Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2013 om 12:47 #17563857
beide klipje zitten er nog aan !
stuur me ff een mailtje met je adres gegevens dan komen ze die kant op !
4 april 2013 om 18:50 #17563858Vandaag toen ik een plekje aan het maken was voor de oliekoeler vroeg ik mij af wat voor een effect een oliekoeler heeft op de oliedruk…
Het lijkt mij het beste om staalomvlochten leidingen naar de oliekoeler te plaatsen, zodat de druk niet te lijden heeft onder het uitzetten van de slangen.
Verder heb ik een oliekoeler met iets grotere aansluitingen dan de meeste: 5/8; Hierdoor kan er ook een iets dikkere slang op, ik denk 2x 75cm; zal dit een uitwerking hebben op de oliedruk?
De hoeveelheid motorolie die in het blok moet zal waarschijnlijk ook moeten worden aangevuld, omdat er olie in het koelcircuit verdwijnt.
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat de koeler ook vol met olie stroomt als er een sandwichplate met thermostaat tussen zit? Eerst de oliekoeler + leidingen vullen met olie?6 april 2013 om 10:55 #17563859Oliekoeler best altijd nieuw kopen. Je weet nooit wat ervoor mee gebeurd is.
Ik heb onlangs nog een mooi verhaal hierover gehoord. Iemand reed met een escort mk2. Bijgewerkte motor uit engeland draait kapot.
Hij rijdt terug naar engeland om een andere te halen. Doordat er nog vuil in de oliekoeler zat van de vorige motor en hij de koeler niet vervangen had draait de volgende motor na enkele minuten opnieuw in de poeier. Duur weekje geweest :???:6 april 2013 om 12:25 #17563860@McLambo wrote:
Vandaag toen ik een plekje aan het maken was voor de oliekoeler vroeg ik mij af wat voor een effect een oliekoeler heeft op de oliedruk…
Het lijkt mij het beste om staalomvlochten leidingen naar de oliekoeler te plaatsen, zodat de druk niet te lijden heeft onder het uitzetten van de slangen.
Verder heb ik een oliekoeler met iets grotere aansluitingen dan de meeste: 5/8; Hierdoor kan er ook een iets dikkere slang op, ik denk 2x 75cm; zal dit een uitwerking hebben op de oliedruk?
De hoeveelheid motorolie die in het blok moet zal waarschijnlijk ook moeten worden aangevuld, omdat er olie in het koelcircuit verdwijnt.
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat de koeler ook vol met olie stroomt als er een sandwichplate met thermostaat tussen zit? Eerst de oliekoeler + leidingen vullen met olie?Heel simpel. Gewoon alles monteren.
Je hoeft niet alles vol te gooien met olie, als je de auto start pompt ie namelijk alles al rond.Ik dach zelf dat de thermostaat het wel dicht hield, dus ik liet de slangen er af en wou de auto verzetten.
Kon m zo sporen… :jerry29 april 2013 om 12:15 #175638611 mei 2013 om 16:51 #17563862Op marktplaatszag ik nog nieuwe hella 3000
1 mei 2013 om 17:15 #17563863ja, lampen heb ik zat, zoek alleen het beugeltje king:
7 mei 2013 om 11:51 #1756386411 mei 2013 om 19:28 #17563865Tijdje stil geweest in mijn topic. Ik ben erg druk geweest de laatste paar maand met het zoeken van een baan, en dat is gelukt :wors
Ook was ik bij de Ascona bezig met een Lampenbar, en dat wilde ik nog niet delen totdat het helemaal naar mijn wens was king:
dus, bij deze: http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/slideshow/Lampenbar” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 mei 2013 om 20:11 #17563866Ziet er goed uit.
En gefeliciteerd. Nu komen er vast weer meer updates in je topic. :thumb
11 mei 2013 om 20:56 #17563867:thumb Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Degelijk werk heb je gemaakt. Helemaal goed zo.
11 mei 2013 om 21:12 #17563868HEY!!!Dat is goed nieuws,van harte gefeliciteerd Lammert….
Ik hoop over een week of 2 ook weer aan het werk te zijn.
Mooie update weer….. :thumb13 mei 2013 om 07:17 #17563869Proficiat met je nieuwe baan!
Mooi werk zo die lampenbar14 mei 2013 om 20:17 #17563870Gefeliciteerd kerel met je nieuwe baan ,is in deze tijd niet makkelijk wat anders te vinden.
Hoorde zelf 23 december dat mijn contract niet werd verlengt en ben gelijk gaan zoeken ,maar zit nog werkeloos thuis. Maar ook in de beveiliging waarin ik werkzaam ben is het lastig .
Lampenbar ziet er netjes uit ,wel effe nog vast zetten met paar extra strips anders gaan de lampen kantelen14 mei 2013 om 20:52 #17563871Dank jullie voor de felicitaties!
26 mei 2013 om 11:18 #17563872En alweer nieuwe ontwikkelingen ???
26 mei 2013 om 11:22 #17563873Nope, vanwege mijn nieuwe baan en een paar drukke weekenden nog nergens aan toegekomen.
Mijn hoofdschakelaar is in 2 stukken gebroken, en ik zit nu op een nieuwe te wachten.
ook heb ik de ‘manuele’ handrem + kabel verwijderd, en moet ik een plekje gaan maken voor de hydraulische.
Misschien dat iemand dit weet: Omdat de handremkabel ook uit de remtrommels is, heb ik daar nu aan elke kant een gat van 14mm zitten. Ik wil hier graag een dopje op, maar waar zou je nou een rubber dopje van 14mm kunnen scoren. Gamma, brezan hebben het niet.
27 mei 2013 om 17:22 #17563874even sneupen op de autosloperij. We hebben hier laatst een saab 900 gesloopt, heb ik ook alle dopjes enz uit geklauwd ;)
13 juni 2013 om 18:46 #17563875Zo, gisteren sinds tijden weer eens bij de Ascona geweest…. hmmmm waar was ik ook al weer mee bezig ????
O ja, mijn dashboardje Dat zit nu eindelijk definitief vast (paar klote-schroeven in de tunnel). Verder had ik nog 1 elektrisch probleempje: de ruitenwissermotor deed het niet meer. Daar heb ik vanavond even een uurtje ingestoken; bleek dat het schroefje van de aardeklem dusdanig roestig was dat er geen contact was. Daar kwam ik helaas pas achter toen ik het hele zooitje gedemonteerd had, maar eenmaal erin, met een vers glimmend schroefje draaide hij weer vrolijk rondjes!
Hoop er nu de komende tijd wat meer tijd voor vrij te kunnen maken… volgende op de agenda:
trek-koord voor HSS en hydro handrem plaatsen.
13 juni 2013 om 19:09 #17563876Haal dan al die geschroefde massapunten er uit en maak er boutjes in. Veel beter en later geen zoekwerk als er weer is iets niet werkt ;)
Of alles naar 1 punt brengen.13 juni 2013 om 19:16 #17563877Dat is op zich wel een idee ja…
28 juni 2013 om 21:14 #1756387828 juni 2013 om 21:18 #17563879U profiel op je tunnel lassen met 4 gaten erin……
28 juni 2013 om 21:23 #17563880Ik heb nog plaat liggen van 3mm en 5mm, denk dat ik dat gebruik, anders komt ‘ie weer te hoog. Ik heb met de ronde hamer al een mooi plat stukje in de tunnel geslagen :angel
29 juni 2013 om 19:31 #17563881Montageplaat gemaakt van 3mm staal, even passen en lassen maar!
Het lassen ging dit keer uitzonderlijk goed! Goed schoongemaakt, ontvet, en een nieuwe nozzel op de toorts:
Volgende week ergens even de tussenas er weer onderuit voor de zoveelste keer. Binnenkant van de tunnel is een beetje geroosterd :swear king:
Dus dat moet weer even in orde worden gemaakt :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.