McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17562935
    henk 400rr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Het dichtlassen gaat niet over het grote ronde gaatje maar om de kleine gaatjes eronder.

      #17562936
      remo 07
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2010

        oeps!!ik stop mn schoen weer terug in mn mond.
        zal voortaan eerst eens goed kijen:vertag voor ik mn mond open doe!king:

        #17562937
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          Nu ik toch het staartstuk eraf gehaald heb; is het verstandig om de pion oliekering (waar zeg maar de aandrijfas naar binnen gaat) te vervangen? of gewoon lekker laten zitten?

          #17562938
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            Ik wil een momentsleutel kopen voor het kleinere spul: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135732&page=1#pid1783946

            iemand advies?

            #17562939
            Tiedo
              Lid sinds:
              7 December 2008

              origineel gepost door McLambo
              Nu ik toch het staartstuk eraf gehaald heb; is het verstandig om de pion oliekering (waar zeg maar de aandrijfas naar binnen gaat) te vervangen? of gewoon lekker laten zitten?

              zou ik wel doen:thumbup ik moet de mijne ook nog steeds vervangen nadat ik de nieuwe achteras heb geplaatst, hij is nu wat incontinent:jerry

              #17562940
              McLambo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                Als ik het goed begrepen heb (van de plaatjes uit mijn haynes), is deze kering de enige afscheiding tussen de diff-olie en de buitenwereld..? (aan de voorkant van de as? Of zit er nog een andere afscheiding?

                Waar zou je zo’n keering nog kunnen halen?

                #17562941
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  Zojuist een setje lagers en pionwiel keering besteld bij Krause.

                  In NL is het erg schaars aan het worden. Bij Krause is het ook niet goedkoop, maar ze hebben ze tenminste op voorraad.

                  Ik heb de pionwiel keering ook maar besteld. De oude keering was aardig ‘gevlakt’ of hoe je dat officieel ook noemt.
                  De boel ligt nu toch uit elkaar, dus dan maar gelijk goed. Tot aan de kerst op water en brood :vertag

                  #17562942
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    Afgelopen zaterdag eindelijk de achteras dusdanig schoon gekregen dat hij weer in de verf kon.
                    Wat een k*twerk is dat toch zeg! Al die hoekjes en gaatjes waar je met de borstels net niet bij kan (binnenkant schotels bijvoorbeeld :( )

                    Maar het is gelukt!. Heb inmiddels een compressor, dus denk dat de 2e laag gespoten gaat worden, als de as weer helemaal in elkaar zit.

                    nog even een vraag, gewoon uit nieuwskgierigheid: onderin de opsluitflens voor het wiellager zit een sleuf; deze brengt het lager in direct verbinding met de buitenlucht… Waarvoor dient dit? om eventuele olie-lekkage niet bij het remsysteem uit te laten komen?

                    #17562943
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Jahoe! Lagers zijn binnen! :wors
                      Evenals de pionkeering.

                      Lagers zijn van het merk Atec, is dat een beetje goed spul?

                      #17562944
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        Ben nu al een paar avonden bezig met roest wegschuren bij de as-tunnel, alleen zit die uitlaat zo gigantisch in de weg.

                        Ik heb al geprobeerd om hem vanaf de middendemper lost te halen, maar dat lukt dus echt niet meer (vastgeroest). Is het slim om hem bij de voorflens los proberen te halen? Of is er na 30 jaar een groot risico dat de bouten afbreken, met als gevolg een groter probleem?

                        #17562945
                        coot
                          Lid sinds:
                          26 December 2009

                          Die van mij kwam nog redelijk goed los een tijdje terug
                          goed inspuiten met kruipolie en voorzichtig losdraaien

                          Atec zegt me qua lagers trouwens helemaal niks…….

                          #17562946
                          mantadevil
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            effe goed inspuiten met wd40 dan laten weken en dan los draaien
                            als de uitlaat eronderweg is heb je ook wat meer ruimte

                            #17562947
                            Tiedo
                              Lid sinds:
                              7 December 2008

                              dat stuk buis van de demper wat over de uitlaatbuis heenschuift een beetje inflexen en dan een kapbeitel er tussen slaan wil ook wel:thumbup, en natuurlijk veel wd 40 erbij

                              #17562948
                              McLambo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 September 2004

                                Het moet er na de tijd wel weer op:o

                                #17562949
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Mijn aanpak is het volgende;
                                  Je moet (voor zover mogelijk) even op het pijpje kloppen wat over de andere uiteinde gedrukt is (niet te zacht en niet te hard) om de roestlaag even los te slaan, daarna proberen hem wat rond te draaien en/of op en neer te bewegen, als de ronde klem niet teveel de pijp heeft ingesnoerd, moet je hem zo los kunnen halen.

                                  Soms lukt dat niet en moet je wel eens grover te werk zoals flex (haakse slijper) en kapbeitel.

                                  #17562950
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Vanavond de tank eens aangepakt (zat wat roest aan). Kwam erachter dat deze onderaan 2 aansluitingen heeft: 1 van 8 mm en 1 van 6 mm.
                                    Kan ik deze tank wel gebruiken voor een injectie motor? Of moet ik dan de 2e aansluiting van 6mm vergroten naar ook 8?

                                    Ziet eruit als een simpele schroefnippel?


                                    #17562951
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      :o die heb je netjes kaal gehaald.

                                      dat moet hier ook nog steeds een keer :D

                                      #17562952
                                      McLambo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 September 2004

                                        Daar was niet veel voor nodig! Tis echt heel zacht metaal.

                                        Ben overigens benieuwd of iemand mijn vraag over de aansluitingen kan beantwoorden. Op de 2e foto is duidelijk het verschil in grootte te zien.

                                        #17562953
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Inmiddels zwart:


                                          Vraag over de aansluitingen staan nog steeds open! :D

                                          #17562954
                                          remo 07
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2010

                                            als het goed is is dat al een injectie tank.
                                            8mm is voor de toevoer en 6mm is voor de retour.
                                            ik heb dezelfde aansluiting in mn ascona en ik
                                            rij met c20let.gr rene

                                            #17562955
                                            Ghanz
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 July 2005

                                              das mijn mening ook remo.

                                              #17562956
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                Nou, dat is een hele gerustelling!

                                                Toch vreemd dat er in een ‘ouwe’ carb ascona een injectietank zit.
                                                Ik heb het idee dat op een of ander moment in het verleden de oude tank doorgerot is bij de vulhals. Hier zit namelijk ook een stukje nieuw plaatwerk aan de auto.

                                                Toch zit er helemaal van voor naar achter een dubbele rubberen leiding onder. Deze zat onder een laag tectyl wat volgens mij al vrij kort na het verlaten uit de fabriek aangebracht was.

                                                Deze heb ik er gisteren grotendeels onderuit gehaald, en ben mijn setje staalleidingen aan het passen en hier en daar een bietje bijbuigen :)

                                                Ben ook al wat adresjes afgeweest voor de doorvoer-rubbers die onder de tank zitten, maar deze zijn bij de VOD of materialenzaken niet meer te krijgen. Zal binnenkort eens op de sloop gaan kijken.

                                                #17562957
                                                giuliettaevo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 November 2006

                                                  Voor benzineleiding pak ik altijd van die buigbare koperen leiding van de rol, is makkelijk te verwerken en die rot ook nooit meer door.;)

                                                  Bij een technische groothandel of hele goede bouwmarkt oid is die meestal wel te krijgen in 8mm.

                                                  #17562958
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    origineel gepost door giuliettaevo
                                                    Voor benzineleiding pak ik altijd van die buigbare koperen leiding van de rol, is makkelijk te verwerken en die rot ook nooit meer door.;)

                                                    Bij een technische groothandel of hele goede bouwmarkt oid is die meestal wel te krijgen in 8mm.

                                                    Ja, dat weet ik ;) Maar ik kon voor een aantrekkelijke prijs een setje originele stalen leidingen overnemen voor 1/2 de prijs van koper. Dus dat bespaart me tijd en geld.

                                                    De leidingen worden overigens eerst kaal gehaald, en in de Brantho Korrux gezet, dus dat roest nooit meer :)

                                                    Hoe doe ik dat met de retourleiding, moet ik ff een verloopje halen van 8 naar 6 mm om deze op de tank aan te sluiten?

                                                    #17562959
                                                    coot
                                                      Lid sinds:
                                                      26 December 2009

                                                      Kan een verloopje op als je dat zo kan krijgen
                                                      En anders even en stukje van 6 mm buitendiameter erin steken en dan warm stoken en op maat maken ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 1,626)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.