Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2012 om 12:21 #17563310
Ah kijk.. Het wordt idd een beetje vol met Smith ascona’s hier haha. Gelukkig heb ik er nu winterbanden op dan valt het nog niet zo op
29 januari 2012 om 19:03 #17563311ff tussendoor projectie, omdat ik straks wat extra toeters en bellen ga monteren (sr dashboardje, metertjes, sensortjes, etc)
hmm, dat lijkt me toch niet helemaal goed….. :hmmz
ahaaaa :sleeping
okidokie! :thumbup
tadaaaa! :angel
29 januari 2012 om 19:07 #17563312@McLambo wrote:
Vandaag ook een brandstof ‘pompje’ binnen gekregen… voor als straks de injectiemotor erin komt:
Tis groter dan ik had verwacht, en het pakketje stonk een uur in de wind king:
Wat meer info over de pomp binnen. Het is er eentje van een Mercedes w201 190E 2.0E (hele mond vol)
De pomp heeft een aanvoer van 14mm :shock: , en levert nominaal 5.5 bar en 180 liter per uur
Dat lijkt me toch wel genoeg voor mijn 2.4 blokkie!!! king: hehe
Nu nog een knus plekje vinden om dit onder de auto te hangen.
10 februari 2012 om 07:01 #17563318@McLambo wrote:
Even een vraag op een zijspoor:
Rolkooi; vind ik stoer, en ook veilig. Heb de laatste tijd wat filmpjes uit de oude doos zitten kijken, en als je dan zo’n ouwe opel van de baan af ziet gaan zonder kooi. ai ai ai
Ik heb het al eerder aangegeven; mijn budget is beperkt..
Wat zijn de opties?– zelf eentje maken?
– 2e hands? (hoe krijg je dat er uit en er in?)
– schroefkooi?Ik zou wel graag een hele kooi willen, en niet zo’n halve, zoals je wel eens ziet…
40×2 mm is een gebruikelijke maat staal. Stel dat ik een partij’tje op de kop kan tikken. Hoeveel meter is er ongeveer nodig?
Las je zo’n ding helemaal in de auto op? Of in zo groot mogelijke stukken buiten de auto??? (ivm met brandplekken binnen??)om even op het rolkooi verhaal terug te komen: Past een Manta schroefkooi ook in een Ascona B?
Zijn er nog zaken om op te letten bij aanschaaf 2e hands?10 februari 2012 om 07:13 #17563317foto’tje van het ding:
10 februari 2012 om 08:46 #17563316AnoniemLid sinds:
1 January 1970weet t niet 100% cker maar moet volgens mij wel gaan
al is de daklijn en de hoek van de raamstijlen niet helemaal gelijk dus of t ook mooi wordt??en deze ziet der ook wel home made uit
dus heel veel geld zou ik der niet voor geven ;)10 februari 2012 om 08:50 #17563315Is een Manta niet wat lager dan een Ascona? Misschien volstaat het dat ik hem van onderen met overmaatsbuis verleng? Moeten zowiezo nieuwe steunplaten aangelast worden…
/edit: net even opgezocht: een manta is 4cm lager dan een Ascona (1341.12 mm tegen 1380 mm).. dat moet op zich nog wel simpel op te lossen zijn.
Nu nog eens de vorm verschillen duidelijk krijgen
Hij mot er 90 euro voor hebben, is dat redelijk? Het zou mij een hele berg werk schelen als ik niet alles hoef te gaan uitmeten en buigen..
zelf heb ik het plan om hem toch door te lassen, en daarna wat uit te breiden met rechte stukken en kruizen10 februari 2012 om 10:08 #17563314@louwe 16 klepper wrote:
weet t niet 100% cker maar moet volgens mij wel gaan
al is de daklijn en de hoek van de raamstijlen niet helemaal gelijk dus of t ook mooi wordt??en deze ziet der ook wel home made uit
dus heel veel geld zou ik der niet voor geven ;)Ik heb eens een tijdje aandachtig 2 foto’s bestudeert; 1 foto van de zijkant van een manta, en 1 van de ascona…
kijkende alleen naar de a en b stijl, lijkt er niet een echt een verschil te zitten in de hoek en lengte van de stijlen…..
twijfel twijfel
11 februari 2012 om 16:28 #17563319Nou, ding gisteravond opgehaald, en vanmiddag eens gepast….
pasvorm valt me niet tegen, ik ben tevreden… Zit wel te denken om hem iets uit te breiden, en op meer plekken aan de auto te schroeven… kan dat zo maar? of moet ik nog ergens aan denken ivm veiligheid?
12 februari 2012 om 11:33 #17563320ziet er inderdaad best netjes uit, maar kom je wel uit met je deur?
verder zit een kooi meestal op 6 punten aan de carroserie/bodem vast en verder nergens aan het dak
zou het gewoon zo laten en hier en daar een dwarsbuis of kruis maken voor de sterkte12 februari 2012 om 11:41 #17563321idd gewoon vastbouten of vastlassen, die extra verstevigingen hebben toch weinig tot geen nut,
12 februari 2012 om 11:51 #17563313@coot wrote:
ziet er inderdaad best netjes uit, maar kom je wel uit met je deur?
verder zit een kooi meestal op 6 punten aan de carroserie/bodem vast en verder nergens aan het dak
zou het gewoon zo laten en hier en daar een dwarsbuis of kruis maken voor de sterkteDe deur kan zo prima dicht… ik vroeg me ook af dit zo hoort, of dat de manta breder is aan de bovenkant…
hoort deze op deze plek? of precies achter de B-stijl?
Ik ben al fanatiek naar foto’s op zoek van dit soort kooien, en waar ik dan de bevestigingspunten moet maken…
12 februari 2012 om 11:53 #17563322@Ascona20E wrote:
idd gewoon vastbouten of vastlassen, die extra verstevigingen hebben toch weinig tot geen nut,
Jullie hebben hem toch ook door het brandschot en voorschot heen naar de schoktorens?
Dat soort dingen bedoelde ik eigenlijk meer..
12 februari 2012 om 13:49 #17563323ja klopt
Maar waarom zou je dat willen ?
ga je ook rallyrijden met de auto ??En er komt een hoop werk meer bij kijken,
begrijp me niet verkeerd, het is jouw auto, maar als ‘straat/circuitauto’ heeft het echt geen nut.12 februari 2012 om 16:17 #17563324Als je kooi schroefbaar is dan is ie wel makkelijker te verwijderen als je m zat bent dan als ie gelast zit.
Of als je zoals ik rugproblemen hebt/krijgt en er niet zo gemakkelijk meer tussendoor komt kun je het voorste gedeelte zonder veel moeite weghalen.Mvg Patrick
12 februari 2012 om 17:08 #17563325Dat ziet er alvast goed uit. Ik zou onder de A- en de B-zuil sokkeltjes in de bodem lassen en daar de kooi of direct op lassen, of bouten op de sokkels. Kan allebei (direct lassen op de sokkels is makkelijker/sneller). Onder elke bevestiging aan de carosserie onder de buis ca. 120cm2 verstevigingsplaten/sokkels.
Ik zou de kooi in jouw/mijn geval ook niet uitbreiden naar de vooras/achteras. Ik zou eventueel achter een kruis maken (dus eentje er bij in) en 1 dwarsligger aan de onderkant om de gordels aan vast te maken. Pas daarna het achterste deel vastmaken op de spatbordkoepels met verstevigingsplaten ca. 12x10cm erop. Dit i.v.m. het trekken/krimpen na het aflassen van de buizen; anders trekt de kooi je spatbordkoepels naar binnen en zie je dadelijk ‘deuken’ links en rechts boven je achterschermen ontstaan (ervaring :( )
13 februari 2012 om 11:38 #17563326@Rik Ophuis wrote:
Dat ziet er alvast goed uit. Ik zou onder de A- en de B-zuil sokkeltjes in de bodem lassen en daar de kooi of direct op lassen, of bouten op de sokkels. Kan allebei (direct lassen op de sokkels is makkelijker/sneller). Onder elke bevestiging aan de carosserie onder de buis ca. 120cm2 verstevigingsplaten/sokkels.
Ik zou de kooi in jouw/mijn geval ook niet uitbreiden naar de vooras/achteras. Ik zou eventueel achter een kruis maken (dus eentje er bij in) en 1 dwarsligger aan de onderkant om de gordels aan vast te maken. Pas daarna het achterste deel vastmaken op de spatbordkoepels met verstevigingsplaten ca. 12x10cm erop. Dit i.v.m. het trekken/krimpen na het aflassen van de buizen; anders trekt de kooi je spatbordkoepels naar binnen en zie je dadelijk ‘deuken’ links en rechts boven je achterschermen ontstaan (ervaring :( )
Thanks voor de tips!
is die 120cm2 een vereiste? Is dat ivm met de sterkte van de bevestiging om de klappen op te vangen oid?
Dat kruis achterin en die extra balk had ik al in gedachten idd, evenals een extra dwarsbalk voorlangs (zoals jij ook hebt)
Ik heb een las-apparaat staan, dus eerst maar eens kijken waar ik 40x2mm pijp kan halen in de buurt… Rechte stukken inlassen dat moet me wel lukken.
13 februari 2012 om 17:53 #17563327Hier hebben wij ook nog wat vandaan, niet voor onze ascona, maar voor een andere
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-106204/25Crmo4-buizen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en als je het dan goed wil doen, kun je ook nog tussenstukken plaatsen
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-105893/Frameonderdelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Trouwens jammer dat je je kooi gekocht hebt, ik krijg van de week een andere ascona binnen, met Safety device rolkooi erin (gekeurd en wel) :D
13 februari 2012 om 18:01 #17563328@Ascona20E wrote:
Hier hebben wij ook nog wat vandaan, niet voor onze ascona, maar voor een andere
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-106204/25Crmo4-buizen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en als je het dan goed wil doen, kun je ook nog tussenstukken plaatsen
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-105893/Frameonderdelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Trouwens jammer dat je je kooi gekocht hebt, ik krijg van de week een andere ascona binnen, met Safety device rolkooi erin (gekeurd en wel) :D
Misschien ben ik daar nog steeds wel in geinteresseerd
foto’s en prijsje naar email/PM?
13 februari 2012 om 18:16 #17563329Die komen zaterdag pas, eerst moet ik hem in het buitenland halen.
13 februari 2012 om 18:28 #17563330He Lammert als jij die andere koopt heb ik wel intresse in die van jou!hoor t wel!
14 februari 2012 om 10:08 #17563331@Ascona20E wrote:
Hier hebben wij ook nog wat vandaan, niet voor onze ascona, maar voor een andere
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-106204/25Crmo4-buizen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en als je het dan goed wil doen, kun je ook nog tussenstukken plaatsen
http://www.assink-products.nl/Webwinkel-Category-105893/Frameonderdelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Trouwens jammer dat je je kooi gekocht hebt, ik krijg van de week een andere ascona binnen, met Safety device rolkooi erin (gekeurd en wel) :D
Even die links bekeken, en die hoekjes zijn wel handig!
Wat de pijp betreft: is dit speciale kwaliteit? Of kan ik bij de ijzerboer in de buurt ook gewoon een paar meter 40x2mm (of 2.5) halen om wat extra stukken in te lassen?
14 februari 2012 om 10:15 #17563332Heb jij die kooi uit nijverdal vandaan bij francois nijenkamp
14 februari 2012 om 10:28 #1756333314 februari 2012 om 20:17 #17563334Die buis is topspul !
lichtgewicht en super sterkAlleen de dure (fia) rolkooien worden van dat soort materiaal gemaakt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.