Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2011 om 11:15 #17563138
Hmm, volgens mij kun je die niet zomaar straffeloos weglaten bij dit remsysteem … :hmmz
Ik weet dat Ascona’s en Manta’s ook uitgerust waren zonder remverdeler, maar deze zat dan al in de hoofdremcilinder gebouwd..
In ieder geval zet ik hem wel terug, want mocht ik later nog iets veranderen aan het remsystem (grote cilinders of schijven achter) dan zal de afstelling veranderd moeten worden…
17 april 2011 om 16:41 #17563139ik heb dit ooit weg gelaten bij een manta en een vauxhall cavalier
resultaat remmen functioneerde niet en remde scheef
verdeler der weer tussen en alles weer goedeffe goed schoonmaken en ontvetten en netjes in kleur terug zetten :thumbup
17 april 2011 om 17:37 #17563140kijk daar was ik al bang voor.
Wat voor kleur is zo’n ding origineel? Want dat is niet meer te zien helaas…
19 april 2011 om 06:16 #17563141Waar haal ik een goeie hecht primer vandaan, om de motorruimte mee te doen?
19 april 2011 om 11:47 #17563142ligt eraan welke lak je wilt gebruiken.
19 april 2011 om 13:20 #17563143Uiteindelijk knalrood, dus dat zal dan waarschijnlijk 2k zijn?
19 april 2011 om 13:57 #17563144knalrood kun je ook in spuitbussen krijgen.
ligt eraan wat je voor soort lak neemt. als je autolak gebruikt en met de compressor spuit kun je beter primer nemen van hetzelfde merk.
volgens mij spuiten de meeste autospuiters altijd met een 2k primer.spuit je met spuitbussen, neem dan de primer van dat merk (bijv. motip)
ik spuit zelf ook wel eens met een 2k primer en dat is echt 10x beter dan bijv. motip spul
19 april 2011 om 17:16 #17563145Okay, ik zal hier in de buurt eens rond kijken waar dat te krijgen is. Het moet ook blijven zitten als er wat benzine of ander motorzweet overheen lekt, dus liever gelijk degelijk inderdaad
20 april 2011 om 09:49 #17563146ja of bij een paar autospuiters langs gaan om te vragen of ze lak willen verkopen aan particulieren.
hier in de buurt is wel een bedrijf die dat doet. maar ik haal het altijd bij een spuiter/schilder die een winkeltje erbij heeft waar je ook autolak kunt kopen. ze kunnen deze lak ook in spuitbussen doen en dat wil ik binnenkort eens proberen.
heb namelijk al een aantal jaartjes ervaring met spuitbussen en over het algemeen lukt mij dat beter dan met de compressor.
hou er wel rekening mee dat je al gauw 75 euro per liter kwijt bent
20 april 2011 om 09:56 #17563147Ja, autolak is prijzig
Maat van mij is schilder, en die kan Sikkens autolak leveren, maar waarschuwde me al dat dit een fortuin kost.
Dus ik wil eerst eens wat alternatieven opzoeken…
Hoe zit dat met spuiters bv; komt alle autolak uit een bepaald aantal fabrieken vandaan? Of heeft iedereen zijn eigen maaksel? (zoals die spuiter/schilder bij jouw in de buurt).
Stel dat ik nu bv alleen de motor-ruimte wil spuiten; hoeveel liter heb je daar per laag voor nodig?
Kan ik beter in 1x alle auto lak tegelijk halen, of kunnen ze dat tegenwoordig perfect op kleur mengen, zodat ik nu bv eerst de motorruimte spuit, en over een paar maanden dezelfde kleur autolak haal voor de rest van de auto?Wat een vragen weer he? Ik ben echt een leek op dit gebied, dus zoals voorheen worden alle reacties dankbaar gewaardeerd! :wors:thumbup
20 april 2011 om 10:18 #17563148er zit wel verschil in kwaliteit tussen diverse merken lak en ook verschil in prijs. maar voor een motorruimte had ik niet te lang gezocht, je hebt denk ik aan een liter grondverf, liter lak, en liter blanke lak wel genoeg.
2k lak hoeft niet perse een blanke lak overheen.
waar ik de lak koop gebruiken ze DE BEER. en dat is een goede lak die bij veel spuiters gebruikt wordt.
ook sikkens is een goed merk die veel gebruikt wordt. ik ga gewoon via je maat gedaan, dan heb je er ook niet veel werk mee. stad en land afreizen voor een beetje verf is ook al wat toch?:P
volgens mij heeft elke spuiter gewoon een vast merk waar ze mee spuiten, ze kopen dan via een tussenhandelaar of fabrikant de standaard kleuren in en mengen dan zelf de kleuren.
als jij je kleurcode doorgeeft mengen ze de kleur met een computer dus over kleurverschil hoef je je geen zorgen te maken. helemaal niet onder de motorkap.
20 april 2011 om 11:43 #17563149Bedankt weer Christian. Zoals gebruikelijk aan het worden is, heb je weer wat knopen voor me doorgehakt
20 april 2011 om 17:47 #17563150Oepsssss, ik zie nu pas dat je mij al lang geleden een u2u hebt gestuurd, sorry voor de wel hele late reactie van mij..
Als jou Ascona een Thermoplast is, wat zeer waarschijnlijk is, moet je dat kunnen herleiden vanaf het type plaatje. Er staat dan bovenaan General Motors Antwerpen. Anders staat er voor het kleur nummer een A.
Nogmaals excuus..
20 april 2011 om 17:59 #17563151Maakt niet uit, we zijn al weer iets verder
zie plaatje:
Heb inmiddels al wat advies ontvangen van iemand die wel vaker thermoplast gespoten heeft zonder eerst helemaal kaal maken.
Het schijnt goed te kunnen, maar wel op een andere manier dan men ‘normaal’ een auto spuit, dus daar ga ik voor.20 april 2011 om 20:48 #17563152Er zijn inderdaad in het verleden primers geweest die je tussen de Thermoplast en de 2k lak kon zetten. Ik heb er nooit echt goede resultaten mee behaalt om eerlijk te zijn. Probleem is dat een Thermoplast altijd flexibel zal blijven en de nieuwe aflak word knetter hard. Als dan de onderlaag gaat werken, en dat zal hij gaan doen wat zoals gezegd een Thermoplast word nooit echt hard, kun je krakkelee in de aflak krijgen. Het is een beste bult werk maar ik zou hem kaal gaan maken en opnieuw de lak gaan opbouwen.
BTW, Jou Ascona komt uit Antwerpen en is inderdaad met die Thermoplast gespoten. Ik zag al een paar pagina;s terug dat je de Thinner test had gedaan, de lak loste ook op. Met Terpentine zal het niet gaan oplossen. Als je een lap thinner op een VW of Ford legt uit die periode zal de lak niet oplossen of week worden.
20 april 2011 om 20:56 #17563153Hmmm, nu maak je me wel weer aan het twijfelen…
Ik heb me laten vertellen dat die watergedragen autolakken van tegenwoordig veel elastischer blijven dan de oude thinner-lak.
Zou dat samen met een goeie sealer niet voldoende zijn?
op die foto een paar pagina,s terug blijft er een grijze laag over onder het rode; deze loste niet op. Is dit grondverf die wel tegen thinner kan?
Stel dat ik hem wel helemaal kaal zou maken, wat moet er daarna allemaal gebeuren?
22 april 2011 om 14:55 #17563155Hallo,
maak kennis met mijn motorkap:
Mijn motorkap is een vieze bruine plakkerige rotbende van de binnenkant. (op de foto ziet het er allemaal zo erg niet uit als in het echt :puke )
Ik heb geen zin om deze OOK helemaal schoon te poetsen van de binnenkant, en wil een alternatief om het er weer een beetje fatsoenlijk uit te laten zien.
Kom maar op met de suggesties!
1. Dunne plastik plaat monteren en alleen buitenste rand schoonmaken en rood spuiten.
2…..
2….22 april 2011 om 16:46 #17563156Overigens is mijn gas kabel gesneuveld tijdens het demonteren… is dat nog ergens te krijgen?
22 april 2011 om 17:23 #17563157Kap kan je schoonmaken met remmenreiniger (paar busjes), vloeit er zo af als ht wat ingeweekt is.
Gaskabel heeft @eddepet wel
22 april 2011 om 17:35 #17563158waar je wel even mee uit moet kijken is ofdat de lak niet aangetast wordt door de remmenreiniger. Bepaalde soorten lakken kunnen hier niet tegen. Heb zelf ooit eens gehad dat de lak helemaal dof werd na remmenreiniger erop gehad te hebben. Weet niet of dat hier uitmaakt, maar let er mee op:)
22 april 2011 om 18:08 #17563159Ja, dat gaat bij mij zeker gebeuren; mijn ascona is gespoten met thermoplast, dat wordt zelfs met wasbenzine al dof, en als je goed je best doet poets je de verf er zo af.
Maar dat is niet zozeer het probleem; ik heb al wat 2k primer in bestelling staan.
probleem is; is dat die ‘ouderwetse’ ml is, en dat moet je er echt afboenen :(
Ben nu met de motorruimte voor 75% klaar, en ben er al een uur of 6 mee bezig (al die K#)$# hoekjes en gleufjes)
Zit er ook aan te denken die boel iets door te lassen, net zoals in jouw topic wordt besproken Ben, maar heb de schermen er al weerop, en de wielkasten helemaal netjes. Ik verwacht dat ik daar door het doorlassen ook weer een hoop op nieuw kan gaan doen.. :hmmz
22 april 2011 om 18:12 #17563160die oude ML/bitak zat ik ook wel mee te kloten ja. Wat bij mij het best werkte was gewoon eerst met een stevig plamuurmes de grootste rotzooi eraf halen, en dan thinner erop in laten weken, dan nog een keer krabben en met thinner napoetsen, dat hielp goed bij mij. Eventueel kan je met staalborstel op slijptol ook wel wat weghalen:)
22 april 2011 om 18:52 #17563162Ontvetter van de Wibra ofzo werkte bij mij goed.
22 april 2011 om 19:07 #17563163Dasty?
9 mei 2011 om 17:00 #17563164Ik zag laatst een Manta op MP staan, en die was echt een prachtige kleur rood. Dus ik even bij de verlopen gevraagd wat voor kleur dat was (advertentie is helaas al weg)
het antwoord was: Signal rood, nu kan ik deze niet in de lijst met opel-kleurnummers terug vinden.
Is Signal rood een universele kleur, zeg maar dat er maar 1 kleur signal rood is?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.