McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17563682
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Zo, dit zit alvast super!

      #17563683
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Ik vindt van niet, maar mijn lichaam is niet jouw lichaam…

        Ze zijn ook mega-zwaar.

        #17563684
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          @henk 400rr wrote:

          maar mijn lichaam is niet jouw lichaam…

          Dát zou rare situaties gaan opleveren king:

          Maar ik neem aan dat je het over de buizen stoel hebt?
          Ook niet mijn eerste keuze, maar een ‘echte’ stoel is zo duur!
          Ik heb nog een Sparco Evo3 bij de bekleder staan om wat gaatjes te repareren. Deze komt op de bestuurders positie.
          Uiteindelijk zou ik graag een Evo 2plus willen hebben; deze past goed bij mijn postuur. de evo3 komt dan op de bijrijderspositie.

          Zet jij in elke nieuwe ‘project’ wagen een setje nieuwe Sparco’s?

          De zitpositie daarintegen is wel heel goed. Goede beenruimte, hoofd onder de beugel, en het stuur zit goed binnen bereik. Ik moet alleen de pook nog even een cm of 10 verlengen, dan zit deze ook goed binnen bereik…

          #17563685
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Inderdaad, ik heb het over die stoel, ik kan zo niet zien of het stoelen van Autostyle zijn, Sparco of Ltec, ze lijken wel wat op elkaar..

            Ik heb in de rally wagen een setje Ltec’s gezet en die zijn gelijkwaardig (vlgs de verkopende partij beter) dan het instapmodel van Sparco, daarvoor had ik een setje Momo’s en die bevielen erg goed, ook licht, zaten perfect, maar jah, homologatie was afgelopen en je moet wat, dus toch deze gekocht, maar ik ben er niet zo over te spreken.
            Mij zitten ze wat hoog, een beetje aan de losse kant en ik voel de druk van het voorste kussen priemen in de onderkant van mijn bovenbenen, ook de gordels van Ltec was ik niet zo over te spreken, de sluiting is lastig, ,mijn oude van Scroth bevielen goed, deze niet echt.

            Maar anderen hoor ik er wel positiever over, weet wel dat mijn lichaam dus niet zo fris meer is en ik kamp met wat klachten dus ik zal gevoeliger zijn voor bepaalde zaken.

            In de nieuwe wagens komen gewoon wel weer Sparco’s en betere gordels en als er weer wat ruimte is, vervang ik het andere spul door wat beters wat wel goed zit.

            #17563686
            McLambo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              Dit is een LTEC PRO stoel (omgemerkte Cobra stoel) 2e handsje gekocht voor weinig om te passen voor het lassen van frames e.d.

              Ik pas er eigenlijk net niet in, daarom komt ie op de bijrijderspositie. Na 5 minuten zitten voel ik de buizen al goed.
              Vergeleken bij deze stoel is de Evo3 echt een prinselijke zetel! Vanmorgen even langs Ibrahim de kleermaker geweest, en hij heeft nog geen passende reparatiestof kunnen vinden.. dan nog maar even wachten…

              #17563687
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Jah, dezelfde stoel dus en eigenlijk dezelfde conclusie :lol:

                #17563688
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Het inbouwen van een stoel is altijd een hele klus.

                  In de autosport is het helemaal belangrijk dat je de auto goed aanvoeld.
                  Wat je van een stoel verwacht is helemaal persoonlijk.
                  Op het circuit rijdt je bw elke keer 20 min voor de rally schat ik in dat van service tot service je ongeveer een uur onderweg bent

                  kan me best voorstellen dat je dan je stoel perfecter wilt hebben.
                  pas gelukkig nog in een “standaard” stoel geen wide ofzo

                  verder mooie opbouw

                  succes Theun

                  #17563689
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    De versnellingspook begint ook gestalte te krijgen. Nog even een alu druppelvormige knop laten draaien, en dan is dat ook weer voor elkaar:

                    #17563692
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Ik zie in sommige wagens wel eens van die schotjes op de gordelbuis van de rolkooi gelast zitten. Waar is dat precies voor?

                      #17563693
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004
                        #17563694
                        RacesconaB204
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 December 2009

                          @McLambo wrote:

                          Mooi! :wors http://www.ebay.de/itm/Einzeldrosseleinspritzanlage-QED-50-mm-Opel-CIH-2-2-2-4-2-7-kein-Weber-Solex-/221151651331?pt=DE_Autoteile&hash=item337daa6603&ssPageName=RSS:B:SHOP:DE:101″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Van dat verhaal klopt niet zo veel:
                          45mm lijkt mij aannemelijker (en dat is in tegenstelling tot Weber carburateurs met venturi’s, bij dit soort TB’s de kleinste doorsnede; 50mm TB’s is dan heel erg groot).
                          Ik zou ook niet weten hoe je dit zou moeten laten lopen/afstellen met een LE-jetronic van een 2.2CIH (?). Hiervoor heb je een luchtmassa meter signaal nodig en dat wil je bij TB’s nu juist net niet. Is ook niet te programmeren.

                          De klok horen luiden…….

                          Hiermee ben je er nog lang niet

                          #17563695
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            moet een inspuitcomputertje bij denk ik.. met mapping sensor.

                            #17563696
                            CoupeetjeJr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2009

                              als je hier mee wil gaan rijden moet je er ook een programeer bare computer bij aan zetten anders heb je er niet veel aan.
                              Met onze rallykadett gaan we met de zelfde rijden en dan ik dacht 48mm throttle bodys.
                              50 is voor 2,2-2,4 wel erg groot wij gaan 2,5 rijden met 48mm en dat was precies goed volgens de geleerden

                              #17563697
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Jullie hadden dacht ik een setje van P.M. overgekocht van 45mm.

                                #17563698
                                RacesconaB204
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 December 2009

                                  @McLambo wrote:

                                  moet een inspuitcomputertje bij denk ik.. met mapping sensor.

                                  ManifoldAirPressure hoeft meestal nog niet eens. Wat je nodig hebt aan signalen (en de verwerking ervan middels geschikte programmeerbare ECU) zijn:
                                  – Krukassensor (toerental & positie krukas) en op je CIH een getande sensorschijf op je krukaspoelie
                                  – Gasklepstandsensor (TPS 0-100%; soort potmeter)
                                  – Luchtaanzuigtemperatuur sensor
                                  – koelvloeistoftemperatuur sensor
                                  – Lambdasensor (= aan te bevelen als controlemiddel)

                                  ……en kabelboompje natuurlijk met uitgangen stekkers voor: inspuitventielen, ontsteking, brandstofpomp

                                  Daar komt dan nog weer luchtfilterplaat, luchtfilter, gaskabel-hefboomset, gaskabel bij

                                  ca EUR 2.500,- alles met elkaar ben je dan al snel kwijt (en dan doet ie het nog niet)

                                  #17563700
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Okay, laat maar :-)

                                    #17563701
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      Het bakje met de onderdelen van de aandrijfas viel om, en nou heb ik 1 ring (dikke rechts onder) waarvan ik niet meer precies weet waar die hoort:

                                      Ook mijn haynes boek geeft hier geen uitsluitsel over…

                                      Iemand een idee?

                                      Dan nog een vraag:
                                      Is het mogelijk om van een ‘standaard’ dikke Manta/Ascona Achteras een 4-link te maken? Zo ja, heeft dat zin?)

                                      #17563702
                                      henk 400rr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Kort en krachtig: Nee.

                                        #17563703
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          dus om te zorgen dat de auto niet ‘omhoog’ komt bij hard optrekken moet ik uitkijken naar een rekord asje o.i.d.?

                                          #17563704
                                          RacesconaB204
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 December 2009

                                            @McLambo wrote:

                                            Dan nog een vraag:
                                            Is het mogelijk om van een ‘standaard’ dikke Manta/Ascona Achteras een 4-link te maken? Zo ja, heeft dat zin?)

                                            De Manta/Ascona Achteras heeft een staartstuk met daarin de disselas. Hierdoor is deze as niet geschikt om een 4-link ophanging van te maken (nog afgezien van het feit dat dan ook de veerschotels er af zouden moeten).

                                            Op zich is het helemaal nog niet zo verkeerd hoor, dit originele systeem, ook niet bij sportief gebruik (mits PU-bussen in de langsdragers). Wanneer je het al doet dan is de eerste aanleiding meestal dit in een keer te doen wanneer je toch een achteras wilt/nodig hebt met een sterker binnenwerk (eigenlijk alleen de pignonwiellagers en de disselas zijn de zwakste plekken). Of je vindt dat je een sterkere as dan standaard nodig hebt, hangt helemaal af van het beoogde gebruik- en motorvermogen/koppel. Het kan nog heel wat hebben hoor. Pas wanneer je EN >160pk/>200Nm EN langere tijd alles uit de kast rijdt met banden met veel grip dan zou het verstandig kunnen zijn, maar voor af en toe een keertje, of op het zand zou ik het niet doen (of je moet het doen voor de ‘uitdaging’/lol, en dat snap ik ook ;) )

                                            #17563705
                                            McLambo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 September 2004

                                              Het is meer al vast een beetje nadenken over de toekomst inderdaad. Voorlopig zal het nog
                                              Prima voldoen. Maar als op een gegeven moment de roep naar een sper en schijfremmen achter komt, dan heb ik dan de nodige info verzameld om misschien gelijk een ander as te monteren (bij vOorkeur eentje die al een sper en schijven heeft ;-))

                                              #17563706
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                Als je zoals rik al post de originele as kapot rijd door banden met te veel grip

                                                Dan ben je met n 4 link ophanging juist meer in t nadeel
                                                Want door die ophanging krijg je juist meer druk op de achterwielen

                                                N rekord as past n zelfde sper in als n manta
                                                Dus die prijzen blijven gelijk wat sper betreft
                                                Maar n sper voor n b commodore as is al veel duurder en zeldzamer

                                                Tjah als n sper voor n rekord gelijk is aan de manta
                                                Zijn ze dus ook gelijke sterk

                                                Dan zal die in een rekord as(4 link)
                                                Sneller stuk gaan dan in een manta as ;)

                                                Ombouw naar schijven is voor rekord as
                                                Ook gelijk/vergelijkbaar aan n manta as
                                                Dus daar hoef je t ook niet voor te doen ;)

                                                #17563707
                                                McLambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  Bedankt voor jullie perspectieven. Iemand nog een idee over de dikke ring hierboven?

                                                  #17563699
                                                  HOT ROD
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 March 2009

                                                    @McLambo wrote:

                                                    dus om te zorgen dat de auto niet ‘omhoog’ komt bij hard optrekken moet ik uitkijken naar een rekord asje o.i.d.?

                                                    Wat is er mis aan dat de auto omhoog komt bij hard optrekken? Heb je liever dat de achterwielen omhoog komen?
                                                    Of, hoe moet ik dat zien??

                                                    #17563708
                                                    RacesconaB204
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 December 2009

                                                      @louwe 16 klepper wrote:

                                                      Als je zoals rik al post de originele as kapot rijd door banden met te veel grip

                                                      Dan ben je met n 4 link ophanging juist meer in t nadeel
                                                      Want door die ophanging krijg je juist meer druk op de achterwielen

                                                      N rekord as past n zelfde sper in als n manta
                                                      Dus die prijzen blijven gelijk wat sper betreft
                                                      Maar n sper voor n b commodore as is al veel duurder en zeldzamer

                                                      Tjah als n sper voor n rekord gelijk is aan de manta
                                                      Zijn ze dus ook gelijke sterk

                                                      Dan zal die in een rekord as(4 link)
                                                      Sneller stuk gaan dan in een manta as ;)

                                                      Ombouw naar schijven is voor rekord as
                                                      Ook gelijk/vergelijkbaar aan n manta as
                                                      Dus daar hoef je t ook niet voor te doen ;)

                                                      ;) ..en daarom kom je dan al snel uit bij een Volvo 240 achteras, of een 740 wanneer je spatbord verbreders hebt. :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 1,626)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.