Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2011 om 19:25 #17563061
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken hoe ze er van binnen uitzien. stofrubbers zijn verder nog goed, zo op het eerste gezicht.
Weer ffetjes aan de Ascona geprutst vandaag:
Boren zonder verdoving ( gaatjes voor de brandstofleiding bij de rechter voorpoot)
Bij de kriksteun rechtsvoor moest ik 2 gaten nog zelf boren! 3×2 gaten voorgeboord, maar de laatste 2 niet… is dit normaal?
was nog een heel gesodemieter, ik had natuurlijk geen boor van 15 mm :cry uiteindelijk gelukt! Staat nu te drogen in de grondverf en ML. Morgen kan ik hiermee verderTank zit weer gemonteerd, slangen aangesloten op het koper. Ik heb zoals Coot suggereerde de 8mm leiding gewoon strak geklemd over de 6mm tule van de tank, en volgens mij zit dit heel goed vast. Ook een nieuwe ontluchtings leiding, en dat was nog een heel gepriegel om die door de balk onder de auto weer naar buiten te krijgen :swear
27 februari 2011 om 12:24 #17563062Vraagje:
Uiteindelijk wil ik de stootstrips aan de zijkanten van de auto eraf hebben. Nu zit deze op de deuren en aan de achterkant met pinnetjes vast, bij de voorschermen zitten ze er op gepopt.
Nu wil ik dus die pinnetjes eraf hebben, en de gaten in het voorscherm dichtgelast. Is dit iets wat ik bij voorkeur door een ‘echte’ lasser moet laten doen? Of ook goed zelf te doen?
De Ascona gaat binnenkort naar een echte rot in het vak om een nieuw stuk spatboard rand erin te laten lassen, dus als die daar toch staat…..
28 februari 2011 om 16:15 #17563063Pinnetjes zijn er gewoon af te slijpen lijkt me
Zijn ook niet zo bijzonder lang maar let op dat je geen gaten in het plaatwerk maakt
Als hij toch bij een goede lasser staat zou ik het gewoon even door hem laten doen
misschien van tevoren zorgen dat het plaatwerk netjes zuiver is, dan is het voor hem denk ik een kwestie van minutenKom de auto dan ook volledig opnieuw in de lak? Lijkt me anders niet zo netjes als je allemaal van die bijgewerkte stukjes krijgt…..
28 februari 2011 om 21:54 #17563064Yep… kleur ben ik nog niet helemaal uit. Zo rood als mijn oude vectra hiernaast, of rally wit met spatboard verbreders.. ?
suggesties?
1 maart 2011 om 08:11 #17563065Originele kleur (of ergens in die buurt) is natuurlijk wel leuk
maar vindt het met spatbordvebreders ook wel leuk staan
denk wel dat dat wat duurder wordt als originele kleur1 maart 2011 om 10:34 #17563066Da’s waar, maar ik doe het dan ook liever in 1x goed, zodat ik er weer jaren tegen aan kan.
2 weekenden geleden bij de Legends Boucles de Spa geweest, en dat is altijd wel een inspiratie momentje.
op zich blijf in een 400 uitbouw set het mooiste vinden wat er voor een B-ascona beschikbaar is, maar dat is weer zo kost baar gelijk., en stiekem is deze uitbouw toch wel een heel klein beetje flamboyant :angelOok vind ik dat je auto dan qua prestaties moet kunnen waarmaken wat er aan de buitenkant wordt gepresenteerd, en met een 1.9n… nee
voorbeeldjes:
4 maart 2011 om 12:17 #17563068Vraagje aan de veluwnaren:
Waar kun je in vredesnaam een auto-ambulance huren/lenen?
Geen idee bij wat voor bedrijf je dan moet zijn….4 maart 2011 om 20:40 #17563069Staat wel op marktplaats waar je zo’n ding kan huren.
Probleem is vaak wel dat in vrijwel de meeste gevallen rijbewijs E wordt gevraagd ivm de verzekering, ik weet niet of je dat hebt, of dat wellicht iemand anders in je kring dat heeft?
4 maart 2011 om 22:47 #17563070Bedankt voor de tip. Zal eens op marktplaats kijken. Mijn pa heeft volgens mij E achter B. Als we niets kunnen vinden gaan we misschien slepen…. We hoeven maar van Ermelo naar Putten
5 maart 2011 om 09:45 #17563071bij boels huur je ze wel
en anders bij een benzine pomp of garage berijfof vraag opelclanermelo eens mischien kan die wat voor je regelen die komt ook uut ermelo
5 maart 2011 om 11:11 #17563072Heb er al een gevonden, maar als het mooi weer is, gaan we gewoon slepen.
Ascona heeft APK, en is verder helemaal goed, alleen geen ramen erin, dus ik doe even een ski-bril op, eventueel helm :)6 maart 2011 om 09:33 #17563073Ik zeg vergeet vooral geen:kewlpicste maken!!
goed bezig hoor:thumbup:thumbup6 maart 2011 om 09:42 #17563074wij hebben ook wel 2 ambulance’s een open en een dichte aanhanger
Jozua uit harderwijk verhuurt ze
en kraaij uit nijkerk ookDus volgende keer heb je oplossingen genoeg voor een auto ambulance :D
6 maart 2011 om 16:53 #17563075Bedankt voor de tip Gebr, van Beek!
Maas Hop verhuurt ze hier ook in Horst.
Gisteren is het er niet van gekomen om de Ascona weg te brengen, dus heb ik de garage eens opgeruimd. 2 dozen oud papier, en 3 vuilniszakken met rotzooi. Ook alle onderdelen uitgezocht, en netjes van een labeltje voorzien, en alles ligt nu netjes in het ‘magazijn’ :P
9 maart 2011 om 19:35 #17563076super wat je allemaal aan het doen bent met de ascona.
ik ben met de mijne ook begonnen te strippen om hem daarna te restaureren en zoals ik het bij jou zie kan ik denk ik nog een hoop rottigheid bij de mijne verwachten.
succes met je verdere plannen van de ascona en ik blijf je topic volgen.gr Willem
10 maart 2011 om 16:06 #17563077Dank u Danku :wors
Als het aan mij lag, was ik al veel verder met de Ascona, maar ik heb 2 kleine mannetjes thuis rondlopen en een vrij veeleisende baan…. maar goed.. Ascona loopt niet weg, en hij staat droog
14 maart 2011 om 20:47 #17563078ff jou topic doorgekeken , je pakt het goed aan
alles ziet er netjes uitik zou m weer rood maken als ik jou was, mooi met zwarte raamstijlen
15 maart 2011 om 17:29 #17563079Bedankt!
Realiseerde mij vanmiddag dat er helemaal geen brandstoffilter op e Ascona zit…
Waar zit dit normaal gesproken bij een carburateur versie?
15 maart 2011 om 18:06 #17563080[rquote=1884830&tid=117082&author=McLambo]
Maas Hop verhuurt ze hier ook in Horst.
[/rquote]ik wou net zeggen:D reed er van de week nog langs
15 maart 2011 om 18:59 #17563081Nog ff een vraagje: vandaag het kleppendeksel eraf gehaald om eens op te frissen. Het is zo’n standaard deksel met een dakje erop, waaruit 1 dikke, en 1 dunnen slang komt.
Nu is bij het loshalen van de dunne slang een klein stukje blijven zitten, en dat zit nu dus in het deksel… kan dit kwaad? Het kan er aan de binnenkant niet uit, want er zitten van die staalsponzen voor.
Wat is de bedoeling van dat rare clipje dat door beide slangen heen heenzit?
17 maart 2011 om 11:49 #17563082[rquote=1891948&tid=117082&author=McLambo]Bedankt!
Realiseerde mij vanmiddag dat er helemaal geen brandstoffilter op e Ascona zit…
Waar zit dit normaal gesproken bij een carburateur versie?[/rquote]
Heb hem nu boven vlak voor de carburateur zitten
dan kan ik tenminste goed zien als er vuil oid in zit
Heb zo’n net filtertje via Biesheuvel gekocht dus ziet er netjes uit
Origineel? Geen idee…….17 maart 2011 om 18:50 #17563083Okay, even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen :) :
Ik heb nu beide deuren aan de binnenkant kaal gemaakt, en ik kan zien dat er aan de binnenkant onder in een roest laag zit.
Probleem is echter dat je met geen mogelijkheid met elektrisch gereedschap in de deur komt, en ook de staalborstel raakt de naad niet….Hoe krijg ik die roest daar toch weg?
Vraag 2: Ik ga er van uit dat voor het spuiten de ruiten uit de deuren moeten. Hoe doe ik dit?
17 maart 2011 om 21:22 #17563084Er vanuit gaande dat het hetzelfde zit als bij een c kadett
Aan de raam zit onderaan een strip waarop 2 blokjes geschroefd zijn (hieraan beweegt de raam eigenlijk omhoog en omlaag)
Deze blokjes losdraaien en dan kan je de raam met strip er nog aan vast zo uit pakken18 maart 2011 om 07:24 #17563085je bedoelt die blokjes waarmee die aan de kabel geschroefd zit?
18 maart 2011 om 09:09 #17563086die ja :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.