Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2013 om 07:05 #17563932
mc lambo,
nee, isr 70 -05 hebben wij niet als voorraad product, hierdoor moeten wij deze ook bij bostik den bosch bestellen per doos.
groeten,
erwin
8 januari 2014 om 20:47 #175639338 januari 2014 om 21:10 #17563934Keurig netjes toch??!!! :thumb :jerry
9 januari 2014 om 21:09 #17563935Ziet er zeer strak uit! En dat verschil… wie kan er aan 2 kanten tegelijk kijken?
Groet!
9 januari 2014 om 21:51 #17563936Ja dat is ook weer waar
9 januari 2014 om 22:12 #17563937ach als je bij elke auto een meetlint pakt is elke auto scheef :jerry
Wat is de volgende update?10 januari 2014 om 08:03 #17563938– extra torsiestang monteren
– bleek dat de kachel radiateur lekt als het systeem op druk komt; kijken of ik die kan solderen
– beschermplaat voorkant maken (heb al alu liggen van 7mm dik)
– kofferbak aanpakken
– steun maken zodat reservewiel plat kan liggen
– vloeistofdicht compartiment in/onder de bodem maken waarin straks de (forse) brandstofpomp kan worden ondergebracht (hier zoek ik nog idee’tjes voor)Daarna de spuiter maar eens bellen king:
10 januari 2014 om 17:26 #17563939reservewiel ligt toch al plat :jerry verder ziet het er goed uit :thumbup :thumbup waarom wil je trouwens een vloeistofdicht compartiment maken??
10 januari 2014 om 21:17 #17563940Lekkage ban benzine
13 januari 2014 om 20:14 #17563941Toch nog eens rond de uitbouw gelopen, en het een en ander nagemeten.
Aanleiding was dat de uitbouw rechtsachter een soort van bult heeft vooraan die iets onder de zijkant van de auto uitsteekt:
vergeleken met de linkerkant:
Wat hiermee te doen? Laten zitten? of de onderste ‘bult’ eraf zagen en met een plaatje polyester net zo maken als de andere kant (ik heb hier totaal geen ervaring mee)
We zijn met zijn 2’en zeer nauwkeurig aan het uitmeten geweest voordat we de uitbouw achter gingen plaatsen. Aanleiding hiervoor was dat aan de voorkant toch een verschil tussen links en rechts was ontstaan tot 1 cm op sommige plaatsen nadat de uitbouw daar gemonteerd was. (Vanzelfsprekend zijn we hier ook nauwkeurig te werk gegaan met het uitmeten)
Dit viel nog niet mee, aangezien de randen ‘handwerk’ zijn, en gemaakt op een mal die niet helemaal perfect is. De randen volgen niet helemaal de vorm van de Ascona, en zijn links en rechts ook niet gelijk.
Plaatsen was dus echt een serie van compromissen maken :-/, maar ik was op dat moment tevreden met hoe mooi we ze nog uitgemeten kregen.Het frustrerende nu is dat ondanks die nauwkeurigheid en alertheid er toch een verschil tussen links en rechts is ontstaan dat op sommige plekken aanzienlijk is.
Ik begreep werkelijk niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, aangezien 2 man erop afgetekend hebben dat het spul goed zat, alvorens we gingen boren, kitten en poppen.Noem mij een mierenneuker, maar ik heb nu alles nog een keer precies nagemeten:
links:
rechts:
Wij hebben bij het meten als eikpunt de deursponning en het centrum van de wielnaaf genomen. (dus: van voren en vanuit het midden)
Terug op de plaatjes is te zien dat deze maten aardig overeenkomen, maar dat bv. de maten naar de achterkant van de wagen wel tot 1,5cm verschillen :( :(.Het verschil van hoogte van 1 cm kwamen we gewoonweg niet onderuit, in verband met het tank-klepje. Volgens mij is dit niet echt storend..
Cruciaal in de tekening zijn de F maten, welke de breedte van de flanken zijn van de uitbouwranden.
Een snelle berekening laat zien dat deze verantwoordelijk zijn voor het verschil in maat naar de achterkant toe.
Gelukkig zit het wiel min of meer nauwkeurig in het midden van de ronding van de randen, ik denk dat dit een van de belangrijkste zaken is om goed te hebben voor het ‘gezicht’Toen ik dit ontdekte had ik sterk de neiging om de rechterkant meteen weer los te boren en te snijden, en hem op de 1 of andere manier toch beter op te krijgen. Na vele malen rondom de auto gelopen te zijn en dan weer links en rechts kijken heb ik dit acute idee even aan de kant weten te zetten :???:
Hier nog wat algemene plaatjes.
Graag jullie ongezouten mening en tips…
13 januari 2014 om 20:57 #17563942:thumbup Ik zou er gewoon dik tevreden mee zijn zoals je het nu hebt gemaakt. Niets mis mee. Is nu eenmaal een feit dat verreweg de meeste after market uitbouwspullen niet bepaald symmetrisch/maatvast zijn…. en dan valt dat van jou nog alleszins mee, maar is dat zo erg? Moet je ooit eens kunststof deuren gaan kopen, dan kom je vaak voor nog heel wat grotere uitdagingen te staan en kun je vaak alleen maar concluderen dat er werkelijk niets zomaar past. Wanneer ie dadelijk redelijk mooi strak gemaakt en gespoten is, dan is het gewoon een plaatje :thumbup
Ga maar eens zo secuur meten aan auto’s die je ook mooi vind……
13 januari 2014 om 21:02 #17563943Leuke reactie!
Het is een feit dat ik hier verder geen ervaring mee heb, dus ik ben een beetje zoekende naar wat nog binnen de grenzen van het redelijke valt
Zelf ben ik een enorme pietleut dus het is prettig ervaringen van anderen te lezen.
30 januari 2014 om 11:26 #17563944Ook hier is mijn reactie verloren gegaan?????
Ziet er naar mijn mening strak op,en ga idd maar een na meten bij andere auto’s met dit Soort kits erop….
Top gedaan lammert :jerry
30 januari 2014 om 13:03 #17563945Thanks king:
30 januari 2014 om 15:28 #17563946Ziet er goed uit en jij ziet dit. Als je de auto zo had gekocht met uitbouw was het je waarschijnlijk niet opgevallen. :thumb
3 februari 2014 om 20:38 #175639476 februari 2014 om 21:40 #175639487 februari 2014 om 07:31 #17563949Blitse stabistang!hahaha,netjes en soliede gemaakt man top :thumb
7 februari 2014 om 13:40 #17563950AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je een foto hoe jij het aan weerzijde bij je draagarmen die dubbele stabalisator stang hebt vastgemaakt ?
7 februari 2014 om 14:28 #17563951Zo ver ben ik nog niet king:
7 februari 2014 om 17:18 #17563952http://users.telenet.be/opelrearpowerteam/ORPT/projart/pages/015/stabi02.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; <—ff klikken!!
Alstu!!
11 februari 2014 om 19:42 #1756395312 februari 2014 om 12:12 #17563954:thumb
15 februari 2014 om 06:20 #1756395515 februari 2014 om 06:23 #17563956Volgende stap wordt de kofferbak. Deze wil ik ook wat rally-allures geven en moet een reservewiel, accu en sproeiertank huisvesten. Ook wil ik vast de brandstofpomp een degelijk plekje geven.
Eerst eens op zoek naar inspiratie…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.