Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2011 om 06:50 #17563113
Hmmm, zeer interessant, ik heb namelijk al een compressor die (op papier) 200l/m opbrengst heeft.
Op zich is zo’n opvang zak leuk, maar voor mij is het belangrijker dat ik er goed bijkom. Ik zal wel eens een foto maken van de lasnaad onderin de deur.
Misschien dat je met zo’n setje zonder de zak eraan wel onderin de deur kunt komen. Dan wordt het wel een zooitje, maar ach…
Thanks for the tip!
4 april 2011 om 06:59 #17563114Dat zakje zal idd weinig nut hebben….grootste probleem is om het grid weer uit je deuren te krijgen want dat zal voor roest blijven zorgen !!!!
4 april 2011 om 07:24 #17563115:hmmz
Op de site van rustbuster staat dat er straalZAND bij zit. Is dit echt zand? Dan zal dit toch niet gaan roesten?
4 april 2011 om 07:28 #17563116Maakt niet uit wat je gebruikt maar met alles wat je straalt wordt dit spul vermengd met de roest die je losstraalt dus is het zaak om dit uit de deuren te krijgen.
4 april 2011 om 07:29 #17563117nou, als er water of condens in de deur komt (en dat komt er gegarandeerd) dan krijg je modder in je deur. en dan is de kans op roesten wel groot.
4 april 2011 om 08:43 #17563118Okay…. hmmm,
nou mijn idee was om na het stralen de boel goed schoon te blazen met de compressor, en zelfs nog met een staafmagneet de ijzer resten op te pikken, om er vervolgens een goeie laag grondverf op te smeren, en daarna een dikke laag ml.
zijn er verder nog tips of adviezen om de restmaterialen goed te verwijderen na het stralen?
4 april 2011 om 18:27 #17563119Vandaag weer een bietje aan het prutsen geweest…
allereerst de foto’s van de deur. rechterdeur is er het slechts aan toe. Zit op verschillende plekken roest.
Een impressie van de binnenkant:
Heb nog even mijn best gedaan met een staalborstel, maar ik heb simpelweg niet genoeg ruimte om het flink kaal te maken. Alleen de roestvlokken krijg ik los, meer niet.
beperkte ruimte:
onderkant van de deur is ook lelijk:
onder de spiegel:
Ook aan het smeren geweest om de ML in de motorruimte weg te halen, het was echt zwart; zat echt 2/3 mm dikke laag ML OVERAL op :( :
wordt nog wel wat van de week weer verder. Moet je niet te lang aan 1 stuk doen; werd helemaal high en duizelig van die wasbenzine dampen :puke
11 april 2011 om 06:58 #17563120Ben nu wat zaken aan het demonteren in de motorruimte….
is het moeilijk/ veel werk om het kachelhuis en de HRC te demonteren en later weer te monteren?
11 april 2011 om 08:27 #17563121Als ik jou was zou ik deuren bij het oud ijzer gooien en gewoon goede 2ehands halen. Roest tussen die naden krijg je er nooit 100% uit en het zou zonde zijn als je over drie jaar wederom je deuren moet spuiten omdat er blaasjes doorheen komen.
11 april 2011 om 08:40 #17563122vind maar us 2-hands waarbij die felsnaad niet verroest is !
11 april 2011 om 09:18 #17563123het onderste randje van die deuren is meestal geroest
vindt inderdaad maar eens goede deurenkachelhuis fijn laten zitten want dat zit vaak met kit vast en dat wil je je besparen lijkt me als het niet nodig is
hrc zou ik ook laten zitten en er gewoon omheen werken als dat gaat11 april 2011 om 15:01 #17563124deuren gewoon van binnen in de afgewerkte olie zetten
11 april 2011 om 19:00 #17563125Bedankt voor de tips mannen!
Deuren dat komt wel voor mekaar, daar heb ik een mooi spulletje voor. Vreet zelfs door vliegroest heen. Daarna: lekker in de ML zetten, en kijken hoe lang het goed gaat. Aan de buitenkant zit namelijk geen roest, en dat is het belangrijkste toch? :angel
Wat betreft kachelhuis en HRC: Het wordt nogal lastig om er om heen te werken denk ik.
Om het kachelhuis heen zit zo’n rubber isolatie, maar die zit vast aan de rechterkant (als je voor de auto staat) op een plek waar je er niet bij kan zonder het te demonteren…
Die kit had ik aan de binnenkant van het kachelhuis ook zitten, en is inderdaad vieze plaktroep geworden naar 30 jaar
Maar daar heb ik al een alternatief voor gevonden.. Als ik het ding nu maar eens los wist te krijgen.. :hmmzHRC kan ik op zich wel laten zitten, maar omdat er in die hoek nogal veel roest zit (inclusief HRC) leek het mij mooier om het ding er ff uit te halen, boel schoonmaken, en opnieuw in de lak, en daarna ook gelijk ff nieuwe remleidingen aanleggen, want die zijn ook aardig roestig…
of haal ik me nu veel werk op de hals?
11 april 2011 om 19:08 #17563126Ja … maar dat maakt toch niet uit ? als je toch bezig bent moet je het ook goed doen toch ?!!
11 april 2011 om 19:10 #17563127
Dat gaat wel goed.
Kan ik hier een conclusie uit trekken?
13 april 2011 om 07:23 #17563128Gisteren een ‘echte’ spuiter gesproken over thermoplast, en eindelijk wat goed nieuws; Overspuiten kan heel goed, maar moet op een andere manier dan gebruikelijk.
Het is heel belangrijk dat er eerst een sepereer laag wordt aangebracht, vervolgens grondverf, en daarna de uiteindelijke lak. Tussen de verschillende lagen moet een droogtijd zitten van minimaal 1 dag, en dan zou het verder geen problemen moeten opleveren! :thumbup
Ik bedacht me ook dat ik zelf al een groot gedeelte van de kont opnieuw gespoten had met notabene Motip. Als er ergens veel en aggresief oplosmiddel inzit, dan zijn het wel die knikkerbusjes. Het zit er nog steeds goed op. (al 6 maanden) geen blaren of loslaten whatsoever.
Dus; ik heb weer een beetje hoop dat het allemaal nog goed komt dit jaar
13 april 2011 om 07:41 #17563129lijkt mij ook geen probleem, als je eerst met een grondlak de oude lak ‘afsluit’ en vervolgens de nieuwe lak over de grondlak heen spuit lijkt het mij geen probleem.
ik denk dat hij dan de grondlak in kleine laagjes spuit, als je in 1x spuit gaat het denk ik wel fout. doe het zelf ook altijd, grondlak mooi in dunne laagjes spuiten, dan gaat het altijd goed.13 april 2011 om 10:35 #17563130Nou, Remdruk verdeler, remcilinder en de rembekrachtiger zijn inmiddels verwijderd:
Ook heb ik al die isolatie verwijderd. Ging helemaal aan stukken, zo broos is het gewonden. Nou ja pech. Helaas zit alles onder een dikke laag lijmresten. Moet maar eens kijken waar ik dat er mee af kan krijgen. :puke
Ging op zich allemaal best voortvarend. De rembekrachtiger zijn bij de pedalen aan de binnenkant van het schutboard met 4 moeren vast. Deze zitten geborgd met een of ander soort kit. 1 van die moeren is totaal onbereikbaar. Eigenlijk moet je eerst de pedalen verwijderen, maar hier had ik niet zo’n zin in. uur bezig geweest met 1 moer, maar hij is los
Wie o Wie kan mij de magische methode uitleggen hoe het kachelhuis eruit te krijgen? Is er uberhaubt wel ruimte voor met de motor er nog in?
Verder heb ik het tankje van de HRC af proberen te halen, hierbij is helaas een barst onstaan. Zijn deze tankjes nog te krijgen? Heeft iemand er nog eentje liggen die heel is?
deze:
Hoe hoort dit normaal vast te zitten?
13 april 2011 om 10:50 #17563131Goed bezig !!
Dat rempotje zit als het goed is gewoon in de HRC gedrukt.Hier een pdf-je uit de vraagbaak mbt het ventilatorhuis, stelt niet veel voor tenzij je aan de binnenkant ook het kachelhuis wilt demonteren …. hoop gedoe met die staalkabels vd bediening.
Succes ermee !13 april 2011 om 10:59 #17563132Bedankt voor de tip!
Ik zal eens gaan puzzelen.
Luchtverdeelhuis aan de binnenkant heb ik er al afgehad, en alles weer netjes gemonteerd inclusief isolatie, kit, etc etc. Dus hopelijk hoef ik dat niet weer allemaal los te maken :-o
13 april 2011 om 11:03 #17563133je zult er toch iets mee moeten …. lees even bij C ….. de moertjes zullen wel op de boutjes vh aanjagerhuis gemonteerd zitten denk ik…
13 april 2011 om 14:56 #17563134Bedankt voor de tip Che!
na de 4 boutjes aan de binnenkant te hebben losgedraaid kwam het ding er in 1 keer af. Twas wel ff flink k*tten omdat eigenlijk het halve dashboard er uit moet, maar daar had ik geen zin aan zoals gezegd.
14 april 2011 om 06:36 #17563135Ondertussen al een beetje aan het rondneuzen voor een leuke kleur rood.
Calypso rood 597/2JU lijkt me wel wat. Zat volgens mij ook op de speedster
16 april 2011 om 17:04 #17563136Vandaag weer een uurtje bezig geweest. Op een paar draadjes en kabeltjes na (koppeling enz) heb ik alles los, en ben ik klaar om te gaan schuren en schoonmaken.
Remdruk verdeler is bij mij heel erg roestig. Die knop zit ook muurvast:
Zijn deze dingen nog ergens te vinden in betere staat? Of zijn hier ook aftermarket oplossingen voor?
Rembekrachtiger zit er nog aardig uit, wel roestig, maar die ga ik weer netjes goudkleurig maken:
Tussen de rembekrachtiger en het chassis zat ook van dat rubberen isolatie materiaal. Daar zaten 4 ringen in voor de 4 bouten (ringen zijn ongeveer 1.5mm dik) moeten deze ringen weer terug? Of kan ik hem gewoon zonder monteren (maakt dit uit met remmen?)
16 april 2011 om 17:25 #17563137Mijn remkrachtverdeler zag er ook zo uit en ik heb hem niet meer gemonteerd. Door de grotere remschijven aan de voorzijde is de balans tussen voor en achter prima in orde. Ik merk iig geen verschil met de oude situatie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.