Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 923)
  • Auteur
    Berichten
  • #18121503
    Dave 130R
      Lid sinds:
      29 March 2013

      @tamiya wrote:

      Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)

      Ik had contact met hem over mijn velgen maar kennelijk was mijn vraagprijs (€400) al te hoog voor hem om überhaupt de moeite te nemen om iets terug te sturen met een eventueel tegenbod.
      Nu staan ze op marktplaats voor €450 en tuurlijk ga ik er dat niet voor krijgen maar ze gaan ook niet voor een habbekrats weg.

      #18121504
      tamiya
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 October 2011

        Ben van plan om binnenkort de schokdempers en de veren aan de achterkant te vervangen. Dempers heb ik inmiddels(Monroe Reflex), maar veren ben ik nog niet helemaal uit. Het was de bedoeling om hulpveren te kopen(ST veren, 30% stugger bij belasting). Maar vandaag kwam ik een setje Monroe veren tegen, type SP0419, dit zijn versterkte veren(35% stugger). Zijn qua lengte gelijk aan originele exemplaren, alleen dus stugger.

        Wat raden jullie aan of wie heeft ervaring met veren van Monroe? Het moet nog wel wat comfortabel blijven qua rijgedrag. Wat rijdt onbelast het fijnst? Hulpveren of stuggere vervangingsveren? Alvast bedankt.

        #18121505
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Zou in principe weinig uit moeten maken als de veren van hetzelfde materiaal zijn. Veerstijfheden mag je in dit geval bij elkaar optellen.

          #18121506
          Step-han
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2010

            @Dave 130R wrote:

            @tamiya wrote:

            Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)

            Ik had contact met hem over mijn velgen maar kennelijk was mijn vraagprijs (€400) al te hoog voor hem om überhaupt de moeite te nemen om iets terug te sturen met een eventueel tegenbod.
            Nu staan ze op marktplaats voor €450 en tuurlijk ga ik er dat niet voor krijgen maar ze gaan ook niet voor een habbekrats weg.

            Vraagprijs was niet te hoog, zie mijn PB. Ik had het erg druk en kon daarom (nog) niet reageren.

            #18121507
            Corsaatje96
              Lid sinds:
              23 May 2013

              Heb pas geleden mijn accu er uitgehad en vast gezet en heb daar voor de Parafaanplaat eraf gehad maar sindsdien heb ik 2 keer een plasje op het plankje onder het Dashboardkastje zien liggen. Ik geloof dat dit gewoon regenwater is, ruikt in iedergeval nergens naar en heeft ook geen kleur. Heb het overigens nog niet gezien na de afgelopen droge dagen. Iemand een idee van waar ik deze “lekkage” kan vinden, bijv. een plaatje of iets? niet op zijn plek?

              Bijvoorbaad dank!

              #18121508
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Accubak doorgerot, haal de plastic onderbak eens onder de Accu vandaan om te kijken..

                Willem

                #18121509
                tamiya
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 October 2011

                  Ben met de MID bezig in te bouwen, maar waar zit de ECU bij een x12xe? Niet bij bijrijderskant, waar de kiekert zit :hmmz

                  #18121510
                  corsa14slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2011

                    M’n c14se heeft al een aardig tijdje last van op 3 cilinders starten (niet altijd) en nu is het stotteren ook begonnen. nu zit ik zelf aan de DIS module te denken, maar weet dit dus niet zeker…
                    Wat denken jullie¿¿¿

                    #18121511
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Alleen bij de koude start??

                      Dan ga ik meestal Vrezen bij deze 8kleppertjes…

                      #18121512
                      corsa14slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 December 2011

                        bij koude start op 3 cilinders en schokkerig maar bij warme motor perfect starten maar wel ligt schokkerig stotteren…

                        #18121513
                        corsa14slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 December 2011

                          @wim-v6:
                          hoezo al vrezen??? zo ernstig kan het toch niet zijn¿¿¿

                          #18121514
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Lijkt de Koppakking, heb al heel wat 8kleppertjes voorbij gehad met exact zelfde probleem als je nu omschrijft.

                            Willem

                            #18121515
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              :shock: :shock: :shock:
                              vandaag ben ik er mee op pad geweest en het schokkerig viel dit keer velen maler minder op, op de snelweg merk je helemaal niks.
                              wel was het tijdens de koude start dat ie weer op 3 poten liep, maar dit keer voor een paar sec. en ging die zonder dat ik eerst gas moest geven (tot 2000 rmp) op 4 poten draaien… met 2uurtjes stil laten staan loopt ie ook gewoon op 4 poten :???: :???:
                              daarom staat die DIS module/ bougiekabels/ stekker nog steeds boven aan mijn verdachte lijstje…
                              Het kan natuurlijk ook geen kwaad om ff een compressie en lektest te doen ;)

                              #18121516
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Dis geeft meestal juist problemen bij WARME motor, evenals de computer.

                                Bougiekabels zouden bij koude motor problemen op kunnen leveren.

                                Heb hier een X16XE loopt ook kort op 3 poten koud, pakte een bougiekabel beet, en had gelijk de kapotte, kreeg een Flinke opdonder van de kabel..

                                Willem

                                #18121517
                                corsa14slow
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 December 2011

                                  Dan laat ik de dis nog ff zitten, de kabels ga ik wel ff checken. Heb nog een incompleet setje liggen (3kabels en een dis module)
                                  Ik realiseer me nu ook net dat ik al 3 maanden te laat ben met de jaarlijkse onderhoud :vertag dus dat as zaterdag ook maar ff doen king:

                                  #18121518
                                  tamiya
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 October 2011

                                    Ik heb even een olie vraagje. Momenteel heb ik 5w30 in mijn auto zitten, hiervoor zat er 5w40 in. Dit is beide keren gedaan door garagebedrijven. Na de vakantie ben ik van plan om zelf een beurtje te doen, alleen ik ben er nog niet helemaal uit welke olie ik moet hebben. Nu zat ik zelf te denken om er toch weer 5w40 in te doen(opel schrijft 5w30 voor) omdat ik vind dat mijn motor nu erg kieskeurig is. Als het oliepeil maar een klein stukje onder het maximale oliepeil staat, begint ie als een dieseltje te klinken(stationair), bij max oliepeil is het weg. Bij 5w40 heb ik dit nooit gehad(probeer het wel altijd op max oliepeil te houden hoor ;) ), maar is deze olie uberhaubt wel geschikt voor mijn motortype? Heb zo’n idee dat garages er ook maar wat ingooien wat ze op dat moment voor handen hebben :hmmz

                                    #18121519
                                    champo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2006

                                      Doe 5w40 is op temperatuur net iets dikker dan de 5w30. Ook staat in het boekje dat je bij een bepaalde buitentemperatuur een andere dikte olie moet hebben. Maar het verschik tussen deze 2 is bijna te verwaarlozen. Het is ook redelijk normaal om bij een oudere auto, of een auto met flink kilometers, dikkere olie te pakken.

                                      #18121520
                                      Faex
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 April 2013

                                        Ik ben ook van plan om mijn olieb te gaan verversen/bijvullen/checken… Alleen wat betekent eigenlijk 0w40 of 5w40?

                                        Wat betekent het cijfer voor de “w” en na de “w” ? :) (jajaa, ben nieuwsgierig :vertag :) ) :angel

                                        Want welke olie ik kan gebruiken kan ik in het boekje vinden denk ik..dan zit vast wel goed :jerry

                                        #18121521
                                        joop1970
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 September 2010

                                          et voila:

                                          http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          #18121522
                                          Faex
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 April 2013

                                            Thank you!

                                            #18121523
                                            siepjan
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2013

                                              Ik ben op zoek naar een rubberen ring die tussen de achterklep zit en de achterste ruitenwisser. Heb eventueel ook een foto indien jullie het niet begrijpen.
                                              Deze rubberen ring is doorgescheurd en is dus aan vervanging toe. Is dit lastig om te vervangen? Ik neem aan dat de achterste ruitenwisser er even afgehaald moet worden.

                                              Alvast bedankt!

                                              #18121524
                                              joop1970
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 September 2010

                                                Heb er nog 1 liggen, weet niet waar je woont. Anders de sloop even proberen. Is dat schuine rubber toch?

                                                #18121525
                                                siepjan
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2013

                                                  Ja klopt, dat bedoel ik! Regio Friesland ;)
                                                  Zou je het wellicht willen opsturen?
                                                  Kan ik het gemakkelijk vervangen?

                                                  #18121526
                                                  joop1970
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 September 2010

                                                    Ruitenwisser eraf bouten, moertje 10 en dan de ruitenwisser eraf trekken, vervolgens rubbers eraf trekken. Zou even een sloop opzoeken, weet je tenminste hoe het zit voordat je de ruitenwisser sloopt (is mij een keer overkomen :p)

                                                    #18121527
                                                    tamiya
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 October 2011

                                                      Heb vorige week de veerschotels aan gepakt en ook meteen m’n dorpels van binnen in de ML gezet. Dit is allemaal goed gelukt(ook de nieuwe veren+ dempers). Alleen het stinkt nu in de auto naar die ML tectyl, waar staan de dorpels in verbinding met het interieur? :wtf Wil graag van die stank lucht af, wat kan ik er aan doen?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 923)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.