Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2012 om 20:41 #17563360
Niet als je alleen de bovenkant gebruikt volgens mij……
29 februari 2012 om 07:33 #17563362Daar zit toch het knopje bij de Ascona in ? Bij de manta zit die halverwege de deur.
29 februari 2012 om 15:42 #17563363Ehhh,ja idd helemaal niet aan gedacht……
29 februari 2012 om 21:07 #17563364We hebben besloten om de kooi toch iets te gaan verbouw. Zo gaat hij een stuk mooier in de auto passen. Dit betekent echter wel dat alle buizen naar voren met zo’n 10 cm verlengd moeten worden….
Nu is mijn vraag: Wat is hier een gebruikelijke methode voor? En; zal dit de stevigheid van de kooi noemenswaardig beinvloeden?
Zelf zat ik te denken om een buis te zoeken die uitwendig 34mmx2.5mm is (binnen maat van de 38mmx2mm kooi), en dit van stukken van 20cm in de huidige buis te schuiven, met een extra stukje 38x2mm van 10cm ertussen, zodat je aan de buitenkant alleen 2 lasnaadjes ziet.
Zie hier de foto’s van hoe het hoofd-deel van de kooi dan komt:
Tips of commentaar van harte welkom!
29 februari 2012 om 21:13 #17563365Ben niet zo’n fan van rolkooien verlassen maar als het toch moet
optie 1: gewoon stukje buis aan lassen
optie 2: stuk buis in de kooi duwen/persen en dan weer een stuk buis van de juiste diameter er overheen schuiven
van buiten niet te zien en zorgt dat er bij de overgang wat extra stevigheid isvolgens mij is het via de race/rally regelementen trouwens ten strengste verboden aan je “hoofdbeugel” te lassen
moet geloof ik uit 1 geheel bestaan……29 februari 2012 om 21:36 #17563366Maar de hoofdbeugel blijft ook in takt (alleen nieuwe voetjes eronder, die zaten er niet meer bij )
het gaat alleen om de buizen langs de deuren en langs het dak naar voren. Mij voorkeur gaat uit naar optie 2, en dan nog even aflassen.
Ik verwacht niet dat ik ooit aan een officiele rally/race ga deelnemen, het is puur voor mijn eigen veiligheid bij een ongeval op een open circuit dag, of een ongeval in het verkeer.
29 februari 2012 om 21:53 #17563367AnoniemLid sinds:
1 January 1970Buizen verlengen. Doe je het best zo je t zelf al aangaf
Stukje buis er inschuiven niet te smal naadje over houden
Minimaal zo,n 4/5 mm en dan vollassen.Buis koud tegen elkaar lassen wordt n zwakke plek in je kooi
Cker als je die las wil camoefleren door hem vlak te slijpenWat wel kan als er een dunnere buis binnenin zit want bij het vollassen van die naad
Smelt je de dunnere buis ook mee tot 1 geheelVoor een voet onder je hoofd beugel
Zou je ff in “mijn ascona 400 project” kunnen kijken
Heb er nog geen kooi in maar wel al de steunen voor de hoofdbeugel
1 maart 2012 om 10:29 #17563342Bedankt voor de tip Louwe, dat lijkt mij ook de beste oplossing, en zo kan de ‘mof’ nog mooi weggewerkt worden ook.
Afgelopen week alvast ergens een rol mat zwart kunstleer opgehaald voor de deurpanelen etc. (voor wehnag :thumbup )
Nu nog ergens aluminium plaat zien te scoren voor een net prijsje..
1 maart 2012 om 14:16 #17563368Aluminium pas nog bij de gamma gehaald, maar kan misschien goedkoper, dat weet ik niet.
Zeg, is die 4bak pookhoes voor jou overbodig? ;)
8 maart 2012 om 18:50 #17563231AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo heb ik de steunen bij de B stijl eringezet ;)
9 maart 2012 om 07:45 #17563167Bedankt Louwe,
Ik had ze al gevonden in je topic. We hebben de kooi iets aangepast, zodat de middelste poten precies boven die dwarsbalk uitkomen.
Aangezien mijn kooi uit de vorige auto geslepen was, heeft mijn pa 6 nieuwe voetjes gemaakt, en ook de steunen die we nog moeten inlassen in de ascona. Ziet er heel goed uit. Nu een avondje plannen om te gaan lassen.
9 maart 2012 om 07:46 #17563166@McLambo wrote:
Bedankt voor de tip Louwe, dat lijkt mij ook de beste oplossing, en zo kan de ‘mof’ nog mooi weggewerkt worden ook.
Afgelopen week alvast ergens een rol mat zwart kunstleer opgehaald voor de deurpanelen etc. (voor wehnag :thumbup )
zomaar een gedachte;;; zou het mogelijk zijn om een hemeltje te laten maken van dit materiaal? Het is ongeveer 1.5mm dik… ik heb zat van dit spul, en mijn oude hemel is nog helemaal heel..
Iemand een adresje waar ze dit kunnen namaken?
9 maart 2012 om 08:54 #17562961AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
@McLambo wrote:
Bedankt voor de tip Louwe, dat lijkt mij ook de beste oplossing, en zo kan de ‘mof’ nog mooi weggewerkt worden ook.
zomaar een gedachte;;; zou het mogelijk zijn om een hemeltje te laten maken van dit materiaal? Het is ongeveer 1.5mm dik… ik heb zat van dit spul, en mijn oude hemel is nog helemaal heel..
ja dat kan heel goed ;)
m,n moedertje heeft dat al 2 x gedaan
1 voor m,n ex manta en 1 voor een ex ascona van een maat van meheel erg moeilijk is het niet
cker als je het oude henmeltje nog redelijk intact hebt
niemand in de familie met een iets zwaardere naaimachine en wat ervaring????als je er omdenkt dat je rondom het hemeltje wat groter (te groot) laat maken
dan heb je fastoenlijke ruimte om te lijmen en der overlengte knip je vervolgens gewoon af ;)ik had zwart skai leer gebruikt
en m,n maat grijs in z,n asconawas bij the way een mooie ascona geworden in opc blauw
ben wel benieuwd waar die gebleven is?????dit is er n plaatje van :thumbup
hiero nog 1 met mijn ex 400 r er naast (die witte ;) )
sorry voor de inbreuk op je topic
enkel door t hemeltje kwam de die blauwe weer ff in m,n gedachten ;) :jerryps denk niet dat m,n moeder er nog n x 1 wil doen
wou ze voor mijn ascona eigenlijk al niet meer (ze is intussen ook wat jaartjes ouder geworden)
nu komt in m,n ascona ook niet weer n hemeltje dus ik vond t niet zo,n probleem ;)9 maart 2012 om 09:57 #17563233Kijk dat bied weer perspectieven!
In princiepe wilde ik ook graag zonder hemeltje opbouwen, maar toen ik het oude hemeltje eruit haalde zag ik eigenlijk pas hoe slordig zo’n dak eronder is. Overal kit en lijm, en zelfs roest.
Ook valt het op dat de plaatdelen wat kieren e.d. vertonen.Kortom: ik spuit er gewoon een dikke laag primer op, en de holle ruimtes krijgen wat ML, daarna maar weer met iets afdekken.
In eerste instatie had ik bedacht om dat nepleer wat ik heb zo tegen het dak te lijmen, maar dan heb je natuurlijk kans dat als de Ascona in de zon staat de lijm weer zacht word oid. en de hele zaak naar beneden komt. :???:
9 maart 2012 om 11:45 #17563227Die blauwe ascona vind ik wel erg vet Louwe.. 400 achtervleugel, standaard sideskirts en een andere voorbumper?
En die bumpers zijn dat nou originele blauw gespoten bumpers?Goed bezig McLambo.. zou in de mijne ook wel een kooitje willen :)
Vraagje. Kan ik die chrome strips die om mijn ramen zitten gewoon verwijderen?? Ik zie bij meerdere ascona’s op het forum dat deze er niet meer opzitten.
9 maart 2012 om 12:50 #17563225AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mugenpower wrote:
Die blauwe ascona vind ik wel erg vet Louwe.. 400 achtervleugel, standaard sideskirts en een andere voorbumper?
En die bumpers zijn dat nou originele blauw gespoten bumpers?is een 400 voorbumperspoiler
ook de achterbumper is gespoten alla 400die chroomstrips kun je wel weg halen
maar dan moeten er wel zwarte voor terug ;)
zijn namelijk je raam pezen ;)
als je om je zijruiten bedoeld die kun je wel gewoon weg laten ;)Goed bezig McLambo.. zou in de mijne ook wel een kooitje willen :)
Vraagje. Kan ik die chrome strips die om mijn ramen zitten gewoon verwijderen?? Ik zie bij meerdere ascona’s op het forum dat deze er niet meer opzitten.
9 maart 2012 om 12:51 #17563224AnoniemLid sinds:
Kijk dat bied weer perspectieven!
In princiepe wilde ik ook graag zonder hemeltje opbouwen, maar toen ik het oude hemeltje eruit haalde zag ik eigenlijk pas hoe slordig zo’n dak eronder is. Overal kit en lijm, en zelfs roest.
Ook valt het op dat de plaatdelen wat kieren e.d. vertonen.Kortom: ik spuit er gewoon een dikke laag primer op, en de holle ruimtes krijgen wat ML, daarna maar weer met iets afdekken.
In eerste instatie had ik bedacht om dat nepleer wat ik heb zo tegen het dak te lijmen, maar dan heb je natuurlijk kans dat als de Ascona in de zon staat de lijm weer zacht word oid. en de hele zaak naar beneden komt. :???:
gewoon tegen het dak lijmen zou ik ook niet doen / aanraden
de meine is het dak ook niet heel netjes van aan de binnenkant
maar dat komt nog wel :thumb9 maart 2012 om 15:05 #17563216Ik zou in geval van restauratie niet voor een hemel kiezen van kunstleer/leer omdat je dan geen goede ademing hebt van het dak zodat er vocht achter kan ontstaan wat weer in houd dat de kans vergroot dat het er gaat rotten als het de kans krijgt,daarom ziten ook bij de meeste kleine gaatjes in de hemel.
In jou geval wordt het een rally auto en zou je kunnen overwegen om dynamat tegen het dak te plakken,dat kan voor de mooie geit maar ook tevens voor de warmte/kauw.
Greetings :wors
10 maart 2012 om 13:32 #17563209AnoniemLid sinds:
1 January 1970die blauwe stond een tijd geleden te koop in lierop,
of het was precies zo 1.10 maart 2012 om 13:39 #17563213@billathome wrote:
Ik zou in geval van restauratie niet voor een hemel kiezen van kunstleer/leer omdat je dan geen goede ademing hebt van het dak zodat er vocht achter kan ontstaan wat weer in houd dat de kans vergroot dat het er gaat rotten als het de kans krijgt,daarom ziten ook bij de meeste kleine gaatjes in de hemel.
In jou geval wordt het een rally auto en zou je kunnen overwegen om dynamat tegen het dak te plakken,dat kan voor de mooie geit maar ook tevens voor de warmte/kauw.
Greetings :wors
Zo, dat dynamat is duur!!!!!… hmm, ik zal nog eens ankijken wat ik met het dakje doe dan….
12 maart 2012 om 11:04 #17563214Voetplaten voor de rolkooi zijn klaar! :thumbup
Verder helaas geen tijd gehad dit weekend.
Alleen even een nieuwe kast naar binnen gesleept, en hier mijn spulletjes en gereedschap in op geborgen::D
12 maart 2012 om 16:18 #17563192AnoniemLid sinds:
Voetplaten voor de rolkooi zijn klaar! :thumbup
Verder helaas geen tijd gehad dit weekend.
Alleen even een nieuwe kast naar binnen gesleept, en hier mijn spulletjes en gereedschap in op geborgen::D
das n bekende zo,n kast had ik ook toen ik een jaar voor volk en vaderland in seedorf woonde ;) :jerry :jerry
12 maart 2012 om 16:43 #17563186Jaaaa, je zit aardig in de goede richting :angel
15 maart 2012 om 09:50 #17563154@louwe 16 klepper wrote:
@McLambo wrote:
@McLambo wrote:
ja dat kan heel goed ;)
m,n moedertje heeft dat al 2 x gedaan
1 voor m,n ex manta en 1 voor een ex ascona van een maat van meheel erg moeilijk is het niet
cker als je het oude henmeltje nog redelijk intact hebt
niemand in de familie met een iets zwaardere naaimachine en wat ervaring????als je er omdenkt dat je rondom het hemeltje wat groter (te groot) laat maken
dan heb je fastoenlijke ruimte om te lijmen en der overlengte knip je vervolgens gewoon af ;)ik had zwart skai leer gebruikt
en m,n maat grijs in z,n asconawas bij the way een mooie ascona geworden in opc blauw
ben wel benieuwd waar die gebleven is?????dit is er n plaatje van :thumbup
hiero nog 1 met mijn ex 400 r er naast (die witte ;) )
sorry voor de inbreuk op je topic
enkel door t hemeltje kwam de die blauwe weer ff in m,n gedachten ;) :jerryps denk niet dat m,n moeder er nog n x 1 wil doen
wou ze voor mijn ascona eigenlijk al niet meer (ze is intussen ook wat jaartjes ouder geworden)
nu komt in m,n ascona ook niet weer n hemeltje dus ik vond t niet zo,n probleem ;)Ook een mooie rooie manta 400rr wat er naast staat
komt me ergens bekent van voor :hmmzowja is ook weer een ex van mij :jerry :jerry :jerry
19 maart 2012 om 08:50 #17563369Afgelopen vrijdag dan opnieuw een fan binnengekregen uit de UK, dit keer al binnen 1 week binnen (en voor nog minder geld ;-))
Deze was dusdanig goed gebalanceerd dat ik het aandurfde om hem met het meegeleverde kitje direct aan de lamellen van de radiateur te bevestigen. Uiteindelijk levert dit ook de beste airflow door de radiateur op:
Nu de bedrading + relais, zekeringen etc eens netjes aansluiten, en dan testen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.