Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2013 om 20:45 #17563808
ja, da’s waar. Ik moet volgend weekend naar Borne, (25 jan) dus misschien kunnen we afspreken? :D
16 januari 2013 om 20:45 #1756380917 januari 2013 om 19:22 #17563810Vanmiddag ook even de binnenkant van de schermen netjes waterdicht afgekit.
18 januari 2013 om 16:44 #1756381123 januari 2013 om 09:36 #17563812Vraagje tussendoor:
Gisteravond geprobeerd mijn Sparco stoel pas te maken. In tegenstelling tot mijn andere stoel met buizenframe, heeft de Sparco een verschillende breedte bij de voorste en achterste bevestigingspunten.
Wat is nu de meest gebruikelijke bevestigingsmethode?
– zijbevestging naar binnen lopend monteren
– bij de achterste bevestiging busjes tussen de stoel en zijbevestiging, zodat de zijbevestigingen evenredig gemonteerd zitten (voor bv een slider)Alvast bedankt!
23 januari 2013 om 11:10 #17563813Ik zou hem vast monteren, sliders zijn niet zo sterk als je een goeie klapper maakt.
23 januari 2013 om 12:10 #17563814Ja, ik zet ze ook vast denk ik; in ieder geval de bestuurdersstoel
Maar de hamvraag is dus even rond de verschillende breedte van de Sparco
2 februari 2013 om 12:19 #17563815Ik was toch niet helemaal tevreden met de zithoogte:
Om de stoel nog lager te krijgen moest ik helaas mijn zelfgemaakte steuntjes gedeeltelijk eruit slijpen, en iets anders verzinnen..
Ik had recentelijk wat dikke metalen strips gekregen, en hiermee is het gelukt toch nog een paar centimeter te zakken:
Nu zit ik met de stoel op 2cm boven de bodem van de auto, en kan het nét!:
Ik denk dat ik gewoon een bijzonder lang bovenlichaam heb king: In de originele Ascona stoelen zat ik ook met mijn hoofd tegen het dak aan.. :D
Afgelopen week ook nog een setje zeer mooie servicebokjes ontvangen van mijn hoofdsponsor. (waarvoor dank!! :wors )
2 februari 2013 om 19:14 #17563816Vanmiddag de bijrijdersstoel ook een end laten zakken met hetzelfde truukje:
Toen de hele bodem geschuurd om nog een keer netjes in de lak te zetten.
Daarna had ik lamme armpjes en heb ik de Ascona eens een keer op zijn wielen gezet. Dit had ik nog niet eerder gedaan met de verlagingsveren eronder.Ik vind dat ie precies mooi staat, van achteren ietsie lager als voren, maar vond de vering nog vrij slap (kan de wagen met de hand nog heen en weer laten schommelen) Misschien toch een keer van die mercedes veren eronder waar ik mensen over hoor praten.
Toen de auto weer op zijn wielen stond ben ik er een paar keer omheen gelopen, en ik kon mezelf niet onttrekken van de indruk dat het voorwiel rechts verder naar achteren in de wielkast stond als links..
Dat zou frappant zijn, want we hebben met zijn tweeën een hele avond op het mierenneukerige af lopen uitmeten, alvorerens we de brede randen hebben geplaatst. Toen ik het vanmiddag nameette: ja hoor, de rand rechts zit 1 cm meer naar voren gemonteerd dan links. Ongeloofelijk hoe dit is kunnen gebeuren.
Het effect wordt versterkt doordat de rechtse wielrand een bredere kraag heeft aan de buitenkant. Deze wil ik nog even op bepaalde plekken wat verder uitschuren, dan zou het er al weer aardig op moeten lijken.
Maar goed, voor de achterranden maar even extra goed opletten dan :hmmz
3 februari 2013 om 19:36 #17563817Houd er maar rekening mee dat ie dadelijk nog wel wat verder zakt nadat je er een beetje mee hebt gereden. Vooral aan de voorkant zakt ie niet zover wanneer je hem van de bokken/krik neerzet op de grond, dan wanneer je er een stukje mee hebt gereden. Komt natuurlijk ook omdat de wielen voor uit elkaar moeten als ie zakt en dat gaat niet zo goed wanneer ie stil staat.
Ik vind die verbreders trouwens wel erg goed gelukt :thumb
3 februari 2013 om 19:43 #17563818Rik je moet me nog maar eens een keer vertellen hoe je dat met die W124 veren gedaan hebt destijds. Dat lijkt me wel een interessante optie als de C24NE er uiteindelijk in komt king:
3 februari 2013 om 19:55 #17563819@McLambo wrote:
Rik je moet me nog maar eens een keer vertellen hoe je dat met die W124 veren gedaan hebt destijds. Dat lijkt me wel een interessante optie als de C24NE er uiteindelijk in komt king:
Ik had toen voorveren van een W123 Mercedes (niet van een 124).
Veel mooier zijn eigenlijk de voorveren van een oud model Kia Sportage MK1 ca. bj 1996 (die kloppen exact wat betreft diameter en zij nog een beetje harder); beetje afgerond model was dat.
Zo eentje…
4 februari 2013 om 08:25 #17563820Ok, de eerste keer dat ik zo’n auto zie! king: Waarschijnlijk staan er niet veel van op de sloop, in tegenstelling tot oude Mercedessen.
Maar misschien zijn de veren nog nieuw te bestellen via aftermarket bedrijven… ik zal tzt eens kijken.Moet ik nog opletten voor een bepaalde uitvoering van die Kia?
Van die Mercedes W124 veren heb ik ergens gelezen dat er een heel verschil zit of je veren van een 2.0D hebt, of een 300D.
4 februari 2013 om 17:23 #17563821ga ff langs fred buursma (http://www.verlagingssets.nl) hij weet precies welke jij moet hebben, en wat je moet doen
ze staan niet op de site, maar hij heeft diverse soorten op voorraad en zo niet bestelt ie ze
gewoon even bellen en langs gaan in renswoude4 februari 2013 om 18:30 #17563822En dan heb je het over de veren?
4 februari 2013 om 18:31 #17563823ja inderdaad, niks anders als lof over Fred van verlagingssets.
Heeft mij ook al meerdere malen goed geholpen, en is niks te beroerd om samen de juiste oplossing te zoeken.
Gewoon mailen wat je bedoeling is en dan komen jullie er samen zeker uit :thumb4 februari 2013 om 18:36 #17563824Okay, dat zal ik eens doen nadat ik een tijdje rondgereden heb, en een idee hebt wat de wagen doet en wat ik wil :thumb
Vanmiddag alvast mijn achterbandjes om de achtervelgen terug gekregen. Man man, da’s breed :shock:
De voorbanden waren niet gelukt. Mijn eerste setje 2e hands banden; bult op de wang en scheur erin. Dit werd pas zichtbaar als ze opgepomp werden.
Deze gaan morgen terug, ook maar een setje Falken voor de voorwielen besteld.10 februari 2013 om 13:03 #17563825Even twee vraagjes over een hydraulische handrem:
1)
Ik wil graag een hydraulische handrem plaatsen met daaraan een reduceer ventiel voor de achteras (zoals een aantal van jullie ook hebben). Nu heb ik echter in de motorruimte vlak bij de HRC ook een soort van remdrukverdeler zitten. Moet ik deze dan verwijderen? Of kan ik die laten zitten en bv helemaal open draaien.?2)
Hier en daar op internet lees ik iets over een terugslagklep die voorkomt dat je bij het bedienen van de handrem olie terugpompt naar het reservoir, en ook iets over een veer die los kan schieten uit de HRC…. Wat moet ik hiervoor allemaal doen?Alvast bedankt,
Lammert10 februari 2013 om 14:14 #17563826die orginele verdeler kan je dan weghalen onder de motorkap.
en als het goed is zit dat terugslagklepje in je achterste aansluiting in je hrc daar draai de de nippel in een andere nippel zegmaar
maar die kan je als het goed is gewoon laten zitten maar dat kan je zien door een paar keer pompen en dan moet de rem meteen vrijlopen doet die dat niet moet hij er uit .(correct me i`m wrong)10 februari 2013 om 14:42 #17563827Oei, ik heb met het opknappen van de HRC alle nippels eruit gehad, maar niet echt goed opgelet.
Is dat toevallig zo’n iets dikkere nippel met grotere diameter?
11 februari 2013 om 17:50 #17563828Lasnadenkit, moet dat nou op kaal metaal? Of eerst primer eronder?
Ik lees op internet volledig tegenstrijdige verhalen. Ik heb die van 3m. Water, olie en bezine bestendig
11 februari 2013 om 18:06 #17563829kan gewoon over de verf heen. gewoon netjes uitstrijken en dan met een kwast en thinner mooi gladstrijken :thumb
12 februari 2013 om 09:09 #17563690Zo, even wat rondgebeld, en kan zo een half litertje epoxy primer ophalen!
13 februari 2013 om 09:29 #17563830De accubak + accu zitten gemonteerd.
Ben alleen niet tevreden over de accubak; deze is totaal niet luchtdicht :(
Ik heb geen zin om zo’n sparco bak van 60+ euro te kopen.
Weet iemand een goed alternatief?13 februari 2013 om 09:34 #17563831Goed:
Beter king:
:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.