Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta b1 SR 1981
- Dit onderwerp bevat 203 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 september 2020om 23:03 door cruez.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2013 om 18:45 #18137049
vandaag de eerste deur erin gestoken. Sluit goed en hangt recht, maar hij zit iets meer naar achter (milimeter werk)
kan hieraan iets gedaan worden?
11 mei 2013 om 16:48 #18137046Even de deur er weer uit, de schanieren aan de A stijl opmeten tot aan de B stijl. Dan met een grote BaCo de schanieren iets verzetten. Lukt het niet met een BaCo dan wil het met een zware hamer/moker ook wel lukken door er een klap tegen aan te geven. Tussentijds even meten voor de zekerheid.
12 mei 2013 om 15:44 #18137042@GTS2.2DTI wrote:
Even de deur er weer uit, de schanieren aan de A stijl opmeten tot aan de B stijl. Dan met een grote BaCo de schanieren iets verzetten. Lukt het niet met een BaCo dan wil het met een zware hamer/moker ook wel lukken door er een klap tegen aan te geven. Tussentijds even meten voor de zekerheid.
wat is een grote BaCo, even opgezocht en ik vind een moersleutel? :agent
12 mei 2013 om 16:27 #18137050Hahaha, kansloos..
http://www.google.nl/search?q=bahco&hl=nl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=A8OPUdGWFuGK7AbWjYH4AQ&sqi=2&ved=0CE8QsAQ&biw=1280&bih=615″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Een Bahco is een verstelbare moersleutel..12 mei 2013 om 16:29 #18137051en wat is de BaCo dan?
12 mei 2013 om 17:00 #18137052baco ( je schrijft bahco ! ) is gewoon een merknaam die toevallig ook onder andere verstelbare moersleutels maakt !
maar je hebt als het goed is ook speciale ijzers om de scharnieren bij te buigen , heb er zo even geen foto van ( toch wel zie beneden )
12 mei 2013 om 17:13 #1813705312 mei 2013 om 20:56 #18137054Ik ben toch dik 20 jaar schade hersteller geweest ( nu al 11 jaar niet meer ) maar dit gereedschap ken ik niet, heb toch best veel oude Opels onder handen gehad in die jaren.. Wij deden het altijd met een Bahco of met een zware hamer/moker, dat werkte perfect..
Ik denk wel dat het originele gereedschap makkelijker werkte, maar ik wist niet van het bestaan ervan..
22 mei 2013 om 19:33 #18137055vandaag via via nog wat onderdeeltjes kunnen ‘redden’ van een leerauto van de technische school hier in de buurt. Helaas stond de wagen al jaren buiten met heel wat vandalisme als gevolg. Er was al veel leegehaald qua motordelen enz.
Maar toch nog paar dingetjes gevonden die ik wel kon gebruiken.de manta was een cc SR met gasdempers en een airco!
Wie herkent ze, zit ook wat leuks tussen.
27 mei 2013 om 13:20 #18137056er zat trouwens ook iets bij wat lijkt op originele krik, maar er staat bilstein in gegraveerd. Is dit dan origneel?.
27 mei 2013 om 13:38 #18137057Bilstein is de originele krik ja, met een bruine hoes eromheen. Die heb ik ook in de Manta liggen.
Ik zie de foto’s trouwens niet.
27 mei 2013 om 15:20 #18137058@Stender wrote:
Bilstein is de originele krik ja, met een bruine hoes eromheen. Die heb ik ook in de Manta liggen.
Ik zie de foto’s trouwens niet.
owkee leuk dat origineel is. helaas geen zakje erbij :(
aha ff zo proberen met deo foto’s. Dacht al er is weinig respons de laatste dagen :hmmz
12 juni 2013 om 10:13 #18137059voila vandaag auto naar de lasser gedaan.
12 juni 2013 om 10:31 #1813706012 juni 2013 om 10:34 #1813706112 juni 2013 om 13:24 #18137062Ik weet het niet…
Als dit kenmerkend is voor hun klantenkring…
Dan blijf ik maar van m’n koffie genieten. ;)
:lol:
12 juni 2013 om 19:12 #18137063Gaaf, zie ik daar nou koplamp wissers? Die zou ik ook nog wel eens willen.
De airco is zeker al uit de auto gesloopt?U heeft er wel goed aan gedaan het ruitensproeier tankje eruit te halen, mijne was gescheurd door dat ie te hard op de beugel gedrukt was, ik heb hem er nu los in staan.
15 juni 2013 om 16:57 #18137064@electronicasmurf wrote:
Gaaf, zie ik daar nou koplamp wissers? Die zou ik ook nog wel eens willen.
De airco is zeker al uit de auto gesloopt?U heeft er wel goed aan gedaan het ruitensproeier tankje eruit te halen, mijne was gescheurd door dat ie te hard op de beugel gedrukt was, ik heb hem er nu los in staan.
jup, denk dat die wissers niet zo courant te vinden zijn? ik mis wel één armpje om de wisser op te klikken.
Dat reservoir nam ik mee omdat ik dacht dat het van die sproeiers was vr de lampen?
Of is dit gewoon het reservoir van een cc?De airco was op enkele leidingen na gaan vliegen ja. :???:
20 november 2013 om 08:30 #18137065Manta staat ondertussen bij de spuiter die hem gaat strak maken en spuiten.
via een supervriendelijk forumlid aan mijn favoriete manta interieur geraakt. :wub :wub :wub :wub :wub
zoek tevens nog enkel onderdelen om compleet te maken. zie onderschrift.
9 april 2014 om 06:40 #18137066Zo hij is na lange tijd bij spuiter terug thuis en gisteren direct met de opbouw begonnen.
Wel heb ik enkele vraagjes.
Zag op ebay nieuwe chroom raampezen passeren. Is dit iets? Iemand ervaring mee?
Omdat op mijn voorscherm geen pinnetjes zaten zou ik de stootstrip willen kitten, iemand idee vr een goed product hiervoor?
Heb op zolder ook nog een set koplampwissers liggen, hoe zit het juist met de sturing van die dingen? Gaan die mee met de raamsproeiers ? Of is dit met afzonderlijke knop? En hoe zit het met de tank, afzonderlijk ook? Heb die set uit een cc gehaald waar alles los in lag, dus weet ik het niet direct.
Alvast bedankt.
9 april 2014 om 07:22 #18137067Voor die pees heb ik een tip voor je, die verkopen ze bij COPE.
http://www.copeparts.nl/nl/shop/manta_b/sub,2/pid,1634″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Die heb ik zelf 4 jaar geleden ook gekocht en vervangen en ze zien er nog steeds goed uit.
Bij die onderste foto was de onderste nog niet vervangen zoals je ziet.
9 april 2014 om 15:52 #18137068en is dit een moeilijke klus? heb je er speciaal materiaal voor nodig?
dank
@Stender wrote:
Voor die pees heb ik een tip voor je, die verkopen ze bij COPE.
http://www.copeparts.nl/nl/shop/manta_b/sub,2/pid,1634″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Die heb ik zelf 4 jaar geleden ook gekocht en vervangen en ze zien er nog steeds goed uit.
Bij die onderste foto was de onderste nog niet vervangen zoals je ziet.
9 april 2014 om 16:55 #18137069Hey Cruez! Knap te zien dat je Manta zowat klaar is.
Om die pezen d’r in te krijgen is er normaal een tool voor, maar met een schroevendraaier en wat voorzichtigheid gaat’t ook.
Je stootstrips zitten normaal op die pinnetjes met zo’n rond vlakje hé? Als je nu roestvrije vijsjes neemt en het kopje eventueel met een rondelletje in je
strip monteerd en zo het draadeindje aan de binnenkant van je gardebou vast vijst?? (moet je wel gaatjes boren…)
Volgens mij gaan je koplampsproeiers tesamen met je ruitensproeiers, ik had ze origineel ook, maar er is geen extra schakelaar. De bedrading en relais ligt nog
in m’n binnengardebou tesamen met het elektrisch waterklepje. Het reservoir is veel groter en vierkantig van vorm,met een andere montagebeugel.
Morgen moet ik op m’n garagezolder rommelen, ik dacht nog een achterste tapijt te hebben.
Grtjs!!9 april 2014 om 17:41 #18137070@H-400 wrote:
Hey Cruez! Knap te zien dat je Manta zowat klaar is.
Om die pezen d’r in te krijgen is er normaal een tool voor, maar met een schroevendraaier en wat voorzichtigheid gaat’t ook.
Je stootstrips zitten normaal op die pinnetjes met zo’n rond vlakje hé? Als je nu roestvrije vijsjes neemt en het kopje eventueel met een rondelletje in je
strip monteerd en zo het draadeindje aan de binnenkant van je gardebou vast vijst?? (moet je wel gaatjes boren…)
Volgens mij gaan je koplampsproeiers tesamen met je ruitensproeiers, ik had ze origineel ook, maar er is geen extra schakelaar. De bedrading en relais ligt nog
in m’n binnengardebou tesamen met het elektrisch waterklepje. Het reservoir is veel groter en vierkantig van vorm,met een andere montagebeugel.
Morgen moet ik op m’n garagezolder rommelen, ik dacht nog een achterste tapijt te hebben.
Grtjs!!Hey H-400. Ja theeft lang geduurd, de manta stond van vorig jaar augustus tot nu bij de spuiter. Ik had misschien teveel nadruk gelegd dat er geen haast bij was… :shock:
Ben wel tevreden met het resultaat. Die sproeiers ga ik toch niet monteren denk ik. Ik vermoed dat je ook een andere chrome strip nodig hebt onder de lampen, en de sproeikopjes en leidingen heb ik ook al niet…
Tgog die gaatjes boren, zie ik echt niet zitten. Om dan die geboorde gaatjes te gaan behandelen tegen roest. Iemand anders had het ook al voorgesteld, maar zelfs voor het spuiten was ik er geen voorstander van…zag ook zulke pezen op ebay, zou dat iets zijn?
en bij cope zie ik de hoekjes staan enkel voor achteraan, zijn die dan anders dan die vooraan?mvg
11 april 2014 om 09:17 #18137071Ben net eens gaan kijken, die van de achterruit zijn anders. De bovenste hoekjes zijn 90 graden, en de onderste veel platter van
hoek dan vooraan.
Ik heb in m’n garage dat achterste tapijt gevonden, tesamen met zetelstof die (volgens mij) hetzelfde is als de zijstukken van je
recaro’s. Steeds handig want eens gaan het toch slijten! Als ge in de buurt zijt kom dat dan maar eens afhalen.
Grtjs! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.