Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 923)
  • Auteur
    Berichten
  • #18121453
    DunNow
      Lid sinds:
      16 September 2004

      @tamiya wrote:

      @tamiya wrote:

      Dus voor achter een set verlagingsveren? En schokdempers?(las ergens van Monroe) Hoe laag komt dat dan als ik bijvoorbeeld 30 mm pak(mindere verlaging kan volgensmij niet) Wil voor niks veranderen, wil eigenlijk helemaal niet omlaag i.v.m. drempels in woonwijk.

      Nu kan ik goedkoop aan een setje achterveren komen(30 mm verlaging) en monroe schokbrekers(gas veren). Is dit een goede combinatie op een stijvere achterkant te krijgen? Of voldoen de originele dempers ook nog wel? Heb zo’n gevoel dat dit fietspompen zijn :hmmz

      Ik zou een koni sportkitje kopen, kan je jarenlang mee vooruit en ligt lekker op de weg. Zelf ook een jaar mee gereden.

      #18121454
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Die monroe dempers zijn niet verkeerd, zitten ook onder de 1.2 8v corsa ragbak van mn buurman en dat ding kun je flink hard over drempels knallen zonder zon klap naar beneden te krijgen als je van de drempel afkomt (je snapt wel wat ik bedoel als je met originele achterdempers rond rijdt, veer zo lekker ver in altijd). Het hok kun je ook best hoeken, zelf zonder stabilisator stang.

        Achter willen de originele ook wel is een beetje lekken, die van mij waren zeiknat onder de stofhoes.

        #18121455
        tamiya
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 October 2011

          DunNow, Zit er dus wel ff mee dat ik mijn auto wel regelmatig zwaar belast(drie mensen achterin of kofferbak vol) ;) BTW, heb jij de 32 polige stekker nog kunnen vinden voor de MID?

          joop1970, Oke dus die Monroe dempers is wel een slimme zet, maar welke schokbrekers? Kan dat met 30 mm verlagingsveren of is er een beter alternatief? Want dan is je demper toch langer dan je veer? :hmmz

          #18121456
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Nee, je demper zakt gewoon wat verder in, tot 30mm kun je originele specs dempers plaatsen. Helemaal ideaal is anders, dempers zijn er niet op gemaakt om zo te werken.

            Dat je de auto zwaar belast maakt met een verlagingsset niet uit he, veerweg word gewoon een stukje korter en de veren wat stijver. Kijk anders of je dat 2e hands kunt regelen. Soms heb je voor 100 euro een vaste verlagingsset. Met 40/30 kun je net zo hard over drempels knallen als met je huidige fietspompen. Harder ga je ook andere dingen slopen. Zon x12xe heeft best veel bodemvrijheid en je hebt niet zoals ik een 4-1 spruitstuk onder je auto hangen. Toen ik nog het standaard spruitstuk had, had ik ook nergens last van.

            #18121457
            Opelfreakz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 January 2013

              Middag,

              Ik wil zeer binnenkort mijn pakkingen van mijn inlaat en uitlaatspruitstuk vervangen.
              Inclusief de pakkingen van de rest van het traject.

              Is dit makkelijk te doen? En moet ik nog ergens rekening mee houden? Of extra dingen
              Preventief vervangen?

              Gr. :agent

              #18121458
              Looney
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 June 2010

                Ligt eraan welke motorblok je in de corsa hebt.

                #18121459
                Opelfreakz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 January 2013

                  Een small block c1.4nz..

                  Zal het is in mijn onderschrift zetteb.
                  Vergeet het nog wel eens te vermelden.

                  Gr.

                  #18121460
                  tamiya
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 October 2011

                    Vandaag randje van motorkap schoon geslepen(was weer lekker bruin van de roest), en in de roestomvormer gezet. En nog een nieuw antennerubber geplaatst ;)

                    #18121461
                    chieltjuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 February 2012

                      @tamiya wrote:

                      Vandaag randje van motorkap schoon geslepen(was weer lekker bruin van de roest), en in de roestomvormer gezet. En nog een nieuw antennerubber geplaatst ;)

                      verkeerde topic:P

                      #18121462
                      DunNow
                        Lid sinds:
                        16 September 2004

                        @tamiya wrote:

                        DunNow, Zit er dus wel ff mee dat ik mijn auto wel regelmatig zwaar belast(drie mensen achterin of kofferbak vol) ;) BTW, heb jij de 32 polige stekker nog kunnen vinden voor de MID?

                        joop1970, Oke dus die Monroe dempers is wel een slimme zet, maar welke schokbrekers? Kan dat met 30 mm verlagingsveren of is er een beter alternatief? Want dan is je demper toch langer dan je veer? :hmmz

                        Met een koni sportkitje lukt dat wel, dat is ook een vaste verlaging alleen in hardheid te verstellen.

                        Om je een idee te geven:

                        #18121463
                        Kleine-Paul
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 November 2012

                          Zojuist een Omega krik en assteunen besteld.

                          Nu de vraag (voor velen zal het vanzelfsprekend zijn), hoe zet je nu het beste de auto op de assteunen.

                          Is dat in 1 keer achter opkrikken via het midden van de achteras en dan aan de buitenzijdes van de achteras de steunen zetten? De originele krikpunten zijn denk ik met een garagekrik niet zo geschikt omdat je dit uitsparing niet in de krik hebt zitten, dan kom je dus niet uit op het verstevigde deel. En doe je het in delen dan staat de auto zo scheef na het plaatsen van de eerste steun dan bij het opkrikken van de andere kant je altijd iets kans hebt van schuiven op de al geplaatste assteun.

                          Wat ik zeg, het zal zeer vanzelfsprekend zijn, maar veiligheid staat voorop dus doe het liever goed ;)

                          #18121464
                          tamiya
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 October 2011

                            DunNow, Ziet er niet raar uit, hoeveel zakte het in bij zware belasting?

                            Ben inmiddels met m’n MID bezig, heb nog een paar vragen:

                            -Ik heb alle kabels nu gelabeld. Alleen er zaten maar 25 draden aan de 32 polige stekker, krijg ik dan straks geen foutmeldingen op m’n display?(de niet voorziene functies zijn nu elektrische bijverwarming, standkachel, automaatbak etc)
                            Een kabel voor de koelvloeistof temperatuur zat er geen kabel in( signaalvanaf tellerbak 24, dus daar maar ff een stekker in gedaan, die werkt nu ook)

                            -Er zit een aansluiting op voor op de remlichtschakelaar, waar is deze goed voor? Ik hoef geen checkcontrol functies :hmmz

                            – Ik moet vanaf tellerbak Pin 9(voor toerental), Pin 18(Tankaanduiding) en Pin 24(Koelvloeistof temperatuur) een signaal pakken. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik op de stekker(waar de tellerbehuizing met printplaat op wordt geklikt) precies zien welke pin welk nummer is?

                            #18121465
                            Honza
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              @tamiya wrote:

                              -Ik heb alle kabels nu gelabeld. Alleen er zaten maar 25 draden aan de 32 polige stekker, krijg ik dan straks geen foutmeldingen op m’n display?

                              Nee hoor.
                              Je hebt trouwens een stekker gevonden? Mooi! :thumb

                              @tamiya wrote:

                              -Er zit een aansluiting op voor op de remlichtschakelaar, waar is deze goed voor? Ik hoef geen checkcontrol functies :hmmz

                              Om na het aanzetten van je contact de melding “Remlicht controle” uit beeld te krijgen haha
                              Maar misschien kan je hem ook aan massa leggen, dan komt die er al niet in. Maar of dat zo is weet ik niet uit m’n hoofd.
                              Ik had het wel aangesloten dat ik even moest remmen :D

                              @tamiya wrote:

                              – Ik moet vanaf tellerbak Pin 9(voor toerental), Pin 18(Tankaanduiding) en Pin 24(Koelvloeistof temperatuur) een signaal pakken. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik op de stekker(waar de tellerbehuizing met printplaat op wordt geklikt) precies zien welke pin welk nummer is?

                              Er staan nummertjes op die stekker van je tellerbak ja.

                              Succes!

                              #18121466
                              joop1970
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 September 2010

                                @kleine paul:

                                opkrikken per kant, zet hem altijd onder de achteras zelf en de assteunen onder de scharnierpunten iets verder naar voren. (het stuk wat vast aan je auto zit).
                                Teveel gebruiken van de originele krikpunten zorgt ervoor dat ze helemaal naar de klote gaan, roesten vaak ook flink bij corsa’s

                                #18121467
                                Kleine-Paul
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 November 2012

                                  @joop1970 wrote:

                                  @kleine paul:

                                  opkrikken per kant, zet hem altijd onder de achteras zelf en de assteunen onder de scharnierpunten iets verder naar voren. (het stuk wat vast aan je auto zit).
                                  Teveel gebruiken van de originele krikpunten zorgt ervoor dat ze helemaal naar de klote gaan, roesten vaak ook flink bij corsa’s

                                  Dank je Joop1970, voorzijde zelfde manier neem ik aan? Maar dan via kokerprofiel? Toevallig geen foto’tje zeker ;) ?

                                  #18121468
                                  hekman39
                                    Lid sinds:
                                    4 May 2013

                                    Heeft iemand enig idee waar deze 2 bouten voor dienen?

                                    #18121469
                                    chieltjuh
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 February 2012

                                      zit daar het binnenwerk van het brandschot niet aan vast(ik roep ook maar wat :wors )

                                      flinke schaafwond btw!

                                      #18121470
                                      Opelfreakz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2013

                                        Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
                                        Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.

                                        Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
                                        Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
                                        Alleen de rechter nog niet.

                                        Wie o wie helpt me.

                                        Corsa b 1.4nz uit 1995

                                        Gr. :agent

                                        #18121471
                                        jeroenk
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 February 2012

                                          @Opelfreakz wrote:

                                          Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
                                          Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.

                                          Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
                                          Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
                                          Alleen de rechter nog niet.

                                          Wie o wie helpt me.

                                          Corsa b 1.4nz uit 1995

                                          Gr. :agent

                                          Even je acherlichtunits (waar de lampjes op zitten) eruit leggen en even doormeten. Dan weet je het zeker.

                                          Als je je verlichting wilt aansluiten moet je er wel rekening mee houden dat je rechter en linker kanaal van de knipperlichten gescheiden is. Waarschijnlijk kun je het dus beter niet aansluiten bij de stuurkolom, maar bij je alarmlichtschakelaar.

                                          #18121472
                                          Illusionx11
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 September 2012

                                            @McKaamos wrote:

                                            Dat is 4,6% afwijking. Stel dat je KMteller nu exact perfect is gekalibreerd en dus 100 aangeeft als je 100 rijdt, is dat meer dan de correctiewaarde bij een boete.
                                            Je moet er dus wel heel erg op letten steeds, en dat is heeel vervelend.

                                            Die van mij is overal exact geijkt (op GPS) 50 = 49 100=100 150=151 200=200 216=215 (Laatse cijfers zijn de waardes op GPS en de vorste op de teller zelf)

                                            En het is inderdaad erg vervelend letten op de snelheid haha, maar daarvoor dient cruise control ;)

                                            #18121473
                                            OpelRobin
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 April 2012

                                              Even een vraagje ,

                                              Heeft iemand hier toevallig ervaring met een schroefset van het merk: Inter Alloy ?
                                              Kan er namelijk zo 1 kopen voor een mooie prijs..
                                              Mn corsa is al wel 40/40 verlaagd, maar ik wil nog wat lager vandaar :thumbup

                                              #18121474
                                              tamiya
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 October 2011

                                                Wat is er zoal nodig om een olietemperatuurmeter aan te sluiten op een X12XE? Is dit een beetje voorbereid? Ik zou denken van, een Astra G met X12XE motor met MID is origineel geleverd, dan zal dit toch wel zonder grote verbouwingen mogelijk moeten zijn op een X12XE blok in een Corsa B? :hmmz

                                                #18121475
                                                robert_corsa
                                                  Lid sinds:
                                                  16 May 2009

                                                  gewoon sandwish plate plaatsen tussen je olie filter.
                                                  ga ik van het weekend ook doen.
                                                  plaatst wel een externe meter. dus geen orgineel opel oplossing.

                                                  #18121476
                                                  tamiya
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 October 2011

                                                    robert_corsa, wat kost zoiets? Zou je foto’s willen maken? Ben wel benieuwd, ik wil dit dan i.c.m. de MID gaan doen ;)

                                                    #18121477
                                                    McKaamos
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 December 2009

                                                      Icm de MID kan je wel vergeten. Dan zou je aansluiting moeten hebben voor een originele sensor van Opel.
                                                      X12XE is nooit in een Astra geleverd, dus weinig kans dat dat gaat werken.
                                                      Daarbij mis je de bedrading.

                                                      Maargoed, voor het complete:
                                                      Dit is een sandwichplaat: http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/sensoren-en-adapters/olie-sensor-adapter-ring.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                                      Lekker makkelijk, gewoon je oliefilter er af, plaat er op, verlengbus op je oliekanaal schroeven, oliefilter er weer op.
                                                      Wel vantevoren even olie aftappen, anders krijg je een plens op de vloer…

                                                      Wat je ook kan doen, is in de oliepomp je oliedruk schakelaar (van het lampje op je dash) los draaien en dan een Y-stukje er in schroeven.
                                                      http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/sensoren-en-adapters/inschroef-sensor-y-adapter.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                                      Dan heb je opzij een sensor aansluiting extra.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 923)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.