Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2012 om 21:31 #17563682
Zo, dit zit alvast super!
6 november 2012 om 23:36 #17563683Ik vindt van niet, maar mijn lichaam is niet jouw lichaam…
Ze zijn ook mega-zwaar.
7 november 2012 om 10:19 #17563684@henk 400rr wrote:
maar mijn lichaam is niet jouw lichaam…
Dát zou rare situaties gaan opleveren king:
Maar ik neem aan dat je het over de buizen stoel hebt?
Ook niet mijn eerste keuze, maar een ‘echte’ stoel is zo duur!
Ik heb nog een Sparco Evo3 bij de bekleder staan om wat gaatjes te repareren. Deze komt op de bestuurders positie.
Uiteindelijk zou ik graag een Evo 2plus willen hebben; deze past goed bij mijn postuur. de evo3 komt dan op de bijrijderspositie.Zet jij in elke nieuwe ‘project’ wagen een setje nieuwe Sparco’s?
De zitpositie daarintegen is wel heel goed. Goede beenruimte, hoofd onder de beugel, en het stuur zit goed binnen bereik. Ik moet alleen de pook nog even een cm of 10 verlengen, dan zit deze ook goed binnen bereik…
7 november 2012 om 13:44 #17563685Inderdaad, ik heb het over die stoel, ik kan zo niet zien of het stoelen van Autostyle zijn, Sparco of Ltec, ze lijken wel wat op elkaar..
Ik heb in de rally wagen een setje Ltec’s gezet en die zijn gelijkwaardig (vlgs de verkopende partij beter) dan het instapmodel van Sparco, daarvoor had ik een setje Momo’s en die bevielen erg goed, ook licht, zaten perfect, maar jah, homologatie was afgelopen en je moet wat, dus toch deze gekocht, maar ik ben er niet zo over te spreken.
Mij zitten ze wat hoog, een beetje aan de losse kant en ik voel de druk van het voorste kussen priemen in de onderkant van mijn bovenbenen, ook de gordels van Ltec was ik niet zo over te spreken, de sluiting is lastig, ,mijn oude van Scroth bevielen goed, deze niet echt.Maar anderen hoor ik er wel positiever over, weet wel dat mijn lichaam dus niet zo fris meer is en ik kamp met wat klachten dus ik zal gevoeliger zijn voor bepaalde zaken.
In de nieuwe wagens komen gewoon wel weer Sparco’s en betere gordels en als er weer wat ruimte is, vervang ik het andere spul door wat beters wat wel goed zit.
7 november 2012 om 13:52 #17563686Dit is een LTEC PRO stoel (omgemerkte Cobra stoel) 2e handsje gekocht voor weinig om te passen voor het lassen van frames e.d.
Ik pas er eigenlijk net niet in, daarom komt ie op de bijrijderspositie. Na 5 minuten zitten voel ik de buizen al goed.
Vergeleken bij deze stoel is de Evo3 echt een prinselijke zetel! Vanmorgen even langs Ibrahim de kleermaker geweest, en hij heeft nog geen passende reparatiestof kunnen vinden.. dan nog maar even wachten…7 november 2012 om 14:22 #17563687Jah, dezelfde stoel dus en eigenlijk dezelfde conclusie :lol:
7 november 2012 om 15:11 #17563688Het inbouwen van een stoel is altijd een hele klus.
In de autosport is het helemaal belangrijk dat je de auto goed aanvoeld.
Wat je van een stoel verwacht is helemaal persoonlijk.
Op het circuit rijdt je bw elke keer 20 min voor de rally schat ik in dat van service tot service je ongeveer een uur onderweg bentkan me best voorstellen dat je dan je stoel perfecter wilt hebben.
pas gelukkig nog in een “standaard” stoel geen wide ofzoverder mooie opbouw
succes Theun
9 november 2012 om 16:20 #17563689De versnellingspook begint ook gestalte te krijgen. Nog even een alu druppelvormige knop laten draaien, en dan is dat ook weer voor elkaar:
10 november 2012 om 20:47 #17563692Ik zie in sommige wagens wel eens van die schotjes op de gordelbuis van de rolkooi gelast zitten. Waar is dat precies voor?
12 november 2012 om 14:06 #17563693Mooi! :wors http://www.ebay.de/itm/Einzeldrosseleinspritzanlage-QED-50-mm-Opel-CIH-2-2-2-4-2-7-kein-Weber-Solex-/221151651331?pt=DE_Autoteile&hash=item337daa6603&ssPageName=RSS:B:SHOP:DE:101″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12 november 2012 om 15:41 #17563694@McLambo wrote:
Mooi! :wors http://www.ebay.de/itm/Einzeldrosseleinspritzanlage-QED-50-mm-Opel-CIH-2-2-2-4-2-7-kein-Weber-Solex-/221151651331?pt=DE_Autoteile&hash=item337daa6603&ssPageName=RSS:B:SHOP:DE:101″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Van dat verhaal klopt niet zo veel:
45mm lijkt mij aannemelijker (en dat is in tegenstelling tot Weber carburateurs met venturi’s, bij dit soort TB’s de kleinste doorsnede; 50mm TB’s is dan heel erg groot).
Ik zou ook niet weten hoe je dit zou moeten laten lopen/afstellen met een LE-jetronic van een 2.2CIH (?). Hiervoor heb je een luchtmassa meter signaal nodig en dat wil je bij TB’s nu juist net niet. Is ook niet te programmeren.De klok horen luiden…….
Hiermee ben je er nog lang niet
12 november 2012 om 15:52 #17563695moet een inspuitcomputertje bij denk ik.. met mapping sensor.
12 november 2012 om 21:38 #17563696als je hier mee wil gaan rijden moet je er ook een programeer bare computer bij aan zetten anders heb je er niet veel aan.
Met onze rallykadett gaan we met de zelfde rijden en dan ik dacht 48mm throttle bodys.
50 is voor 2,2-2,4 wel erg groot wij gaan 2,5 rijden met 48mm en dat was precies goed volgens de geleerden13 november 2012 om 13:35 #17563697Jullie hadden dacht ik een setje van P.M. overgekocht van 45mm.
13 november 2012 om 15:33 #17563698@McLambo wrote:
moet een inspuitcomputertje bij denk ik.. met mapping sensor.
ManifoldAirPressure hoeft meestal nog niet eens. Wat je nodig hebt aan signalen (en de verwerking ervan middels geschikte programmeerbare ECU) zijn:
– Krukassensor (toerental & positie krukas) en op je CIH een getande sensorschijf op je krukaspoelie
– Gasklepstandsensor (TPS 0-100%; soort potmeter)
– Luchtaanzuigtemperatuur sensor
– koelvloeistoftemperatuur sensor
– Lambdasensor (= aan te bevelen als controlemiddel)……en kabelboompje natuurlijk met uitgangen stekkers voor: inspuitventielen, ontsteking, brandstofpomp
Daar komt dan nog weer luchtfilterplaat, luchtfilter, gaskabel-hefboomset, gaskabel bij
ca EUR 2.500,- alles met elkaar ben je dan al snel kwijt (en dan doet ie het nog niet)
13 november 2012 om 16:34 #17563700Okay, laat maar
13 november 2012 om 20:18 #17563701Het bakje met de onderdelen van de aandrijfas viel om, en nou heb ik 1 ring (dikke rechts onder) waarvan ik niet meer precies weet waar die hoort:
Ook mijn haynes boek geeft hier geen uitsluitsel over…
Iemand een idee?
Dan nog een vraag:
Is het mogelijk om van een ‘standaard’ dikke Manta/Ascona Achteras een 4-link te maken? Zo ja, heeft dat zin?)13 november 2012 om 20:38 #17563702Kort en krachtig: Nee.
13 november 2012 om 20:46 #17563703dus om te zorgen dat de auto niet ‘omhoog’ komt bij hard optrekken moet ik uitkijken naar een rekord asje o.i.d.?
13 november 2012 om 21:24 #17563704@McLambo wrote:
Dan nog een vraag:
Is het mogelijk om van een ‘standaard’ dikke Manta/Ascona Achteras een 4-link te maken? Zo ja, heeft dat zin?)De Manta/Ascona Achteras heeft een staartstuk met daarin de disselas. Hierdoor is deze as niet geschikt om een 4-link ophanging van te maken (nog afgezien van het feit dat dan ook de veerschotels er af zouden moeten).
Op zich is het helemaal nog niet zo verkeerd hoor, dit originele systeem, ook niet bij sportief gebruik (mits PU-bussen in de langsdragers). Wanneer je het al doet dan is de eerste aanleiding meestal dit in een keer te doen wanneer je toch een achteras wilt/nodig hebt met een sterker binnenwerk (eigenlijk alleen de pignonwiellagers en de disselas zijn de zwakste plekken). Of je vindt dat je een sterkere as dan standaard nodig hebt, hangt helemaal af van het beoogde gebruik- en motorvermogen/koppel. Het kan nog heel wat hebben hoor. Pas wanneer je EN >160pk/>200Nm EN langere tijd alles uit de kast rijdt met banden met veel grip dan zou het verstandig kunnen zijn, maar voor af en toe een keertje, of op het zand zou ik het niet doen (of je moet het doen voor de ‘uitdaging’/lol, en dat snap ik ook ;) )
13 november 2012 om 22:18 #17563705Het is meer al vast een beetje nadenken over de toekomst inderdaad. Voorlopig zal het nog
Prima voldoen. Maar als op een gegeven moment de roep naar een sper en schijfremmen achter komt, dan heb ik dan de nodige info verzameld om misschien gelijk een ander as te monteren (bij vOorkeur eentje die al een sper en schijven heeft ;-))13 november 2012 om 22:31 #17563706AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je zoals rik al post de originele as kapot rijd door banden met te veel grip
Dan ben je met n 4 link ophanging juist meer in t nadeel
Want door die ophanging krijg je juist meer druk op de achterwielenN rekord as past n zelfde sper in als n manta
Dus die prijzen blijven gelijk wat sper betreft
Maar n sper voor n b commodore as is al veel duurder en zeldzamerTjah als n sper voor n rekord gelijk is aan de manta
Zijn ze dus ook gelijke sterkDan zal die in een rekord as(4 link)
Sneller stuk gaan dan in een manta as ;)Ombouw naar schijven is voor rekord as
Ook gelijk/vergelijkbaar aan n manta as
Dus daar hoef je t ook niet voor te doen ;)13 november 2012 om 22:48 #17563707Bedankt voor jullie perspectieven. Iemand nog een idee over de dikke ring hierboven?
14 november 2012 om 07:50 #17563699@McLambo wrote:
dus om te zorgen dat de auto niet ‘omhoog’ komt bij hard optrekken moet ik uitkijken naar een rekord asje o.i.d.?
Wat is er mis aan dat de auto omhoog komt bij hard optrekken? Heb je liever dat de achterwielen omhoog komen?
Of, hoe moet ik dat zien??14 november 2012 om 09:12 #17563708@louwe 16 klepper wrote:
Als je zoals rik al post de originele as kapot rijd door banden met te veel grip
Dan ben je met n 4 link ophanging juist meer in t nadeel
Want door die ophanging krijg je juist meer druk op de achterwielenN rekord as past n zelfde sper in als n manta
Dus die prijzen blijven gelijk wat sper betreft
Maar n sper voor n b commodore as is al veel duurder en zeldzamerTjah als n sper voor n rekord gelijk is aan de manta
Zijn ze dus ook gelijke sterkDan zal die in een rekord as(4 link)
Sneller stuk gaan dan in een manta as ;)Ombouw naar schijven is voor rekord as
Ook gelijk/vergelijkbaar aan n manta as
Dus daar hoef je t ook niet voor te doen ;);) ..en daarom kom je dan al snel uit bij een Volvo 240 achteras, of een 740 wanneer je spatbord verbreders hebt. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.