Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2014 om 12:33 #17563957
sproeier tank in de kofferbak?? :hmmz
16 februari 2014 om 12:41 #17563958ruitensproeiertankje in de koffer bak ? Ja waarom niet king:
16 februari 2014 om 12:46 #17563959AnoniemLid sinds:
1 January 1970pas nog zo,n zelfde tankje verkocht ;)
en waarom niet achterin
als je een station hebt komt de vloeistof ook uit t voorste tankje
dan kan andersom ook net zo goed :jerry :jerry18 februari 2014 om 08:38 #1756396018 februari 2014 om 11:19 #17563961AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat ziet er goed uit!!
18 februari 2014 om 22:01 #17563962Netjes! Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.
Dan heb je geen uitdrogende rubbers er meer tussen zitten.20 februari 2014 om 21:14 #17563963@Fearless wrote:
Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.
:thumbup Goed idee! :wors
25 februari 2014 om 11:23 #17563964Misschien een stomme vraag, maar eerst even mijn complimenten voor je project.
je hebt echt een hele hoop slimme oplossingen!Maar nu mijn vraag:
Ben je al verder gekomen met je gordels?
Ik zit nu namelijk met hetzelfde. Er komt een rolkooi in mijn manta.
Hier komt een buis in die net boven de hoedenplank loopt. Daar wil ik mijn
4 punts gordels aan vast maken.
hoe kan dat nu het beste worden gedaan? De gordels die ik op het oog heb
zijn takata’s. Deze hebben wel klik ogen aan de uiteinden. Hoe kan
dit het beste worden opgelost? Is het ook mogelijk om
bevestigings ogen aan deze buis te lassen?Alvast bedankt.
26 februari 2014 om 16:47 #17563965Dat kan. Je kan met zo’n klikogen ook een gat door de buis van de kooi boren, daar een pijpje in maken en dan een schroefoog met een moer er doorheen steken. In de regel sterker als een opgelast oog.
Er zijn echter ook gordels die je om de buis van de kooi heen kunt monteren. Ik denk dat dit de mooiste oplossing is.
13 maart 2014 om 21:31 #17563966@Fearless wrote:
Netjes! Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.
Dan heb je geen uitdrogende rubbers er meer tussen zitten.De 2 stabi stangen moeten onafhankelijk van elkaar kunnen blijven kantelen t.o.v. de 2 armpjes.
Met een stalen bus ertussen kan dit dus niet meer.Verder heb ik me opzet een aantal rubbers ertussen gelaten (ook de verbinding met het chassis) om te zorgen dat er niet té veel krachten op de onderdelen komen. Zo kan het nog iets wrikken.
21 mei 2014 om 16:18 #17563967Zo, tis al weer een tijdje stil hier…
Ben de afgelopen maanden met van alles druk geweest, en zo nu en dan ook met de Ascona.
Heel fijn klusje; trildempingsplaten uit de kofferbak bikken. Wat een @&€@@€€ klus!
De opel medewerker die hem erin heeft gelijmd ergens eind ’78 krijgt van mij een pluim voor ijverigheid !21 mei 2014 om 16:20 #1756396821 mei 2014 om 21:44 #17563969Trillingsdempingsplaat/asfalt uit de kofferbak halen hoeft geen echt rotklusje te zijn. Bikken kan, maar veel sneller en schoner gaat het m.b.v. een verfstripper/föhn. Wanneer je de asfaltplaat een beetje warm maakt dan wordt het flexibel en kun je het er zo ‘afrollen’ / laat het zo los en kun je het er in grote stukken eruit halen. :thumb
22 mei 2014 om 07:37 #17563970Normaal zou ik je gelijk geven, de andere platen heb ik er zo ook uit gekregen, maar deze zat echt vast.
Met de verstripper was ik op een gegeven moment echt het rubber aan het verbranden voordat het loskwam. Die dampen die daar bij vrij komen zijn niet echt heel gezond, dus ik heb het met een combi van verwarmen en bikken voor elkaar gekregen.Het vervelendste werk was de as-tunnel. Vanuit de achterklep kon ik er net niet bij, en van af de andere kant moest ik me tussen de kooi wurmen… Maar het is voor elkaar! :thumbup
22 mei 2014 om 09:08 #17563971AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
Hmmm, wat is hier nu weer gaande??
voor aan de gevel???
neem aan dat je daar dan nog 1 van maakt
en dan nog een S een C een O en een N :jerry :jerry :jerry :jerry22 mei 2014 om 14:21 #17563972WOEHAAAAAAAA…………..
Een man met humor.
22 mei 2014 om 17:01 #17563973Reservewiel houder……….. :hmmz :hmmz :hmmz
22 mei 2014 om 17:11 #17563974Zoiets dacht ik ook gelijk, maar denk dat het wat anders gaat worden. Omdat je een reservewiel ook simpeler vast kan zetten.
Nu ben ik nieuwsgierig!
22 mei 2014 om 17:24 #17563975Idd,met je eens…………we wachten in spanning af…… :jerry
23 mei 2014 om 12:14 #17563976AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Fearless wrote:
Zoiets dacht ik ook gelijk, maar denk dat het wat anders gaat worden. Omdat je een reservewiel ook simpeler vast kan zetten.
Nu ben ik nieuwsgierig!
was ik ook maar hij laat zich nog niet uit de tent lokken :jerry
voor n reserve wiel houder vind ik het inderdaad een hele constructiewat niet geheel in de lijn van een rally (look)auto past :???:
23 mei 2014 om 12:26 #17563977Valt wel mee toch? De meeste hebben een steun op de bodem gemonteerd van aluminium waar 1 of 2 wielen op kunnen.
Ik kan alleen geen aluminium lassen, dus doe ik het met redelijk dunwandig staal om niet al te veel gewicht erin te monteren…31 mei 2014 om 05:16 #1756397831 mei 2014 om 16:56 #17563979:thumbup :thumbup :thumbup stoer!
Degelijk werk.14 juni 2014 om 13:22 #17563980@mantaray wrote:
ruitensproeiertankje in de koffer bak ? Ja waarom niet king:
Mooi tankje.. weet je ook welke auto deze uit komt?
10 juli 2014 om 07:49 #17563981Schrijvers hebben soms last van een writers-block; ik heb al een tijd last van sleutel-block :(
Maar dat lijkt nu doorbroken te worden. Ik heb geruchten gehoord dat mijn huidige stalling nog ongeveer een jaar beschikbaar is, daarna wordt de hele bende gesloopt.
Dat is op zich weer wat ‘motivatie’ om hem dan eindelijk maar eens af te maken.. king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.