Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2010 om 14:03 #17562986
Het verbruik weet ik niet, ik heb het pas 1 avond geprobeerd. (op 70%)
Zo’n ding heb je al voor 25 euro online. Ik heb hem bij Hendriks gehaald, en daar was die 50 euro, slang + drukregelaar 12.50. Ik had hem snel nodig, want bij vorst ga ik niet meer op de grond liggen zonder kachel. :cry
deze heeft wel een aardige opbrengst. Vol open 4300W bij iets van 310gr/uur.
Maar je moet er wel voor gaan staan om het warm te krijgen, dus niet aan de andere kant van de schuur.
8 december 2010 om 10:28 #17562987Ah oke, dan is het voor ons al geen optie meer :) Bedankt voor de info ;)
8 december 2010 om 11:31 #17562988Er zijn ook zwaardere te krijgen. Zit er uit als een pijp. Deze zijn tot 10000w (bij 1 kilo gas/per uur). Daar krijg je een loods mee warm in een uurtje
8 december 2010 om 12:13 #17562989origineel gepost door McLambo
Er zijn ook zwaardere te krijgen. Zit er uit als een pijp. Deze zijn tot 10000w (bij 1 kilo gas/per uur). Daar krijg je een loods mee warm in een uurtjeKlopt, we hebben nu zo’n straalding met fan erin. Maar je mot telkens weer die gasbus vullen ;)
8 december 2010 om 12:19 #17562990Ik heb die gasfles (11kg) geleend van een oom van me, en die heeft een koppelstuk om hem met LPG te vullen (a 70/l), dus dan zit hij weer vol voor zo’n 8 euro. Das de helft van die 19 euro die ze bij de campeer winkel willen hebben bij omruil..
8 december 2010 om 15:50 #17562991gaat toch wel een eindje mee hoor zo’n fles…
13 december 2010 om 10:50 #17562992Even een klein update-je.
Vanavond komt er iemand kijken om 1 spatboard rand er opnieuw in te lassen. Dat is het enige roest puntje aan de buitenkant van de Ascona, en dat laat ik aan de vakman over. Ik ben benieuwd
Vorige week een 2e laag grondverf tegen de bodem gezet. Sjonge wat is dat een prutswerk, iets schilderen dat boven je is. Ik zat echt helemaal onder de verf. het hecht heel goed, maar is nog niet droog na 4 dagen!. Schiet niet op met dit weer
Verder heb ik afgelopen zaterdag morgen over de sloop in Putten rondgestruind op zoek naar rubbertjes voor de doorvoer van de brandstofleidingen onder de tank. De originele rubbers zijn helemaal poreus en gescheurd, en nergens meer te vinden. Ik heb uiteindelijk een paar stevige dikke rubbers gevonden die maar 1 mm afwijken van de originele diameter. Al even gepast, en het zit perfect. Voor wie ze ook zoeken: Vectra A1 in doorvoer van de parafaan naar de ruitenwissermotor zitten ze.
Je komt altijd leuke dingen tegen op de sloop:
Een originele oliedruk meter. Ik zie dat er een heel klein gaatje in zit (meetgat), maar dit zit helemaal dicht. Kan ik dit met remmenreiniger schoonmaken? Of zijn daar andere mogelijkheden toe
Ander leuk spul:
Verder heb ik de steekassen terug gehad met nieuwe lagers er omheen geperst, dus ik kan de as nu weer in mekaar gaan peuteren.
Mijn plan is om hem nog een keer helemaal over te spuiten als hij grotendeels in elkaar zit.
Later deze week komt mijn pa nog langs om een klein gaatje in een balk te lassen, en achteraan de dorpels zitten aan beide kanten 2 kleine gaatjes.
De planning is om dan ook gelijk de remleidingen weer op te bouwen op de achteras. Ik heb alles nieuw gehaald, dus dat moet er weer jaren tegen kunnen dan.13 december 2010 om 21:26 #17562993Zo, vanavond is de lasser wezen kijken. Viel allemaal erg mee. Gaat evengoed wat duiten kosten, maar goed het is niet anders.
Ook de steekassen en ankerplaten weer gemonteerd. De lagers gleden er gemakkelijk in, hoefde niet eens te kloppen. Hoort dat wel?
Zal morgen eens wat foto’s posten..
23 december 2010 om 19:44 #17562994Afgelopen vrijdag 3 gaatjes dicht laten lassen door mijn pa. 2 in de dorpel, en 1 in een koker onder de kofferbak.
En dat was denk ik voorlopig het laatste dat ik heb kunnen doen, want zaterdagmiddag werd mijn 2e zoontje Roelof geboren.
Ik denk dat dat voorlopig hobby nr. 1 zal zijnIk zal nog wel ff wat foto’tjes uploaden van het laswerk, en de as, die zo goed als klaar is.
24 december 2010 om 06:36 #17562995hey kerel van harte gefeliciteerd met de kleine, en alles goed met moeders en zoon
moet nog 8 weken wachten dan heb ik hier ook gezinds uitbreiding:D24 december 2010 om 12:54 #17562996gefeliciteerd mclambo
24 december 2010 om 15:34 #17562997Gefeliciteerd met je zoontje
Dan mag de ascona weer even wachten tot het voorjaar lijkt me27 december 2010 om 22:34 #17562998Heej Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
Weer een opelrijder erbij op de veluwe haha ;)
Geniet maar van je nieuwe hobby ;)27 december 2010 om 22:35 #17562999gefeliciteerd met je zoontje!
28 december 2010 om 16:08 #17563000Jongens bedankt voor de felicitaties. Gaat er goed met de kleine knul.
Ik ben zelfs al weer een paar keer een uurtje bij de Ascona geweest! :wors
Nu heb ik het complete bouten+moeren pakket van de achteras aan iemand meegegeven, en die heeft de draad opgefrist, en nieuwe borgmoeren erbij gegeven.
Echter deze zijn van sterkte 8 (met kunstof borgring), terwijl de oude 10 waren met een ijzeren borgring..
Kan ik dit zo monteren? Of gaat dat problemen leveren?
28 december 2010 om 19:15 #17563001Paar plaatjes van de vooruitgang van de afgelopen weken: (in de omgekeerde volgorde)
28 december 2010 om 20:18 #17563002[rquote=1825314&tid=117082&author=McLambo]Nu heb ik het complete bouten+moeren pakket van de achteras aan iemand meegegeven, en die heeft de draad opgefrist, en nieuwe borgmoeren erbij gegeven.
Echter deze zijn van sterkte 8 (met kunstof borgring), terwijl de oude 10 waren met een ijzeren borgring..
Kan ik dit zo monteren? Of gaat dat problemen leveren?
[/rquote]Ten eerste proficiat met de nieuwe telg!
Ik zou me om de kwaliteit moeren maar geen zorgen maken. Misschien wanneer je ze vaak los/vast zou draaien, maar bij normaal gebruik geen probleem zou ik zeggen.
Het begint er intussen trouwens al aardig op te lijken :thumbup
groeten,
Rik
14 januari 2011 om 15:40 #17563003Zo, na een paar weken relatieve rust rondom de ascona vanmiddag maar weer eens een paar uurtjes bezig geweest.
De onderkant zit nu in de bitumen, en de wielkasen in de anti-steenslag.
Toen ik zojuist terug kwam werd precies mijn koperleiding voor de brandstofleidingen afgeleverd (besteld op 27-12-2010!). Ach ja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
14 januari 2011 om 17:32 #17563004Zit net even de koperleiding te inspecteren, en deze is wel HEUL HEUL HEUL dikwandig.
zo dik zelfs dat er maar zo’n 4.5mm binnen diamter overblijft…..
Gaat dit wel werken voor een injectiemotor moet dorst?14 januari 2011 om 23:01 #17563005[rquote=1841881&tid=117082&author=McLambo]Zit net even de koperleiding te inspecteren, en deze is wel HEUL HEUL HEUL dikwandig.
zo dik zelfs dat er maar zo’n 4.5mm binnen diamter overblijft…..
Gaat dit wel werken voor een injectiemotor moet dorst?[/rquote]
is dat geen braam door dat de leiding met een pijpensnijder is door gesneden?
14 januari 2011 om 23:31 #17563006ja, even weghalen dus.
15 januari 2011 om 06:15 #17563007Mannen….
zoals gewoonlijk hadden jullie gelijk! Dat ik dat zelf niet bedenk zeg. stom :mad:
Zo wordt weer eens pijnlijk duidelijk dat ik eigenlijk helemaal geen verstand van heb :D:oDaarom waardeer ik ook alle hulp enorm! :thumbup
Braam weggehaald, en inderdaad 6mm van binnen. oef! wie weet; vandaag misschien wel een stukje leggen vast!
16 januari 2011 om 19:30 #17563008Gisteren het oude gat (boven de uitlaat) dichtgemaakt, en geprobeerd een nieuwe gat naast het bestaande te maken (zoals het bij een injectie uitvoering hoor)
Kwam er na een paar minuten achter dat mijn ‘gatenboor’ alleen voor hout geschikt was.. oeps. Zaten geen tandjes meer op.
vandaag bij mijn pa een ‘echte’ gatenboor opgehaald, die ook door metaal kan. Dan kan ik vande week het gat alsnog boren.
Gisteren ook weer de ontluchting op de tank terug gezet, met nieuw pvc slang. ontluchting loopt nu DOOR de chassisbalk heen. Man dat was nog een heel gepruts om hem door dat kleine gaatje weer naar buiten te krijgen.. :fy1
Maar het is gelukt Nu nog ergens een pijpenbuigertje zien te scoren..
17 januari 2011 om 18:57 #17563009Vandaag van een collega een setje oude velgen gekregen met nog 2 goede banden erop.
Het zijn de velgen van zijn Golf 1 GTI. Ze zien er nog redelijk uit, voor het mooie moeten ze een keer worden overgespoten.
Nu heb ik net ff op steekmaat.nl gekeken, en zie dat de Golf een naafgaat van 57.1 heeft, en de Ascona 54.1…
zijn hier adapters voor te krijgen?
ET waarde van de velgen is nagenoeg gelijk, maar het lijkt me wel stoer om de velgen een centimeter verder naar buiten te krijgen.. Wat zou hier de beste oplossing voor zijn? Spacer?
17 januari 2011 om 19:32 #17563010om de velgen naar buiten te krijgen een spacer inderdaad, voor een vulring kan je misschien bij de lokale velgenboer terecht.
en :kewlpics van de nieuwe velgen doen het ook altijd goed:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.