Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › McLambo’s Ascona B Project.
- Dit onderwerp bevat 1,625 reacties, 87 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:06 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2010 om 17:28 #17562734
het ziet er netjes uit:thumbup ik heb hier nog wel twee spatlappen liggen volgens mij. U2U maar ff. oja waar heb je die antidreunmatjes weg?
27 mei 2010 om 19:39 #17562735U2u!
die plaatjes heb ik bij de HAMU vandaan (niet goedkoop :( ), maar nu zag ik ze laatst ook bij de Brezan liggen. Toen ik daar voor de eerste keer heen ging hadden ze andere plaatjes van 30×40 van een ander merk.
Deze zijn 50×50 wat net een handiger formaat is.
28 mei 2010 om 11:41 #17562736Overigens: Hoe kan ik het beste de zijruitjes eruit krijgen met behoud van het ruitje (en de rubbers?)
28 mei 2010 om 12:35 #17562737sommige mensen hebben daar speciaal gereedschap voor volgens mij
denk beetje zeep ofzo erop, dan aan de binnenkant met de voeten eruit duwen en zorgen dat iemand de ruit opvangt
zo heb ik ze bij mijn kadett eruit gekregenwordt het te warm in de auto dat je zonder zijruitjes gaat rijden?:P
28 mei 2010 om 13:11 #17562738Nee, heb roest aan de sponningen. Ik heb met een schroevendraaier al even gespiekt onder het rubber.
Ik wild de schade even bekijken, en indien mogelijk zo snel mogelijk verhelpen, dan kan het volledige interieur weer terug gebouwd worden. Dan is dat in ieder geval klaar. Daarna kan ik me op de buitenkant en onderkant richten
6 juni 2010 om 07:52 #17562739ziet er goed uit zo :wors
7 juni 2010 om 07:33 #17562740Dank u Dank u
Afgelopen weekend 250 km gereden met de Ascona. Veel snelweg.
Blijkt dat ik er ook een keer onder moet duiken om eens naar de aandrijf as te kijken (of de banden). Bij de 120 schud je kunstgebid er valikant uit!
Ding gaat overigens zonder moeite naar de 150 km/h (op de teller). Even kort geprobeerd, durfde niet lang op die snelheid te blijven rijden (in de huidige staat)
7 juni 2010 om 13:43 #17562741mijne trilt ook, maar nu heb ik de uitlaat wat verhangen en nu is het al wat beter, maar hij trilt nog wel in het stuur boven de 120, ondanks dat de wielen zijn gebalanceerd:hmmz
heb je trouwens nog belang bij de spatlappen?7 juni 2010 om 14:45 #17562742Bij alle Ascona’s die ik heb gereden, trilde ze rond de 110km/uur, en dan ook bij verlaging en groep A de resonantie van de uitlaat. wel vet broemmm…
Rond de 120 km/uur dan rijd hij het fijnst. of net iets harder.7 juni 2010 om 19:37 #17562743Maar kan het zijn dat bv de aandrijfas is gaan kromhangen omdat de auto 14 jaar stil gestaan heeft?
De (bijna nieuw uitziende) banden stammen ook nog uit 1988, dus misschien zijn deze ook vervormd…
7 juni 2010 om 19:39 #17562744Banden uit 1988?
1 ding: eraf slopen die hap
Ik reed in het begin ook op banden uit 1985 maar voor je eigen veiligheid en die van een ander: KOOP NIEUWE
Mijne hadden 3 binnenbanden, dus toen ik naar Zeeland moest toch nieuwe gekocht.
7 juni 2010 om 20:17 #17562745Ja, dat weet ik eigenlijk ook wel :vertag :o
Maar ben nog op zoek naar een mooi setje 14″ of 15″ dat een beetje bij de ‘klassieke’ stijl past (chromen bumpers etc). Ik heb al een setje Ronal GSI’s liggen, maar die passen meer bij de B2 trim…:o
7 juni 2010 om 20:31 #17562746ik heb nog wel een leuk setje liggen
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=126895
je kunt idd beter om andere banden gaan kijken, lijkt me veiliger:thumbup(kun je deze mooi oprubbere:angel)8 juni 2010 om 06:18 #17562747Zijn op zich nog mooie velgjes, maar ik zat meer te denken aan 14″ staal, en dan lekker breed
9 juni 2010 om 19:59 #17562748Vanavond de moed verzameld en de zijruiten en achterruit eruit gepeuterd.
Ik wist dat er roest onder zat, maar niet hoe of wat.
Het valt me mee moet ik zeggen. Het lasapparaat zal er wel aan te pas moeten komen, maar niks ernstigs zo te zien:
Wat is de mening van de gevestigde orde? :cool:
9 juni 2010 om 21:09 #17562749ben niet van de gevestigde orde :P maar dit lijkt me reuze me te vallen
beetje vliegroest gewoon wegschuren en even behandelen
raampjes terug erin plakken en rijden10 juni 2010 om 17:17 #17562750zo gaaf zie je het niet vaak bij b ascona’s:o
10 juni 2010 om 18:02 #17562751Keer goed met een roterende staalborstel eroverheen, dan ben je 90% van de rommel wel kwijt.
10 juni 2010 om 18:58 #17562752Goed plan!
Ik wilde zowie zo de hele sponning opruwen (slechte plekken kaal) en dan van een verse laag grondverf voorzien. Helaas is mijn grondverf op, maar ik heb een nieuw potje in bestelling staan.
overigens… het is nu ook veeels te benauwd of ook maar iets te doen. :mad:
Ik heb de rubbers mee naar huis genomen om schoon te peuteren. Zit hier en daar kit tussen. Heel gek; op sommige plekken zit niks, en ander plekken veels te veel. Vooral bij de zijruiten zit op een hoop plekken waar kit zat, roest.
Zit er overigens nog een ijzeren strip in de rubbers? ivm met afspoelen met een sopje?
10 juni 2010 om 19:28 #17562753Maargoed je mag niet klagen, dit is goed te fixen hoor
11 juni 2010 om 18:31 #17562754Als ik na een tijdje stilstaan de Ascona weer aanslinger dan merk ik ook dat de auto hobbelt door de banden maar dat is zo weer weg.
14 juni 2010 om 07:12 #17562755Zaterdagmiddag ben ik de sponningen gaan schoonmaken, en kwam ik nog meer gaatjes tegen (met de priem metaal dikte proberen :angel).
Ik heb alles klaar gemaakt om in 1 x alles dicht te lassen.
1 vraag houdt me al een tijdje bezig(nu al): Hoe zit het nou echt met ruiten, rubbers en kit, voor als de boel straks weer terug moet? Ik kan hier niet echt een methode ontdekken waar iedereen bij zweert; de een zegt geen kit, de ander zegt weer wel kit…
14 juni 2010 om 07:28 #17562756als ze origineel niet gekit zijn, hoef je het nu ook niet te doen, mits je goede rubbers gebruikt, desnoods nieuwe.
14 juni 2010 om 07:34 #17562757Rubbers zien er nog goed uit, geen scheuren o.i.d. Er zat wel kit tussen bij mij, maar zoals gezegd niet echt netjes.
De kit zat niet tussen de ruit en en rubber, maar onder die ‘flap’ van het rubber die over de carroserie heenligt. Ik denk om te voorkomen dat er vocht onder dringt (wat uiteindelijk toch gebeurd is)15 juni 2010 om 06:32 #17562758Gisteren weer een uurtje verder gegaan met de sponningen. eentje staat nu al weer in de grondverf. Omdat ik ze zowel van binnen als buiten opnieuw wilde gronden, heb ik een klein stukje het hemeltje losgepeuterd.
Ik zag toen dat de binnenkant van mijn dak, zeg maar die grote metalen plaat die je aan de buitenkant ziet, helemaal onder de vliegroest zit.
Is dit normaal bij deze Opels, of heb ik binnenkort een probleem? Ik zie ook niet in hoe ik dit makkelijk van ML o.i.d. kan voorzien zonder het hemeltje eruit te halen, en dat wilde ik toch graag voorkomen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.