Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2012 om 07:41 #17563370
Zo, t’was een middagje hard zwoegen, maar de hoofdbeugel zit er in ieder geval in, met extra pijp voor de gordels.
Heel gepuzzel nog om hem precies netjes te krijgen zonder pootjes, en 4 cm er extra onder.
De voetplaten zien er misschien wat ongebruikelijk uit, maar ik ben zeer tevreden over het eindresultaat.
De losse poot naar achter stond een paar cm uit het lood, dus moest nog aardig mijn spierballen aan het werk zitten.Nu past hij helemaal op de boutgaten, zonder spanning.
Komende week een avondje afwerken, en dan verder met de rest van de kooi.
25 maart 2012 om 21:53 #17563371:thumb Helemaal goed toch!
Gaat helemaal in orde komen.26 maart 2012 om 12:16 #17563372@McLambo wrote:
Afgelopen vrijdag dan opnieuw een fan binnengekregen uit de UK, dit keer al binnen 1 week binnen (en voor nog minder geld ;-))
Deze was dusdanig goed gebalanceerd dat ik het aandurfde om hem met het meegeleverde kitje direct aan de lamellen van de radiateur te bevestigen. Uiteindelijk levert dit ook de beste airflow door de radiateur op:
Nu de bedrading + relais, zekeringen etc eens netjes aansluiten, en dan testen :thumbup
Dat ziet er netjes uit. Wil ik ook nog doen bij de mijne.
26 maart 2012 om 15:09 #17563373Mooi gedaan hoor,ik ga deze week ook even pijp bestellen om mn kruis te voltooien.(42mm)
Ziet er goed uit lammert :thumb26 maart 2012 om 15:39 #17563374dank u dank u
mijn kooi is 38x2mm, niet echt een hele dikke, maar de Ascona is dan ook niet zo’n hele zware auto…
Stukken die ik erbij zet zijn wel 40×2.5. 38×2 pijp kon ik nergens krijgen..26 maart 2012 om 20:23 #17563375Lekker bezig Lammert, dacht eerst dat die kooi van jou uit een Manta kwam die naar iemand in de buurt van Amsterdam gegaan is, maar die was toch weer anders, en een Manta kooi is lager als een Ascona klimrek.
Maak je nog extra platen op de achterste binnenschermen voor de stevigheid?26 maart 2012 om 20:39 #17563376Bedoel je op die wielkasten aan de binnenkant?
In principe niet; ik heb de voetplaat extra groot gehouden, en aan de wielzijde komen grote dikke ringen om de krachten te verdelen, misschien een contra-plaat van ook 10x12cm, met lichte kromming.
Ik merkte dat de binnenschermen al wel behoorlijk stevig zijn van zichzelf…Zijn er nog voorbeeld foto’s van extra verstevigingen? Daar ben ik wel geinteresseerd naar, ik heb nu het lasapparaat nog staan king:
26 maart 2012 om 20:43 #17563377@mugenpower wrote:
@McLambo wrote:
Afgelopen vrijdag dan opnieuw een fan binnengekregen uit de UK, dit keer al binnen 1 week binnen (en voor nog minder geld ;-))
Deze was dusdanig goed gebalanceerd dat ik het aandurfde om hem met het meegeleverde kitje direct aan de lamellen van de radiateur te bevestigen. Uiteindelijk levert dit ook de beste airflow door de radiateur op:
Nu de bedrading + relais, zekeringen etc eens netjes aansluiten, en dan testen :thumbup
Dat ziet er netjes uit. Wil ik ook nog doen bij de mijne.
http://www.ebay.co.uk/itm/14-SLIM-PUSH-PULL-RADIATOR-ELECTRIC-COOLING-FAN-12V-/360404924021?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53e9ceb675#ht_1077wt_1180″ onclick=”window.open(this.href);return false;
AUB. incl verzenden net iets onder de 50E.. Het is geen profi kwaliteit, maar voor wat ik er mee wil prima. Degelijk en past op de brede radiateur alsof tie ervoor gemaakt is.
30 maart 2012 om 11:50 #17563378Gisteravond een paar uurtjes bezig geweest met de steuntjes voorin. Dat viel nog niet mee. De bodemplaat is blijkbaar zo dun dat ik er allemaal gaten in brandde met het lassen.
Uiteindelijk het apparaat teruggeschroefd naar standje 1, en zelfs toen was het nog af en toe raak…. :(
Nou ja, alles is weer dicht, maar ik moet er wel even met de lamellenschijf langsheen om het weer toonbaar te maken… :thumbdown
30 maart 2012 om 20:06 #17563379@McLambo wrote:
Gisteravond een paar uurtjes bezig geweest met de steuntjes voorin. Dat viel nog niet mee. De bodemplaat is blijkbaar zo dun dat ik er allemaal gaten in brandde met het lassen.
Uiteindelijk het apparaat teruggeschroefd naar standje 1, en zelfs toen was het nog af en toe raak…. :(
Nou ja, alles is weer dicht, maar ik moet er wel even met de lamellenschijf langsheen om het weer toonbaar te maken… :thumbdown
Misschien een praktische tip: Wanneer je er bij het lassen doorgaat en er is een gat/gaatje ontstaan dat je even netjes weer dicht wilt lassen zonder dat het nog groter wordt of dikke randen gaan ontstaan…….houd/druk onder het gat een stuk koper bij het dichtlassen; maakt niet uit wat het is zolang er maar een beetje massa in zit, 2mm dik materiaal of platgeslagen waterleiding doet het al. Het moet alleen een beetje aanliggen tegen de randen van het gat.
Niet vasthouden met je hand want je zult versteld staan hoe snel je je vingers verbrand; zo snel geleidt het koper de warmte. Het koper zal niet hechten maar ervoor zorgen dat teveel warmte afgevoerd wordt.Probeer het maar eens :thumb
30 maart 2012 om 20:26 #17563380Ik las dat je misschien ook geinteresseerd bent in sport/kuipstoelen.
1 Advies: Ga er eerst eens in zitten voordat je er twee koopt. Want wat voor de een prettig is, of als prettig ervaart, beschouwt een ander weer als nadeel.
Het is ook sterk afhankelijk van je postuur, want wanneer je echt voor harde schalen wilt gaan dan heeft ieder merk een S, M, L, XL en XXL stoel, alleen noemen ze dit vaak niet zo maar is het verbonden aan de naam/type. De breedte van je heupen is vaak maatgevend. Alleen harde schalen zijn geschikt om met helm op in te rijden, omdat bij de andere stoelen het hoofdsteundeel te dichtbij zit en je hoofd met helm op heel vervelend naar voren gedrukt wordt. De stoelen met daarin een buizen frame zijn meestal sport-stoelen en niet bedoeld om met helm op te rijden. Ze hebben ook meestal geen FIA-keur (maar ze kunnen wel lekker zitten hoor).
De keuze van een stoel is nou eenmaal erg persoonlijk. Ga niet blind op advies van iemand anders af of op de prijs, maar ga er eerst zelf eens in zitten.Het makkelijkste zijn ze te monteren wanneer je de standaard stoelbevestiging met railtjes van een Manta-GSI neemt (waar Recaro’s op hebben gezeten). Sommige sportstoelen en de wat oudere harde schalen hebben onderbevestiging, maar nieuwere schalen hebben meestal zijbevestiging en dan heb je de L-vormige zijbevestigingssteunen erbij nodig. Voordeel hiervan is dat je de hoogte en hoek mooi in kunt stellen.
Een andere methode zoals in de meeste wedstrijd-Manta/Ascona’s wordt toegepast is het horizontaal tussen de tunnel en kokers lassen van twee kokers 40x20mm (wel te zien in mijn topic) en daar de railtjes op monteren. Probeer zo laag mogelijk te blijven want in veel gevallen kom je al snel te hoog uit met de stoel.
30 maart 2012 om 20:43 #17563381@Rik Ophuis wrote:
@McLambo wrote:
Gisteravond een paar uurtjes bezig geweest met de steuntjes voorin. Dat viel nog niet mee. De bodemplaat is blijkbaar zo dun dat ik er allemaal gaten in brandde met het lassen.
Misschien een praktische tip: Wanneer je er bij het lassen doorgaat en er is een gat/gaatje ontstaan dat je even netjes weer dicht wilt lassen zonder dat het nog groter wordt of dikke randen gaan ontstaan…….houd/druk onder het gat een stuk koper bij het dichtlassen; maakt niet uit wat het is zolang er maar een beetje massa in zit, 2mm dik materiaal of platgeslagen waterleiding doet het al. Het moet alleen een beetje aanliggen tegen de randen van het gat.
Niet vasthouden met je hand want je zult versteld staan hoe snel je je vingers verbrand; zo snel geleidt het koper de warmte. Het koper zal niet hechten maar ervoor zorgen dat teveel warmte afgevoerd wordt.Probeer het maar eens :thumb
En mocht je toevallig geen koper hebben liggen, met een stuk aluminium werkt het ook prima :thumb
30 maart 2012 om 22:54 #17563382@Ben_M wrote:
@Rik Ophuis wrote:
@McLambo wrote:
Bedankt voor de tips, ga ik voor de bodemplaat zeker even proberen… Moet morgen nog tegen de dorpel oplassen,dus dan wordt het lastiger, want die is hol
En mocht je toevallig geen koper hebben liggen, met een stuk aluminium werkt het ook prima :thumb
30 maart 2012 om 22:58 #17563383@Rik Ophuis wrote:
Ik las dat je misschien ook geinteresseerd bent in sport/kuipstoelen.
1 Advies: Ga er eerst eens in zitten voordat je er twee koopt. Want wat voor de een prettig is, of als prettig ervaart, beschouwt een ander weer als nadeel.
Het is ook sterk afhankelijk van je postuur, want wanneer je echt voor harde schalen wilt gaan dan heeft ieder merk een S, M, L, XL en XXL stoel, alleen noemen ze dit vaak niet zo maar is het verbonden aan de naam/type. De breedte van je heupen is vaak maatgevend. Alleen harde schalen zijn geschikt om met helm op in te rijden, omdat bij de andere stoelen het hoofdsteundeel te dichtbij zit en je hoofd met helm op heel vervelend naar voren gedrukt wordt. De stoelen met daarin een buizen frame zijn meestal sport-stoelen en niet bedoeld om met helm op te rijden. Ze hebben ook meestal geen FIA-keur (maar ze kunnen wel lekker zitten hoor).
De keuze van een stoel is nou eenmaal erg persoonlijk. Ga niet blind op advies van iemand anders af of op de prijs, maar ga er eerst zelf eens in zitten.Het makkelijkste zijn ze te monteren wanneer je de standaard stoelbevestiging met railtjes van een Manta-GSI neemt (waar Recaro’s op hebben gezeten). Sommige sportstoelen en de wat oudere harde schalen hebben onderbevestiging, maar nieuwere schalen hebben meestal zijbevestiging en dan heb je de L-vormige zijbevestigingssteunen erbij nodig. Voordeel hiervan is dat je de hoogte en hoek mooi in kunt stellen.
Een andere methode zoals in de meeste wedstrijd-Manta/Ascona’s wordt toegepast is het horizontaal tussen de tunnel en kokers lassen van twee kokers 40x20mm (wel te zien in mijn topic) en daar de railtjes op monteren. Probeer zo laag mogelijk te blijven want in veel gevallen kom je al snel te hoog uit met de stoel.
Hey Rik,
Bedankt weer voor deze uitgebreide tip! Ik zie jouw regelmatig op de foto staan met een helm op, dus ik neem aan dat jij dan ook stoelen van harde schalen rijdt?
Als ik het goed begrijp is een stoel met een harde schaal eentje waarbij het hoofdgedeelte een voorgevormd geheel is van compositiemateriaal met daarop de (eventuele) bekleding?Ik ga mijn ogen open houden de komende tijd :thumbup
31 maart 2012 om 17:22 #17563384@McLambo wrote:
Hey Rik,
Bedankt weer voor deze uitgebreide tip! Ik zie jouw regelmatig op de foto staan met een helm op, dus ik neem aan dat jij dan ook stoelen van harde schalen rijdt?
Als ik het goed begrijp is een stoel met een harde schaal eentje waarbij het hoofdgedeelte een voorgevormd geheel is van compositiemateriaal met daarop de (eventuele) bekleding?Ik ga mijn ogen open houden de komende tijd :thumbup
Ja, ik heb er glasvezelversterkte schalen in zitten.
Ik heb er Sparco Monte Carlo’s in zitten, maar die heb ik in 1995 al nieuw gekocht. Dit is een verouderd model; niet meer leverbaar. Op dit moment zou ik zeker Sparco Evo’s kopen. Hier kun je in in slaap vallen. Zitten heerlijk en is volgens mij ook een van de meest verkochte stoelen. Deze kun je in 3 maten kopen. Afhankelijk van het jaar heten ze dan L of XL of 2 of 3. Wanneer je wat oudere/overjarige op de kop kunt tikken dan moeten ze ook veel voordeliger zijn want in de autosport telt de productiedatum die op de stoel staat. Je mag ze maar een aantal jaren gebruiken en dan moet je nieuwe ($). Zit dus een soort houdbaarheidsdatum op. Van Cobra’s is de stof wat sterker, maar deze komen aanzienlijk hoger uit en ik vind de sparco’s beter zitten,….maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.1 april 2012 om 07:35 #17563385Soms kan het snel gaan. Vorig weekend liep ik toevallig tegen een supermooie BSA B50 aan (ja, uit het liedje), die enigszins vermoderniseerd was. Klassieke motorcross is altijd een grote hobby van me geweest naast klassieke rally. Aangezien ik nu al 2,5 jaar met de Ascona bezig ben, en ik deze zomer toch echt ergens op wil gaan rijden, heb ik een zware knoop doorgehakt.
Gistermiddag is de Ascona met de hele rotzooi erbij verkocht aan iemand die dit topic regelmatig volgt, en ik heb afgelopen week de deal rond kunnen maken voor de BSA.
Dus ik zal hier binnenkort een stuk minder aanwezig zijn, als ik me volledig ga richten op de klassieke motorcross. Hier in Ermelo is een cross-baan vlakbij, dus daar kan ik me deze zomer lekker uitleven. Misschien dat de nieuwe eigenaar van de Ascona nog wel updates blijft posten, zodat jullie in ieder geval de Ascona af zien worden.
Hier een plaatje van het ‘beest’. Komend weekend maar eens grondig inspecteren
1 april 2012 om 07:58 #17563386:wtf :wtf :wtf :wtf :wtf :shock: :shock: :shock: :shock:
Nou ja……veel sterkte en plezier met je bike lammert1 april 2012 om 08:34 #17563387Sow da’s nog eens een radicale beslissing !
Maar kijk je wel uit voor de bomen op die baan in ermelo !!!
trouwens wel een mooie BSAOf toch 1 April ??? ;)
1 april 2012 om 08:44 #17563388ik geloof er geen zak van hahahahahahahaha :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry hebbie die gekocht van takahiko ??
1 april 2012 om 09:02 #17563389Even in Japan weze shoppen?
“Takahiko Nozawa´s BSA B50 MX
Kanagawa Japan
Point at photo to see more. 77 kb.This is my B50MX for Vintage Motocross in Japan.”
Een beetje meer voorbereiding maakt een 1 april grap minder overduidelijk. ;)
1 april 2012 om 10:00 #17563390Ik had er toch 1 bij neus… Sorry Rene :wors
Na jaren 1 april voorbij te laten gaan zonder grollen, ben ik vandaag al weer lekker bezig
Die eetlepel zout in de thee van mijn vrouw vanochtend deed het ook goed!
Nee, die Ascona gaat niet zo maar weg
Geen 1 april grap: per eind mei zit ik zonder werk, dus dan zal het wel even op een laag pitje komen te staan totdat ik weer een stabiel inkomen heb, dus ik probeer nu nog het een ander binnen te halen om voorlopig verder te kunnen…. geld kun je maar 1x uitgeven helaas.
1 april 2012 om 10:07 #17563391:thumb :thumb :thumb
1 april 2012 om 10:23 #17563392De mijne is vanmorgen ook opgehaald :(
1 april 2012 om 10:31 #17563393Zeker een paar daagjes naar de Ring? king:
1 april 2012 om 14:29 #17563394Wagahahaha!!!! :thumb GEWELDIG!!!!ben ik volledig ingetuind :thumb :thumb :thumb :jerry :jerry :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.