Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2013 om 17:01 #17563907
Wie o wie zou mij kunnen helpen aan het volgende?
een kunstof of aluminium ring in de maten 55x51x16mm
17 november 2013 om 12:46 #17563908Het hoeft niet gratis hoor king: Heb helaas geen beschikking meer over een draaibank.
Alle te lassen onderdelen schoongemaakt aan de Ascona (cm’s dik ML). Woensdag avond gaan we een begin maken met het inlassen van de randen :thumbup
18 november 2013 om 18:31 #17563909Ik zo je evt wel kunnen helpen ik denk alleen dat enter/zenderen een beetje ver is
19 november 2013 om 11:24 #17563910Hey, bedankt voor het aanbod! :thumbup
Enter is wel een uurtje karren enkele reis inderdaad.
Maar, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, we met zijn 2’en, dus eentje last, de ander koelt en blust. Ik heb al veel tips gelezen en gekregen over hoe dit het beste aan te pakken, en we doen heel rustig aan met lassen. king:
27 november 2013 om 19:16 #1756391127 november 2013 om 21:18 #17563912:thumbup super, goed bezig.
Ik had dat op exact de zelfde plek na het inlassen van het kruis van de kooi (krimp).
Met laswerkzaamheden heb je dat al snel.Ben benieuwd hoe het verder wordt.
27 november 2013 om 21:30 #17563913Geen half werk Lammert!! :thumb ……Gaat hard zo :wors
27 november 2013 om 22:14 #17563914Ja, als het goed gaat krijg ik er lol in, en dan gaat het hard
27 november 2013 om 22:15 #17563915@RacesconaB204 wrote:
:thumbup super, goed bezig.
Ik had dat op exact de zelfde plek na het inlassen van het kruis van de kooi (krimp).
Met laswerkzaamheden heb je dat al snel.Ben benieuwd hoe het verder wordt.
En hoe heb je het weggewerkt? Plamuur?
28 november 2013 om 19:04 #17563916@McLambo wrote:
@RacesconaB204 wrote:
:thumbup super, goed bezig.
Ik had dat op exact de zelfde plek na het inlassen van het kruis van de kooi (krimp).
Met laswerkzaamheden heb je dat al snel.Ben benieuwd hoe het verder wordt.
En hoe heb je het weggewerkt? Plamuur?
Ik kon de flauwe ‘deuk’ zo heel eenvoudig met de hans van binnenuit weer naar buiten drukken. De ‘deuk’ floepte daarna wel weer terug. Ik heb er daarop een klein stukje schuim aan de binnenkant tussen gedrukt. Een heel klein stukje was al afdoende ;)
29 november 2013 om 18:35 #17563917@RacesconaB204 wrote:
:thumbup super, goed bezig.
Ik had dat op exact de zelfde plek na het inlassen van het kruis van de kooi (krimp).
Met laswerkzaamheden heb je dat al snel.Ben benieuwd hoe het verder wordt.
is blijkbaar een zwakke plek, want ik heb al twee ascona’s gehad die daar idd ook flauw ingedeukt waren na laswerk :swear
29 november 2013 om 19:49 #17563918;) ik denk dat wij ook vaak te veel aflassen willen en zodoende veel krimp/ materiaalspanning inbrengen. Niet voor niets wordt er origineel veel gepuntlast!
We hoeven misschien niet alles waterdicht te lassen, daar is nadenkit voor.3 december 2013 om 17:05 #17563919@RacesconaB204 wrote:
;) ik denk dat wij ook vaak te veel aflassen willen en zodoende veel krimp/ materiaalspanning inbrengen. Niet voor niets wordt er origineel veel gepuntlast!
We hoeven misschien niet alles waterdicht te lassen, daar is nadenkit voor.kan wel es goed kloppen :thumbup
ontopic, petje af
17 december 2013 om 20:03 #17563920Mijn tube kit die ik gebruikt heb om de voorschermen te lijmen is helaas uitgehard…
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe tube, maar het spul is helaas niet meer te krijgen: Simson ISR 70-06
Een goede vervanger is de Simson ISR 70-05, maar dit kan ik zo goed als nergens online bestellen.Iemand dit wel eens ergens in een winkel zien liggen?
18 december 2013 om 19:45 #17563921ik heb op de zaak wel simson 007 liggen in zwart wit of grijs en ook sikaflex 221 in zwart en wit
erwin
technische groothandel in oss18 december 2013 om 19:58 #17563922ok, ik houd het even in mijn achterhoofd. mogelijk kan ik hem ook via een maat van me krijgen.
vandaag bij brezan maar een tube met Womi Technobond gehaald wat volgens de verkoper ‘perfect spul was om bv spoilertjes enzo te monteren’… :X
ik heb het bonnetje bewaard king:22 december 2013 om 15:03 #17563923Hallo Lambert,
Welke ‘primer’ gebruik jij voor het laswerk en blanke plaatwerk?
Bij voorbaat dank.22 december 2013 om 15:26 #17563924Yo,
90% van al het plaatwerk waar ik aan gewerkt heb staat in Brantho Korrux (zoek maar eens op)
Speciaal voor de achterwielkasten heb een half litertje epoxy primer weten te bemachtigen… dat moet in mijn ogen echt goed dicht zitten, zeker onder de uitbouw die met kit verlijmd zit.. (steenslag e.d.)
25 december 2013 om 12:46 #17563925Zo, we zijn weer een stukje verder gekomen.
Alles is afgelast en op maat geslepen:
Daarna de binnenkant schoongemaakt, geschuurd en in de verf gezet. Echt een ongelofelijke K*T -klus kan ik bij deze vermelden:
Gisteravond op kerstavond nog even snel een 2e laagje erop gezet :)
Ook de buitenkant staat in een lekkere dikke laag epoxy. Als dat uitgehard is, dan gebeurd er verder weinig meer mee:
Dit kan lekker een paar daagjes drogen tijdens Kerst
Nu nog even uithoren wat de ervaring zijn met Womi kit.Erwin, jij kunt niet toevallig aan ISR 70-05 komen per tube? Hier en daar is het wel te bestellen, maar alleen per doos van 12.. :thumbdown
25 december 2013 om 13:38 #17563926ik gebruik die womi kit ook wel eens, op zich niks mis met t spul. Gewoon standaard automaterialenzaak kit.
25 december 2013 om 15:53 #17563927Dat heb je netjes gedaan, super!
Ik moet de platen nu in de wielkuipen lassen. De boel is al wel schoon.
Groeten,
Rik25 december 2013 om 17:38 #17563928Doe je het op dezelfde manier? Dus de hele oude kuip wegslijpen totaan de naad?
25 december 2013 om 21:18 #17563929@McLambo wrote:
Doe je het op dezelfde manier? Dus de hele oude kuip wegslijpen totaan de naad?
Ik heb zo’n 2,5cm laten staan en deze rand heel iets uitgeklopt.
25 december 2013 om 21:56 #17563930Je had ook met een gaatjes tang allemaal gaatjes in je nieuwe plaatwerk kunnen knippen. Die gaatjes kon je dan vervolgens superfijn vol lassen op die rand die je hebt laten staan. Dat last machtig fijn, werkt ook goed bij dorpels en dergelijke met een opstaande rand bijv.
De rest van de naad kan je dan dichtsmeren met een goed kitje.25 december 2013 om 22:31 #17563931@RacesconaB204 wrote:
@McLambo wrote:
Doe je het op dezelfde manier? Dus de hele oude kuip wegslijpen totaan de naad?
Ik heb zo’n 2,5cm laten staan en deze rand heel iets uitgeklopt.
Top, zo heb ik het ook gedaan. De nieuwe plaat heb ik over het randje geschoven, laste heel mooi af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.