Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2010 om 08:26 #17562684
Weet iemand mij te vertellen hoe ik die roostertjes uit de c-stijl haal zonder ze kapot te maken?
23 maart 2010 om 12:26 #17562685gewoon wrikken met een schroevedraaier, wel wat voorzichtig natuurlijk:thumbup
8 april 2010 om 07:55 #17562686origineel gepost door Kermitkiller
dit spul kun je gewoon bij leen bakker krijgen is een soort ondertapijt is ongeveer een cmtertje dik en kost geendrolVorige week bij Leen Bakker wezen kijken, en dat spul dat ze daar hebben is maar 0.5 cm dit, terwijl het ‘originele’ meer dan een cm is. Ik kan natuurlijk 2 lagen op elkaar lijmen….
Ik zal ook eens hier de lokale tapijthal binnenstappen..
10 april 2010 om 01:48 #17562687origineel gepost door McLambo
Interessant, interessant…. U2U?Je u2u’t zelf maar luie draak :P
13 april 2010 om 10:26 #17562688Vorige week hebben we wat kleine plekjes dichtgelast, hierna is het vlakgeslepen, ontvet, geschuurd, ontvet (m600), daarna rode primer van Motip erop gespoten.
Nu wilde ik hier gisteravond met lak overheen, dus eerst lichtjes schuren, en daarna ontvetten, maar toen veegde ik dus ook weer de primer weg. Is dit normaal?
13 april 2010 om 10:44 #17562689tja, dat is nou spuitbus ‘kwaliteit’.
vooral als je ontvet met thinner.
als de delen niet in kleur worden gespoten, maar gewoon tektyl, had ik een pot ijzermenie opgehaald, in 2 lagen aanbrengen. daar heb ik goede ervaring mee.daarna de lasnaden met nadenkit, en dan tektyl erover. ook de tektyl in 2 lagen.
spuitbusje is niet echt wat, op hammerite na, het gaat je al gauw weer roesten denk ik.
heb ook wel eens een auto bijgespoten met spuitbusjes, maar de roest komt er zo weer doorheen:(
13 april 2010 om 10:52 #17562690Ik dacht dat Motip altijd wel het beter spul was qua spuitbusverf… ? Ik kan het in ieder geval in de exacte kleur van de auto krijgen, daar was ik op zich wel blij mee. :hmmz
Delen die niet in het zicht zitten heb ik met Brantho-Korux behandeld, dat is pas super spul voor kaal metaal. Je krijgt het er met moeite weer met de slijpkop af.
Maar deze plekjes specifiek zitten in de keienvanger.Nog tips hoe ik dit beter kan doen? Waarmee ontvetten?
13 april 2010 om 11:13 #17562691ontvetten doe ik altijd met terpetine, wasbenzine kan ook.
mijn ervaring is dat met terpetine je lang niet zo snel de lak eraf veegt als met thinner.
je kunt het proberen om em dik in de primer te zetten, en met terpetine ontvetten, en dan gewoon met motip spuiten. de keienvanger heeft ook nog eens veel te verduren met steenslag en vliegjes enzo.
2k grondlak is erg goed spul voor zulk werk.
13 april 2010 om 11:23 #17562692Maar dat moet je waarschijnlijk met een druk-spuit aanbrenger, of niet?
Helaas heb ik dat niet voorhanden op dit moment……Ik zal er wel wat brantho-korrux als grondlaag op aanbrengen, met de roller, dan wordt het mooi strak.
13 april 2010 om 14:08 #17562693ik kon trouwens ook een epoxy primer in spuitbus kopen, van brunox. lijkt me goed spul, is hammerite geen optie als grondlak?
13 april 2010 om 18:31 #17562694primer uit spuitbus is op thinner basis, ga je dit met thinner ontvetten dan veeg je het dus weer weg;) ik ontvet altijd met wasbenzine of terpentine
13 april 2010 om 18:31 #17562695origineel gepost door McLambo
Maar dat moet je waarschijnlijk met een druk-spuit aanbrenger, of niet?
Helaas heb ik dat niet voorhanden op dit moment……Ik zal er wel wat brantho-korrux als grondlaag op aanbrengen, met de roller, dan wordt het mooi strak.
hou er wel rekening mee dat verf op wasbenzine basis en verf op thinner basis niet samen gaan:fy1
ik heb hier een motorruimte gespoten maar op sommige plekken zat menie dus dus dat ging lekker reageren, kun je weer de hele boel kaalschuren:swear13 april 2010 om 20:06 #17562696Volgens sommigen is therpentine iets vettig en daarom niet geschikt als ontvetter, maar of dat klopt?
Hammerite is geen goede basis, dat is eigenlijk maar raar materiaal. De hammerite grondverf gebruik wel eens, maar dat wordt ook nooit echt hard. Dan kun je beter menie gebruiken.
Zelf wil ik twee-componenten in spuitbus een keer proberen
http://www.nonpaints.com/contents/nl/d196.html
Vooral de epoxyvariant. De ontvetters staan er ook bij, overigens14 april 2010 om 06:59 #17562697Gisteravond al weer een stukje aan het opbouwen geweest.
De handrem holte had ik met veel pijn en moeite ontroest, geschuurd, ontvet en in de primer gezet, nadat ik de bodem in het rood gezet heb (incl handrem ruimte), handrem weer terug gebouwd, ook de versnellingspook zit er weer in, lekker in het vet. Verder wat nieuwe stukken in het motor-ruim met ML behandeld, en toen was het weer tijd om huiswaarts te gaan…
ik zal van het weekend eens wat foto’s uploaden (ben door de weeks te druk daarvoor :thumbdown)
Nog een een vraag: Bij de bijrijder zijn voeten, zeg maar aan de binnenkant van de auto waar de accu ongeveer zit, zat een soort plaat met schuimrubber onder tegenaan. Toen ik dit er af haalde om te controleren of er geen roest zat, ging dit helemaal naar de sodemieter, weet iemand waar dit voor is, en of dit nog ergens te krijgen is?
14 april 2010 om 17:30 #17562698ik vermoed dat het voor isolatie of zo is, dat trek je idd zo stuk. ik heb het gewoon wegelaten bij m’n vorige ascona:o
15 april 2010 om 12:48 #17562699Ok, ik zal wel even zien wat ik doe. Ik heb op zich nog gewoon isolatie schuim (van 3cm dik), anders maak ik daar wel een stuk van opmaat. Dit ademt ook nog (tegen eventueel vocht)
22 april 2010 om 19:39 #17562700Zo, vanmiddag zijn de voorschermen er weer opgekomen.
Er was aardig wat duw en trek-werk voor nodig om de boel een beetje in het fatsoen te krijgen, maar het resultaat is mooi!
Boven bij de parafaan heb ik nu een naad van 3-4 mm tussen parafaan en scherm. Ik kijk hier zo tussendoor naar beneden. Moet hier nog kit tussen?
24 april 2010 om 15:56 #17562701ja zou ik wel doen, gewoon zwart carosseriekit ertussen
27 april 2010 om 07:55 #17562702Nou mensen,
Hij rijdt weer! hahaaa!
Zondag gelijk een stuk wezen rijden, en het viel me op dat de tunnel aardig heet wordt (zat te zweten in de auto, nog geen werkende ventilatie)
Is dit normaal bij een B-Ascona?
27 april 2010 om 08:04 #17562703daar is die isolatie voor. of zit die er weer in? had er bij mijn ascona geen last van, hier zat de originele isolatie in.
het was mooi weer, dus raampje los, en gaan met die banaan:agent27 april 2010 om 09:07 #17562704Nee, het is nog gewoon kaal. Hield mijn hand op het metaal tijdens het rijden, bij de handrem, en het viel me op dat dit best heet wordt. Zal wel van de uitlaat komen denk ik….
Raampje los had ik ook, maar niet op de snelweg, dat klappert zo
27 april 2010 om 09:24 #17562705komt idd van de uitlaat, en is vrij normaal als het gewoon kaal is.
goed inde verf zetten, isolatie eroverheen, en de bekleding er weer overheen, en dan ben je er wel vanaf.5 mei 2010 om 18:54 #17562706Vraagje: Die rubber kraag die om de vulhals zit achter het tankklepje, is die op de een of andere nondestructieve manier te verwijderen of naar achteren te schuiven?
Ik heb aardig wat roest achter het tank-klepje zitten, en wil dit binnenkort gaan bijwerken, maar dan moet wel ff dat rubber aan de kant.
6 mei 2010 om 20:27 #17562707origineel gepost door McLambo
Vraagje: Die rubber kraag die om de vulhals zit achter het tankklepje, is die op de een of andere nondestructieve manier te verwijderen of naar achteren te schuiven?Ik heb aardig wat roest achter het tank-klepje zitten, en wil dit binnenkort gaan bijwerken, maar dan moet wel ff dat rubber aan de kant.
gewoon ff de tank dr uit pakken, da is nie veel werk.
dat heb ik ook gedaan.:thumbup
gr rick7 mei 2010 om 00:18 #17562708ik zou ook de tank eruit pakken, dat is geen moeite en scheelt je wat prutswerk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.