Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2010 om 21:24 #17562935
Het dichtlassen gaat niet over het grote ronde gaatje maar om de kleine gaatjes eronder.
23 oktober 2010 om 18:39 #17562936oeps!!ik stop mn schoen weer terug in mn mond.
zal voortaan eerst eens goed kijen:vertag voor ik mn mond open doe!king:24 oktober 2010 om 18:07 #17562937Nu ik toch het staartstuk eraf gehaald heb; is het verstandig om de pion oliekering (waar zeg maar de aandrijfas naar binnen gaat) te vervangen? of gewoon lekker laten zitten?
25 oktober 2010 om 09:26 #17562938Ik wil een momentsleutel kopen voor het kleinere spul: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135732&page=1#pid1783946
iemand advies?
25 oktober 2010 om 16:52 #17562939origineel gepost door McLambo
Nu ik toch het staartstuk eraf gehaald heb; is het verstandig om de pion oliekering (waar zeg maar de aandrijfas naar binnen gaat) te vervangen? of gewoon lekker laten zitten?zou ik wel doen:thumbup ik moet de mijne ook nog steeds vervangen nadat ik de nieuwe achteras heb geplaatst, hij is nu wat incontinent:jerry
25 oktober 2010 om 18:17 #17562940Als ik het goed begrepen heb (van de plaatjes uit mijn haynes), is deze kering de enige afscheiding tussen de diff-olie en de buitenwereld..? (aan de voorkant van de as? Of zit er nog een andere afscheiding?
Waar zou je zo’n keering nog kunnen halen?
29 oktober 2010 om 09:36 #17562941Zojuist een setje lagers en pionwiel keering besteld bij Krause.
In NL is het erg schaars aan het worden. Bij Krause is het ook niet goedkoop, maar ze hebben ze tenminste op voorraad.
Ik heb de pionwiel keering ook maar besteld. De oude keering was aardig ‘gevlakt’ of hoe je dat officieel ook noemt.
De boel ligt nu toch uit elkaar, dus dan maar gelijk goed. Tot aan de kerst op water en brood :vertag1 november 2010 om 08:48 #17562942Afgelopen zaterdag eindelijk de achteras dusdanig schoon gekregen dat hij weer in de verf kon.
Wat een k*twerk is dat toch zeg! Al die hoekjes en gaatjes waar je met de borstels net niet bij kan (binnenkant schotels bijvoorbeeld :( )Maar het is gelukt!. Heb inmiddels een compressor, dus denk dat de 2e laag gespoten gaat worden, als de as weer helemaal in elkaar zit.
nog even een vraag, gewoon uit nieuwskgierigheid: onderin de opsluitflens voor het wiellager zit een sleuf; deze brengt het lager in direct verbinding met de buitenlucht… Waarvoor dient dit? om eventuele olie-lekkage niet bij het remsysteem uit te laten komen?
9 november 2010 om 08:00 #17562943Jahoe! Lagers zijn binnen! :wors
Evenals de pionkeering.Lagers zijn van het merk Atec, is dat een beetje goed spul?
10 november 2010 om 06:33 #17562944Ben nu al een paar avonden bezig met roest wegschuren bij de as-tunnel, alleen zit die uitlaat zo gigantisch in de weg.
Ik heb al geprobeerd om hem vanaf de middendemper lost te halen, maar dat lukt dus echt niet meer (vastgeroest). Is het slim om hem bij de voorflens los proberen te halen? Of is er na 30 jaar een groot risico dat de bouten afbreken, met als gevolg een groter probleem?
10 november 2010 om 06:47 #17562945Die van mij kwam nog redelijk goed los een tijdje terug
goed inspuiten met kruipolie en voorzichtig losdraaienAtec zegt me qua lagers trouwens helemaal niks…….
10 november 2010 om 08:28 #17562946effe goed inspuiten met wd40 dan laten weken en dan los draaien
als de uitlaat eronderweg is heb je ook wat meer ruimte10 november 2010 om 20:55 #17562947dat stuk buis van de demper wat over de uitlaatbuis heenschuift een beetje inflexen en dan een kapbeitel er tussen slaan wil ook wel:thumbup, en natuurlijk veel wd 40 erbij
10 november 2010 om 21:37 #17562948Het moet er na de tijd wel weer op:o
10 november 2010 om 22:24 #17562949Mijn aanpak is het volgende;
Je moet (voor zover mogelijk) even op het pijpje kloppen wat over de andere uiteinde gedrukt is (niet te zacht en niet te hard) om de roestlaag even los te slaan, daarna proberen hem wat rond te draaien en/of op en neer te bewegen, als de ronde klem niet teveel de pijp heeft ingesnoerd, moet je hem zo los kunnen halen.Soms lukt dat niet en moet je wel eens grover te werk zoals flex (haakse slijper) en kapbeitel.
12 november 2010 om 22:51 #17562950Vanavond de tank eens aangepakt (zat wat roest aan). Kwam erachter dat deze onderaan 2 aansluitingen heeft: 1 van 8 mm en 1 van 6 mm.
Kan ik deze tank wel gebruiken voor een injectie motor? Of moet ik dan de 2e aansluiting van 6mm vergroten naar ook 8?Ziet eruit als een simpele schroefnippel?
12 november 2010 om 23:06 #17562951:o die heb je netjes kaal gehaald.
dat moet hier ook nog steeds een keer :D
13 november 2010 om 12:00 #17562952Daar was niet veel voor nodig! Tis echt heel zacht metaal.
Ben overigens benieuwd of iemand mijn vraag over de aansluitingen kan beantwoorden. Op de 2e foto is duidelijk het verschil in grootte te zien.
13 november 2010 om 23:23 #17562953Inmiddels zwart:
Vraag over de aansluitingen staan nog steeds open! :D
14 november 2010 om 13:52 #17562954als het goed is is dat al een injectie tank.
8mm is voor de toevoer en 6mm is voor de retour.
ik heb dezelfde aansluiting in mn ascona en ik
rij met c20let.gr rene14 november 2010 om 14:16 #17562955das mijn mening ook remo.
14 november 2010 om 14:55 #17562956Nou, dat is een hele gerustelling!
Toch vreemd dat er in een ‘ouwe’ carb ascona een injectietank zit.
Ik heb het idee dat op een of ander moment in het verleden de oude tank doorgerot is bij de vulhals. Hier zit namelijk ook een stukje nieuw plaatwerk aan de auto.Toch zit er helemaal van voor naar achter een dubbele rubberen leiding onder. Deze zat onder een laag tectyl wat volgens mij al vrij kort na het verlaten uit de fabriek aangebracht was.
Deze heb ik er gisteren grotendeels onderuit gehaald, en ben mijn setje staalleidingen aan het passen en hier en daar een bietje bijbuigen :)
Ben ook al wat adresjes afgeweest voor de doorvoer-rubbers die onder de tank zitten, maar deze zijn bij de VOD of materialenzaken niet meer te krijgen. Zal binnenkort eens op de sloop gaan kijken.
14 november 2010 om 20:57 #17562957Voor benzineleiding pak ik altijd van die buigbare koperen leiding van de rol, is makkelijk te verwerken en die rot ook nooit meer door.;)
Bij een technische groothandel of hele goede bouwmarkt oid is die meestal wel te krijgen in 8mm.
15 november 2010 om 06:30 #17562958origineel gepost door giuliettaevo
Voor benzineleiding pak ik altijd van die buigbare koperen leiding van de rol, is makkelijk te verwerken en die rot ook nooit meer door.;)Bij een technische groothandel of hele goede bouwmarkt oid is die meestal wel te krijgen in 8mm.
Ja, dat weet ik ;) Maar ik kon voor een aantrekkelijke prijs een setje originele stalen leidingen overnemen voor 1/2 de prijs van koper. Dus dat bespaart me tijd en geld.
De leidingen worden overigens eerst kaal gehaald, en in de Brantho Korrux gezet, dus dat roest nooit meer :)
Hoe doe ik dat met de retourleiding, moet ik ff een verloopje halen van 8 naar 6 mm om deze op de tank aan te sluiten?
15 november 2010 om 13:22 #17562959Kan een verloopje op als je dat zo kan krijgen
En anders even en stukje van 6 mm buitendiameter erin steken en dan warm stoken en op maat maken ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.