Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2012 om 20:27 #17563335
oookay, ik kan via via namelijk 40x3mm buis ‘krijgen’ zo veel als ik wil. Dus dan gebruik ik dat om wat extra kruizen enzo te maken, en een dwarsbalk voor de gordels. :thumbup
15 februari 2012 om 07:49 #17563245@McLambo wrote:
@mantadevil wrote:
Heb jij die kooi uit nijverdal vandaan bij francois nijenkamp
Yep, hoezo?
nou zag laatst dat hij die kooi te koop had staan op MP,en dit lijkt de kooi uit mijn oude gele manta vandaan
ook zie ik gele verf op de foto aan de kooi
als dat zo is en het het is mijn oude kooi dan heb je daar een goed gekeurde kooi in bezit
die manta was toen groep h11 klaar gemaakt als ik het goed heb
casco staat nu bij een kennis van me ,maar zonder kooi
en de manta is ook van nijenkamp geweestging om deze manta
niet echte goeie kwaliteit foto15 februari 2012 om 08:28 #17563336Hey lachen! ja, inderdaad er zit hier en daar een smeer gele verf nog op
Francois had het erover dat er inderdaad een certificaat bij de kooi heeft gezeten, maar dat was hij kwijt..
Helaas hebben ze de kooi uit de manta geslepen, dus het is zijn pootjes kwijt. Zal ik dus nieuwe op moeten maken.
Heb je nog meer foto’s van deze manta of kooi? Is een dikke manta!
Ben benieuwd of de kooi bij de hoofdbeugel nu precies achter de B-stijl hoort, of er net iets voor, zoals ik het op de foto heb staan…. ?
15 februari 2012 om 20:27 #17563337Iemand nog belang bij een redelijk mooie witte hemel met stangetjes en zonnekleppen?
15 februari 2012 om 21:04 #17563338Francoir heeft nooit een certificaat erbij gehad als dit mijn kooi is
deze ligt nog bij degene die de manta gebouwd heeft
mocht je interesse in die papieren hebben stuur me effe pm dan kan ik je de gegevens wel geven van de beste man15 februari 2012 om 21:08 #17563339ik houdt het even in gedachten. Waar zou ik die papieren bij nodig hebben? Officiele autosport evenementen?
Je hebt niet meer foto’s van de manta/kooi?
16 februari 2012 om 06:57 #17563340nee heb helaas geen foto’s meer van de kooi of de manta
‘had er een hele hoop maar die stonden op me oude pc en die was ineens heel erg stuk hahaha
alles is toen verloren gegaan.20 februari 2012 om 12:49 #17563341Afgelopen weekend tijdens de Legend Boucles de Spa live kunnen zien hoe sterk een kooi is met dezelfde bouw zoals die van mij. (was geloof ik wel iets dunner)
Het was geloof ik Rik Ophuis die me vertelde dat hij in zijn kooi over de breedte extra buizen had gelast om de wagen bij zij-impact meer solide te maken.
Nou dat kan ik bij deze beamen; op de plek van de impact had de Escort hierboven geen buis over dwars (zeg maar achter de stoelen langs) De bestuurdersstoel stond letterlijk half op de bijrijdersstoel.De bodem was simpelweg in elkaar gekreukeld als een harmonica…
Daar ga ik dus ook even een extra buisje tussen lassen…
21 februari 2012 om 22:50 #17563343phoe, toch zonde van die escort :(
22 februari 2012 om 17:08 #17563344Ik heb de zelfde velgen met wel lichtgetrokken banden…
25 februari 2012 om 19:50 #1756334525 februari 2012 om 19:51 #17563346Het is me ondertussen steeds duidelijker aan het worden dat ik het originele zandkleurige interieur niet zal terugbouwen.
In plaats daarvan wil ik aluminium platen monteren in de deuren en zijkanten (carbon is me iets te prijzig :shock:) Nu lijkt het mij mooi om daar zwart sky overheen te trekken/plakken..
Iemand dit wel eens eerder gedaan???
Hoe gaat dat bij de voordeuren? Aan de originele deurkaarten zit bovenaan de raamlikker.. hoe ga ik dat oplossen met zelfbouwplaten?
26 februari 2012 om 11:14 #17563347raamlikker overzetten :D
heb het hier ook gedaan bij een ascona B… zal eens gaan zien voor plaatjes daarvan :D
26 februari 2012 om 11:27 #17563348@Ghanz wrote:
raamlikker overzetten :D
heb het hier ook gedaan bij een ascona B… zal eens gaan zien voor plaatjes daarvan :D
O., plaatjes, daar zou ik erg mee geholpen zijn!
26 februari 2012 om 11:32 #17563349ja.. en laat ik die nu niet kunnen vinden, .. :swear heb niet eens een plaatje van het interieur van die wagen.. en terwijl ik normaal altijd de gekste dingen vastleg .. oeps. ;)
26 februari 2012 om 11:35 #17563350nou ja… zou je het kunnen uitleggen? bovenkant van de deurkaart afzagen?
26 februari 2012 om 12:05 #17563351de raamlikker is een metalen strip met een ronding, naar de deurkaart toe.
deze hebben we gewoon van de oude deurkaart afgetrokken. om m vervolgens weer terug op de nieuwe te maken. weet alleen niet hoe mijn maatje het op de nieuwe deurkaart heeft vastgezet.26 februari 2012 om 12:23 #17563352hmm, dan moet ik even op zoek naar een stel aftanse deurkaarten. Die gene die in mijn ascona zaten ga ik niet slopen, die zijn nog ‘zgan’
26 februari 2012 om 19:31 #17563353Schmidt Revolution Modernline 4×100
grootte: 15 inch
breedte: 8j
ET-waarde 2026 februari 2012 om 19:51 #17563354heb je 2 of 4 deurs
26 februari 2012 om 20:49 #17563355@Robbie1974 wrote:
Schmidt Revolution Modernline 4×100
grootte: 15 inch
breedte: 8j
ET-waarde 20Bandenmaat?
26 februari 2012 om 20:50 #1756335627 februari 2012 om 19:01 #17563357Vredestein Sportrac 3 in de maat 195-45-15
27 februari 2012 om 19:24 #17563358Van manta passen ook dan als ik goed heb
Zal eens kijken denk dat ik nog wel wat heb.
Ga je nog naar de beurs27 februari 2012 om 19:43 #17563359Welke beurs?
Voor manta kaarten moet ik de slotpennen geloof ik ombouwen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.