ja hoor…WW

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer ja hoor…WW

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 122)
  • Auteur
    Berichten
  • #18193704
    saluma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2010

      Ik baal er gewoon stevig van Rik.Dit is nu al de tweede keer dat het gebeurt.Precies hetzelfde.Toen werktte ik er 13 jaar!Ook de zoontjes in dienst en ik kon oprotten. Tis eigenlijk heel erg.Als je werkt wordt je gestraft lijkt wel.Ik snap er geen hol van.

      #18193705
      ZakhooiTM
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 November 2013

        Dat kan ik zeker begrijpen dat je daarvan baalt! zou ik ook doen
        Nu net 2 jaar geleden ging mijn eerste werkgever failliet, gelukkig werd wel alles geregeld maar kon wel op eigen kosten de ICT zaken afhandelen.
        Daarna 1,5 maand werkloos geweest waarna ik een baan bij m’n huidige werkgever kon krijgen, ging jammer genoeg wel kwa salaris een duik naar beneden.. maarja het is werk zullen we maar zeggen :)

        Het solicitatie traject voordat ik bij m’n vorige werkgever kwam was ook om te huilen, je kreeg vaak te horen “Je past niet in het plaatje” of “Je hebt te weinig management eigenschappen” en dat is dan in de ICT waar zo genaamd schreeuwend tekort zou zijn, om moedeloos van te worden.
        Lijkt wel alsof ze tegenwoordig alleen maar managers willen en geen mensen die het echte werk verzetten (of dat nou IT of auto technici zijn)

        #18193706
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Tis allemaal balen.

          Bij ons ook weer 27man eruit.
          Mag nog blijven, maar of het goed gaat komen is ook maar de vraag natuurlijk.

          En tis net wat Louwe zegt.
          Ik ken er ZAT!! die in een slachtoffer rol zijn gaan zitten, en die zijn nooit meer verder gekomen dan van de WW naar de steun, huis verkopen, auto’s weg, huurkrot midden in de getto ervoor terug.
          of in de schuldhulp terecht gekomen.

          En mensen die er heel positief tegenover staan.
          Die zijn op hun beurt allemasl goed terecht gekomen.

          Daar zitten een heleboel ex Collega’s tussen van eerdere reorganisatie ronden. Bij zowel de positieve als slachtoffer typen..

          Willem

          Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

          #18193707
          lucas1975
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2012

            Het is overal zo,

            bij ons ook, van de 57 man moeten er 22 uit. werk er gelukkig al een tijdje dus ontspring nu nog de dans. Maar de gedachte alleen al….

            Sterkte hoor.

            #18193708
            opelremco
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2007

              Wat eerder ook gezegd is,blijf niet in mineur.Positieve mensen komen er het snelste bovenop.Inschrijven bij uitzendbureau’s en laten zien dat je bereid bent alles aan te pakken en erg graag wil werken.Ik begreep dat je schilder bent,vanaf eind Maart trekt het werk wel weer wat aan.
              Ben zelf timmerman en mag gelukkig niet klagen.Gelukkig is het geen strenge winter en gaat alles nog een beetje door.
              Heb het ook meegemaakt,van ontslag op staande voet tot rechtbank zittingen.Maar heb mn gelijk bewezen en gekregen!!
              Oh wat was ik blij dat ik lid van de vakbond was.

              #18193709
              usbstick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 February 2012

                zoals ik altijd zeg, waar een wil is,is een weg, je kan mij ook niet zeggen dt er totaal geen werk is en dat je een paar jaar thuis zit.

                #18193710
                HardcoreHell
                  Lid sinds:
                  14 March 2005

                  @usbstick wrote:

                  zoals ik altijd zeg, waar een wil is,is een weg, je kan mij ook niet zeggen dt er totaal geen werk is en dat je een paar jaar thuis zit.

                  Mijn vader zit al meer dan een jaar thuis. Hij solliciteert op alles waar hij op kan solliciteren.
                  Maar vanwege zijn leeftijd (56) komt hij nergens aan de bak.
                  Zelfs mijn vriendin kan geen Full time baan vinden.
                  Ze is 25 maar te oud voor het werk waar ze voor geleerd heeft (detailhandel).
                  Nu staat ze een paar keer in de week pizza’s in te pakken bij een groot voedsel bedrijf.
                  Dit is op oproep basis.

                  Dus niet voor iedereen geld de uitspraak: waar een wil is is een weg.

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                  #18193711
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Er is altijd wel wat, desnoods via uitzendbureau’s

                    Alleen wij verwende nesten willen alleen maar leuk werk doen.
                    Er zijn zat (tijdelijke) banen te verkrijgen waar lagere opleidingen vereist zijn.
                    Al xou het bij wijze van spreken Vuilnisman, hovenierswerk Schoonmaak etc. etc.
                    Als het niet anders is het niet anders.
                    Je kan tijdens dat werk gewoon door solliciteren.

                    Bij ons lopen er ook zat gasten die hoge opleidingen hebben maar niet aan de bak kunnen komen, deze lopen bij ons via uitzendbureau’s.
                    Ook 50+ers lopen via deze uitzendburea’s.
                    Dat is in de project verhuizingen.

                    Willem

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                    #18193712
                    usbstick
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 February 2012

                      En dan nog iets, je kan ook zelfstandige worden,je wordt er zelfs mee geholpen als je een ww heb,ik zal niet zeggen dat het voor de oudere makkelijk is,die zouden als beveiliger nog wel iets kunnen betekenen, maar zoals willen al zegt, we zijn te verwent allemaal, daar denkt bijvoorbeeld onze Poolse of romeense vriend anders over… snappie?

                      #18193713
                      -BlendjuH-
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2008

                        Als je een zelfstandige wilt worden en je hebt ww staan hun er ook niet op te wachten …
                        Werd mij zelfs gezegd dat ze liever hebben dat je een baan zoekt …
                        Mocht vanuit de ww ook helemaal geen informatie etc zoeken …
                        En moest gewoon blijven solliciteren .
                        Tevens over genoeg werk …
                        Ik pak alles aan … ben vuilnisman geweest …
                        Zijn nu nieuwe vrachtwagens met zijlader waardoor er nog maar 2 man nodig zijn …
                        Schoonmaker geweest … heb scholen kantoorpanden en bungalows gedaan …
                        Oo hier valt niks meer in te doen mits je VCA hebt …
                        Hovenierswerk hebben we hier ook maar word door mensen gedaan met een verstandelijke beperking …
                        ben zelf 32 en word nergens aan genomen omdat er voor 1 vacature 20 sollicitanten op
                        af komen … Zijn die jonger dan zijn ze nog goedkoper …
                        Buiten dat zit ik al 2 jaar thuis en solliciteer op alles wat ik tegen kom …
                        Waarom zit ik dan nog steeds thuis ?
                        Waarom krijg je van de 30 sollicitaties maar 1 of 2 reacties ?
                        Waarom zeggen de uitzendburo’s kom elke week maar langs om te kijken of we wat hebben ?

                        #18193714
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Ja ik zie hier hele andere dingen.
                          Zoals gezegd, zijn AL onze ex werknemers weer aan het werk ruim binnen t jaar, zelfs een 60+er.
                          1 is nu Voorman in de schoonmaak, aantal zitten bij sterk transport, opgezet door 1 van deze ex werknemers, samen met een oud planner van ons en een kleine transporteur.
                          De jongens van dit bedrijf lopen nu ook bij ons.

                          Ook hebben ze een Polenvrij uitzendbureau opgezet (opzeker heet deze) voor groenwerk tuinbouw en grondverzet.

                          Bijde lopen als een trein.

                          De rest zit bij andere verhuizers, chauffeuren elders of lopen boj Wiver uitzend bureau.

                          Willem

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                          #18193715
                          -BlendjuH-
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2008

                            Dat zou best kunnen maar hier is het zeer triest qua werkgelegenheid …
                            En dat is gewoon zeer klote …
                            Daarom kan je ook niet zeggen dat er genoeg werk is …
                            Elke regio is wat anders …
                            En om nou elke week te verhuizen naar een andere regio voor werk is het
                            ook niet helemaal ;)

                            #18193716
                            usbstick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2012

                              Dat is grote onzin dat ze je niet willen helpen alls je zelfstandige wil worden, sterker nog, je vca kan je via hun halen,als je je te snel laat afschepen dan wordt het nooit wat, en een vca kost maar 200 euro om te halen,ga mij nou niet vertellen dat dat allemaal niet kan, heb het allemaal zelf meegemaakt, alleen heb ik de keus genomen om het alleen te doen en niet met de hulp van andere, maar de mogelijkheid is er zeker wel, en als je je op 32 jarige leeftijd laat afschepen wat moet dat met de volgende 35 jaar?

                              #18193717
                              -BlendjuH-
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 April 2008

                                Wat een wijsheid zeg :sleeping
                                Weet niet onder welke steen jij leeft maar opleidingen doen ze al jaren niet meer …
                                En je kan zoveel vertellen , ik ben vaste klant geweest van het UWV …
                                Ik weet wat er tegen mij gezegd is …
                                Wat denk je zelf van een man 63 jaar oud …
                                Moet blijven solliciteren mocht niet eerder met pensioen , geen vrijstelling niks …
                                Nee , u moet gewoon solliciteren anders word u gekort of u verspeelt u recht op de ww :???:

                                #18193718
                                saluma
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 November 2010

                                  Ik ben schilder van beroep,al ruim 27 jaar.
                                  Op een gegeven moment had ik er de balen van om in de vrieskou,op een steiger te staan.Of als je buiten bezig bent en het begint te regenen,maar de klus MOET af.Tijdsdruk,je motivatie zakt omdat je werk verkloot wordt.
                                  Dus nu heb ik de kans om iets anders te gaan doen.
                                  maarrrrr…………………. het maakt niet uit wat,maar je moet overal ervaring voor hebben,of diploma;s die je gewoon niet heb.
                                  Ik heb zelfs gesolliciteerd als magazijn/chauffeur.
                                  en wat denk je? geen ervaring dus tot ziens.
                                  Je krijgt niet eens de kans om je motivatie uit te leggen.
                                  Ik ben stapelgek op autorijden,kan mij niet gek genoeg.Alleen heb ik geen groot rijbewijs.

                                  Ziek wordt je ervan.
                                  Als schilder zijnde is het best moeilijk,vooral in deze wintermaanden.

                                  #18193719
                                  usbstick
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 February 2012

                                    ja ik weet niet waar die wijsheid vandaan kom, met mn 37 jaar en mechanische techniek als opleiding gehad en een timmer bedrijf hebben maar systeemwanden monteren als werk doe, tja ik zal het niet weten,maar voor mij geld, alles beter dan ww, en wat ik dan moet doen zal mij een reet schelen.

                                    ik zal ooit ook op een leeftijd komen dat ik dit werk niet meer kan doen, maar ik ga wel proberen voor die tijd al iets gevonden te hebben wat ik dan nog kan gaan doen.

                                    helaas is het voor de oudere werknemers slecht geregeld in dit land als ze op straat komen te staan.

                                    #18193720
                                    teungts
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 July 2004

                                      dan heb jij geluk arjan dat je wel werkt hebt. vind jou uitspraken wat te gemakkelijk :thumbdown man weet jij wel wat er zich afspeelt in de rest van nederland in plaats van den haag en omstreken. weet je wel hoeveel zzpers bij de voedselbank lopen weet je eigenlijk wel hoeveel er thuis zitten die geen werk hebben. wij horen hier elke week wel 1 of 2 bedrijven die de deuren sluiten moeten. en ik heb vorig jaar door heel nederland gezeten met mijn werk en wij horen overal het zelfde, we weten niet of wij na dit project wel werk hebben. al ben je nog zo positief uitzendbureaus puilen uit van de inschrijvingen van werkzoekende. en ja hier in friesland is misschien minder werk dan daar en nee verhuizen doe je ook niet zomaar om maar te hopen dat je werk vind want ook daar zitten kosten aan. ook aanschaf van een diesel of gasbak is voor vele niet weggelegd

                                      en zzper moet je ook maar kunnen niet iedereen is daar voor weggelegd.

                                      #18193721
                                      usbstick
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 February 2012

                                        Klopt helemaal, maar dat wil niet zeggen dat de mogelijkheid er niet is om zzp-er te worden,en dat wil zeker niet zeggen dat ik altijd geluk heb,ik zit nu ook thuis omdat er weinig werk is,maar ik ga niet bij de pakken neer zitten en het op zijn beloop laten,eerste maanden van het jaar zijn altijd slap, er vallen hier ook bedrijven met bosjes om,dat betekend automatisch minder werk voor mij

                                        #18193722
                                        -BlendjuH-
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 April 2008

                                          De laatste keer dat ik voor mezelf was begonnen moest ik ook investeren …
                                          Hoe moet dat nu ? zonder inkomen ?
                                          Oh ja waar een weg is …
                                          Ga straks even de bank beroven … king:

                                          #18193723
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Met een Goed Bedrijfsplan kan je knap wat lenen.
                                            Voor jezelf beginnen word hier door het UWV knap gestimuleerd.
                                            Je krijgt een paar maanden Overbruggings tijd, dus WW en je Bedrijfsinkomen tezamen, zonder terugbetalings verplichting.
                                            Informatie avonden, Cursussen etc etc. om je op weg te helpen in het ZZP-en.

                                            En inderdaad zal er niet overal Evenveel werk zijn, het zal in de Niet randstedelijke provinciën wat lastiger zijn om een Baantje Strak in de Buurt te vinden.
                                            Dan zal je wat verder moeten rijzen, of met wat Minder werk en/of inkomen genoegen moeten nemen..

                                            en ja, ik heb makkelijk lullen, ze vragen mij bij andere bedrijven, of ik bij hun wil komen werken, maar dat is ook Puur omdat deze mij Persoonlijk kennen, en weten wat ik dus kan en doe… Laten zien wie je ben is belangrijk.
                                            Ik zit ook in een Bedrijf die in Zwaar weer zit, ivm Weinig werk en Krap Betalende klanten, Grote Concurentie.
                                            Ik moet ook maar Afwachten wat er met de overgebleven mensen gaat gebeuren later dit jaar.

                                            Hoe langer je Thuis zit, hoe ellendiger dit voor je C.V. is, zit je langer als een Jaar thuis zijn er inderdaad VEEL bedrijven die je niet willen hebben.
                                            er is helaas niet altijd wat te vinden in je eigen wensen of Vakgebied, dan zal j toch eens moeten kijken in andere vakken, ook de minder leuke klussen moeten gebeuren, of wat verderop moeten zoeken.

                                            en ja, we hebben het er zelf naar gemaakt met zijn allen, Wij verwende nederlanders willen alleen maar Leuk werk doen, wat naar de zin is, en Verrek, die Oost europeanen spelen daar prima op in, deze werken voor bijzonder schappelijke uurlonen, net zo hard, dan wel harder in de Kas, in de tuin, Op de bouw of andere vervelende zware klussen die wij niet willen doen.

                                            en nu, nu er bedrijven omvallen, Weinig bedrijven het nog erg druk hebben, kunnen hun Gewoon lekker door blijven werken voor hun Hongerloontje.
                                            Het is allemaal onze eigen schuld deze ellende.
                                            De Duur betaalde nederlander is de eerste die er uit gaat..

                                            Willem

                                            #18193724
                                            theunm
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              heb de indruk dat we weer een beetje afdwalen.

                                              er zit iemand thuis loopt met zn bek tegen een paar gesloten deuren aan.
                                              en wordt hier vervolgens een standje verder de grond in getrapt.

                                              laat je niet gek maken scherp zijn als het seizoen weer begint en je kansen pakken.
                                              niemand weet hoeveel deuren je nog langs mag de volgende kan de gene zijn die wel open gaat

                                              #18193725
                                              -BlendjuH-
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 April 2008

                                                theunm :thumbup

                                                En saluma , ik hoop dat je snel wat tegen komt …
                                                Eens komt het goed gaan we maar van uit ;)

                                                #18193726
                                                saluma
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 November 2010

                                                  @ Theunm dankjewel.Ik zal zeker m’n best doen!!!!

                                                  @ BlendjuH Ik hoop ook inderdaad dat er snel wat komt.Maarja,een schilder zijnde is een mooi vak,maar ontzettend seizoensgevoelig.

                                                  Ik denk dat de Kadett de schorsing ingaat,want ik zal er een autootje bij moeten kopen.Ik ga niet met de Kadett naar het werk.En de Volvo meenemen,tuurlijk kan dat,maar als mijn vrouw hem nodig heb zit ze zonder.
                                                  En ook nog het feit dat er een kleine op komst is.Lijkt wel of je getest wordt op stressheid.Ik zal wel een baan moeten zoeken!!!

                                                  #18193727
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    Eerder een moten vinden!!

                                                    De meesten zoeken wel maar “vinden” niks

                                                    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                                                    #18193728
                                                    imported_Gsifreak
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      sterkte Saluma,

                                                      Ik werk zelf bij VDL en in eindhoven staan er genoeg open banen,

                                                      zoals ook VDL nedcar zoeken ze weer mensen. dus misschien dat iemand het daar kan proberen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 122)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.