Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2012 om 11:31 #17563521
Afgelopen week mijn verlengde pook even weg gebracht naar de ‘specialist’ :thumbup
Er zat geen asje bij met borgringetjes, en ook het lager onder in de pook was gaar.Dit is wat ik terug kreeg:
Nieuwe bus onderin de pookstang geperst, asje gedraait, evenals 2 shims, en het geheel zit afgemonteerd met 2 verende borgringen.
Het resultaat: Volledig spelingsvrij!O boy boy, dat wordt strak schakelen ! king:
27 augustus 2012 om 09:30 #17563522Knap stukje werk!!weer :thumb een stap verder
27 augustus 2012 om 09:47 #17563523Even een vraagje over gordels; ik zit me een beetje te orienteren op goeie, maar toch betaalbare gordels.
Zo’n beetje alle gordels die ik zie hebben voor de schouderbanden zo’n gesp aan het einde waar je een oogpin aan moet haken, maar ik moet juist gordels hebben die om een buis heengegespt kunnen worden. Kun je dit ombouwen? of zit ik in de verkeerde hoek te zoeken?
Hoe hebben de andere rolkooi mannen dat gedaan??
27 augustus 2012 om 09:54 #17563524Ik heb oogen in mn vloer zitten,waar ik mijn gordels inklik.
als het lukt maak ik wel ff foto’tje vanmiddag.27 augustus 2012 om 10:02 #17563525Ja, dat heb ik ook voor de voorkant, maar die 2 riemen naar achteren, die wil ik aan de rolkooi bevestigen. Ik heb er speciaal een extra buis ingelast hiervoor..
27 augustus 2012 om 10:44 #17563526AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
Ja, dat heb ik ook voor de voorkant, maar die 2 riemen naar achteren, die wil ik aan de rolkooi bevestigen. Ik heb er speciaal een extra buis ingelast hiervoor..
is ook veel beter / veiliger om de achterste riemen rechter naar achteren te laten lopen dan schuin naar beneden
27 augustus 2012 om 10:47 #17563527Mooi, dus hoe doe je dat? king: Heb je daar speciale gordels voor nodig? Of is het slechts een kwestie van dat oog eraf knippen en een gesp monteren?
27 augustus 2012 om 14:24 #17563528AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je lengte genoeg hebt
zou dat een optie kunnen zijn
maar je kunt ook een oog aan de buis monterenof toch even doorzoeken naar
gordels die om de buis heen kunnen
vaak hebben dat type ook 2 riemen naar achter
ipv dat beide zamen gaan naar 1 riem ;)ps
had je m,n reactie over die stoelen nog gelezen op de vorige pagina???27 augustus 2012 om 15:54 #17563529http://link.marktplaats.nl/567658332″ onclick=”window.open(this.href);return false; deze kan je om je buis maken
Het zijn ook deze gordels en je kan het wel redelijk zien op deze foto
27 augustus 2012 om 16:22 #17563530Bedankt voor de tip…. 110 euro… tsja..
Maar goed, op het plaatje van MP staan ook weer die ogen aan het einde van de gordel. Kun je deze dan ook gebruiken om om de buis te gespen?
27 augustus 2012 om 16:25 #17563531@louwe 16 klepper wrote:
ps
had je m,n reactie over die stoelen nog gelezen op de vorige pagina???Jazeker, maar ik begreep niet helemaal of ze te koop waren of niet. Zowiezo zoek ik een setje kant en klare vaste kuipen, dus zonder neerklapbare rugleuning. Ik ben dus bang dat ik je er niet vanaf kan helpen. ;)
27 augustus 2012 om 16:40 #17563532jaa die kan je gewoon gebruiken wij halen ook altijd de ogen eraf ;)
ik geloof dat de meeste zo er af kunnen door gewoon door dat stukje plaat wat eraan zit met al die lussen erin los te halen maar je hebt er ook wat daar moet je eerst ff een sticksel lospeuteren en dan kan je hem uit elkaar halen28 augustus 2012 om 21:40 #17563533AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
ps
had je m,n reactie over die stoelen nog gelezen op de vorige pagina???Jazeker, maar ik begreep niet helemaal of ze te koop waren of niet. Zowiezo zoek ik een setje kant en klare vaste kuipen, dus zonder neerklapbare rugleuning. Ik ben dus bang dat ik je er niet vanaf kan helpen. ;)
ok geeft niets
ze staan me niet in de weg
(staan bij n maat van me hahahaha)ze waren eventueel wel te koop
en dan niet tegen de hoofdprijs :thumb
maar als je vaste kuipen wild is dit inderdaad niets voor je
is ook de reden dat ze niet weer in mijn ascona gaan komen ;)30 augustus 2012 om 01:45 #175635342e hands banden; is dat wat?
Er zit hier in Harderwijk een bandenboer die regelmatig mooie setjes banden heeft ‘met de kop eraf’, voor bv 70,- . Dan heb je 2 A merk met nog 6 of 7 mm profielIk ben benieuwd naar jullie advies
30 augustus 2012 om 10:51 #17563535Heb zelf al meerdere keren 2e hands banden gekocht en bevalt me goed. Ooit zelfs 2 splinternieuwe michelin banden particulier gekocht voor 20 euro per stuk.
30 augustus 2012 om 19:57 #17563536AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
2e hands banden; is dat wat?
Er zit hier in Harderwijk een bandenboer die regelmatig mooie setjes banden heeft ‘met de kop eraf’, voor bv 70,- . Dan heb je 2 A merk met nog 6 of 7 mm profielIk ben benieuwd naar jullie advies
gebruikt kan best een band gaat niet stuk va een keer demoteren en weer monteren
maar ik zou ze wel even goed bekijken;)
1 september 2012 om 17:42 #17563537Zo, 1 kant klaar:
Foet wat een @$@# werk is dit zeg. Passen, meten, waterpassen, afslijpen, weer passen, etc
helaas had ik teveel lasdamp ingeademd, waardoor ik de dag ernaa behoorlijk beroerd was.
Van de week verder met de bestuurderskant. Die kan nog een stukkie lager, omdat daar niet die uitsparing zit voor de uitlaat.
2 september 2012 om 12:12 #17563538Er zit een bedrijfje op marktplaats en die levert nieuwe race/rally producten voor prijzen die ‘te mooi lijken om waar te zijn”
Neem nou bijvoorbeeld deze takata gordel: http://link.marktplaats.nl/591242953″ onclick=”window.open(this.href);return false;
of deze sparco 4-punts; http://link.marktplaats.nl/591252418″ onclick=”window.open(this.href);return false;Nou maakt het mij niet zo uit dat er sparco, takata of bassie en adriaan op de gordel staat, als het maar goed spul is.
Mijn interesse werd gewekt voor die takata gordel, met name omdat het 4-punts is, met brede banden. Ik had toen nog nooit van takata gehoord, en ging eens op zoek. Toen ik zag dat zo’n gorden nieuw 400 euro kost begon ik argwaan te krijgen…
Zou dit wel betrouwbaar spul zijn? nogmaals; merk maakt mij niet zo veel uit, als het maar degelijk is..
Mijn verstand zegt; links laten liggen, maar er blijft toch iets zeuren van; misschien is het wel nep, maar wel goed…
2 september 2012 om 16:08 #17563539Heb het merk wel eens vaker gezien in oosterse drift auto’s,Ik kan wel ff info vragen in USA!
Nichtje van een goede vriend van mij heeft daar een mega tuning bedrijf.
Ik zelf heb wel intresse in de kofferbak veren en hoodpins!
Wel merkwaardig is dat er geen telefoon nummer bij staat…….2 september 2012 om 18:46 #17563540Ghe, toevallig: die had ik een aantal maanden geleden besteld bij deze persoon.
Toen ik het ontvangen had kreeg ik het idee dat de producten niet helemaal hetzelfde waren als dat ik besteld had.
Dus ik bij andere shops kijken die de Sparco hoodpins en bonnet springs aanboden, en aan de hand van een paar kleine details kon ik zien dat dit spul ook nep was. Het zal wel werken, maar op dat moment was ik behoorlijk gefrustreerd en de verkoper gecontronteerd hiermee.Hij zij dat hij ook niet wist dat dit niet in orde was, en ik kon het gelijk terug sturen, dan kreeg ik mijn geld terug + porto.
Vanmiddag heb ik contact gehad over de gordels. Volgens de verkoper had hij een aantal sets Sparco en Takata gordels besteld (laatste zelfs 600 euro verkoop prijs!!!), en toen hij de facturen na had gekeken vond hij de goedkope inkoop prijs verdacht. Ze weten dus niet of het echt is, en daarom verkopen ze het als ‘3 inch – 4 punts gordel’ opzettelijk zonder naam. Het is evengoed zeer degelijk spul, dus wellicht dat ik een setje bestel om te kijken of het wat is. Dat het een mega-hip japans auto tunings merk is, dan boeit mij niet, ik wil gewoon een goede, comfortabele (=3 inch) gordel :)
3 september 2012 om 18:06 #17563541Er zit in Gorredijk ook een zaak die goeie gordels verkoopt dacht dat het Hunterbanden was ofzo
die jongens doen ook aal cross.Daar heb ik toen ook mijn gordels vandaan gehaald die waren ook niet duur .5 september 2012 om 07:17 #17563542Gisteren nog een setje ‘spurplatten’ binnen gekregen, voor een heel leuk prijsje!
Ze zijn voor een renault, dus naafdiameter 60.1. Dus daar moet wel een busje aan beide kanten voor worden gedraaid (Schmidt’s zijn volgens mij 63.1mm)
Eerst maar eens kijken hoe mijn ET20 velgen zonder spoorverbreders uitkomen. Mocht het ‘te smal’ lijken, dan kunnen deze er nog tussen.
5 september 2012 om 12:47 #17563543Et 20 staat best mooi breed
5 september 2012 om 13:55 #17563544Klopt,maar er komen nog verbreders op, dus dan is ET 20 denk ik minimaal voor de spoorbreedte
6 september 2012 om 19:21 #17563545Er zijn wel ringen te krijgen die je achterin de velg drukt om zo op de naafdiameter te komen, daarvoor hoef je geen apart busje te laten draaien.
Een beetje velgboer heeft die dingen wel of kan ze voor je bestellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.