Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2010 om 06:44 #17562759
zie je wel vaker, je moet het zo bekijken, het heeft in 30 jaar alleen wat vliegroest opgeleverd.
dan gaat het dus nog wel 30 jaar goed.mooi laten zitten is mijn mening. ML lijkt me ook geen goed plan, dan het je binnen notime je hemel doorweekt met ML, en helemaal vol vlekken.
als je er wel iets aan wil doen kun je het beter in de menie zetten, en aflakken. maar dat kost je wel een hemeltje denk ik.
15 juni 2010 om 06:50 #17562760Ik laat het wel lekker zitten zo. Er zit ook een frame (o.i.d.) onder, dus dat wordt zowiezo een rot klus.
Valt me overigens erg tegen hoe slecht de binnenkant (onder de bekleding e.d.) in de lak zit. Er zit enkel een dun laagje nevel op.
17 juni 2010 om 19:06 #17562761Goed werk @ de sponningen
En wat betreft kit: die van mij (en je weet hoe de sponningen waren) gaan er zonder kit in. Sponningen zijn nu 100% goed en weer volledig van metaal dus met de rubbers erin zou het goed moeten zijn.
18 juni 2010 om 09:07 #17562762origineel gepost door Stender
Goed werk @ de sponningenEn wat betreft kit: die van mij (en je weet hoe de sponningen waren) gaan er zonder kit in. Sponningen zijn nu 100% goed en weer volledig van metaal dus met de rubbers erin zou het goed moeten zijn.
Je kan achteraf met een dunne spuit een klein beetje kit inspuiten, dit is echt wel aan te bevelen, vooral in bijv de onderste hoeken van de achterruit.
Anders gaat het echt vaak lekken18 juni 2010 om 11:03 #17562763En dit spuit je dan van buiten af onder die ‘flap’ aan het rubber?
18 juni 2010 om 11:09 #17562764als daar dan water achter komt, loopt het er niet makkelijk weer uit. en is de kans op rottigheid veel groter.
de 1 vind kitten beter, de ander niet…
18 juni 2010 om 11:37 #17562765Dit is dus precies wat ik bedoelde :jerry
Maar ik zal wel eens kijken als het zaakje er weer in zit, wat mij het beste lijkt.. Voorlopig moet er eerst nog gelast en afgewerkt worden.
Iemand tips over hoe het hemeltje weer netjes te krijgen bij de stijlen rondom de ramen? Ik zal zelf te denken met spuitlijm, en dan een doos wasknijpers halen om de boel goed strak te zetten om te laten drogen.
18 juni 2010 om 11:41 #17562766Als de sponningen goed, glad en straks zijn en de rubbers dik en zacht dan is kit niet nodig.
Zo komen ze ook uit de fabriek. Tenzij ze toen ook kit hadden natuurlijk.
Kit ‘ter preventie’ kan ik persoonlijk ten zeerste afraden.
18 juni 2010 om 12:43 #17562767ik ben er ook voorstander van, wanneer een raam origineel niet gekit wordt, dat later ook niet te doen. het is wel heel belangrijk om goede rubbers te gebruiken, desnoods nieuw te halen.
19 juni 2010 om 17:12 #17562768Ik denk ook dat als men kit gebruikt, er een kit gebruikt moet worden die lang zijn viscositeit behoud, en niet opdroogt, want dan beginnen de problemen.
Ander vraagje:
Stel dat ik 16X7J velgen onder de Ascona zou monteren, welke ET is dan gunstig, en welke bandenmaat moet er om heen om de omtrek hetzelfde te houden?
26 juni 2010 om 20:15 #17562769Kitten is niet verstandig omdat nagenoeg elke kit wel iets poreus is en er daardoor toch in de loop der jaren water(vocht) in gaat zitten.
Bij mij waren de chroomlijsten er opgekit nadat er ooit een nieuw achterscherm opgekomen is maar wel binnen 15 jaar er doorheen gerot.
Nu zit er 2mm staal plaat dus dat gaat niet meer door.ff een foto als oppepper hoe het eruit ziet nu het klaar is.
Volgend jaar hoop ik m weer op de weg te hebben.
Mvg Patrick
27 juni 2010 om 19:05 #17562770Strak!
He, die krik heb ik ook. Bij de aldi gehaald.
Dus als ik het goed begrijp komt er bij jou geen kit onder de raamrubbers..
27 juni 2010 om 20:44 #17562771Bedankt.
Nee zeker niet en om de chroomlijsten niet te laten schuren op de lak doe ik er industrieel watervast vet tussen.
Kit is echt een afrader.
Mvg Patrick
28 juni 2010 om 05:46 #17562772Nou, ik zal het ook zonder kit proberen. Hopelijk wordt de boel wel waterdicht.. :o
29 juni 2010 om 07:06 #17562773Inmiddels de voorruit eruit gehaald, en de sponning is bijna nog alsnieuw. De neus is ooit opnieuw gespoten, en helaas hebben ze toen echt liters kit onder het voorruitrubber gedaan. Dat wordt een akelig klusje.. Hele rubber zit vol met soort van kauwgom kit :cry
Terwijl ik min of meer wacht dat mijn pa tijd heeft om te lassen, alvast wat andere klusjes opgepakt.
Boe! :o:oVanavond ff een kleurtje uitzoeken voor de velgjes.
4 juli 2010 om 19:49 #17562774Afgelopen week helemaal niks gedaan aan de Acona :thumbdown Veeeels te heet, daar kan ik echt niet tegen . :mad:
Dus maar een beetje in de tuin op de laptop ebay/marktplaats afgespeurd voor mijn verlanglijstje.
Naar alle waarschijnlijkheid een setje gele koni’s voor de vooras via ebay. Echter hier heb ik nog een klein vraagje over:>klik hier<
7 juli 2010 om 11:56 #17562775Iemand een idee?
Hopelijk binnenkort een setje gele koni’s voorkant binnen via ebay. Hier zijn alleen de rubbers van kapot gegaan (onderkant). Zijn deze nog los te koop? Kan ik die uit de originele schokbreker pakken, of kan ik er misschien bussen voor laten draaien?
Afgelopen maandag avond nog ff snel de velgjes van zwart over in ‘steel’ kleur gespoten. Ben zeer benieuwd hoe dit geworden is. Vanavond ff kijken.
10 juli 2010 om 09:16 #17562776Ik heb bij de koni’s voor mijn mijn C Kadett wel de rubbers over gezet van mijn originele schokbrekers. Kan het dus niet met zekerheid zeggen over de ascona, maar lijkt me wel ;)
10 juli 2010 om 10:57 #17562777hmm, dat kan ik wel eens proberen, al zijn mijn originele schokbrekers heeeeel oud, en zijn de rubbers gebarsten :(
Waren bij jouw Koni’s de onderste rubbers ook kapot?
10 juli 2010 om 12:59 #17562778nee de rubbers pasten bij mij niet ;) binnenste gat was te groot. Waren Koni’s voor de voorkant van een C Coupe maar die passen ook achter bij mijn City ;) Ik weet niet wat originele rubbers nieuw kosten daar voor, maar misschien is dat een idee.
10 juli 2010 om 15:16 #17562779hallo,
je kan hier wel voor een c kadett pu rubbers voor koni schokbrekers bestellen .http://shop.ps-autoteile.de/Hitlist.aspx?cag=297264&page=21
ik weet niet of die het zelfde zijn als een ascona.
je kan ze wel een mailtje sturen hebben heel veel opel spul.grtz wim
10 juli 2010 om 19:09 #17562780Bedankt, ik had ze op ebay ook al gezien, maar ze rekenen voor 2 schokbrekers 40 euro + 10 euro verzendkosten…. dat is evenveel als ik voor de koni’s betaald hebt, dus vind ik dat een beetje erg duur…
12 juli 2010 om 20:16 #17562781Vanavond geprobeerd om delen van het rechterachterscherm opnieuw te spuiten, nadat ik onder de zijruit en rondom het benzineklepje roestblaasjes in de lak had weggeschuurd.
Het resultaat is helemaal niet naar wens :swear
Kan iemand mij op weg helpen met de benodige materialen, een goede werkvolgorde en belangrijke punten?
Ik heb heb geprobeerd uit te ‘ waaieren’ richting de orignele lak, maar dit is een soort van dofffe plek geworden.. ik geloof dat ik het veels te dik doe. :(
Als iemand uit omgeving ermelo een keertje mij wil assisteren op een avond (hoeft niet vor niks king: ), dan zou ik daar enorm mee geholpen zijn. :wors Dan kan ik weer verder :thumbup
13 juli 2010 om 06:25 #17562782die doffe plek op de overgang tussen nieuwe en oude lak zul je meestal wel houden, wel kun je proberen dit weg te polijsten. heel fijn opschuren met korrel 1000 – 1500 – 2000, en daarna polijsten met bijvoorbeeld commandant ofzo.
bij restauraties en verbouwingen staat ergens een topic van een opel GT, deze is zelf gespoten en later gepolijst. hier staat het goed omschreven, misschien heb je er wat aan.
ik heb het zelf ook geprobeerd, gewoon met de hand gedaan, en met commandant. het resultaat was zeker niet slecht.
het spuitwerk is verder wel mooi?
13 juli 2010 om 06:47 #17562783matig. Ik had ook z’n plakdoekje gehaald om voor het spuiten de laatste stofjes eraf te krijgen, maar er zitten toch wat spikkels in…
Volgens mij is het de bedoeling om in meerdere lagen te spuiten, toch?
Dus eerst dunnetjes, en als dat bijna droog is, nog een laag, en dit herhalen tot het helemaal dekkend is?
Zit er over te denken om eerst met grijs of wit voor te spuiten, zodat ik goed kan zien hoe goed het rood dekt.Ik heb niet zo’n zin om helemaal een cabine te gaan bouwen.
Het hoeft ook niet mega strak te zijn (spuit met motip!). De rest van de auto is de lak ook flink mishandeld (keer gewassen met zand in de spons denk ik), maar het gaat mij erom, dat het er weer enigszins fatsoenlijk uitziet totdat de auto over x aantal jaar een keer helemaal (professioneel bij voorkeur) wordt overgespoten in een andere kleur. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.