Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2012 om 15:26 #17563783
Het is de bedoeling dat de popnagels ook zichtbaar blijven, net zoals bij de 400’s.
Het gaat mij er even om hoe lang ze moeten zijn, en hoe dik.Tussen de schermen en de polyester randen komt laag viscositeit lijm (kit).
22 december 2012 om 18:39 #17563784Kan ik je zo geen antwoord op geven, te dun houdt niet goed genoeg vast lijkt me of beschadigt misschien meer omdat de kop (of eigenlijk de ring aan de andere kant van het einde waar je de nagel in trekt) te klein is. Te dik heeft misschien weer te veel kracht nodig om de nagel kapot te trekken. Ik denk dat je gauw op een mm of 4 uit zal komen maar misschien kan iemand die bekent is met de echte 400’s hier beter antwoord op geven.
22 december 2012 om 19:56 #175637854×10 heb ik nu liggen, dus ik wacht inderdaad even af op wat ervaringen van ‘brede jongens’
22 december 2012 om 22:32 #17563786zit er een smalle of brede rand aan de uitbouw waar de popnagels in moeten
22 december 2012 om 22:41 #17563787Een smalle; ze zijn van Jaak
22 december 2012 om 23:16 #175637884×10 is dik zat, wel is een popnagel met een breder kopje raadzaam. Als het niet kan, dan de smalle en met de stalen nagel kan het wel, maar als je het niet vertrouwt, dan pak je de types met de aluminium nagel.
22 december 2012 om 23:25 #17563789Waarom aluminium? Omdat met de stalen de kracht te groot wordt op het polyester bij het poppen
De verbreders hebben op de smalste stukken een rand van 8 mm, en mijn popnagels hebben een kraag van 8mm
22 december 2012 om 23:43 #17563790De stalen kan echt wel, maar sommigen vertrouwen het niet en denken dat het polyester knapt, dus nemen ze de types met de aluminium nagels, mijn ervaring is dat dit echt niet nodig is.
Maar je hebt je popnagels al en je weet welke breedte je rand heeft, dus de vraag/discussie lijkt me wat overbodig.
6 januari 2013 om 13:14 #17563791Woensdag gaan we met zijn 2’en aan de gang met de randen.
In de tussentijd een instrumentenpaneel gemaakt:
7 januari 2013 om 22:13 #17563792Nou?
7 januari 2013 om 22:14 #17563793dikke prima toch? :wub
7 januari 2013 om 22:27 #17563794Ik zeg meer dan prima
8 januari 2013 om 09:57 #17563795AnoniemLid sinds:
1 January 19708 januari 2013 om 10:47 #17563796Ja, die heb ik nog niet… Eens even nadenken wat mooier staat. Zilveren of zwarte.
Passen alleen de Schmidt naafkapjes? Heb hier namelijk nog wel van die Opel dingen liggen
8 januari 2013 om 12:07 #17563797Als je die even probeert te passen, dan weet je het. ;)
Velg ziet er goed uit zo. :thumb
8 januari 2013 om 12:59 #17563798Ik wil geen krassen maken Wacht wel even tot de verf goed uitgehard is, en de coating erop zit.
8 januari 2013 om 22:43 #17563799AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk zelf dat zwarte naafkapjes t mooist staan
maar m,n vorige post was n beetje om te pestten ;)
vind de wielen zo ook al erg mooi geworden :thumb
ik zou der denk ik persoonlijk originele naafkapjes bij kopen
hebben deze wilen en al je polijst werk wel verdiend ;)http://www.ebay.de/itm/Nabenkappen-flach-SC1-schwarz-Schmidt-Revolution-NEU-/321030799873?pt=DE_Autoteile&hash=item4abeed4201″ onclick=”window.open(this.href);return false;
deze b,v
weet niet cker of deze vlakke kapjes wel passen??
anders deze mischien
http://www.ebay.de/itm/Schwarze-hohe-Kappen-SC2-Schmidt-Revolution-/110997379982?pt=Auto_Radkappen&hash=item19d7f59b8e” onclick=”window.open(this.href);return false;9 januari 2013 om 21:24 #1756380015 januari 2013 om 11:07 #17563801Zo, even een update.
Vorige week een avondje met mijn pa bezig geweest met het uitmeten en aftekenen, boren van de randen. Een vrij zenuwachtig werkje vond ik, maar uiteindelijk hebben we het supermooi gekregen. De randen hebben een vrij goede pasvorm, iets waar ik van te voren nogal over twijfelde.
Afgelopen vrijdag rechtsvoor uitgesneden, en pas gemaakt, deze past echt perfect:
Klein hoekje erin laten voor de stevigheid? Of hoe gaat dat?
Gisteren bezig geweest met linksvoor, hier had ik iets meer werk aan omdat er een gekke knik zat in het polyester bij de keienvanger.
Uiteindelijk zit deze ook heel mooi op zijn plek, alleen heb ik een klein open stukje waar ik nog even wat mee aan moet:
Vanavond maar eens verder met de boel in de primer zetten, dan kan van de week de kit er tussen
15 januari 2013 om 11:18 #17563802Kijk s ff!!mooi werk hoor,Ik ga zo nog ff aan mn 400 voorbumper werken!
16 januari 2013 om 09:56 #17563803Goedemorgen,
Nu ik weer een aantal avonden onder de auto heb gelegen zag ik dat de auto koelvloestof verliest ergens bij de radiateur of waterpomp.
Het lijkt me verstandig om het systeem eens een tijdje op druk te zetten, maar aangezien mijn motor geen vloeistoftankje heeft: Hoe ga ik hier te werk?Tips?
16 januari 2013 om 12:11 #17563804Radiator vuldop er af halen, druktester er op zetten, pompen maar.
16 januari 2013 om 20:31 #17563805Vanavond het koelsysteem 1,5 uur onder druk laten staan, maar geen druppel uit de radiateur. Helaas kwam er wel water uit de kachelradiateur, maar dat was niet waar ik het verwachtte :). Dus maar eens op zoek gaan naar een andere.
De randen voor zitten erop. Ik ben ZEER tevreden over het eindresultaat:
16 januari 2013 om 20:38 #17563806Ach je weet waar ze liggen
16 januari 2013 om 20:44 #17563807Eeehhhh…….DIK hoor Lammert.Puik werk :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.