Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2010 om 18:58 #17562809
het wil nog niet echt vlotten met de ascona.
gisteren weer eens alle moed verzameld en verder gegaan met het spuitwerk. Het ging heel goed, tot het laatste stukje er allemaal kloddertjes uit de spuitbuis kwamen. Dat mag ik dus overnieuw strak gaan schuren :(
Ik heb ook geprobeerd om met commandant 4 met de hand de doffe overgangsplekken van het uitwaaieren weg te poetsen, maar dit lukt niet helemaal. Moet ik het een machine voor hebben? Wellicht commandant 3?
17 augustus 2010 om 20:33 #17562810[
Ik heb ook geprobeerd om met commandant 4 met de hand de doffe overgangsplekken van het uitwaaieren weg te poetsen, maar dit lukt niet helemaal. Moet ik het een machine voor hebben? Wellicht commandant 3? [/quote]
Dat gaat niet meer lukken,je had bij de overgangen met fade out thinner moeten werken.
Het valt zowieso niet mee om iets mooi te krijgen met een spuitbus: geen laagdikte
geen glans
weinig uitspuit mogelijkheden
En ze zijn stervens duur.18 augustus 2010 om 07:26 #17562811Het is me op sommige plekken wel gelukt, maar ik heb nu spierpijn :D Ik zal eens zo’n poetsmachine scoren. Moet zowiezo de hele wagen polijsten, lijkt wel of ze hem een keer met zand gewassen hebben
29 augustus 2010 om 15:15 #17562813Ik heb het spuiten ff op pauze gezet; ik werd dat zat.
Ben nu bezig het dashboard er weer in aan het zetten. Is nog een aardig gepuzzel. 8 maanden geleden eruit gehaald, en nu geen flauw idee welk schroefje waar hoort. Gelijk ff wat bekabeling op nieuw getrokken (dat had een garage volgens mij gedaan voor de radio e.d.). Ook gelijk ff een zoemertje erin voor als het licht aan blijft staan. :D6 september 2010 om 09:42 #17562814vraag: Ik ben de balk onder de deur aan het bijspuiten. Hier zitten heel veel roestige pitjes in van steenslag van het voorwiel.
Nu kan ik 2 dingen doen: of helemaal kaal schuren, of de pitjes opvullen met filler?
Ik neig naar opvullen en daarna weer in kleur spuiten. De Ascona gaat ooit nog een keer helemaal opnieuw in de kleur, wat ik nu aan het doen ben is puur het roesten stoppen.
Hoe doe ik dit? Eerst gronden, dan filler, afschuren, en aflakken?
6 september 2010 om 10:01 #17562815balk onder de deur is de dorpel. deze zou ik persoonlijk kaal maken, en met rode ijzermenie behandelen. daarna primer en lak erover. die spuitbussen lak houd de roest niet best tegen, menie wel.
en de dorpels krijgen veel te verduren wat betreft steenslag enzo.en de onderkant van de dorpel (wat je niet ziet) in de tektyl zetten.
zou ik persoonlijk doen, en dat doe ik met mn c kadett ook binnenkort.
6 september 2010 om 10:38 #17562816Ja, daar had ik ook aan gedacht, ware het niet dat bij een 2-deurs ascona de dorpel achter de voordeur doorloopt in een stuk plaatwerk, totaan het achterwiel.
Als ik hiervan alleen de onderkant kaal maak en opnieuw in de menu+lak zet, dan blijf je dat waarschijnlijk zien door de lak heen…6 september 2010 om 11:12 #17562817ik spuit tegenwoordig de menie met een verfspuit en compressor. als je ze daarmee in een paar dikke lagen spuit, schuur je het daarna mooi glad en zie je er niks van weer.
op dat stukje plaatwerk kun je het naar boven uitnevelen, en spuit je de rode verf totaan de zetrand.6 september 2010 om 12:01 #17562818Okay, ik ga het eens proberen.
Nog een vraagje wat betreft spuitwerk: Ik heb nu enkele delen in kleur gespoten, gevolgd door blanke lak de volgende dag.
Vanaf een afstand ziet het er goed uit, maar kijk je dichtbij dan is de blanke lak in meer of mindere mate gebobbeld… Wat doe ik fout?
6 september 2010 om 12:38 #17562819sinaasappelhuid noemt men dat.
kan zijn dat je te dun hebt gespoten, of dat de tempratuur niet goed was zodat het niet voldoende kon uitvloeien.
de spuitafstand moet ook goed zijn, het kan dus aan veel dingen liggen.heb in de afgelopen jaren veel met spuitbussen gespoten, vooral bij brommers enzo, en het lukt me aardig goed. het is een kwestie van ervaring en wat moeilijk uit te leggen.
laatste keer dat ik een achterscherm heb gespoten zag het er vrij goed uit, al zeg ik het zelf. op wat kleurverschil en iets minder glanzend na, was het bijna niet te onderscheiden:afro
alleen blijft het niet zo lang goed. na een tijdje begon de wielrand alweer te roesten, vandaar dat ik liever goede autolak gebruik, of de rand goed voorbehandelen met ijzermenie.
6 september 2010 om 12:54 #17562820Ja, de wielranden gaan van de binnenkant kaal, en krijgen een nieuwe grondlaag. TZT gaan beide achterkuipen schoon gemaakt worden (zit nu uitgedroogde tectiel op). Buitenkant zijn nog helemaal gaaf (ff afkloppen)
Het gedeelte wat de ergste sinaasappelhuid heeft, heb ik gespoten toen het zo heet was. In de schuur toen een graadje of 30-32. Wellicht te snel gedroogd daardoor. Nou ja, ff afschuren dan maar :cry
6 september 2010 om 13:03 #17562821ja dat kan goed wezen, dat het door de hitte te snel begon te drogen en geen tijd had om uit te vloeien.
besteed er niet al te veel tijd (en geld) aan, je zult het nooit zo mooi krijgen als profesioneel spuitwerk. en de kwaliteit al helemaal niet.
kun je beter doorsparen voor een complete spuitbeurt.
6 september 2010 om 13:16 #17562822besteed er niet al te veel tijd (en geld) aan, je zult het nooit zo mooi krijgen als profesioneel spuitwerk. en de kwaliteit al helemaal niet.
kun je beter doorsparen voor een complete spuitbeurt.
blee, wat een deprimerende gedachte :( Ik ben er al uren en uren mee bezig geweest
weet je… een complete spuitbeurt is zo regorues. Aangezien ik die van mij uit de belgische fabriek komt zit er van die ‘ foute’ lak op, en moet hij helemaal kaal… :o
Daar moet ik nog ff niet aan denken… eerst maar eens roest-vrij.
De deuren staan ook nog op de agenda, die zijn ook flink aan het roesten… :(
positief blijven! :D:P
6 september 2010 om 13:30 #17562823tja, zo denk ik erover. waarschijnlijk ben je alles bij elkaar een paar honderd euro kwijt aan spuitbussen.
en als je al die uren ging werken die je in het spuitwerk hebt gestoken had je het geld al haast bij elkaar voor een complete spuitbeurt bij een spuiter die het in zn eigen tijd doet.ik weet niet of je nog studeert of werkt, en een bijbaantje hebt ofzo?
6 september 2010 om 13:32 #17562824Daar heb je gelijk aan, enkel af en toe een spuitbusje hier en daar voel je minder in de portomonee dan in een keer 500 euro afrekenen voor een spuitbeurt.. :jerry
Ach, ik zal je advies in gedachten houden, en niet al te veel geld en tijd meer in spuitbussen steken. Hij moet binnenkort toch weer gaan rijden!
6 september 2010 om 13:35 #17562825elke week een 10tje in je spaarpot king:
8 september 2010 om 07:57 #17562826Originally posted by McLambo
Daar heb je gelijk aan, enkel af en toe een spuitbusje hier en daar voel je minder in de portomonee dan in een keer 500 euro afrekenen voor een spuitbeurt.. :jerryAch, ik zal je advies in gedachten houden, en niet al te veel geld en tijd meer in spuitbussen steken. Hij moet binnenkort toch weer gaan rijden!
ben wel meer kwijt dan 500 voor een spuitbeurt hierzo
waar laat jij hem dan spuiten voor dat geld?????8 september 2010 om 08:16 #17562827en toch zijn die knikker bussies wel vreselijk handig…
voor het gewone kleine spul.
niet om een wagen mee bij te spuiten..
nha t kan wel, maar super is anders8 september 2010 om 08:27 #17562828ja ik spuit al het kleine spul met spuitbussen, alle kleine onderdelen binnenin de auto enzo. ideaal.
en gebruik ook veel hammerite, en das goed spul
8 september 2010 om 08:31 #17562829hammerite.. nee geen fan van.
je hebt van dat betere rode menie merk.. ook een menie en aflak in 1
en ook nog zwart ook. mooi bling bling zwart. zeer goed spul.
kost een paar knaken, maar je hebt ook wat.mn achterasje er mee gedaan. gewoon met kwast.
en paar jaar geleden de kollomen van de brug er ook mee gespoten.
8 september 2010 om 09:05 #17562830origineel gepost door mantadevil
Originally posted by McLambo
Daar heb je gelijk aan, enkel af en toe een spuitbusje hier en daar voel je minder in de portomonee dan in een keer 500 euro afrekenen voor een spuitbeurt.. :jerryAch, ik zal je advies in gedachten houden, en niet al te veel geld en tijd meer in spuitbussen steken. Hij moet binnenkort toch weer gaan rijden!
ben wel meer kwijt dan 500 voor een spuitbeurt hierzo
waar laat jij hem dan spuiten voor dat geld?????Ik riep maar een aanzienlijk bedrag
Kost het nog meer? Ook als je hem helemaal klaarmaakt en zelf afplakt bij de spuiter?
sjees, ik had ook spuiter moeten worden :o
8 september 2010 om 09:25 #17562831mn d kadett koste ong. 800 euro om te spuiten. spuitklaar afgeleverd, afplakken doen ze vaak liever zelf en zijn hier ook zo mee klaar.
8 september 2010 om 10:11 #17562832tja, de meeste mensen vergissen zich in de kosten om een auto te laten spuiten.
spuitklaar brengen is niet voor iedereen weggelegd.
spuitklaar is dan ook echt spuitklaar…. even bezig met afplakken, en dan blazen maar.
maar 9 van de 10 spuiters lopen er eerst nog een keer omheen.. is ie wel echt spuitklaar ?
zit er niet ergens nog een plekje.. en vinden ze een plekje.. dan vergeet het spuiten maar.
ze willen net werk leveren en geen golfplaten staan spuiten.en ja.. dan gaat de teller lopen.. hoeveel werk zit er nog in :D
8 september 2010 om 10:35 #17562833klopt, nou heb ik de kleine deukjes over gelaten aan de spuiter, dus voor dat geld toch aardig.
ik heb ook wel eens mooi goedkoop wat laten spuiten, maar dan zonder de controle van de spuiter, en dat was een grote fout, na het spuiten was er nog van alles aan te zien:swear gelukkig zijn deze auto’s de deur uit, erger mij er dood aan.:thumbdown
8 september 2010 om 12:01 #17562834tja.. ik kan me voorstellen dat je je er aan ergert..
helaas kun je alleen jezelf op de schuld geven dan :Pdus mac lambo…. denk goed na voordat je een besluit neemt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.