Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2011 om 15:09 #17563087
mooi, dan is dat duidelijk, dan ben ik zeer benieuwd naar een antwoord op de andere vraag, dan kan ik daar zsm mee aan de slag!
18 maart 2011 om 16:56 #17563088Heb je niet toevallig een Dremel? Ik heb daar zon flexibel verlengstuk bij
Misschien kun je daarmee wel in de hoekjes komen……21 maart 2011 om 06:44 #17563089Da’s een idee inderdaad. Mijn pa heeft zo’n ding volgens mij. Ik zal de bouwmarkt eens bezoeken.
In een ander forum gelezen dat ze de binnenkant van de deur stralen! Alleen ff het naadje onderin, daarna goed in de menie en een dikke laag ML erin.
Dus als iemand omgeving Ermelo een straal apparaat heeft, en mij ff uit de brand zou kunnen helpen voor een modale vergoeding… dan zou ik je zeer erkentelijk zijn :angel :thumbsup
21 maart 2011 om 11:34 #17563090ik neem aan dat je een compressor hebt?
een zandstraalpistooltje kost niet zoveel en je kunt het wellicht nog voor een hoop kleine/andere onderdeeltjes gebruiken.21 maart 2011 om 12:24 #17563091Dat is ook een goeie tip. Ik heb inderdaad een compressor, een kleinje: 200l/minuut max. Hoe zit zo’n ding eruit, en waar zou ik dat kunnen aanschaffen? Ik heb echt geen idee namelijk.. (vast niet bij de Gamma)
21 maart 2011 om 14:17 #17563092toen ik je topic las heb ik even op zandstraalpistool gegoogled ….. :D:D:D
21 maart 2011 om 14:54 #17563093:angel
dat had ik inderdaad ook kunnen doen! Maar ik ben nou eenmaal lui van nature :0)
Inmiddels gevonden, wat zou het beste materiaal zijn om mee te stralen voor in de binnenkant van de deur?
21 maart 2011 om 17:45 #17563094Ik heb mijn remklauwen geglasparelstraald in een kleine cabine. Voordeel hiervan is dat het gestraalde oppervlak wat gladder is dan zandstralen.
21 maart 2011 om 18:09 #17563095Hier een straalpistool, geen idee of het goed werkt. (opapimtools)
Ook Powerplustools heeft deze spullen.22 maart 2011 om 10:02 #17563096Zojuist even voor de Vectra op pad geweest bij autoschade herstelbedrijven.
Heb ik bij allemaal de vraag gesteld; wat te doen met Thermoplast.unaniem antwoord: kaal tot op het metaal, anders blijf je problemen houden… :mad::o
Dat wordt nog een duur grapje dus, Ascona helemaal kaal maken, en weer strak laten zetten, alvorens die gespoten kan worden… zucht…
22 maart 2011 om 11:15 #17563097hallo.
ik heb even je vragen doro gelezen op je laatste 2 pagina’s.
ik had ook een rotte rand onder in mijn deur. 1 deur is nog gered, hier heeft de spuiter een nieuwe onderplaat opgemaakt, deze dubbel gelast (binnen en buiten) ik had wel heel mijn auto blank geschuurd voor het gewenste resultaat. Bij mij in de buurt zit een hele goede spuiter, ik denk dat je voor 3000 euro (als je hem zelf strak maakt) een super nette ascona hebt. bij mij koste het iets meer omdat ik hem helemaal blank heb gemaakt, en alles wou gespoten hebben ( motorruimte, deuren van buiten en binnen zo ook motorkap en koffer, binnekant auto helemaal laten spuiten, alles strak laten maken, er nieuwe wielranden in moesten etc etc)Ik ben gister avond bezig geweest met het opbouwen van mijn deur, hier zat geen raam mechanisme of slot of iets ook maar in, dit allemaal er in gezet, stelt niks voor. Het enigste wat echt een kl*te klus is, is het raammechanisme er goed in krijgen en afstellen.. vooral als je dit voor de eerste keer doet!
ALs je vragen hebt, kun je altijd reageren in me topic, of u2u iof via je eigen natuurlijk!
Veel succes verder, Leuk om te zien dat ik niet de enigste ben die een ascona netjes wil hebben!!
22 maart 2011 om 11:15 #17563098Veel succes verder met je project!! hou het in de gaten!
22 maart 2011 om 12:04 #175630993000 als je em zelf strakmaakt? dat vind ik wel erg veel.
mijn schoonvader laat zn mercedes 280 w123 voor krap 3000 spuiten, deze wordt dan gelast, strakgemaakt en gespoten.heb mijn kadett zelf strakgemaakt op de deuren en een paar kleine deukjes na. kost me 850 euro.
inclusief sponningen.of vergelijk ik niet goed?:o
22 maart 2011 om 14:10 #17563100Dat verschil zit hem natuurlijk in spuiten of “spuiten”, strak of “strak”, merklak of “merklak”
en natuurlijk ook wat je allemaal laat spuiten (motorruimte, binnenkant, deuren etc)
uiteraard is het uurloon van veel spuiters ook doorslaggevend22 maart 2011 om 14:19 #175631013000 euro! Lieve help; dat geld kan ik er in geen 3000 jaar aan uitgeven hoor :(
Ik wil hem opzich zelf wel schuren, en dan kan ik hem ergens laten spuiten (met merk-lak) in een echte spuitkabine voor 600 euro. Vind ik nog een hoop geld, want wat stelt het nu eigenlijk voor vraag ik me af.
maar goed, ik ga van de week nog wel eens bij de Ascona kijken of nou wel of geen Dupont lak erop heb, want dat moet ik eerst van mijn dak afhebben….:hmmz
22 maart 2011 om 14:24 #17563102[rquote=1897411&tid=117082&author=coot]Dat verschil zit hem natuurlijk in spuiten of “spuiten”, strak of “strak”, merklak of “merklak”
en natuurlijk ook wat je allemaal laat spuiten (motorruimte, binnenkant, deuren etc)
uiteraard is het uurloon van veel spuiters ook doorslaggevend[/rquote]het is een officiele spuiter maar ergens in een oude schuur. maar de spuitkabine was mooi voor elkaar.
hij spuit erg netjes, een paar kleine schoonheidsfoutjes, maar die kon ik na het opbouwen voor niks bij laten werken.
welke lak weet ik niet, maar na 2 jaar ziet het er nog goed uit.
2 van de 4 deuren had ik nieuwe deurplaten ingelast en dit was aardig gaan werken. hij heeft ze mooi strakgemaakt + nog een paar kleine deukjes weggewerkt. en volgens mij heeft ie de hele auto nog een keer nageschuurd.ach, en laat de kwaliteit na verloop van jaren wat minder zijn, voor dat geld kan ik de auto bijna 4x laten spuiten.
23 maart 2011 om 07:12 #17563103Tuurlijk, ik had hem ook voor 2000 euro kunnen laten spuiten, en dan valt over 3 jaar me lak er af en komt de roest terug. nu kost het me veel meer, maar heb ik wel een auto die super strak in de lak staat, die niet zo snel gaat roesten en die netjes blijft en niet verweerd. Ik wou hem eerst bij iemand anders strak laten maken, en spuiten, dat kosste me 2250.
toen ben ik hier naar een spuiter geweest, die hebben heel de carrosorie blank gemaakt, alles netjes afgesteld, met koper gelast, wielranden van binnen en buiten dubbel gelast met dubbele plaat en antiroest troep er tussen, wielkasten gedaan, motorruimte, volledige binnenkant van de auto etc,
het is maar waar je voor kiest.. als je toch besluit om bijv de auto naar zoveel jaar weg te doen, zou ik niet voor de duurdere spuiter kiezen!
23 maart 2011 om 15:22 #17563104ik zeg nooit nooit, maar het moet wel in verhouding staan. Voor mij is de Ascona een hobby, en het moet qua moeite, kosten en tijd wel leuk blijven.
ik probeer zo veel mogelijk zo goedkoop mogelijk te doen, maar wel degelijk.
Jouw Ascona is ook echt een piece of work zeg, toppertje!
30 maart 2011 om 11:17 #17563106Nou, hier is een foto van mijn type-plaatje:
Heb ik het goed als ik zeg dat er ‘afgaande op het typeplaatje’ geen thermoplast lak opzit?
Wat zou ik nog meer kunnen doen om dit te testen/vast te stellen?30 maart 2011 om 12:20 #17563107Volgens mij moet het merkbaar zijn als je een doek terpentine op de lak legt en deze een tijdje erop laat liggen
Als je die slechte lak hebt ga je het zien
Zelf nog nooit geprobeerd, heb het eens ooit ergens gelezen geloof ik31 maart 2011 om 12:11 #17563108Terpetine, of thinner?
Ik zal het eens proberen onder de hoedenplank…
31 maart 2011 om 13:18 #17563109Nu je het zegt lijkt thinner me inderdaad wat logischer ;)
2 april 2011 om 17:59 #1756311015 min met thinner:
:hmmz3 april 2011 om 15:08 #17563111Ik zal het nog eens proberen met Terpetine, is het niet zo dat ‘normale’ autolak ook oplost met Thinner?
Op dit moment ligt project Ascona stil.. weet me ff geen raad meer met de lak
4 april 2011 om 06:37 #17563112Dit is wellicht een handig stukje gereedschap voor je deuren en wellicht ander stukjes waar je moeilijk bijkunt ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.