McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17562910
    The_Undertaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2006

      Dezelfde als dat ik je al eerder genoemd heb

      #17562911
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        Goeie! Was ik al helemaal weer vergeten. FF berichtje achter gelaten voor M. hopelijk belt ie morgen terug met goed nieuws!

        #17562912
        Tiedo
          Lid sinds:
          7 December 2008

          origineel gepost door McLambo
          is dat zo? ook niet al het een klein rond gaatje is? (ben uitgeschoten met het slijp-bolletje, dus 1 puntlasje en klaar is kees.

          Nu weer slecht nieuws:

          Zojuist bij brezan en autopartsonline langsgeweest: achterwiel lagers niet meer leverbaar :(

          Nu dus maar weer verder zoeken. M&M verkoopt ze nog, en ps-autoteile.de. Stukje duurder, maar die duitsers leveren een mooi setje: lager, krimpring, oliekeering, en 2 pakkingen:

          >linkje<

          Iemand anders nog een adresje voor complete lagersetjes misschien?

          in de veerschotel zit standdaard al een klein rond gaatje onderin op het laagste punt om het water er uit te laten lopen, die moet je niet gaan dichtlassen;)

          #17562913
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            origineel gepost door henk 400rr
            Maak maar es een foto van dat ding, of we praten langs elkaar heen of je hebt het totaal over iets anders.

            Hier een foto ter verduidelijkin;

            Ik geloof dat ik het zo goed om heb. Dat ringetje moet weer op de kraag van de flens, met de rug tegen het lager aan… ?

            #17562914
            McLambo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              origineel gepost door Christian-tsx
              lassen aan je schotel mag officieel niet, dus werk het wel heel goed bij, dat je het niet weer kunt zien.

              ik ga vanavond kijken welk merk borstel ik heb, 20 euro per stuk is echt niet normaal, ik kan er veel langer mee voor nog geen 5 euro.

              heb ooit een adres gehad voor die 10.9 bouten, een webwinkel, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

              hier een plaatje van het gaatje:

              Wat zal ik doen; puntlassen, of gewoon dik verf overheen smeren zodat niemand het meer ziet?

              :hmmz

              #17562915
              McLambo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                origineel gepost door larsjeG40
                waarschijnlijk hebben ze de remcilinders van een grotere opel gepakt namelijk 22mm die horen er orgineel niet op, de orginele zijn 19 mm
                die je hebt zijn de goede!

                U hebt gelijk! ff de oude en de nieuwe opengehaald. Tegenwoordig is het materiaal waarschijnlijk sterker, waardoor de remcilinder in zijn geheel kleiner kan zijn:

                alletwee 19mm

                #17562916
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  Verder nog wat plaatjes:

                  As begint al mooi kaal te worden. Moet alleen nog de moeilijk bereikbare hoekjes, en de traverse.
                  Maar eerst een nieuwe boormachine, want de oude is doorgebrand….

                  ziet er allemaal nog goed uit.. heb geen enkel ijzer vijzeltje kunnen ontdekken. Olie was wel zwarte drab geworden…

                  Vanavond tank afgetapt, en eruit gehaald. Helaas moest ik onder de auto wel benzine leidingen doorsnijden, want dat kreeg ik niet meer los.. nou ja.

                  zijn dit soort dingen nog nieuw te krijgen? Deze zijn helemaal poreus en gescheurd…

                  #17562917
                  Tiedo
                    Lid sinds:
                    7 December 2008

                    goeie vraag, ik moet ze namelijk ook hebben…..

                    #17562918
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Bij de Dealer waren ze 10 jaar terug al niet meer te krijgen, probeer de Opel beurs in Tolbert strakjes, wie weet zijn er aftermarket of overgebleven rubbers.

                      dat laswerk aan de schotel; gewoon goed aflassen en wegslijpen zodat het met verf weer 1 geheel lijkt.

                      Over die foto van de steekas: je haalt je wel erg veel onnodige ellende op de hals, persoonlijk had ik dat er nooit afgehaalt (goed is goed), in ieder geval zit de plaat verkeerd om, ik heb wel een losse steekas, daar maak ik vanmiddag wel even een foto van.

                      #17562919
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        origineel gepost door henk 400rr

                        Over die foto van de steekas: je haalt je wel erg veel onnodige ellende op de hals, persoonlijk had ik dat er nooit afgehaalt (goed is goed), in ieder geval zit de plaat verkeerd om, ik heb wel een losse steekas, daar maak ik vanmiddag wel even een foto van.

                        Je hebt gelijk; ik heb ze er zelf ook niet afgehaald, maar de persoon die de lagers verdwijderd heeft ‘service van de zaak’:hmmz Moet niet al te moeilijk zijn om het er weer op te krijgen me dunkt :)

                        Wat die rubbers betreft; ik zal eens op de sloop kijken zaterdag. Misschien hebben ze nog ergens een bak staan met ‘RWD-rubbers’ ofzo

                        #17562920
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Het leed is geschiet, het enigste wat ik me afvraag is of de juiste plek van het lager automatisch bepaalt wordt of dat je dat met wat meetwerk moet doen.

                          in ieder geval, de foto:

                          #17562921
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            Bedankt! Duidelijk!

                            Nee, het lager komt tegen een rand aan te zitten (kun je op mijn foto nog net zien door het gat in de flens rechtsboven.)

                            Deze ring zit weer tegen het lager aan. De ring zit ook niet zo vast op de as dat je er de as mee op kunt spannen.(een paar tikjes en hij was er af)
                            Ik denk dat het lager en krimpring om de as geperst zelf het vaste punt zijn aan de wielzijde( je ziet heel soms ook nog wel eens bij de autosport dat de complete steekas naar buiten komt zetten, omdat het lager uit de as schiet..). De flens drukt het lager weer in de as.

                            Althans, dat is hoe ik er met mijn beperkte inzicht tegenaan kijk

                            :afro

                            #17562922
                            asconac20let
                              Lid sinds:
                              26 December 2009

                              als je slim bent, las je meteen een strip over je dwarsliggende balk ( weet ff de naam niet) waar het staartstuk inhangt zeg maar. deze willen nog wel eens scheuren!

                              gr mats

                              #17562923
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Deze

                                #17562924
                                McLambo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2004

                                  bedankt voor de tip. En op de foto zit de strip er al op zo te zien. Dat zijn geen 2 losse delen origineel?, het hart en de dwarsbalk?

                                  #17562925
                                  asconac20let
                                    Lid sinds:
                                    26 December 2009

                                    de foto die henk 400rr heeft geplaatst, dat is met een zelfgelaste strip erop. die zit er standaart niet op. dat is ook de reden dat het kan afbreken. en omdat jij het nu toch aan het schoonmaken bent, kun je die strip er voor de zekerheid beter meteen oplassen!

                                    #17562926
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      Ga ik doen.

                                      Ik moet ff een slagmoer sleutel regelen, dan kan ik de dwarsbalk er ff af schroeven en meenemen naar iemand met een lasapparaat ;)

                                      #17562927
                                      asconac20let
                                        Lid sinds:
                                        26 December 2009

                                        ik zou het vast laten zitten aan het staartstuk, en het staart stuk van de achteras af halen!

                                        #17562928
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Ik wist niet dat dat ook kon? Ik heb het rubber al los. Moet alleen de grote moer nog loshalen op de as zelf. Die moet toch ook los als je het hele staartstuk eraf wilt halen?

                                          #17562929
                                          henk 400rr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            Nee, staartstuk zelf kan eraf door de 4 imbusbouten los te halen, de daarin zittende aandrijfas kan je er wel mee loshalen, maar voordat je die eruit wil halen moet je ook het alumnium deel losmaken van de achteras.

                                            Het rubber eruit is een kwestie van even de lipjes ombuigen en later weer terugbuigen, als dat nog wil, soms breken die af.

                                            #17562930
                                            McLambo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 September 2004

                                              Okay, dat kan ik ook doen. Dus als ik die 4 imbus bouten losdraai dan komt het staartstuk inclusief de as los? Is het eenzelfde soort vertand schuif systeem als de steekassen? Zit daar nog een pakking tussen o.i.d?

                                              Op zich als ik de dwarsdrager loshaal, kan ik de boel wel heel mooi schoonmaken…. :hmmz morgenavond maar eens ff kijken hoe of wat.

                                              #17562931
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                Zojuist post gekregen; de pakking voor de klok is binnen, dus die kan weer dicht. Deksel heb ik al netjes weer in de kleur staan.

                                                Tis een rubberen pakking, die hergebruikt kan worden. Moet ik hier nog wat siliconen tussendoen? of gewoon ‘droog’ monteren; wat is het beste?

                                                #17562932
                                                Christian-tsx
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2008

                                                  gewoon normaal monteren. ding hoef je toch niet meer los te hebben als het goed is.

                                                  #17562933
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    De postbode heeft me zojuist wederom blij gemaakt!

                                                    een opcom voor mijn vectra, en 2 koni 1801’s in redelijk goede staat.

                                                    Nu heb ik rondom gele koni’s (2 setjes 1886 zelfs)

                                                    Als ik de achteras klaar heb, zet ik echter eerst de ‘originele’ terug, en pas als ik de vooras ook gedaan heb, gaan we de boel verlagen -4 met koni geel.

                                                    #17562934
                                                    remo 07
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 May 2010

                                                      hoi,gaatjes niet dicht lassen(veerschotels)
                                                      hier loopt het vuil en water uit weg.
                                                      gr Rene

                                                      p.s:heb veel aan jullie gepraat en foto’s!!!bedankt mannen!!!
                                                      helemaal top!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,626)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.