Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2012 om 16:25 #17563657
Oval? het stuur kan ook de andere kant op, een beetje afwisseling in het sturen is altijd prettiger, daarvoor bouw je er ook een kort stuurhuis op. ;)
Maar de tolerantie is hier niet zo groot tegenover een rollend voertuig met geluid.
1 november 2012 om 17:07 #17563658@henk 400rr wrote:
Oval? het stuur kan ook de andere kant op, een beetje afwisseling in het sturen is altijd prettiger, daarvoor bouw je er ook een kort stuurhuis op. ;)
Maar de tolerantie is hier niet zo groot tegenover een rollend voertuig met geluid.
Exact, de lol is er al heel snel af op zandwegen of je moet een ongelofelijke plaat voor je kop hebben en je niets aantrekken van al die mensen die het woord tolerantie niet meer kennen. Met een mountain bike in het bos ben je al ……..
Dat is nu exact de reden waarom ik/wij kiezen voor track days, vrij rijden, Nord Schleife etc. Op een afgesloten circuit met gelijk gestemden dan kun je nog echt genieten, maar het is niet goedkoop meer dat is zo. De Vrij Rijden evenementen zijn dan verreweg het goedkoopste en je kunt net zo vaak/weinig rijden als je van plan bent (variabele kosten).
1 november 2012 om 19:57 #17563659Ja, ik snap het, maar die ovals zijn wel onverhard en je kunt lekker dwars gaan.
Vrij rijden is ook leuk inderdaad, maar vrijwel nooit onverhard.1 november 2012 om 21:08 #17563660@ RISL, Je bedoelt waarschijnlijk die van Venray maar je zult maar in Ermelo wonen :( dan is het toch wel een eindje weg.
Emmen is dan ook niet in de buurt maar daar hebben ze een speedway baan.
Tja, het nadeel van dat soort banen is toch wel dat het superstrakke banen zijn en dat is denk ik niet wat McLambo bedoelde.
Nee, als je een soort rallyproef wilt, dan ben je in Nederland denk ik zo uitgekeken.@ Rick, helaas kun je niet altijd zoveel rijden als je van plan bent maar dat hoef ik jou niet uit te leggen dacht ik.
1 november 2012 om 21:15 #17563661Venray inderdaad, ik kwam er maar niet op.
Zo’n soort rally-circuit heb je wel in Engeland, ook niet om de hoek. In België en Duitsland ben ik wat minder bekend wat dat betreft.Wel in Zuid-Frankrijk, daar kun je tekeer gaan wat je wilt in de bossen, kom je toch niemand tegen :D
Maar Nederland? Ik heb er nog niet van gehoord.1 november 2012 om 21:26 #17563662Circuit De Peel in Venray kampt al langere tijd met juridische problemen dus denk dat vrijrijden daar dan ook niet meer mogelijk is, aangezien er al officiële races gecanceld zijn..
1 november 2012 om 21:39 #17563663Frankrijk, schitterend land ja, wel jammer dat er Fransen wonen.
@ Ben.M , ja het is ongelooflijk hoe men het initiatief van Harry Maessen tegenwerkt. De gemeente zou nog wel willen geloof ik maar milieugroepen zien de extra werkgelegenheid helemaal niet zitten en hebben zelfs het gezin Maessen met hun leven bedreigt. Fijn volk die milieugroepen maar ze moesten eigenlijk Carbid lusten (is toch een natuurprodukt??).
Momenteel zit ik enkele weken in Noorwegen, de eerste week in de sneeuw, inclusief de wegen :D
Afgelopen zondag naar de Atlantic Road geweest, 700km gereden en dan nog 5x met een veerboot (goed voor de benen te strekken en een bak koffie), 15 uur weggeweest waarvan zo’n 11 uur gereden. Helaas stonden de koplampen te laag maar toch bijna 64km/u gemiddeld dus. Alleen bij de Atlantic Road geen sneeuw maar verder alles onder een mooie laag sneeuw en soms ijs of smurrie (waar de winterbanden dus echt geen grip op hebben).
Wat een super mooie dag was dat, ook al was dat met een Golf stinkerturbo.
Veel collega’s hier gehoord over het associale inhaalgedrag van de Noren maar daar heb ik geen last van gehad.Dus McLambo, als je auto klaar is, boek een reisje in Noorwegen en leef je uit.
BTW, in Zweden kunnen ze er ook wat van hoor.
1 november 2012 om 22:20 #17563664Op niet elk circuit kan je, je uitleven, wij hebben een tijdje meegedraaid op het Midlands circuit en daar krijg je al vlot veel commentaar en als je pech hebt eraf gestuurd. Dat laatste hebben wij persoonlijk nog niet meegemaakt, kennissen van ons wel en dat is ook een reden dat wij daar niet meer komen.
Een tijdje hebben we aantal testdagen gedaan, maar dat is ook wat geluk hebben met contacten, anders mis je dat ook weer.
Sinds de bijkomende effecten van fast en furious kan er niet zoveel meer, ook niet legaal.
2 november 2012 om 06:41 #17563665@HOT ROD wrote:
BTW, in Zweden kunnen ze er ook wat van hoor.
Ik heb een halfjaar in Zweden gewoont en heb me er erg uitgeleeft met een b coupe 2.2. Zowel op het land als op het ijs :thumb Iedereen doet daar gezellig mee :thumbup
2 november 2012 om 07:08 #17563666Ja, ze maken in Noorwegen zelfs circuits op het ijs!
Ik heb daar familie wonen en m’n neef racet als amateur op die circuits :D
Moet nog steeds een keer die kant op om ook eens mee te doen.2 november 2012 om 09:37 #17563667@JOZO wrote:
@HOT ROD wrote:
BTW, in Zweden kunnen ze er ook wat van hoor.
Ik heb een halfjaar in Zweden gewoont en heb me er erg uitgeleeft met een b coupe 2.2. Zowel op het land als op het ijs :thumb Iedereen doet daar gezellig mee :thumbup
Heb nog wel een filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=9JPhGu_uuHE&feature=relmfu” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kadett is toendertijd afgefikt dus maar snel zo’n Vento gepakt, minder luk maar wel lachuh.Afijn, ben benieuwd hoe straks de Ascona eruit ziet. Ben met een A Manta rally bezig, mooi voorbeeldtopic;)
2 november 2012 om 10:13 #17563668Gaaf :thumb
M’n neef rijdt met een opgevoerde Volvo P544 op het ijs daar :D2 november 2012 om 15:54 #17563669AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
Ja, ik snap het, maar die ovals zijn wel onverhard en je kunt lekker dwars gaan.
Vrij rijden is ook leuk inderdaad, maar vrijwel nooit onverhard.je noemt de oval van terapel ook maar
die is niet onverhard
en volgens mij ook nooit open voor vrij rijden“vroeger” was voor de pits langs in assen gewoon openbare weg
op dagen dat er niet geraced werdde andere delen van het circuit was dan zelfs vrij toegankelijk
tot het wat uit de klauwen liepmaar wat n mooie tijd was dat
paar jaar geleden had je nog de vijverberg trofee
was ook op assen een zoort van vrij rijden dagwas n kleding magnaat (j de b) uit groningen die huurde t circuit voor n hele dag
en iedereen die iets van 75 euro betaald kon daar dan de hele dag rijden zoveel die wou :worsmaar of dat nu nog is???
je mag tegen woordig niet veel meer :cry :cry
2 november 2012 om 19:05 #17563670Stuurtje zit erop! vanmiddag dashboard weer in elkaar gepeuterd, en de voetenplank voor de bijrijder is ook af.
Moet nu de zijbevestigingen van de stoelen gaan aanpassen, want ondanks dat ik zo laag mogelijk stoelframes heb gemaakt zit ik met mijn hoofd tegen het dak aan, en gevaarlijk dicht bij de rolkooi.
Helm op kan zo niet eens…2 november 2012 om 21:30 #17563671je mag officieel niet met je helm of hoofd boven de kooi uitkomen anders heeft de kooi toch geen zin..
2 november 2012 om 22:17 #17563672-offtopic …
@louwe… de c kadett club, rijd nog wel eens op ter apel geloof ik.
maar waarom de manta club zoiets niet doet.. is mij een raadsel.. zal wel te “noordelijk” zijn..
2 november 2012 om 22:52 #17563673@CoupeetjeJr wrote:
je mag officieel niet met je helm of hoofd boven de kooi uitkomen anders heeft de kooi toch geen zin..
Ik kan nog een cm of 5 omlaag, dus dat komt wel goed. Een kooi is er vooral om te zorgen dat bij het op de kop slaan de auto niet verpletterd, dacht ik.
3 november 2012 om 06:24 #17563674AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ghanz wrote:-offtopic …@louwe… de c kadett club, rijd nog wel eens op ter apel geloof ik.
Dat klopt wel. Zijn nog wel wat meer meetings daaro maar das dan voor clubleden
En niet voor iedereen vrijrijdenmaar waarom de manta club zoiets niet doet.. is mij een raadsel.. zal wel te “noordelijk” zijn..[/quote
Jep is te ver weg
Maar ga die discussie maar niet aan ;)
Dat wordt door bepaalde mensen niet gewardeerd binnen de manta clubBeen there done that ;)
3 november 2012 om 07:34 #17563675Okay, ik dacht dat Ter Apel voor de helft onverhard was. Zal wel fout zitten met een andere oval.
3 november 2012 om 08:46 #17563676Klopt, naast dat asfalt zit veel onverhard. ;)
3 november 2012 om 09:24 #17563677En wat vinden jullie van mijn stuurtje? Overgenomen van een Rallyrijder die morgen ook weer ten strijde trekt met zijn Ascona 400R in Hengelo. (daar komt dit stuurtje ook uit)
3 november 2012 om 09:32 #17563678@McLambo wrote:
@CoupeetjeJr wrote:
je mag officieel niet met je helm of hoofd boven de kooi uitkomen anders heeft de kooi toch geen zin..
Ik kan nog een cm of 5 omlaag, dus dat komt wel goed. Een kooi is er vooral om te zorgen dat bij het op de kop slaan de auto niet verpletterd, dacht ik.
Dat klopt maar als je daar met je hoofd of helm boven zit dan is eerst je hoofd en nek aan de beurt voordat de kooi pas wat tegenhoud
maar tis natuurlijk te hopen dat de kooi er alleen voor de sier en mooi in zit en niet voor die dingenn :D3 november 2012 om 09:41 #17563679hehe, ja dat hoop ik ook
3 november 2012 om 10:16 #17563680Hoe doen jullie dat trouwens in de rally ascona’s en kadett’s? Als je ‘normale’ kuipstoelen monteert kun je met die ‘standaard’ zijbevestigingen van qsp of sparco toch helemaal niet uit de voeten? Veel te hoog!
3 november 2012 om 18:04 #17563681Bij onze ascona van vorig jaar dat de kooi een slangklemdikte van het dak af dus dat was hoog en de buizen zo laag mogelijk bij de bodem omdat ik (navi) redelijk lang ben dus bij mij zit die echt heel laag. tevens is een kadett heel wat lager dan een ascona dus moeten we nog even kijken hoe ik moet zitten in onze nieuwe rallyauto.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.