Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2011 om 14:14 #17563223
Vandaag een groot deel van de dag ingeplanned staan om de hele as af te lassen, maar na een uurtje moest ik al weer stoppen: draad op :(
dus maar gelijk 2 nieuwe rollen gehaald, en dan gaan we volgende week verder…
ps: als iemand mij nog aan 2 grote bussen uit de onderste draagarmen kan helpen… :wors
11 augustus 2011 om 11:14 #17563226Goed nieuws! Ik heb zojuist het PU gietkitje besteld! Komt totaal toch nog op een 55 euro uit incl verzenden. Maar ach, 2 PU busjes van Powerflex zijn even duur
gisteren ook nog een vitaal stuk gereedschap gekocht, nadat de oude een kering liet knappen (gelukkig stonden de bokjes er nog onder)
15 augustus 2011 om 20:48 #17563105Vanavond weer aan het lassen geweest bij de vooras… zitten inmddels al heel wat uurtjes in!!
Gelukkig had ik wat hulp van mijn pa vanavond; die heeft n.a.v. de schetjes van Rik vast plaatwerk voor de extra afsteuning aan de onderkant van de auto afgetekend.
27 augustus 2011 om 19:34 #17563228Wie weet wat voor spul er precies in die knijpzakjes zit, die je bij Powerflex rubbers krijgt?
28 augustus 2011 om 20:27 #17563229Gewoon glijmiddel toch?? Gezellig voor onder de lakens :jerry
28 augustus 2011 om 20:34 #17563230@mugenpower wrote:
Gewoon glijmiddel toch?? Gezellig voor onder de lakens :jerry
of dat zo heeel “gewoon” glij middel is weet ik zo net nog niet
24 oktober 2011 om 08:24 #17563234Nog even een vraagje aan de olde opel kenners:
Ik heb nu 2 stuurhuizen, 1 zit nog gemonteerd op een as, en eentje ligt los.
Bij dat stuurhuis dat losligt voel ik precies in de middenstand een heel klein nokje als ik hem van links naar rechts draai, is dit normaal? of teken van slijtage?
24 oktober 2011 om 09:40 #17563235heb je die metalen bussen voor de draagarmen ook nog nodig?
24 oktober 2011 om 09:45 #17563236Nee, ik moet mijn sig nog aanpassen, tijdje niet online geweest vanwege ziekte.
Ik heb 2 bussen uit mijn donor as laten persen en die gebruikt.
24 oktober 2011 om 17:51 #17563237@McLambo wrote:
Nog even een vraagje aan de olde opel kenners:
Ik heb nu 2 stuurhuizen, 1 zit nog gemonteerd op een as, en eentje ligt los.
Bij dat stuurhuis dat losligt voel ik precies in de middenstand een heel klein nokje als ik hem van links naar rechts draai, is dit normaal? of teken van slijtage?
Niemand die dit weet? Ik kan nu niet verder totdat ik hier meer over te weten kom :wors
24 oktober 2011 om 18:48 #17563238@McLambo wrote:
Nog even een vraagje aan de olde opel kenners:
Ik heb nu 2 stuurhuizen, 1 zit nog gemonteerd op een as, en eentje ligt los.
Bij dat stuurhuis dat losligt voel ik precies in de middenstand een heel klein nokje als ik hem van links naar rechts draai, is dit normaal? of teken van slijtage?
Zeg je het eigenlijk niet al zelf?
Wanneer ie dat vooral in het middengebeid doet en niet wat verderop dan is het waarschijnlijk slijtage. Lijkt me logisch. Je kunt de veerspanning waarmee de heugel tegen het rondsel drukt wel wat verhogen, maar dit zal er waarschijnlijk alleen toe leiden dat het stuurhuis zwaar gaat zodra je uit het midden komt. Normaal gesproken moet je volgens mij eigenlijk geen speling kunnen voelen. Zeker wanneer het stuurhuis niet eens gemonteerd is.
Wanneer het stuurhuis gemonteerd is en de voorwielen zijn compleet uitgeveerd en de spoorstangeinden staan onder een hoek naar beneden, dan kun je vaak wel wat speling voelen wanneer je een wiel vastpakt en heen en weer beweegt terwijl iemand het stuur tegen houdt. Je duwt dan de tandheugelstang tegen de veerdruk in wat omhoog (= speling tussen huis en heugelstang en dit hoort gewoon zo).
24 oktober 2011 om 19:48 #17563239hmmm, dat zou minder zijn als deze versleten is, hij ziet er nog heel mooi uit :-o
Zijn de onderdelen nog over te zetten, of te bestellen om hem te reviseren?
24 oktober 2011 om 20:56 #17563240@McLambo wrote:
hmmm, dat zou minder zijn als deze versleten is, hij ziet er nog heel mooi uit :-o
Zijn de onderdelen nog over te zetten, of te bestellen om hem te reviseren?
Hoe ie eruit ziet (aan de buitenkant neem ik aan) doet er wat mij betreft veel minder toe toch. Je had er toch nog 1 (?) en er zijn er elders nog genoeg te krijgen. Moet je niet mee gaan onderdelen uitwisselen. Stuurhuis is goed of niet goed (versleten). Niet te lang over nadenken, gewoon een ander nemen waar je een beter ‘gevoel’ bij hebt zonder speling. ;)
27 oktober 2011 om 10:27 #17563241Ok, ik heb mijn reserve stuurhuis klaargemaakt, en dat is ook redelijk mooi geworden. Deze heeft niet het ‘nokje’ in het midden zitten, maar ik vind dat hij wat stroefjes draait, als in; net of ie niet genoeg vet heeft.
Is het mogelijk om er vet bij te spuiten?
vraag 2: Die pukkel met de grote moer die haaks op de inkomende stuuras staat, is dat om de veerspanning af te stellen?
28 oktober 2011 om 07:38 #17563242Toch zelf even de stoute schoenen aangetrokken en de stofhoezen verwijderd. Zo kan ik makkelijk nog flink wat vet op de tandheugel liggen, en nu gaat ie weer lekker soepel van links naar rechts!
18 november 2011 om 20:38 #17563243Ben de motorruimte weer aan het opbouwen, en die kabel-klemmen waar de kabelboom mee aan het frame geplugd zit, zijn bijna allemaal gesneuveld bij het loshalen.
Weet iemand waar die dingen te krijgen zijn?
Eventueel had ik op internet dit als alternatief gevonden:
maar ik kan geen shop vinden in Nederland die dit soort spul verkoopt.
Iemand tips?
19 november 2011 om 09:38 #17563244Hey,goed om weer wat van je te horen. :thumb
Heeft COPE emmen dat niet?of OPEL CLASSIC PARTS in Heerlen? of miss ARTA PARTS? M&M Dronten?
Ik ga morgen ook weer aan de ascona.Sterkte met het werk man..
groeten Rene
14 december 2011 om 16:28 #17563250Kan het ‘dakje’ uit het dashboard waar de klokkenunit onder zit ook losgehaald worden zonder dat het hele bovendashboard eraf moet? Of hoe moet die klokkenunit er uit worden gehaald?
Heb al ff zitten kijken, maar ik kom niet verder dan de 2 schroefjes aan de voorkant, die onder het paneeltje zitten waar de choke doorheen komt enzo
14 december 2011 om 16:38 #17563251aan de binnenkant achter de verlichting zitten ook 2 schroefjes
14 december 2011 om 16:41 #17563252helemaal bovenin?
14 december 2011 om 18:05 #17563254Voel maar met je vingers op het zwarte plastic tussen de lampjes (dashboardverlichting) en het glas van het tellerpaneel.
Zaklampje wil ook wel helpen.
14 december 2011 om 20:35 #17563255Gevonden! Bedankt voor de tip!
Nu van 3 tellerunits 1 mooie zien te maken. Leuk klusje!
23 december 2011 om 07:36 #17563256Ik heb de Ascona nu officieel 2 jaar in mijn bezit, en er misschien 200 km mee gereden :jerry
Maar het gaat helemaal goed komen.
Hier wat plaatjes van mijn avontuur met gietbare PU. Het was een heel gedoe en gesmeer, maar het resultaat is goed. Ik denk zelfs dat SHORE 80 misschien iets te hard is voor dit soort verbindingen
Mal gelast om de bus precies uit te lijnen in de metalen huls
Versterkt motor rubber
Ik heb nu as bevestigingen van massief PU, SHORE 80, met M12 10.9 Bouten.
Gisteren de laatste hand gelast aan de 2 extra afsteunpunten onder de auto, dus nu kan de vooras er weer onder.
23 december 2011 om 15:01 #17563257:thumbup Goed bezig geweest zie ik! Ziet er goed uit zo op het eerste oog toch.
Ik heb dat goedje ook wel thuis, maar ik moet er nog een keer aan beginnen. Bij mij gaat het me vooral om de onderste langsdragers van de achteras (Rekord-E), waar zo geen vervangende bussen voor te koop zijn.
Ik denk trouwens dat ik er wel voor moet zorgen dat PU niet gaat hechten aan het pijpje dat ingeklemd wordt. Bij originele zachter rubbers vangt het rubber de hoekverdraaing wel op maar met zulk ‘hard’ rubber moet het pijpje denk ik kunnen draaien in de PU-bus (zo zit het met die PU-bussen van bijv. Splendid Parts wel). Dit geld overigens niet voor de trillingsdempers die jij nu gemaakt hebt. Dat is wel goed zo.
:hmmz Nu ik dit zo zie raak ik wel weer gemotiveerd dit toch ook maar eens aan te pakken.
27 december 2011 om 15:31 #17563258 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.