Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2010 om 10:45 #17562885
ik maak ook gewoon het slangetje los onder en dan gewoon geduld hebben ;)
1 oktober 2010 om 11:15 #17562886ook een idee Ik heb 2 slangetjes aan de tank zitten, maakt het nog uit welke ik pak?
2 oktober 2010 om 11:11 #175628871 toevoer
1 retour
heb er zelf maar 1 dus zou zo niet kunnen zeggen welke de toevoer is
maar je merkt het vanzelf wel als je de juiste hebt ;)4 oktober 2010 om 07:56 #17562888Ik ben vast een beetje aan het vooruit denken:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35036&page=5
onderaan pagina 5.
Iemand die mij dit kan uitleggen?
6 oktober 2010 om 07:08 #17562889origineel gepost door Christian-tsx
je moet ook geen borstel voor op de boormachine hebben.1 voor op de slijptol werkt veel beter en dan heb je je as zo kaal.
Ben toch aan de slag gegaan met soortgelijke borstel van de GAmma.
Ding kostte me 20 euro, en was na 2 avondjes schoonmaken volledig op. Aangezien ik nog lang niet klaar ben, moet ik er minstens nog een aantal hebben.
Weet iemand een goedkoop adresje voor deze dingen? anders wordt het alsnog een duur grapje. :o
6 oktober 2010 om 07:13 #17562890haal ze ook altijd bij de gamma ,maar doe er langer mee dan 2 avondjes
maatje van me had laatst ook al zoiets met die van de gamma
is er mee terug gegaan omdat ook de staaldraadjes er elke keer zo uitsprongen
bleek productie fout te zijnmet een nieuwe kun je heel wat uren werken hoor
6 oktober 2010 om 07:20 #17562891Ja dat van die losse staaldraadjes ken ik. Dat is standaard bij alle borsteltjes van het merk GAMMA.
Haal er altijd tientallen uit mijn kleren na een aanvondje borstelen, en er heeft er zelfs 1 weken lang in mijn knie gezeten :argue
Maar deze borstel was van het merk ‘Black en Decker” en is het tot op de kern ‘afgesleten’ Ik moet zeggen dat ik ook best wel mijn gewicht er tegenaan gooi om sommige roest volledig weg te krijgen… :hmmz
6 oktober 2010 om 07:23 #17562892klopt als je er hard op druk slijten ze erg snel
maar zoveel druk heb je niet nodig;)
zeg ik werk al jaren met die dingen en heb er lang plezier van hoor
zoveel druk hoef je niet te geven
tis ook in welke stand je hem op het schoon te maken deel zet6 oktober 2010 om 08:06 #17562893ik haal ze altijd voor 3 euro hier bij de plaatselijke gereedschapzaak, en doe er heel lang mee.
voor een hele auto opknappen heb ik er 2 of 3 nodig ongeveer.6 oktober 2010 om 08:16 #175628943 euro:o
daar vind ik ze hier niet voor
goedkoopste is 18 euro6 oktober 2010 om 08:26 #17562895het is ook een onbekend merk, maar toch goede kwaliteit.
zal eens kijken hoe het merk heet6 oktober 2010 om 09:09 #17562896Misschien kun je een handeltje opzetten ? :)
Wij hebben hier ook een ‘echte’ ijzerwaren/gereedschaps winkel, maar daar durf ik eigenlijk niet te gaan kijken. Zal wel nog duurder zijn dan de Gamma…
6 oktober 2010 om 09:35 #17562897als je interesse hebt laat het maar weten.
6 oktober 2010 om 14:26 #17562898Originally posted by Christian-tsx
als je interesse hebt laat het maar weten.laat effew eten welk merk het is dan
11 oktober 2010 om 19:03 #17562899Afgelopen weekend de steekassen eruit getrokken.
1 kant ging met 5 minuten, de ander kant ben ik 40 minuten mee aan het hameren geweest met de slagtrekker. 1x mijn duim ertussen, en ff later mijn velletje van mijn hand :argue :cry. blaar op mijn hand. Zweten als een ren paard, maar toen eindelijk plopte die eruit. pfff
De aanhouder wint!
Nu hebben we ook de lagers van de assen gehaald.
Als laatste zat op de as een heel klein kraagje, waar de flens achter blijft haken. Deze zijn er nu ook af, maar ik twijfel of dat nodig was? Ik kan ze waarschijnlijk er wel weer opzetten. moet alleen de boel weer iets in het fatsoen buigen :o
Ik had achter beide lagers pasringen zitten.
1 lager had een pit in de buitenring. Zou van het stilstaan komen…
Nu ff lagertjes bestellen. Kan er niet helemaal uit komen welk type ik mot hebben. Zie dit: >>linkje<<13 oktober 2010 om 08:53 #17562900hahahah ja bekende dingen
heb ook altijd me klauwen kapot als ik anthousiast bezig ben :jerry13 oktober 2010 om 08:55 #17562901Hey Jozef, wat betreft de lagers; zou je hier eens kunne meedenken?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133026&page=2
Thanks! :thumbup
14 oktober 2010 om 14:45 #17562902Mannen broeders!
Ik heb een klein probleempje: Steekassen ook schoongemaakt, en hiervoor de flens van de as gehaals, alsmede de ankerplaat.
Nu zat er voor de flens een klein ringetje om de as heen, die de flens iets tegenhield. Nu weet ik alleen niet meer op welke manier dit gemonteerd zat :o:cry. Heeft iemand misschien een foto’tje?
Het gaat dus om die vierkante flens die normaal aan de steekas blijft bungelen als je uit de as trekt.
14 oktober 2010 om 16:10 #17562903Op zich is dat vrij gemakkelijk te achterhalen, op je ankerplaten staat al aangegeven hoe je hem moet monteren, daar zit namelijk de opening waar tegenover de uitstekende deel komt de zitten van dat plaatje wat je bedoeld.
Om het je wat gemakkelijk te maken, dat uitstekende deel moet naar onderen wijzen.
14 oktober 2010 om 18:28 #17562904Bedankt voor de tip. Zover was duidelijk, maar die flens wordt zeg maar tegengehouden, door een klein ringetje, dat normaal tegen het lager aan op de as zit (aan de buitenkant van het lager). Dat ringetje gaat het me om zeg maar.
Het ringetje heeft aan 1 kant een opstaande rand, en het is me niet helemaal duidelijk hoever dit ringetje de as opgeschoven moet worden, richting de naaf, en aan welke kant het randje moet.
14 oktober 2010 om 22:32 #17562905Maak maar es een foto van dat ding, of we praten langs elkaar heen of je hebt het totaal over iets anders.
15 oktober 2010 om 20:08 #17562906shit… vanavond geweest, foto vergeten te maken … :(
18 oktober 2010 om 13:47 #17562907Ondertussen verder met het schoonmaken van de as. Dit blijkt toch een stuk laster en meer tijd te kosten dan ik van te voren had gedacht. Vooral de binnenkant van de veerschotels blijkt lastig te bereiken.
Ben nu met de 3e borstel op de flex bezig (a 20 euro /pstuk). Dat is een dure business zeg! de eerste 2 bij de gamma gehaald, en die zijn echt met een uurtje of 3 weg bij me. Nu eentje bij de ijzerwaren handel gehaald. kijken of die lager mee gaat.
Ook de traverse is moeilijk bereikbaar. Ik heb geen zin/gereedschap om hem van het staartstuk af te halen helaas.
Op 1 heel klein plekje is 1 schotel aardig dun, dit wil ik iets oplassen, dan is het weer goed.
Ondertussen is mijn 3 weken oude Skil flex overleden, en heb ik die ingeruild voor een Bosch. Ook mijn boormachine is doorgebrand.. :( Zit ff niet meeAl wel binnen: nieuwe remkabel en nieuwe handrem (9.95 EURO! :thumbup ).
Heb een setje nieuwe lagers besteld, en ook een pakking voor de klok staat in bestelling.
Verder op ebay.de een setje gele koni’s voor de achterkant besteld, dus als alles binnen is, kan ik beginnen met opbouwen!Ik moet daarna alleen nog de remleidingen opnieuw leggen, en de goeie olie zien te vinden hier in de buurt…
Rubbers waren allemaal nog goed; sommige zien er nog als nieuw uit!
Op 1 rubber ben ik uitgeschoten met de flex, en hier is een hapje uit. Hopelijk is dit geen probleem voor de APK, daar de werking verder nog goed is.ook bij de ijzerwaren handel wezen vragen of ze die 10.9 bouten van de ophanging kunnen leveren, en dat konden ze pas vanaf 50 stuks :thumbdown
Dus als iemand nog een adresje weet voor dat spul rondom Ermelo… Dan houd ik me aanbevolen! :wub
Zo, dat was het weer!
18 oktober 2010 om 14:22 #17562908lassen aan je schotel mag officieel niet, dus werk het wel heel goed bij, dat je het niet weer kunt zien.
ik ga vanavond kijken welk merk borstel ik heb, 20 euro per stuk is echt niet normaal, ik kan er veel langer mee voor nog geen 5 euro.
heb ooit een adres gehad voor die 10.9 bouten, een webwinkel, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.
18 oktober 2010 om 15:07 #17562909is dat zo? ook niet al het een klein rond gaatje is? (ben uitgeschoten met het slijp-bolletje, dus 1 puntlasje en klaar is kees.
Nu weer slecht nieuws:
Zojuist bij brezan en autopartsonline langsgeweest: achterwiel lagers niet meer leverbaar :(
Nu dus maar weer verder zoeken. M&M verkoopt ze nog, en ps-autoteile.de. Stukje duurder, maar die duitsers leveren een mooi setje: lager, krimpring, oliekeering, en 2 pakkingen:
Iemand anders nog een adresje voor complete lagersetjes misschien?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.