Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2011 om 18:56 #1756316512 mei 2011 om 18:54 #17562556
Vandaag 2 potten verf opgehaald in de kleur die ik had uitgekozen, afgaande op andere auto’s met deze kleur (ral3020), maar… ik ben er niet kapot van. Vraag me ook af of de kleur goed gemengd is. Het zou ‘signal’ rood moeten zijn, dus dezelfde kleur als op verkeersborden.
Echter als ik de kleur bij de huidige kleur houd die ik gebruik voor grondverf (karmijn rood), dan lijkt het wel oranje….
Nu zit ik er toch over te denken om de kleur iets dieper rood te doen. zeg hetzelfde als mijn vectra hier links op het plaatje…
maar nu weet ik die kleurcode van deze wagen niet meer…. is volgens mij dezelfde als op Calibra’s gespoten werd..
29 mei 2011 om 13:23 #17563168Zo staat ie er bij; helemaal klaar om de motor ruimte in de kleur te zetten.
Maar o wat erg; ik kom niet verder.. :( :( :( Kan geen goeie sportieve, maar niet te moderne kleur rood vinden :(((
30 mei 2011 om 18:47 #17563169Nou man,jij gaat ook lekker hoor!!!Zier er goed uit :thumb .
Kan niet wachten tot het in de verf staat! :jerry14 juni 2011 om 08:21 #17563170ik had zelf ooit een manta waar indische red van porsche op zat.
was een super mooie kleur rood vond ik14 juni 2011 om 08:44 #17563171mooi ding, behalve die scoop op de motorkap dan
zelf zoek ik naar een wat diepere kleur rood, en heb die ook al gevonden denk ik: 50b – powerred (op de OPC’s) zit qua kleur heeeeel dicht tegen kardinal red aan 508.
Wat voor velgen zaten er trouwens onder die manta? Weet je heel misschien de et waarde en breedte nog? :wors
15 juni 2011 om 20:23 #17563172Wilde je nog bij ons komen kijken ?
Nu kan het nog nml, de verbreders zit er nog niet op, en kun je nu goed zien wat je verbouwen moeten.
De spuiter gaat er binnenkort mee aan de gangLaat even weten via pm
16 juni 2011 om 07:47 #17563173u2u !
Weet iemand of het mogelijk is om in een 3-deurs Ascona b een 3-punts gordel te monteren op de standaard gordelpunten?
16 juni 2011 om 09:33 #175631742 deurs bedoel je denk ik ;)
ja waarom niet wand in een manta kan het ook :thumb16 juni 2011 om 09:38 #17563175ja precies!. alhoewel; er kan ook iemand in de kofferbak liggen :P
Maar ik kan geen duidelijkheid vinden of een 2-deurs b-Ascona ook gordel-punten in de C-stijl heeft, of dat ik zelf een extra balk onder de hoedenplank moet gaan lassen om de gordel stevig aan te bevestigen…
B-manta 2-deurs heeft dit standaard wel volgens mij
16 juni 2011 om 09:43 #17563176heb je de hemel ernog in zitten ????
wat je moet doen is even met je vingers voelen of je in de styl een gat voelt zitten zoja kun je hem daar door prikken en je gordel bevestigenik had in mijn vuaxhall cavalier saloon ze wil zitten en me schoonmoeder met zelfde type weer niet
is dus verschillent
maar je kan het zo voelen of je daar de punten zitten heb16 juni 2011 om 09:46 #17563177hmm, heerlijk die consistentie bij Opel
Ok, ga ik ff voelen van het weekend :)
als ik daar geen gat heb, wordt het wat uitdagender allemaal16 juni 2011 om 09:53 #17563178nee hoor valt best mee
je zou van die mooie plaatsje kunnen bestellen bij autostyle
die las je dan op je hoedeplank waar je de gordels wil hebben en draait daar je ogen in .
of onder de achterbank waar normaal de grodels zitten
daar heb je als het goed is wel de gaten zitten voor de gordels achterin
en zo niet kun je daar eventueel ook die plaatjes lassen16 juni 2011 om 09:59 #17563179Ja, zoiets zal het worden denk ik. Ik had echter op andere forums gelezen dat die hoedenplank slecths van plaatstaal is, en niet echt geschikt om een klap op te vangen. Daar moet dus een extra balkje onderdoor gelast worden voor de stevigheid.
16 juni 2011 om 10:04 #17563180ja dat zou ik wel doen ja
of over de hoedeplank heen en dan links en rechts vast lassen aan je styl
maar je zou ook onder de achterbank je gordels kunnen zetten .
dacht dat elke ascona/manta daar wel de gaten had zitten voor de gordels.16 juni 2011 om 10:08 #17563181klopt, daar heb ik aan 1 kant nog een nieuw stuk in moeten lassen (met bout) :swear
17 juni 2011 om 17:19 #17563182Vraagje: Ik heb nu mijn donor as volledig uit elkaar. Ik zal binnenkort PU bussen bestellen (waarschijnlijk bij PS-teile), maar ik heb nog wat meer onderdelen nodig:
Alle fuse-kogels
lange tapeinden
lagers voor de naaf.Dit soort onderdelen verkopen ze ook bij ps-teile, tegen een aanzienlijk lager bedrag dan je bij bv de Brezan betaalt.
http://ps-autoteile.de/8_stueck_raendelbolzen_in_radnabe_105901_p.dpage?cag=385015&page=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://ps-autoteile.de/fuehrungsgelenk_f_querlenker_oben_106659_p.dpage?cag=385015&page=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://ps-autoteile.de/spurstangenkopf_vorne_li_oder_re_aussen_231030_p.dpage?cag=385015&page=13″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zijn deze onderdelen qua kwaliteit goed, en even sterk (met name de tapeinen)? vergeleken met Brezan spul bv? of van Biesheuvel?
Anders bestel ik alles mooi in 1 keer!
23 juni 2011 om 05:55 #17563183Iemand nog een suggestie voor mijn vorige vraag?
Ben nu de vooras aan het reviseren; moet er aan het stuurhuis nog onderhoud gepleegd worden(vet of olie)? Stuurhuis van de donoras ziet er nog goed uit. Beetje roest aan de inkomende stuuras, maar niks ernstigs. Heb hem schoon gemaakt, en denk dat ie er zo weer op kan.
23 juni 2011 om 08:04 #17563184waarom wil je de tapeinden vervangen? ik zou ze niet vervangen als ze nog goed zijn :hmmz
23 juni 2011 om 08:10 #17563185Langere om eventueel met spoorverbreders te rijden. Als de bodykit erop zit, dan moet ik iet iets van 8j et0-10 gaan rijden, en die velgen zijn nogal zeldzaam/duur
29 juni 2011 om 09:36 #17563188Vandaag gaat de bestelling de deur uit; ik ga het gewoon gokken dat het goed is.
werk aan de ascona gaat rustig an verder; vooras is nu helemaal gestraald, en zal na mijn vakantie volgende week aangepakt gaan worden. Moet nog ergens 3mm plaat materiaal en van die carroserie ringen vandaan zien te halen.
Op dit moment zoek ik de volgende zaken, als iemand me daar mee verder kan helpen, zou ik die persoon zeer erkentelijk zijn
Stabi-stang VOOR manta/ascona B (2.0)
Remvloeistof tankje dat bovenop de HRC zit
zuigertjes voor ATE remklauwen die van een Kadett-E GSI af komen : 977 978.Verder zoek ik nog iets om de rubbers waar de vooras mee onder de auto hangt steviger te maken (zonder het door te lassen).
De rubbertjes die er nu in zitten zijn zeer slap en hebben scheurtjes. Ik zat te denken om ergens een stug massief stuk rubber op te zoeken, en dit erin te zetten, samen met de bus die er nu ook in zit…
is dit een goed idee?
7 juli 2011 om 20:32 #17563189Zo, begint een beetje een monoloog te worden hier. :jerry
Vanmiddag terug gekomen van vakantie, en ik moest natuurlijk ffies bij de Ascona kijken.
Gelijk maar de handen uit de mouwen gestoken en mijn setje koni’s op nieuw in de kleur gezet.Ook moest er een stukje worden afgeslepen omdat dit doorgerot was.
nadien:
Ik heb al een setje passende koni stickers uit de jaren 70/80 klaarliggen :)
8 juli 2011 om 07:30 #17563190Ziet er weer gelikt uit man!wou dat ik zelf al zover was.
Ben erg benieuwd naar het geheel.
Lekker blijven sleutelen kerel…….8 juli 2011 om 07:45 #17563191AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
Vandaag gaat de bestelling de deur uit; ik ga het gewoon gokken dat het goed is.
werk aan de ascona gaat rustig an verder; vooras is nu helemaal gestraald, en zal na mijn vakantie volgende week aangepakt gaan worden. Moet nog ergens 3mm plaat materiaal en van die carroserie ringen vandaan zien te halen.
Op dit moment zoek ik de volgende zaken, als iemand me daar mee verder kan helpen, zou ik die persoon zeer erkentelijk zijn
Stabi-stang VOOR manta/ascona B (2.0)
Remvloeistof tankje dat bovenop de HRC zit
zuigertjes voor ATE remklauwen die van een Kadett-E GSI af komen : 977 978.Verder zoek ik nog iets om de rubbers waar de vooras mee onder de auto hangt steviger te maken (zonder het door te lassen).
De rubbertjes die er nu in zitten zijn zeer slap en hebben scheurtjes. Ik zat te denken om ergens een stug massief stuk rubber op te zoeken, en dit erin te zetten, samen met de bus die er nu ook in zit…
is dit een goed idee?
stabistang heb ik hiero vast nog wel
rempotje mischien ook wel??
enkel ligt dat cker niet thuis
maar in de stalling van m,n ascona???welke rubbers van je vooras bedoel je precies???
zijn die er niet in pu te vinden???8 juli 2011 om 08:43 #17563194@louwe 16 klepper wrote:
@McLambo wrote:
Vandaag gaat de bestelling de deur uit; ik ga het gewoon gokken dat het goed is.
werk aan de ascona gaat rustig an verder; vooras is nu helemaal gestraald, en zal na mijn vakantie volgende week aangepakt gaan worden. Moet nog ergens 3mm plaat materiaal en van die carroserie ringen vandaan zien te halen.
Op dit moment zoek ik de volgende zaken, als iemand me daar mee verder kan helpen, zou ik die persoon zeer erkentelijk zijn
Stabi-stang VOOR manta/ascona B (2.0)
Remvloeistof tankje dat bovenop de HRC zit
zuigertjes voor ATE remklauwen die van een Kadett-E GSI af komen : 977 978.Verder zoek ik nog iets om de rubbers waar de vooras mee onder de auto hangt steviger te maken (zonder het door te lassen).
De rubbertjes die er nu in zitten zijn zeer slap en hebben scheurtjes. Ik zat te denken om ergens een stug massief stuk rubber op te zoeken, en dit erin te zetten, samen met de bus die er nu ook in zit…
is dit een goed idee?
stabistang heb ik hiero vast nog wel
rempotje mischien ook wel??
enkel ligt dat cker niet thuis
maar in de stalling van m,n ascona???welke rubbers van je vooras bedoel je precies???
zijn die er niet in pu te vinden???Ik ben al bezig voor het rempotje, dus dat komt wel goed.
Voor die rubbers bedoel ik die vierkante bussen waarmee de vooras aan het chassis geschroefd zit.
Normaal zijn die bussen hol, en zit er een half-hol rubber in, met een bus. Bij mij zijn deze rubbers echter uitgedroogd en gescheurd, dus ik zat te denken om zelf iets te maken uit massief rubber.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.