Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2010 om 15:31 #17562910
Dezelfde als dat ik je al eerder genoemd heb
18 oktober 2010 om 15:40 #17562911Goeie! Was ik al helemaal weer vergeten. FF berichtje achter gelaten voor M. hopelijk belt ie morgen terug met goed nieuws!
19 oktober 2010 om 17:20 #17562912origineel gepost door McLambo
is dat zo? ook niet al het een klein rond gaatje is? (ben uitgeschoten met het slijp-bolletje, dus 1 puntlasje en klaar is kees.Nu weer slecht nieuws:
Zojuist bij brezan en autopartsonline langsgeweest: achterwiel lagers niet meer leverbaar :(
Nu dus maar weer verder zoeken. M&M verkoopt ze nog, en ps-autoteile.de. Stukje duurder, maar die duitsers leveren een mooi setje: lager, krimpring, oliekeering, en 2 pakkingen:
Iemand anders nog een adresje voor complete lagersetjes misschien?
in de veerschotel zit standdaard al een klein rond gaatje onderin op het laagste punt om het water er uit te laten lopen, die moet je niet gaan dichtlassen;)
19 oktober 2010 om 20:13 #17562913origineel gepost door henk 400rr
Maak maar es een foto van dat ding, of we praten langs elkaar heen of je hebt het totaal over iets anders.Hier een foto ter verduidelijkin;
Ik geloof dat ik het zo goed om heb. Dat ringetje moet weer op de kraag van de flens, met de rug tegen het lager aan… ?
19 oktober 2010 om 20:16 #17562914origineel gepost door Christian-tsx
lassen aan je schotel mag officieel niet, dus werk het wel heel goed bij, dat je het niet weer kunt zien.ik ga vanavond kijken welk merk borstel ik heb, 20 euro per stuk is echt niet normaal, ik kan er veel langer mee voor nog geen 5 euro.
heb ooit een adres gehad voor die 10.9 bouten, een webwinkel, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.
hier een plaatje van het gaatje:
Wat zal ik doen; puntlassen, of gewoon dik verf overheen smeren zodat niemand het meer ziet?
:hmmz
19 oktober 2010 om 20:23 #17562915origineel gepost door larsjeG40
waarschijnlijk hebben ze de remcilinders van een grotere opel gepakt namelijk 22mm die horen er orgineel niet op, de orginele zijn 19 mm
die je hebt zijn de goede!U hebt gelijk! ff de oude en de nieuwe opengehaald. Tegenwoordig is het materiaal waarschijnlijk sterker, waardoor de remcilinder in zijn geheel kleiner kan zijn:
alletwee 19mm
19 oktober 2010 om 20:26 #17562916Verder nog wat plaatjes:
As begint al mooi kaal te worden. Moet alleen nog de moeilijk bereikbare hoekjes, en de traverse.
Maar eerst een nieuwe boormachine, want de oude is doorgebrand….ziet er allemaal nog goed uit.. heb geen enkel ijzer vijzeltje kunnen ontdekken. Olie was wel zwarte drab geworden…
Vanavond tank afgetapt, en eruit gehaald. Helaas moest ik onder de auto wel benzine leidingen doorsnijden, want dat kreeg ik niet meer los.. nou ja.
zijn dit soort dingen nog nieuw te krijgen? Deze zijn helemaal poreus en gescheurd…
20 oktober 2010 om 19:52 #17562917goeie vraag, ik moet ze namelijk ook hebben…..
21 oktober 2010 om 10:57 #17562918Bij de Dealer waren ze 10 jaar terug al niet meer te krijgen, probeer de Opel beurs in Tolbert strakjes, wie weet zijn er aftermarket of overgebleven rubbers.
dat laswerk aan de schotel; gewoon goed aflassen en wegslijpen zodat het met verf weer 1 geheel lijkt.
Over die foto van de steekas: je haalt je wel erg veel onnodige ellende op de hals, persoonlijk had ik dat er nooit afgehaalt (goed is goed), in ieder geval zit de plaat verkeerd om, ik heb wel een losse steekas, daar maak ik vanmiddag wel even een foto van.
21 oktober 2010 om 11:17 #17562919origineel gepost door henk 400rr
Over die foto van de steekas: je haalt je wel erg veel onnodige ellende op de hals, persoonlijk had ik dat er nooit afgehaalt (goed is goed), in ieder geval zit de plaat verkeerd om, ik heb wel een losse steekas, daar maak ik vanmiddag wel even een foto van.
Je hebt gelijk; ik heb ze er zelf ook niet afgehaald, maar de persoon die de lagers verdwijderd heeft ‘service van de zaak’:hmmz Moet niet al te moeilijk zijn om het er weer op te krijgen me dunkt :)
Wat die rubbers betreft; ik zal eens op de sloop kijken zaterdag. Misschien hebben ze nog ergens een bak staan met ‘RWD-rubbers’ ofzo
21 oktober 2010 om 11:29 #17562920Het leed is geschiet, het enigste wat ik me afvraag is of de juiste plek van het lager automatisch bepaalt wordt of dat je dat met wat meetwerk moet doen.
in ieder geval, de foto:
21 oktober 2010 om 11:37 #17562921Bedankt! Duidelijk!
Nee, het lager komt tegen een rand aan te zitten (kun je op mijn foto nog net zien door het gat in de flens rechtsboven.)
Deze ring zit weer tegen het lager aan. De ring zit ook niet zo vast op de as dat je er de as mee op kunt spannen.(een paar tikjes en hij was er af)
Ik denk dat het lager en krimpring om de as geperst zelf het vaste punt zijn aan de wielzijde( je ziet heel soms ook nog wel eens bij de autosport dat de complete steekas naar buiten komt zetten, omdat het lager uit de as schiet..). De flens drukt het lager weer in de as.Althans, dat is hoe ik er met mijn beperkte inzicht tegenaan kijk
:afro
21 oktober 2010 om 13:19 #17562922als je slim bent, las je meteen een strip over je dwarsliggende balk ( weet ff de naam niet) waar het staartstuk inhangt zeg maar. deze willen nog wel eens scheuren!
gr mats
21 oktober 2010 om 13:25 #17562923Deze
21 oktober 2010 om 13:30 #17562924bedankt voor de tip. En op de foto zit de strip er al op zo te zien. Dat zijn geen 2 losse delen origineel?, het hart en de dwarsbalk?
21 oktober 2010 om 14:16 #17562925de foto die henk 400rr heeft geplaatst, dat is met een zelfgelaste strip erop. die zit er standaart niet op. dat is ook de reden dat het kan afbreken. en omdat jij het nu toch aan het schoonmaken bent, kun je die strip er voor de zekerheid beter meteen oplassen!
21 oktober 2010 om 14:18 #17562926Ga ik doen.
Ik moet ff een slagmoer sleutel regelen, dan kan ik de dwarsbalk er ff af schroeven en meenemen naar iemand met een lasapparaat ;)
21 oktober 2010 om 14:45 #17562927ik zou het vast laten zitten aan het staartstuk, en het staart stuk van de achteras af halen!
21 oktober 2010 om 16:48 #17562928Ik wist niet dat dat ook kon? Ik heb het rubber al los. Moet alleen de grote moer nog loshalen op de as zelf. Die moet toch ook los als je het hele staartstuk eraf wilt halen?
21 oktober 2010 om 17:29 #17562929Nee, staartstuk zelf kan eraf door de 4 imbusbouten los te halen, de daarin zittende aandrijfas kan je er wel mee loshalen, maar voordat je die eruit wil halen moet je ook het alumnium deel losmaken van de achteras.
Het rubber eruit is een kwestie van even de lipjes ombuigen en later weer terugbuigen, als dat nog wil, soms breken die af.
21 oktober 2010 om 18:03 #17562930Okay, dat kan ik ook doen. Dus als ik die 4 imbus bouten losdraai dan komt het staartstuk inclusief de as los? Is het eenzelfde soort vertand schuif systeem als de steekassen? Zit daar nog een pakking tussen o.i.d?
Op zich als ik de dwarsdrager loshaal, kan ik de boel wel heel mooi schoonmaken…. :hmmz morgenavond maar eens ff kijken hoe of wat.
22 oktober 2010 om 09:04 #17562931Zojuist post gekregen; de pakking voor de klok is binnen, dus die kan weer dicht. Deksel heb ik al netjes weer in de kleur staan.
Tis een rubberen pakking, die hergebruikt kan worden. Moet ik hier nog wat siliconen tussendoen? of gewoon ‘droog’ monteren; wat is het beste?
22 oktober 2010 om 10:03 #17562932gewoon normaal monteren. ding hoef je toch niet meer los te hebben als het goed is.
22 oktober 2010 om 10:26 #17562933De postbode heeft me zojuist wederom blij gemaakt!
een opcom voor mijn vectra, en 2 koni 1801’s in redelijk goede staat.
Nu heb ik rondom gele koni’s (2 setjes 1886 zelfs)
Als ik de achteras klaar heb, zet ik echter eerst de ‘originele’ terug, en pas als ik de vooras ook gedaan heb, gaan we de boel verlagen -4 met koni geel.
22 oktober 2010 om 20:53 #17562934hoi,gaatjes niet dicht lassen(veerschotels)
hier loopt het vuil en water uit weg.
gr Renep.s:heb veel aan jullie gepraat en foto’s!!!bedankt mannen!!!
helemaal top! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.