Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2013 om 05:54 #18121478
McKaamos, bedankt, zal me er eens in verdiepen. Astra G is zeker wel met X12XE en ook Z12XE geleverd ;)
Dat de bedrading niet aanwezig is, daar ben ik van op de hoogte, moet alle kabels nog trekken voor de MID. Waarom een originele sensor? Als de MID maar een signaal krijgt toch?
Was eigenlijk mijn vraag of er op een X12XE blok voorbereid is voor een olietemperatuursensor, omdat een Astra G met MID ook geleverd is met een X12XE ;)15 mei 2013 om 06:34 #18121479@tamiya wrote:
McKaamos, bedankt, zal me er eens in verdiepen. Astra G is zeker wel met X12XE en ook Z12XE geleverd ;)
Dat de bedrading niet aanwezig is, daar ben ik van op de hoogte, moet alle kabels nog trekken voor de MID. Waarom een originele sensor? Als de MID maar een signaal krijgt toch?
Was eigenlijk mijn vraag of er op een X12XE blok voorbereid is voor een olietemperatuursensor, omdat een Astra G met MID ook geleverd is met een X12XE ;)Sensor is om de meet-range.
Aftermarket sensoren geven een andere meetwaarde af, soms zo anders dat het totaal onbruikbaar is.
Je kan b.v. ook geen sensoren van VDO mixen met metetjes van b.v. RaidHP. Dan staat hij b.v. op 150 graden terwijl hij op 100 moet staan.Dacht trouwens dat de kleinste motor in een G de X16SZ was.
Maja, tis allemaal smallblock, dus het zal allicht passen :P15 mei 2013 om 21:44 #18121480Oliedruk, en Olietemperatuur is nooit voorbereid danwel geleverd op de Astra-G
Alleen Oliepeil op de BC.
Motoren Astra-G:
Kleine Ketting motoren:
Z12XE Z12XEP Z14XEPsmallblock motoren
X14XE Z14XE X16SZR Z16SE X16XEL Z16XE X18XE1 Z18XEBigblock motoren:
X20XEV X20XER Z20LET X17DTLUS kettingmotoren:
Z22SEIsuzu motoren:
Y17DT Z17DTLWillem
16 mei 2013 om 07:25 #18121481Wim-v6, dus dat betekent dat de MID’s wel geleverd zijn op Astra G’s maar geen olietemperatuurmeter hebben?
18 mei 2013 om 08:26 #18121482Klopt als een Bus!!
Deze MID’s hebben:
> Tripcomputer
– Buitentemperatuur
– Stopwatch
– Momentaan verbruik
– Gemiddeld Verbruik
– Afgelegde weg
– Gemiddelde snelheid
– Rijbereik op nog aanwezige hoeveelheid brandstof in de tank> Check control:
– Motoroliepeil
– Koelvloeistofpeil
– ruitensproeier vloeistofpeil
– Controle Achterlichten en Dimlichten
– Controle Remlichten
– Controle Dikte remvoeringen vooras
– Controle hoogte verstelling koplampen (bij Xenonlampen)Willem
21 mei 2013 om 08:39 #18121483Wie weet welke bougies het beste zijn voor een corsa b c1.4nz?
Uit 1995.Gr. :agent
21 mei 2013 om 09:45 #18121484Niet getuned oid?
Gewoon doodnormale NGK’s volgens fabrieks-specificatie die je bij de lokale auto onderdelenboer kan krijgen.
Voor jou waggie zal je waarschijnlijk NKG BKR5EK (dubbele massa electrode) of BPR6E (enkele V-Line massa electrode) krijgen. Beide zijn prima.21 mei 2013 om 09:47 #18121485Nee gewoon standaard boodschappen autootje.
Gr. :agent
25 mei 2013 om 16:10 #18121486Vandaag de Monroe Relfex dempers binnen gekregen, alleen nu zit er twee zakjes met onderdelen bij met bijbehorende tekening:
Moet ik deze onderdelen allemaal op de dempers monteren? Ik dacht dat hier ook een stofhoes overheen moest, net als bij originele dempers. Of is dit het verschil tussen olie en gasdempers? :hmmz
25 mei 2013 om 17:37 #18121487Dat zijn de rubbers enzovoorts voor gebruik achter…. Van onder naar boven, demper, ring, rubber, buisje, auto, rubber, ring, borgmoer..
25 mei 2013 om 18:33 #18121488Kleine-Paul, bedankt, dus dan heb ik alle onderdelen al in huis! Nu nog op zoek naar stuggere veren, dan is de achterkant straks lekker stug king:
26 mei 2013 om 09:27 #18121489Hallo hallo,
Ik ben nieuw hier, maar ik zal mezelf later nog even voorstellen. :)
Ik heb echter nieuwe koplampjes gekocht en gemonteerd alleen door eigen toe doen (vergeten om spanning eraf te halen tijdens verwisselen van de koplampen, *blond zucht…*) is een van de koplampen gesprongen, het gaat om het stadslicht dat het helaas niet meer doet. Heeft er iemand ervaring met dit soort lampen (het middelste licht is dus kapot, maar ik neem aan dat jullie dat wel hadden begrepen :D) te verwisselen ik ben echter een leek op dit gebied ik kom namelijk net kijken als het gaat om auto’s aanpassen etc. :D
het gaat om deze lampen:
alvast bedankt! :)
26 mei 2013 om 13:32 #18121490ik heb die lampen unit ook op m’n corsa zitten en het middelste licht is het Dim licht…
als je die ring bedoelt (zijn 2 halve) dan is het idd ook stadslicht (net zoals die kleine boven in) deze zijn volgens mij niet losneembaar oftewel: nieuwe set halen (of proberen het onder garantie te doen: je hebt het wel zelf gesloopt dus eigenlijk heb je geen garantie…)
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om het stroom er op te laten staan? als je deur open laat heb je zo’n vreselijk irritant zoemer om je er aan te herinneren dat je lampen nog aanstaan…26 mei 2013 om 14:24 #18121491Peeps.
Vandaag onder het rijden een motorstoring ontvangen.. (naar het werk toe, lekker Kl*te dus).. Motortemp loopt ineens op, deze daalt weer wanneer de ik de kachel vol open zet in mijn auto. Toen ik de auto stationeer neergezet heb, werkt de koelvin niet.
Is het mogelijk dat hierop een motorstoring binnenkomt? Dadelijk eens kijken of die nog steeds brand nadat de motor is afgekoeld.
Nog geen Opcom aangesloten. dus weet geen storingscode.
Gaat om een Z1.8XE Corsa C GSi 2001.
26 mei 2013 om 16:39 #18121492@corsa14slow wrote:
ik heb die lampen unit ook op m’n corsa zitten en het middelste licht is het Dim licht…
als je die ring bedoelt (zijn 2 halve) dan is het idd ook stadslicht (net zoals die kleine boven in) deze zijn volgens mij niet losneembaar oftewel: nieuwe set halen (of proberen het onder garantie te doen: je hebt het wel zelf gesloopt dus eigenlijk heb je geen garantie…)
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om het stroom er op te laten staan? als je deur open laat heb je zo’n vreselijk irritant zoemer om je er aan te herinneren dat je lampen nog aanstaan…ik had met mn debiele kop het sleutelke nie terug gedraaid dus er stond nog spanning op! :afro Maargoed aldoende leert men. Het is tevens ook al opgelost. :D Heb zitten vloeken huilen en zo doende verder gepongeld en viola na 35x vloeken er kwam opeens een defecte h1 lampje tevoorschijn, dus nieuwe gehaald en geen probleem meer het werkt weer perfect. :D
…….nu de achterverlichting vervangen……ophoopvanzegen :puke
28 mei 2013 om 07:32 #18121493Morgen!
Ik heb in mijn corsa b een aftermarket setje Spy cv/ab ingebouwd.
Maar aangezien ik daarmee niet de achterklep en tankklep kon vergrendelen,
ben ik opzoek gegaan naar 2 originele motortjes.Die heb ik inmiddels gevonden maar nu heb ik 2 kleine vraagjes.
1. Het motortje van de achterklep heeft de draad kleuren:
Geel/zwart en rood/zwart. Welke is hier van de + en welke de -?2. Zelfde vraag maar dan voor de tank klep.
Gr. :agent
28 mei 2013 om 08:53 #18121494@Maickd88 wrote:
@corsa14slow wrote:
ik heb die lampen unit ook op m’n corsa zitten en het middelste licht is het Dim licht…
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om het stroom er op te laten staan? als je deur open laat heb je zo’n vreselijk irritant zoemer om je er aan te herinneren dat je lampen nog aanstaan…ik had met mn debiele kop het sleutelke nie terug gedraaid dus er stond nog spanning op! :afro Maargoed aldoende leert men. Het is tevens ook al opgelost. :D Heb zitten vloeken huilen en zo doende verder gepongeld en viola na 35x vloeken er kwam opeens een defecte h1 lampje tevoorschijn, dus nieuwe gehaald en geen probleem meer het werkt weer perfect. :D
…….nu de achterverlichting vervangen……ophoopvanzegen :puke
verlichting blijft branden wanneer contract wordt uitgezet, wanneer je het contact aanlaat hoor je ook geen zoemer…
dus ff dubbel check dat de schakelaar op 0 staat ;) :thumb28 mei 2013 om 09:30 #18121495Ik ben nog steeds opzoek naar originele velgen voor mijn Corsa C Silverline Sport.
Ik weet dat dit de velgen zijn die er op geleverd zijn:
Weet iemand de naam van deze velg? Of waar ik deze nieuw (imitatie) kan kopen?
28 mei 2013 om 09:47 #18121496Ik heb wel 4 van deze velgen met goede Continental banden (profiel moet ik nog opnemen) die ik waarschijnlijk wel opruim omdat ik 17 inch Tigra velgen heb gekocht.
Woon zelf in Oudenbosch dus t is een eindje van je vandaan maar van het weekend zit ik in Haarlem wat toch een stukje minder ver is vanuit Wezep.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.28 mei 2013 om 11:27 #18121497Passen de koplampen van een Corsa A hatchback ook op de Corsa A sedan?
28 mei 2013 om 16:52 #18121498Step-han, die velgen zijn origineel (vooral) geleverd onder de Silverline uitvoeringen(bouwjaar 2005/5006).
28 mei 2013 om 21:29 #18121499Blauwedraak: Ja zijn hetzelfde…
Alleen verschil in A1-A2, en de A3
Willem
29 mei 2013 om 08:36 #18121500Oke thnx Willem. :thumbup
30 mei 2013 om 09:37 #18121501@tamiya wrote:
Step-han, die velgen zijn origineel (vooral) geleverd onder de Silverline uitvoeringen(bouwjaar 2005/5006).
Ja ik heb zelf ook een Opel Corsa Silverline Sport maar zonder velgen.. hebben die velgen ook een naam? Zijn ze bijvoorbeeld ook nieuw te kopen?
31 mei 2013 om 15:03 #18121502Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)
Nu kwam ik het volgende tegen:
Past dit op een Corsa B? Ik kan me ergens herinneren dat het 1e type Agila voor een groot gedeelte is opgebouwd uit Cors B onderdelen :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.