Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2012 om 19:32 #17563733
@remo 07 wrote:
Misschien kan iemand me nog informeren over die schotjes op de ‘gordel-buis’ in sommige rolkooien?
¿Quién sabe?[/quote]
Ook ik heb geen idee wat je bedoeld…..[/quote]
niet helemaal wat ik bedoelde, maar zelfde doel denk ik.
18 november 2012 om 10:36 #17563734dan kan de gordel niet heen en weer bewegen op de kooi waar je zonder die dingen wel is last van hebt
18 november 2012 om 21:41 #17563735Is dit een passend onderdeel voor een 2.4 als deze in een Manta/Ascona gebouwd is?
22 november 2012 om 18:15 #17563736@RacesconaB204 wrote:
@HOT ROD wrote:
Een kont die omhoog komt geeft dus niet aan dat hij tractie verliest maar juist vermeerdert.
:hmmz Ascona/Manta 400 en WK auto’s dan?
Tractie was ook toen gewenst zou ik denken. Welk voordeel zouden ze dan hebben gezien dat ze juist hier van het concept afgestapt zijn (en minder tractie op de koop toe zouden hebben genomen)? Lijkt mij niet logisch.
volgens mij had er ook mee te maken dat opel mbv de 4 link kas van een 400, ze nagenoeg een bestaande as van een zwaarder type opel konden gaan gebruiken, voor race en hogere vermogens , dat was ook prijstechnisch een stuk gunstiger..
het torquetube concept is niet zoveel mis mee, opel heeft het alleen niet zo goed uitgevoerd en de standaard as was te zwak voor de race zeker met ook nog hogere vermogens van de 16v uit de 400
@mclambo, ik had idd dat onderdeel in mijn 2.4 in m’n ascona22 november 2012 om 19:08 #17563737Ze hebben 2 types gebruikt in de 4-link in een 400, een dikkere en een nog dikkere en later extra lagers op de steekassen.
Maar zoals je al zegt, soms wordt er gewoon gepakt wat er ligt en verder niet al te ver gekeken, de 4-link kun je wel leuk instellen naar de hoeveelheid grip.
23 november 2012 om 12:27 #17563738Bedankt Mr-Turbo, ik heb de 1 euro er voor over gemaakt op eBay
Weer wat spullen terug gekregen van de week, en het ziet er echt weer super uit.
Vooral mijn versnellingspook is nu echt: :wub :wors :thumbup
Nog even wachten tot het nieuwe, verstevigde lager-rubber binnen is, en dan kan alles weer wonder. De aandrijflijn is dan zo goed als klaar.
23 november 2012 om 16:39 #17563739Het kan natuurlijk altied mooier: (ff polijsten)
23 november 2012 om 20:18 #17563740Oh Shit!!!dat word echt een plaatje van een auto…. :thumb
23 november 2012 om 22:44 #17563741Haha, ik hoop het!
27 november 2012 om 18:39 #17563742trala la la … inspector gadget:
27 november 2012 om 20:06 #17563743geniaal!!! :wors :wors
vooral dat introtje :jerry
27 november 2012 om 21:11 #17563744Geweldig Lammert!!! :thumb :jerry :jerry :jerry
27 november 2012 om 21:44 #17563745ja, ik heb zo mijn momenten
maar, simpele oplossing. ouwe distributieriem, boorkolom en een wielnaaf
28 november 2012 om 01:53 #17563746AnoniemLid sinds:
1 January 1970Whahahahaha. En een mooie zwarte streep op de muur
Heb t zelf al eens met m.n toen daily e kadett gedaan
1 wiel omhoog in de versnelling en n steen op t gaspedaalWhahahahhahaah is wel al jaaaaaaaarn geleden
28 november 2012 om 11:49 #17563747dan heb je een streep op de grond, niet op de muur, @louwe :P
en lammert kan er bij staan zo he:D
ikke zeg ..GOED bezig hoor hier.. keurig
28 november 2012 om 20:29 #17563748Zomaar een idee’tje:
Even voor de beeldvorming: Hoe zou het staan als onderstaande paintjob niet blauw met wit maar rood met wit zou zijn?
28 november 2012 om 20:37 #17563749denk dat het wel wat heeft, een beetje alla de bastos manta 400
28 november 2012 om 20:39 #17563750Krijg je een beetje dit idee:
I LIKE IT!!!
28 november 2012 om 21:25 #17563751http://www.youtube.com/watch?v=kIfOjkB17BA” onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
28 november 2012 om 22:24 #17563752AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ghanz wrote:
dan heb je een streep op de grond, niet op de muur, @louwe :P
die streep kwam pas in t grind
toen het diff zoheet werd dat dat een 100%sper was :shock: king:
gellukig sloeg toen de motor af :shock: ;)en lammert kan er bij staan zo he:D :thumb :thumb
ikke zeg ..GOED bezig hoor hier.. keurig
28 november 2012 om 23:01 #17563753;)
ik zeg doen lammert! maaar…. waarom maakt men altijd een auto na?
heb zelf verder nog wat plannen met de blauwe hier… maar dan eigen inzicht. iets wat het kunnen zijn, zegmaar :P
29 november 2012 om 09:06 #17563754@mantaray wrote:
hier de beloofde foto,s van de versnellingsbakken en kabels
eerst de manta , je ziet deze zit niet met een knik
de ascona zit inderdaad met een knik en dit komt zoals je al gemerkt door de steun die in de weg zit
maar dit zit bij mijn al 10 jaar inmiddels zo en geen problemen meeIs dat 2x een Getrag 240?
29 november 2012 om 09:43 #17563755ja
29 november 2012 om 10:41 #17563756Beetje aan het meten voor de accu achterin. Nu was ik op zoek naar het onluchtingsgaatje van de accu.. maar die zit er niet op!
Even overwegen of ik een andere accu opzoek, of dan maar zo’n afgesloten bak, want er zal toch op de een of andere manier ontluchting op die accu moeten zitten? T’is een Calcium accu
En is het gebruikelijk om de hoofdkabel ook te zekeren? Hoeveel ampere moet de zekering zijn om flink te kunnen starten (C24ne, hoge compressie zuigers)?
Alvast bedankt.
29 november 2012 om 16:08 #17563757het heeft wel wat zo in het rood :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.