #17562712als het om de achterremmen gaat, in dit geval trommels zitten 2 stelbouten. die zitten wel altijd vast :p maar je zou de achterwielen van de grond kunnen halen en kijken welke stroef draait welke niet.
wat ook nog kan zijn, is dat je remdrukverdeler, zit meteen aan je hoofdremcilinder als ik me niet vergis, kapot is.
17 mei 2010 om 15:39 #17562713als je nog intresse hebt in een compleet nieuwe set trommelremmen met alles erop en eraan, heb ik liggen!!
17 mei 2010 om 20:45 #17562714Ik zal het eens loshalen van het weekend.
@larsjeG40; ik zal het in mijn achterhoofd houden.Het gekke is; voor de tijd heb ik er ook wat mee gereden, en toen had ie nergens last van. remde prima. Waarschijnlijk is er door het lange staan iets vast gaan zitten :(
Hij heeft wel een tijd op de handrem gestaan :hmmz18 mei 2010 om 07:05 #17562715dan heb je bij deze geleerd dat je hem voor langere tijd beter in de versnelling kan laten staan of gewoon iets voor het wiel leggen
handrem zat bij onze corsa al na 2 weken redelijk vast :ois het nog gelukt met je spuitwerkzaamheden? beetje netjes gekregen?
18 mei 2010 om 08:29 #17562716De neus is aardig netjes geworden. Rest moet nog. Echt ik zal foto’s plaatsen van de week :angel
24 mei 2010 om 12:09 #17562717Goed nieuws!
Afgelopen weekend een aantal km’s gereden, en op aanraden van mij pa kleine stukjes de handrem er op en er weer af.
Blijkbaar was er roest ontstaan in de trommel tijdens het stilstaan, en dat is er nu weer af.
Maar. volgende puntje:
Vanmiddag heb ik ‘ de lektest’ gedaan. De auto was van binnen helemaal kaal, ik ben erin gaan liggen en heb mijn vrouw met de tuinslang de volle laag over de koets heen laten spuiten.
Op zich viel het me niet tegen, maar tot mijn verbazing kom er water naar binnen, uit de binnenkant van de deur!
Het water komt zeg maar tussen het deurpaneel en het staal naar binnen druppen.Mijn vermoeden is dat er bovenaan bij de rubbers het een en ander lekt. Zijn hier ook ‘ welbekende’ puntjes waar ik naar zou kunnen kijken?
Alvast bedankt voor de tips ! :wors
24 mei 2010 om 15:24 #17562718waar bedoel je precies bij de deur??
24 mei 2010 om 17:50 #17562719AnoniemLid sinds:
1 January 1970zit er achter de deurbekleding wel plastick isolatie?
dit is om vocht buiten te houden.24 mei 2010 om 20:28 #17562720Ja, ik heb er van dat plastic in zitten.
Het water komt zeg maar tussen dat bruine (of bij sommige zwarte) paneel waar ook je handgreep aan zit (de bekleding) en het staal door. Het is bij beide deuren. Ik heb bij 1 van de 2 deuren het paneel iets losgetrokken, en ik zie dat het water helemaal vanbovenaf aan de binnenkant (over het plastic) naar beneden loopt.
24 mei 2010 om 21:29 #17562721lijkt me dat je raamrubbers niet goed afsluiten
ook die kunnen na 30 jaar wel eens versleten zijn lijkt me25 mei 2010 om 06:29 #17562722Ik zal het later wel eens bekijken. Deuren zijn zowiezo er slecht aan toe. Voorlopig maar in de schuur laten staan als het regent.
25 mei 2010 om 19:32 #17562723waarschijnlijk de raamrubbers denk ik:thumbdown
26 mei 2010 om 18:43 #17562724Nou, hee hee, eindelijk zijn hier de foto’s :P
Ik vind dat altijd zo’n gedoe!
Waar waren we, oh ja, ook de accubak was slecht:
Tadaa. Sterk staaltje ijzerbuigkunst van mijn pa :thumbup
Gat rechtsvoor was ook gedicht, dus dat kon in de Brantho worden gezet.
En daarna het hele binnenscherm.
Bakje van de ruitenspoeitank kaal gemaakt en opnieuw afgekit en in de Branto, evenals de bodem
Ja, zo gaat dat als je Auto 1,5 maand stil staat. Mensen gaan het als een stuk meubulair zien :oToen was het gat linksvoor aan de beurt. Dit was wat uitdagender. Zowel de dorpel, a-stijl als bodemplaat waren door.
Maar het zit er weer keurig in naar mij mening king:
We zijn inmiddels al weer een paar maanden (!) verder, en ik heb een pot rode Brantho gescoord:
Al weer een beetje aan het opbouwen (dat is toch wel het leukste gedeelte)
Afgelopen weekend in het zonnetje gezet, zodat de bodem goed heet was, en daarna met gemak de dreunplaatjes erin gewerkt. Was wel even puzzelen, maar het verwerken van dit spul gaat zo makkelijk. Je hebt niet eens een verfbrander nodig.
Zondag avond heeerlijk rondgetuft rond Ermelo!
Zo, dat was hem weer!:) Met dank aan Senior!
De Ascona heeft voorlopig weer een plekje om te stallen.
Ik had hem in een oude schaapskooi staan bij een grote boerderij, maar dat houd eind Augustus op. Nu heb ik via mijn schoonfamilie een plekje waar ik voorlopig terecht kan. Droog in een garage! Oef! :wors26 mei 2010 om 19:22 #17562725Ziet er netjes uit:thumbup
27 mei 2010 om 08:24 #17562726Thanks, ik ben nog op zoek naar een setje spatlappen voor achter met zo’n mooi dik opel-logo erop. Het liefst passend voor de Ascona/Manta-B (zal wel hetzelfde zijn)
Heeft iemand nog originele liggen toevallig? (voorzijde mag ook)
27 mei 2010 om 08:46 #17562727probeer het eens bij classic opel parts in emmen. daar heb ik ze ook weg voor mn d kadett. haalt veel uit duitsland enzo, ik denk dat ie ze wel kan leveren. adverteert veel op marktplaats.
je bent nu klaar met lassen etc?
27 mei 2010 om 08:56 #17562728Aan de voorkant wel hoop ik.
Wat er nog moet gebeuren qua lassen:
– spatboardrandje + stukje achteraan dorpel linksachter
– waarschijnlijk sponningen zijraampjesIk heb ook achter het tank-klepje aardig wat roest gezien. Zal een keer de tank eruit moeten halen om te kijken hoe of wat.
Verder kwam ik bij de achterruit ook roest tegen in de sponning onderaan, maar dit kan meevallen en alleen wat vliegroest zijn. Moet de achterruit er een keer uit :(
Onder de zijramen zitten een paar lelijke kale plekken en blaasjes, en dat wil ik binnenkort ook grondig aanpakken.
Helemaal onderaan dekont, waar het achterpaneel aan de bodem zit gelast zitten blaasjes over de hele breedte. Mijn hoop is dat ik dit nog makkelijk met de staalborstel op e boormachine kan weghalen, en dan opnieuw in de primer en het ‘zwart’ van de bodem 1cm hoger er weer opzetten, dan is dat gemakkelijk opgelost.De deuren zijn ook vrij slecht, maar dat is een project apart. Veel kale plekken, en onderaan groet er bloemkool op in de stansnaad :thumbdown
27 mei 2010 om 09:05 #17562729origineel gepost door Christian-tsx
probeer het eens bij classic opel parts in emmen. daar heb ik ze ook weg voor mn d kadett. haalt veel uit duitsland enzo, ik denk dat ie ze wel kan leveren. adverteert veel op marktplaats.je bent nu klaar met lassen etc?
heb ff op de site gekeken. Ze weten wel wat ze er voor moeten vragen! :o
27 mei 2010 om 09:11 #17562730ik was niet eens zo veel kwijt volgens mij, wat vragen ze?
27 mei 2010 om 09:13 #1756273129 euro voor achtersetje. Kan wel, maar zoek eerst wel ff op MP.
Maar ik was al ff verder aan het kijken naar nieuwe raamrubbers voor de deuren, die lijsten die je raam klemmen zijn ook best wel verrot bij mij. Denk dat ik eerst maar eens naar de sloop of beurs ga
27 mei 2010 om 09:27 #17562732dik 50 euro voor 4 spatlappen vind ik wel meevallen. dan heb je ze nieuw, en incl. alle bevestiging erbij.
ben je in 1x klaar.27 mei 2010 om 09:29 #17562733Als het nou de enige uitgave nog was voor de Ascona zou ik zeggen; ja. maar gezien mijn plannen probeer ik alles zo kostenbewust te regelen, anders ga ik falliet king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.