Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › ja hoor…WW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2013 om 16:52 #17261992
Ongelooflijk,maar waar.Na ruim 9½ jaar bij 1 baas gewerkt te hebben kan ik vrijdag aanstaande m’n boeltje pakken.
Fijn is dat weer!!!
Ik had gehoopt dat de crissis mijn huis voorbij zou wandelen,maar nee hoor.Hij is binnen geweest.Dus weer solliciteren maar!
gr Marcel
19 november 2013 om 16:57 #18193680Och ik heb zo’n zelfde situatie…zelf nog wel aardig wat centen er uit weten te trekken!
Nou succes dan met de sollicitatie rondes, en probeer zo snel mogelijk uit de ww te komen, want t wordt er niet beter op als je 2 jaar op je cv hebt staan.
Greetz Emiel
19 november 2013 om 17:00 #18193681damn, da’s bagger, heb dit in 2012 ook gehad
gewoon eruit gepleurd-afgeschreven-niet meer nodig-te duur-en noem maar wat op
Ik was er op 2 weken na, 10 jaar …pffftis klote, maar toch suc6 ermee
19 november 2013 om 17:16 #18193682Je zet je voor meer dan 100% in bij je baas.Nog ff een half uurtje doorwerken,spullen na werktijd,enz.En dat laat ik het maar zitten,ten gunste van het bedrijf.Ik doe niet moeilijk over een half uurtje door gaan en hoef dan ook geen overwerkgeld.
Maar nu ga ik daar toch anders over nadenken.Gewoon je uren per dag draaien,en meer niet.Je bent gewoon een nummer.Hoeveel je je ook inzet,hoeveel je ook doet,je wordt er gewoon uitgeknikkerd.Het ergste is………..ik was het enigste personeelslid!!!!
22 november 2013 om 19:37 #18193683Nou,mijn laatste dag is voorbij.Vandaag m’n ontslag gekregen.
Een geluk heb ik dat ik gewoon terug kan komen,voor de 100% zekerheid.Ze kunnen mij niet missen,het is alleen het financiele plaatje van het bedrijf.Aangezien mijn baas ontzettend veel moet betalen per 4 weken voor mij en dat het aantal werken zijn terug gelopen,was het voor hem geen andere keus om mij er uit te zetten.Maar voor tijdelijk gelukkig.
Ik kan gelukkig dus terug komen bij hem.En tja,na 9½ jaar is het toch je ‘thuis ‘ geworden.
We zien het wel verder.
Maandag eerst maar even (na 21 jaar) naar het UWV (voorheen Arbeidsburo) en me eigen aanmelden.22 november 2013 om 20:01 #18193684daar hoef je tegenwoordig de deur niet meer vooruit.
weet helaas ook hoe het werkt.heb je nog een oprot premie mee gekregen ?
staat er ook iets van een opzeg termijn in je contract.
heeft er ook iemand met juridische achtergrond naar dit alles gekeken.als je het niet goed regelt zegt het uwv u krijgt de eerste 8 weken niet dus let op !!
22 november 2013 om 20:08 #18193685Dat is balen, maar die UWV dat is ook een drama. Vorig jaar failliesement meegemaakt, kon gelukkig met een doorstart aan de gang blijven maar inderdaad je gaat meer nadenken over de goodwill voor de zaak. Succes.
23 november 2013 om 10:41 #18193686kut man allemaal flikkers tegenwoordig met hun kutregels
23 november 2013 om 11:05 #18193687@black_astra wrote:
kut man allemaal flikkers tegenwoordig met hun kutregels
een beetje kort door de bocht.
het is het zelfde als voetbal met z’n buitenspel.
is in het nadeel van de aanvaller maar in het voordeel van de verdediger.mijn dienstverband werd na x jaar ontbonden dus de baas mocht betalen per gewerkt jaar een maand salaris.
verder was hij de opzeg termijn ” vergeten ” dus datum uitdienst schoof nog een maand door.
heb bedongen dat het zo op papier kwam dat ik direct recht had op een uitkering en dat is geluktuiteindelijk zit je zonder werk en dat is het meest klote in dit verhaal.
er lijkt gelukkig weer wat meer beweging in de arbeidsmarkt23 november 2013 om 12:04 #18193688Ik heb zwart op wit dat ik terug kan komen.Ik heb het volste vertrouwen in mijn baas.Heb zelfs de sleutel van de zaak op zak.Nee hoor,ik maak me geen zorgen!
23 november 2013 om 12:21 #18193689je aanmelden dat werkzoekend bent kan via website’s http://www.uwv.nl en http://www.werk.nl.
je hebt hier je digiD voor nodig.dat je van je baas terug mag komen is heel mooi.
ik hoop dat hij je 2 maanden geleden al heeft aangezegd dat het even ophoudt.
of als het korter is dat hij dit via de rechtbank heeft geregeld.ben zeg maar ervaringsdeskundige.
wil je niet bang maken alleen waarschuwen wist nl zelf ook niet hoe werkte alleen mijn zus gelukkig wel
23 november 2013 om 12:53 #18193690Ja,hij heeft me twee maanden geleden al aangemeld dat het er waarschijnlijk aan zit te komen dat ik rond deze tijd er uit moet.
Mijn gevoel zegt dat het allemaal goed komt.
Dat zeg ik,ik heb zelfs de sleutel en alarmbieper van de zaak nu liggen hier.Normaal moet je dat soort dingen dingen afgeven als je weg moet…23 november 2013 om 19:47 #18193691Heb precies het zelfde gehoort woensdag
Mmaandag proefdag bij nieuwe werkgeverSta nog lekker niet bij UWV
Wel via uitzendbureau helaas….23 november 2013 om 21:18 #18193692Ik zit al maanden zonder NIKS! Helaas ook de astra niet meer op mijn naam.
26 november 2013 om 14:17 #18193693en maandag alles gelukt ?
26 november 2013 om 15:11 #18193694@astraTD wrote:
Ik zit al maanden zonder NIKS! Helaas ook de astra niet meer op mijn naam.
Maanden :???:
Valt mee …
Hier zit ik al 2 jaar thuis :swear
1 jaar volledig …Hoop dat je snel weer aan de bak komt …
Trouwens hoop dat we ALLEMAAL snel weer aan de bak komen ;)26 november 2013 om 16:28 #18193695Voor degenen die ongewild werkeloos zijn: STERKTE !
Rik :(
26 november 2013 om 17:46 #18193696Ik ken het verhaal ook.
Na jezelf jaren te geven voor de zaak word je er met een smoes uitgegooid.
En dan ww aanvragen en naar het uitzendbureau.
Ook dat is geen pretje.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
26 november 2013 om 18:07 #18193697AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah je blijft n nr en meer niet
heb zelf gellukig nog n goede baan
maar in n verleden wel zoiets aan den lijve ondervonden
had toen ontslag genomen
met goede (dacht ik)mondelinge afspraken
want ja werkte daar al 10 jaar zonder problemen
elke vrijdag n biertje op de zaak klein bedrijfje
dus haast een vriendschaps sfeerechter op t moment dat ik de sleutels inleverde was dat over
over uren laten we zeggen donker gekleurdwerden niet meer uit betaald
had nog 5 week vakantie dagen staan
in overleg zou ik daarvan 4 week opnemen in de 2e maand van de opzegtermijnwerd alleen ff niet uitbetaald :fy1 :argue
enz enz tjah dat voelt wel ff super slechtmaar juridisch kon ik er geen spel tussen krijgen :argue :fy1
nog ff met de gedachte gespeeld om de zaak tot de grond toe te laten afbranden zo kwaad was ik
maar heb me maar beheerst was uiteindelijk waarschijnlijk de beste keusmaar zo voelde t op dat moment echt niet ;)
26 november 2013 om 18:46 #18193698@louwe
Ik noem dat een slechte verliezer.
zo iemand had wel een brandbommetje onder z’n auto kunnen krijgen.bij ons op de zaak moesten de sales zorgen dat de bank leeg raakte deden ze dat niet
dan regelde de baas het wel. Dat soort grappen moet je eigenlijk een stokje voor steken maar
dat red je alleen niet.
de wettelijke regels zijn netjes toegepast maar als je dan geen werk meer heb schiet je daar niks mee op.
laten we het maar zo zien het leven is een achtbaan en dit is een diepte punt zolang je maar gezond bent27 november 2013 om 10:04 #18193699Afgelopen maandag dus naar het UWV geweest.Met 3 minuten stond ik weer buiten.Heb ik daarvoor 25 minuten met de auto heen gereden!
Moet het met de PC thuis.
Lekker persoonlijk allemaal.Ook moest ik een CV invullen.Compleet met de behaalde diploma’s.Nou,de helft van de diploma’s die ik gehaald heb staan er niet eens bij.Nu lijkt het net of je geen diploma’s op zak heb.
Heerlijk handig die klote PC’s.
Over 3 weken(!!!!) kan ik pas terecht voor een training en voorlichting over rechten en plichten.
Kom je niet,gevaar voor uitkering
Kom je te laat,gevaar voor uitkering (ik rij zeker alleen op de weg)Het is allemaal wat.
pfffffffffff27 november 2013 om 10:18 #18193700had ik je al gezegd daar hoef je de deur niet vooruit.
niet vergeten je cv actief te zetten.weet niet hoe flauw ze in friesland zijn niet komen is een nono.
je moet 4 sollicitaties per 4 weken doen dus effe een rondje uitzendbureau’s inschrijven en noteren wie je gesproken hebt
even invullen.ze betalen rond 20ste ze betalen per 4 weken
27 november 2013 om 20:50 #18193701AnoniemLid sinds:
1 January 1970@theunm wrote:
@louwe
Ik noem dat een slechte verliezer.
zo iemand had wel een brandbommetje onder z’n auto kunnen krijgen.ja had ik ook heeeel veel zin aan ;)
ben achteraf wel blij dat ik t niet gedaan heb
die gevolgen konden wel eens niet te overzien zijn geweest :hmmz :hmmzbij ons op de zaak moesten de sales zorgen dat de bank leeg raakte deden ze dat niet
dan regelde de baas het wel. Dat soort grappen moet je eigenlijk een stokje voor steken maar
dat red je alleen niet.
de wettelijke regels zijn netjes toegepast maar als je dan geen werk meer heb schiet je daar niks mee op.
laten we het maar zo zien het leven is een achtbaan en dit is een diepte punt zolang je maar gezond bentwhahaha helemaal gelijk af en toe staat je leven op de kop en soms zit je op de top
zolang je t positief blijft bekijken(snap best dat dat soms tegen valt) sta je veel sterker in je schoenen
dan waneer je in de slachtoffer rol kruipt ik ken zeer nabij gevallen die daar nooit meer uitkomengellukig ken ik ze ook die overal n lichtpuntje zien die laatste groep red t uiteindelijk wel weer :thumb
2 februari 2014 om 07:17 #18193702Ik ben nu definitief weg bij m’n baas.Het was niet zo’n heel groot bedrijf.Ik was de enigste werknemer.Het zoontje van de baas ging 4 a 5 jaar geleden ook schilderen,en is nu compagnon van zijn vader.
Zijn vader was al compagnon met een ander,dus nu zijn er 3 directie leden! :???:
Nu kreeg ik een soort voorstel om,na 9½ jaar vast dienstverband, als Flexwerker terug te komen.
Niet dus.
Dit pik ik niet.Het zoontje had psychische problemen,heeft een jaar in de ziektewet gelopen,opeens beter,en binnen twee weken directeur.
Nou,sorry,ik ga echt niet onder een jochie van 20 jaar werken.Het is weleens waar op papier,maar meneer gedraagt zich ook gelijk als directeur.Dus ik heb m’n spullen opgehaalt uit de bus,sleutels ingeleverd en klaar.
pfffffffffff wat een gezeik allemaal!!!!!!
zo,dit wilde ik even kwijt.2 februari 2014 om 10:35 #18193703Dat hoor je helaas vaker, ze beloven dat je weer volwaardig kan terugkomen en dan geven ze je een ” 0 uren contract”
Of zoals jij zegt, op flexibele basis.Sterkte Marcel, tis niet leuk allemaal :(
Rik :swear
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.