McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17563113
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Hmmm, zeer interessant, ik heb namelijk al een compressor die (op papier) 200l/m opbrengst heeft.

      Op zich is zo’n opvang zak leuk, maar voor mij is het belangrijker dat ik er goed bijkom. Ik zal wel eens een foto maken van de lasnaad onderin de deur.

      Misschien dat je met zo’n setje zonder de zak eraan wel onderin de deur kunt komen. Dan wordt het wel een zooitje, maar ach… ;-)

      Thanks for the tip!

      #17563114
      ginoceros
        Lid sinds:
        12 August 2006

        Dat zakje zal idd weinig nut hebben….grootste probleem is om het grid weer uit je deuren te krijgen want dat zal voor roest blijven zorgen !!!!

        #17563115
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          :hmmz

          Op de site van rustbuster staat dat er straalZAND bij zit. Is dit echt zand? Dan zal dit toch niet gaan roesten?

          #17563116
          ginoceros
            Lid sinds:
            12 August 2006

            Maakt niet uit wat je gebruikt maar met alles wat je straalt wordt dit spul vermengd met de roest die je losstraalt dus is het zaak om dit uit de deuren te krijgen.

            #17563117
            Christian-tsx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              nou, als er water of condens in de deur komt (en dat komt er gegarandeerd) dan krijg je modder in je deur. en dan is de kans op roesten wel groot.

              #17563118
              McLambo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                Okay…. hmmm,

                nou mijn idee was om na het stralen de boel goed schoon te blazen met de compressor, en zelfs nog met een staafmagneet de ijzer resten op te pikken, om er vervolgens een goeie laag grondverf op te smeren, en daarna een dikke laag ml.

                zijn er verder nog tips of adviezen om de restmaterialen goed te verwijderen na het stralen?

                #17563119
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  Vandaag weer een bietje aan het prutsen geweest…

                  allereerst de foto’s van de deur. rechterdeur is er het slechts aan toe. Zit op verschillende plekken roest.

                  Een impressie van de binnenkant:


                  Heb nog even mijn best gedaan met een staalborstel, maar ik heb simpelweg niet genoeg ruimte om het flink kaal te maken. Alleen de roestvlokken krijg ik los, meer niet.

                  beperkte ruimte:

                  onderkant van de deur is ook lelijk:

                  onder de spiegel:

                  Ook aan het smeren geweest om de ML in de motorruimte weg te halen, het was echt zwart; zat echt 2/3 mm dikke laag ML OVERAL op :( :

                  wordt nog wel wat :-) van de week weer verder. Moet je niet te lang aan 1 stuk doen; werd helemaal high en duizelig van die wasbenzine dampen :puke

                  #17563120
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    Ben nu wat zaken aan het demonteren in de motorruimte….

                    is het moeilijk/ veel werk om het kachelhuis en de HRC te demonteren en later weer te monteren?

                    #17563121
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Als ik jou was zou ik deuren bij het oud ijzer gooien en gewoon goede 2ehands halen. Roest tussen die naden krijg je er nooit 100% uit en het zou zonde zijn als je over drie jaar wederom je deuren moet spuiten omdat er blaasjes doorheen komen.

                      #17563122
                      ginoceros
                        Lid sinds:
                        12 August 2006

                        vind maar us 2-hands waarbij die felsnaad niet verroest is !

                        #17563123
                        coot
                          Lid sinds:
                          26 December 2009

                          het onderste randje van die deuren is meestal geroest
                          vindt inderdaad maar eens goede deuren

                          kachelhuis fijn laten zitten want dat zit vaak met kit vast en dat wil je je besparen lijkt me als het niet nodig is
                          hrc zou ik ook laten zitten en er gewoon omheen werken als dat gaat

                          #17563124
                          Tiedo
                            Lid sinds:
                            7 December 2008

                            deuren gewoon van binnen in de afgewerkte olie zetten

                            #17563125
                            McLambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              Bedankt voor de tips mannen!

                              Deuren dat komt wel voor mekaar, daar heb ik een mooi spulletje voor. Vreet zelfs door vliegroest heen. Daarna: lekker in de ML zetten, en kijken hoe lang het goed gaat. Aan de buitenkant zit namelijk geen roest, en dat is het belangrijkste toch? :angel

                              Wat betreft kachelhuis en HRC: Het wordt nogal lastig om er om heen te werken denk ik.

                              Om het kachelhuis heen zit zo’n rubber isolatie, maar die zit vast aan de rechterkant (als je voor de auto staat) op een plek waar je er niet bij kan zonder het te demonteren…

                              Die kit had ik aan de binnenkant van het kachelhuis ook zitten, en is inderdaad vieze plaktroep geworden naar 30 jaar :-)
                              Maar daar heb ik al een alternatief voor gevonden.. Als ik het ding nu maar eens los wist te krijgen.. :hmmz

                              HRC kan ik op zich wel laten zitten, maar omdat er in die hoek nogal veel roest zit (inclusief HRC) leek het mij mooier om het ding er ff uit te halen, boel schoonmaken, en opnieuw in de lak, en daarna ook gelijk ff nieuwe remleidingen aanleggen, want die zijn ook aardig roestig…

                              of haal ik me nu veel werk op de hals?

                              #17563126
                              ginoceros
                                Lid sinds:
                                12 August 2006

                                Ja … maar dat maakt toch niet uit ? als je toch bezig bent moet je het ook goed doen toch ?!!

                                #17563127
                                McLambo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2004


                                  Dat gaat wel goed.

                                  Kan ik hier een conclusie uit trekken?

                                  #17563128
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Gisteren een ‘echte’ spuiter gesproken over thermoplast, en eindelijk wat goed nieuws; Overspuiten kan heel goed, maar moet op een andere manier dan gebruikelijk.

                                    Het is heel belangrijk dat er eerst een sepereer laag wordt aangebracht, vervolgens grondverf, en daarna de uiteindelijke lak. Tussen de verschillende lagen moet een droogtijd zitten van minimaal 1 dag, en dan zou het verder geen problemen moeten opleveren! :thumbup

                                    Ik bedacht me ook dat ik zelf al een groot gedeelte van de kont opnieuw gespoten had met notabene Motip. Als er ergens veel en aggresief oplosmiddel inzit, dan zijn het wel die knikkerbusjes. Het zit er nog steeds goed op. (al 6 maanden) geen blaren of loslaten whatsoever.

                                    Dus; ik heb weer een beetje hoop dat het allemaal nog goed komt dit jaar :-)

                                    #17563129
                                    Christian-tsx
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 May 2008

                                      lijkt mij ook geen probleem, als je eerst met een grondlak de oude lak ‘afsluit’ en vervolgens de nieuwe lak over de grondlak heen spuit lijkt het mij geen probleem.
                                      ik denk dat hij dan de grondlak in kleine laagjes spuit, als je in 1x spuit gaat het denk ik wel fout. doe het zelf ook altijd, grondlak mooi in dunne laagjes spuiten, dan gaat het altijd goed.

                                      #17563130
                                      McLambo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 September 2004

                                        Nou, Remdruk verdeler, remcilinder en de rembekrachtiger zijn inmiddels verwijderd:

                                        Ook heb ik al die isolatie verwijderd. Ging helemaal aan stukken, zo broos is het gewonden. Nou ja pech. Helaas zit alles onder een dikke laag lijmresten. Moet maar eens kijken waar ik dat er mee af kan krijgen. :puke

                                        Ging op zich allemaal best voortvarend. De rembekrachtiger zijn bij de pedalen aan de binnenkant van het schutboard met 4 moeren vast. Deze zitten geborgd met een of ander soort kit. 1 van die moeren is totaal onbereikbaar. Eigenlijk moet je eerst de pedalen verwijderen, maar hier had ik niet zo’n zin in. uur bezig geweest met 1 moer, maar hij is los :-)

                                        Wie o Wie kan mij de magische methode uitleggen hoe het kachelhuis eruit te krijgen? Is er uberhaubt wel ruimte voor met de motor er nog in?

                                        Verder heb ik het tankje van de HRC af proberen te halen, hierbij is helaas een barst onstaan. Zijn deze tankjes nog te krijgen? Heeft iemand er nog eentje liggen die heel is?

                                        deze:

                                        Hoe hoort dit normaal vast te zitten?

                                        #17563131
                                        ginoceros
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2006

                                          Goed bezig !!
                                          Dat rempotje zit als het goed is gewoon in de HRC gedrukt.

                                          Hier een pdf-je uit de vraagbaak mbt het ventilatorhuis, stelt niet veel voor tenzij je aan de binnenkant ook het kachelhuis wilt demonteren …. hoop gedoe met die staalkabels vd bediening.
                                          Succes ermee !

                                          #17563132
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            Bedankt voor de tip!

                                            Ik zal eens gaan puzzelen.

                                            Luchtverdeelhuis aan de binnenkant heb ik er al afgehad, en alles weer netjes gemonteerd inclusief isolatie, kit, etc etc. Dus hopelijk hoef ik dat niet weer allemaal los te maken :-o

                                            #17563133
                                            ginoceros
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2006

                                              je zult er toch iets mee moeten …. lees even bij C ….. de moertjes zullen wel op de boutjes vh aanjagerhuis gemonteerd zitten denk ik…

                                              #17563134
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                Bedankt voor de tip Che!

                                                na de 4 boutjes aan de binnenkant te hebben losgedraaid kwam het ding er in 1 keer af. Twas wel ff flink k*tten omdat eigenlijk het halve dashboard er uit moet, maar daar had ik geen zin aan zoals gezegd.

                                                #17563135
                                                McLambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  Ondertussen al een beetje aan het rondneuzen voor een leuke kleur rood.

                                                  Calypso rood 597/2JU lijkt me wel wat. Zat volgens mij ook op de speedster

                                                  #17563136
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    Vandaag weer een uurtje bezig geweest. Op een paar draadjes en kabeltjes na (koppeling enz) heb ik alles los, en ben ik klaar om te gaan schuren en schoonmaken.

                                                    Remdruk verdeler is bij mij heel erg roestig. Die knop zit ook muurvast:

                                                    Zijn deze dingen nog ergens te vinden in betere staat? Of zijn hier ook aftermarket oplossingen voor?

                                                    Rembekrachtiger zit er nog aardig uit, wel roestig, maar die ga ik weer netjes goudkleurig maken:

                                                    Tussen de rembekrachtiger en het chassis zat ook van dat rubberen isolatie materiaal. Daar zaten 4 ringen in voor de 4 bouten (ringen zijn ongeveer 1.5mm dik) moeten deze ringen weer terug? Of kan ik hem gewoon zonder monteren (maakt dit uit met remmen?)

                                                    #17563137
                                                    ginoceros
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2006

                                                      Mijn remkrachtverdeler zag er ook zo uit en ik heb hem niet meer gemonteerd. Door de grotere remschijven aan de voorzijde is de balans tussen voor en achter prima in orde. Ik merk iig geen verschil met de oude situatie.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 1,626)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.