Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2009 om 22:44 #17562558
Inderdaad: Hij komt uit antwerpen, en de kleur is Flamecorood!
Heb nu bijna de vloermatjes eruit. Als iemand nog een goedkoop adres weet voor dit spul dan houd ik mij aanbevolen.
25 december 2009 om 12:56 #17562559Aan de buitenkant is het allemaal wat minder rooskleurig.
Bij alletwee de achterspatboarden is de rand op dezelfde plek verrot:
Ik kan het proberen zo ver mogelijk weg te slijpen, maar dan houdt ik echt niks over.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit te herstellen? (zonder compleet nieuwe spatboard randen erin te moeten lassen?)Tips welkom!
25 december 2009 om 19:34 #17562560gewoon het rotte stukje eruit slijpen en alleen dat stukje vervangen:thumbup. Ik ben toevallig ook met zo’n stuk bezig, ik zal zsm wat foto’s erop zetten in ons topic, dan kun je zien hoe ik het heb gedaan. dit is typisch zo’n plekje waar het altijd rot is:thumbdown:thumbdown
26 december 2009 om 08:50 #17562561Top, Bedankt! Omdat het op een plek is die zichtbaar is, vind ik het wat lastiger. Stukken uit de bodem mogen wat mij betreft qua schoonheid en tikkie minder zijn, want dat zie je toch nooit meer terug…
26 december 2009 om 09:13 #17562562Nou, dit is nog een hele nette Ascona hoor, die vlokken die jij ziet lijken me op opgedroogde ML resten en niet op roest..
26 december 2009 om 14:08 #17562563Zou kunnen inderdaad. Maar om zeker te zijn, zal ik het toch even weg moeten halen uit de naad.
Ik weet alleen niet goed hoe. Misschien met de verfbrander op 100-150 graden, en dan zachtjes waaieren tot het vanzelf smelt en wegloopt? Als het roestvrij is, zet ik er gelijk weer een laag ml op.Nog even een vraag over de bekleding? Zoals op de eerste foto’s te zien is, zit er van dat zandkleurige interieur in. Uiteindelijk wil ik graag alles pikzwart hebben binnenin, maar voorlopig zien de zandkleurige stoelen er nog prima uit (deurpanelen ook etc), maar de stof die ligt wat los op de stoel. Was dat vroeger gebruikeleijk? Of is die stof over de jaren wat opgerekt, en ligt het daarom zo los? Indien ja, is dat nog op te lossen? Of lekker laten zitten?
27 december 2009 om 18:18 #17562564mocht je een donker interieur vinden, dan wil ik die deurpanelen wel van je overnemen;) dat de stof wat los op de stoelen zit komt volgens mij gewoon omdat het wat opgerekt is door de jaren heen.
27 december 2009 om 18:27 #17562565foto’s van de wielkastreparatie staan inmiddels in ons topic:D
27 december 2009 om 18:47 #17562566thanks
voorals nog is er niet veel sky zwart interieur te vinden. Deurpanelen van een Manta hebben een extra gat waar het ‘op slot’ knopje zit ben ik achter gekomen, dus dat moet echt van een ascona zijn.
Nou ja, geduld is een schone zaak!
29 december 2009 om 17:40 #17562567Zo, vandaag de Ascona naar een verwarmde garage verplaatst! king:
En flink van leer getrokken. Ik heb de teermatten in het voorste gedeelte van de bodemplaat er nu uit, en als ik zie hoeveel tijd me dat gekost heeft tot nu toe, denk ik dat ik de matjes onder de achterbanklekker laat zitten :hmmz
Waarschijnlijk dat ik die in de kofferbak alleen op de bekende slechte plekken er voor een klein stukje uithaal.Maar goed. Verschillende kitnaden bloodgelegd, en bij sommige onderliggende lasnaden zit een heel klein beetje roest tussen. Voor zo goed en kwaad als het ging heb ik met een grote schroevendraaien de naad wat wijder gemaakt en met een staalborstel de roest verwijderd.
Nu wil ik het weer dichtmaken, maar wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik vond in de kast nog een tube met ‘constructie-kit’ wat volgens mij precies hiervoor bedoeld is, ook om de lasnaad straks weer af te dekken. Iemand ervaring mee? Anders moet ik voor 10cm naad een pod strijk-kit halen van een liter :mad:
30 december 2009 om 21:19 #17562568Nou vandaag alletwee de zijschermen eraf gehaald, en mezelf een weg gebaand door een laag van 10 mm zwarte ‘klei’ op sommige plekken.
er zitten toch nog een aantal gaten, sommige op lastige plekken. Maar we houden de moed erin. Hopelijk aan het einde van de week alles weer dicht.
Binnenkort foto’s2 januari 2010 om 17:00 #17562569
dus dit gaat em worden??
zou ik wel doen2 januari 2010 om 18:47 #17562570:o Zo die is bruut zeg! Dat zou ik prima eind-doel vinden, maar ik ben bang dat mijn kennis en budget niet toereikend zijn :(
2 januari 2010 om 18:53 #17562571moet je ruim zien niet zo kritisch haha
je hebt een leuke basis zon 2 deurs int rood
mooie nepsport van maken
zo duur hoeft dat allemaal niet hoor
spiegels sport voor en achterspoiler erop.
de striping is nog wel te koop.
een ander interieurtje erin
je rode kleur es goed poetsen
en moet je es kijken oja en een paar ats velgies
origineel een 20E maar wat maakt dat uit een 1.9
de buitenkant ken je zo een nepsport van maken.
ach was maar een iedeetje hoor
oja en de raamomlijsting zwart maken2 januari 2010 om 19:44 #17562572I like it!
Ik heb al een setje velgen gekocht laatst. Manta GSI velgen, die komen er voorlopig onder. Ik wilde toch graag minimaal 14″ (ATS zijn 13 toch?)
Raamomlijsting zwart maken; is dat puur een kwestie van goed afplakken en spuiten?Ik heb ook chromen raampezen, moeten deze dan vervangen worden? Of worden die ook gespoten? (wat ik nu heb is chrome met zo’n plastic laag er over)
Deze rode hierboven is overigens wel errug laag. Zou er nog enige werking van vering over zijn?
2 januari 2010 om 19:53 #17562573alles wat je zwart ziet ken je zo zelf doen.
idd goed afplakken en spuiten.
wel even schuren he kan mooi met scotch brite ken je dat?
even ontvetten natuurlijk
en als je rally matzwart neemt dan lukt dat vast dat spuit heel mooi en droogt mooi egaal op
raampezen zou je ookkennen spuiten al is dat wel een heel afgeplak haha
maar met een kwastje ist ook lastig
tja verlagen kost je altid je veerweg he
maar hier is aardig wat geld in gestoken dus neem aan alles aangepast.
denk dat ie hard en stug afgeveerd is
ja een nadeel he van verlagen het staat mooi maar rijd minder behalve op asfalt he.
een sport was daarintegen origineel niet verlaag dus een nepperhoef je ook niet te verlagen eventueel.
maar het staat wel beter2 januari 2010 om 20:03 #17562574Ik heb al Commandant 4 staan om hem straks eens op te laten glimmen. Eerst nog aardig wat laswerk.
Daarna zal ik eens op een Ascona meeting komen kijken wat ik precies allemaal zwart moet maken!
2 januari 2010 om 21:16 #17562575ik zou em zoals deze maken:thumbup:thumbup http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=95446&page=1#pid1280917
ik vond het een supermooie ascona, het spijt me nog dat ik em gesloopt heb:cry2 januari 2010 om 21:34 #17562576nou die was ook wel erg verrot niet?
3 januari 2010 om 09:34 #17562577
hier zie je wat allemaal zwart moet
maar ook als je geen nepsport wilt dan is het nog erg mooi de boel zwart te maken vin ik3 januari 2010 om 09:37 #17562578
dit is ook een mooi ding
nou je ziet maar inspiratie genoeg lijkt mij haha3 januari 2010 om 14:22 #17562579origineel gepost door corres
nou die was ook wel erg verrot niet?namaken zonder de roest dan he:jerry
3 januari 2010 om 14:50 #17562580origineel gepost door corres
Hoeveel zou deze verlaagd zijn? Want dit vind ik het een hele mooie hoogte namelijk. Niet te laag, niet te hoog! :thumbup
3 januari 2010 om 15:26 #17562581-6 of -4 schat ik zo in,
werdt het meest gedaan :Dmaaruh ff over je vloer-dreunmatten,
deze zijn er naar mijn weten enkel voor
om geluidsoverdracht en een hol geluid wat te
verminderen.t zijn bitumen matten met aan een zijde een kleef-zooi.
maar het komt op het zelde neer als dakleer.heb zelf ook wel eens dakleer toegepast, omdat ik toen ff nie zo gauw
aan van die matjes kon komen, en dakleer mij toch haast niets kost. :D
ff met een KLEINE brander wat warmstoken en erin vouwen,verder goed bezig,
ook best mooi spul die ascona`s :D
3 januari 2010 om 15:31 #17562582Hans, you can read my mind.
Eigenlijk die van mij pa, want die kwam ook al met het idee van dakleer aanzetten! Wel de versie zonder grind dan!
Volgens mij moet dat ook prima lukken, want die officiele matjes zijn echt duur vind ik. (60cmx30cm= 8 euro). Ik heb er zo een stuk of 8 a tien nodig, en dan zit je al gauw aan de 80 euro!!
Dakleer, blijft dit ook wel plakken? Of moet je er lijm tussen spuiten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.