Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2013 om 06:31 #17563882
Je had beter gaten in die plaat kunnen boren en bouten er door heen en dan vastlassen kan je de handrem zo vast zetten heb ik ook gedaan hoef je niet te klote in de tunnel vasthouden en aandraaien
30 juni 2013 om 09:53 #17563883Och, kleine moeite toch?
Als ‘ie straks uitgemeten is, dan zet ik hem 1x vast met imbus bouten, en de moeren las ik iets vast aan de onderkant.
Dan kan hij erna er zo in en uit als dat nodig is.2 juli 2013 om 10:57 #17563884Gisteravond nog even een uurtje bezig geweest: Gaatjes geboord, ook voor de leidingen, en de boel in 2 lagen verf gezet.
Later deze week de boel monteren, en dan even een apparaat zien te regelen waarmee die kraagjes op de leiding gemaakt kan worden.2 juli 2013 om 14:40 #17563885Apparaatjes voor enkel matig gebruik kosten weinig
Heb mijne toen via mp gekocht. Bedrijf uit hengelo verkoopt ze wel6 juli 2013 om 08:41 #17563886Wie kan mij vertellen hoe dat ontluchten van de remmen in zijn werk gaat met een hydraulische handrem in de achterleiding??
12 juli 2013 om 08:32 #17563887Volgens mij heb ik zo’n setje voor remleidingen te velzen ,zal eens kijken dan kun je die wel lenen als je wilt .
had ooit en setje gekocht voor zowel europese als amerikanen .12 juli 2013 om 09:20 #17563888Hey Bedankt,
maar als het goed is, heb ik er sinds gisteren eentje geleend :)
Volgende week ergens komt die persoon even langs, met velsapparaat :thumbup12 juli 2013 om 09:45 #17563889oke opgelost dus :thumb
mocht het niet goed komen laat het even weten ,ik ga zondag toch die kant op waar mijn gereedschap ligt zal in elk geval even koekeloeren of ik die setjes nog heb ;)12 juli 2013 om 10:40 #17563890Gelukt met ontluchten? Ik heb het gedaan doormiddel van een zuigende pomp aan de nippel van de handle.
12 juli 2013 om 11:18 #17563891Dat kan ook nog ja, en vanaf daar door naar achteren?
23 juli 2013 om 21:35 #17563892Gisteravond geprobeerd om de QSP hydraulische handrem aan te sluiten maar… mijn remleiding nippels van Opel/ATE passen er niet in…
Morgen langs Brezan, iemand een suggestie welk type/automerk nippels erin past?
24 juli 2013 om 05:18 #17563893Gewoon die handle meenemen.kun je daar passen
24 juli 2013 om 16:37 #17563894Klopt gewone a nippel past er niet in ik hoop dat je ze bij Brezan kan krijgen ons nog nooit gelukt
Wij gaan altijd naar kw in raalte24 juli 2013 om 20:54 #17563895Nou, ik ben vandaag tegang geweest.
De voorste paste een 3/8 nippel in, en de acherste is toch m12x1.5 Alleen is de draad niet zo netjes in de cilinder gesneden..
25 augustus 2013 om 07:33 #17563896Inmiddels al weer wat vorderingen an de asicona :thumb
26 augustus 2013 om 13:45 #17563897Niet zo veel heb even een break
Handrem is inmiddels wel aangesloten en ontlucht;
13 oktober 2013 om 17:41 #17563898Oei Oei, de remcilinder was toch niet van zo’n goeie kwaliteit:
Ik zag hem wat zweten bij de achterste aansluiting en dacht; ik geef’m nog even een slagje; tads, draad eruit :(
Eerst op zoek naar een nieuwe cilinder, maar toen heeft een handig persoon er een helicoil ingezet, en het resultaat is:Droog!
Verder is de plaat die in plaats van de reservewielbak gemonteerd zit netjes in de epoxy primer gezet met lasnadenkit, en inmiddels fonkelt het al weer mooi rood daar
Heb ik eindelijk een passen instaplampje gevonden:
De claxon werkt:
De trommelremmen zijn aangepast aan de hydraulische handrem; overbodige onderdelen verwijderd:
Als laatste update: We hebben een avondje besteed aan het uitmeten en passen van de randen voor de achterwielen. Omdat deze met de hand gemaakt zijn is er wat ‘vrijheid’ in de plek waar ze kunnen komen. Aan de ene kant zit je met het benzineklepje. toen die mooi zat hebben we de andere kant geprobeerd te spiegelen (veel meten), en dat is aardig goed gelukt!
Nu eens even bestuderen hoe de anderen de boel uitgespelen en opnieuw ingelast hebben en even een plannetje maken voor hoe we dan zelf gaan doen :thumbup
13 oktober 2013 om 19:53 #17563899Mooie steunpoten :thumb
13 oktober 2013 om 20:02 #17563900Was al beetje stil bij je,mooie update’s man. :thumb
14 oktober 2013 om 04:52 #17563901Klopt, laatste tijd erg druk met andere dingen geweest
18 oktober 2013 om 06:29 #1756390224 oktober 2013 om 06:43 #17563903Weer een stapje verder…. Het nieuwe plaatmateriaal valt aan de binnenkant precies achter een randje van +- 1 cm dat we hebben laten zitten… mooi man!
29 oktober 2013 om 15:50 #17563904Ik heb zelf ook zo’n handrem gehad, 60euro op marktplaats.
Dikke rotzooi, inderdaad slecht opgetapt, maar had zelf als ik met de voetrem remde bleef de remdruk achter erop staan.
Na die tijd de cilinder los gehad, zaten allemaal bramen in, gewoon slechte kwaliteit. “goedkoop, duurkoop”
Heb er nu een cilinder van Wilwood op zitten, en werkt veel beter ! Nergens geen last van, ook niet dat de rem er achter op blijft staan. :D31 oktober 2013 om 09:10 #17563905Wij hebben in de rally auto driftauto en nog meer auto’s de goedkope inzitten echt nooit geen problemen….
31 oktober 2013 om 21:01 #17563906Geluk moet je soms hebben ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.