Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 923)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360869
    Frank Heymen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 October 2018

      Hi kenners,

       

      Sinds kort rij ik een Opel Corsa 1.3 CDTi EcoFlex uit 2015.

      Nu heb ik een versterker ingebouwd, echter doet ie het soms wel en soms niet. Alle kabels zijn wel goed.

      Een kleine toevoeging. Als mijn versterker het niet doet. Doet ook het start en stop systeem het niet. Betekend het dan dat de accu te licht is of?

      Graag verneem ik jullie reacties.

      Gr. :applause02:

      #18360897
      GamerStefanNL
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 October 2018

        Ik heb sinds een tijd een Opel Corsa B 1.2 16V uit 2000 Ik heb een paar weken geleden een foutje gemaakt ik heb namelijk de rechter verwarmingsknop los getrokken (het ijzerdraadje) maar is nog heel. hoe kan ik die terug zetten?

        Moet dan het hele dashboard uit elkaar of is het simpel dat je het “blind” kan doen?

        #18362076
        wouterplanting
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2018

          Beste iedereen,

          ik hoop dat als ik mijn vraag hier even post dat ik eindelijk verder kan.
          ik heb een setje (wettelijk legale) xenon lampen gekocht voor mijn corsa D (uit 2008, 1.2 easytronic automaat).
          om deze aan te sluiten moet ik de zekering van de dimlichten veranderen naar 20A.

          ik verwacht dat deze standard 15A zal zijn dus zodoende wil ik het niet proberen zonder de zekering om te wisselen.
          nu komt het probleem:

          Waar moet ik in godsnaam de zekering van dimlichten vinden??? in mijn onderhoudsboekje word in het motorcompartiment en in cabine zekeringcompartiment met geen woord gerept over dimlicht zekering…
          Ik heb al meerdere zekeringen wat in zekere zin met ‘licht’ te maken had eruit gehaald als test, maar zonder soelaas.
          ik heb enkel pagina gevonden dat het in achterbak zou kunnen zitten. echter gezien ik een model heb zonder draagconstructie en stoelverwarming optie zit dit hele zekeringdoosje hier niet.
          Hierdoor ben ik totaal onwetend in waar de zekering van het dimlicht zich nu in mijn auto bevind.

          wat meer assistentie word uiteraard ten zeerste geapprecieerd :)

          open corsa

          #18362080
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013

            Hierbij de link voor opel corsa 2006-2010 blz 260 tot 268 schema

            https://drive.google.com/file/d/1HXhQtNtTGI_PbfNNKiRGV6pZbr6N9nkt/view

            #18362093
            wouterplanting
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2018

              [quote quote=18362080]Hierbij de link voor opel corsa 2006-2010 blz 260 tot 268 schema https://drive.google.com/file/d/1HXhQtNtTGI_PbfNNKiRGV6pZbr6N9nkt/view[/quote]

              heel erg bedankt voor de hulp.
              Ik heb hierop gezocht maar dit laat enkel zien waar de zekeringkasten zijn. dit wat mijn boek ook verteld.
              het enige wat dit document extra zegt (is wat ik ook aangeef) is dat de zekeringkast in kofferbak extra is wanneer je opties hebt –> oftewel in mijn versie niet aanwezig.
              Echter word nu nog steeds niet verteld waar dus nu exact de zekering zit voor de dimlichten. (die zou op optionele zekeringdoos moeten zitten maar die heb ik dus niet…).

              Ik heb dus nog steeds assistentie nodig in het vinden van de exacte locatie van de zekering voor dimlichten.

              alvast bedankt :)

              fuses opel corsa D

              #18362254
              wouterplanting
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2018

                [quote quote=18362093]

                Hierbij de link voor opel corsa 2006-2010 blz 260 tot 268 schema https://drive.google.com/file/d/1HXhQtNtTGI_PbfNNKiRGV6pZbr6N9nkt/view

                heel erg bedankt voor de hulp. Ik heb hierop gezocht maar dit laat enkel zien waar de zekeringkasten zijn. dit wat mijn boek ook verteld. het enige wat dit document extra zegt (is wat ik ook aangeef) is dat de zekeringkast in kofferbak extra is wanneer je opties hebt –> oftewel in mijn versie niet aanwezig. Echter word nu nog steeds niet verteld waar dus nu exact de zekering zit voor de dimlichten. (die zou op optionele zekeringdoos moeten zitten maar die heb ik dus niet…). Ik heb dus nog steeds assistentie nodig in het vinden van de exacte locatie van de zekering voor dimlichten. alvast bedankt :) fuses opel corsa D[/quote]

                Ik zal het nogmaals verder uitdiepen.
                aan de hand van document van pjotter zie je volgende schema details van Headlights.
                hierin zie je het grootlicht en het dimlicht. Het grootlicht is gezekerd met zekering 15 en 16. Echter bij dimlicht is niks te zien (F22 word central stuurapparaat genoemd).
                Het lijkt mij echter sterk dat de dimlichten ongezekerd direct vanuit de computer aangestuurd worden. dit aangezien 50W koplamp al 4-5A (bij 12V waar computers (in graafmachines waar ik werk) vaak op draaien). Dat is toch best behoorlijk..

                kan iemand bevestigen dat de dimlichten echt ongezekerd worden aangestuurd? Ik heb dezelfde vraag ook al uitstaan bij opel technische klantenservice maar vooralsnog zonder terugkoppeling.

                Untitled

                #18362584
                Wiggy1978
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 December 2018

                  hoi ik heb een corsa b gsi 1.6 uit 1998 en heb nu het probleem dat mijn remlicht blijft branden maar als ik mijn rem in trap gaat het licht wel wat feller branden wie weet wat er kan zijn foto komt later  bvb dank

                  #18362935
                  Aron05
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 April 2017

                    Beste mensen,

                    Ik ben in de markt voor een GID (heb nu een TID) echter loop ik nog met één vraag rond. Ik heb een aantal advertenties gezien die een GID bevatten en een CD30Mp3 zonder BC en OK knop, net als mijn huidige radio. Is het enige verschil dan dat ik geen BC en dus geen actieradius e.d. kan zien?

                     

                    Mvg,

                    Aron

                    #18364026
                    RoelofV
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 February 2019

                      Goedenavond,

                      Ik heb vorige week een Corsa D uit 2011 aangeschaft. Echter heb ik een probleem dat ik de achterruitenwisser vaak niet meer uit krijg. Wanneer ik de hendel van me af duw gaat hij aan, en wanneer ik hem dan vervolgens weer van mij af duw gaat hij niet meer uit. Soms gaat hij wel uit wanneer de achterruitenwisser al een halve minuut draait en ik het opnieuw probeer, maar soms ook niet. Soms valt die ook gewoon ‘in het midden’ van het raam stil. Ook de sleutel uit het contact halen helpt hier niet bij, totdat hij opeens uit het niets stopt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Google heeft mij voor zover nog niet geholpen.

                      Met vriendelijke groet,

                      Roelof

                      #18365099
                      rd-o26
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 May 2012

                        Goedendag,

                        Ik loop steeds weer tegen het zelfde probleem aan, namelijk dat bij mijn Corsa D 1.2 16V de bougiegaten vol lopen met water wat resulteerd in behoorlijke roest en oxidatie in het bougiegat, ook tast dit de bobine aan en heb ik helaas al een bobine versleten door dit probleem.

                        geadviseerd om aan de onderzijde van de motorkap isolatie aan te brengen dit om condens wat onder de motorkap ophoopt tijdens afkoelen en het op de kleppendeksel valt en het bougiegat inloopt.

                        helaas heeft dit geen positief effect gehad en ben ik zoekende na de juiste oplossing.C98FDDA6-84EE-4C56-84AB-6C4C40F18F84wellicht dat een van jullie hier antwoord op weet.

                        Groetjes Rick

                        #18365892
                        Jos Van Der Sluis
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 April 2019

                          <p style=”text-align: left;”>Vraag is….dakrails monteren op Corsa d uit 2011. Zitten zogenaamde Fox points in dak onder schuif klepje.  BVD. Jos</p>

                          #18367211
                          wytze98
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 July 2019

                            hallo corsa fans

                            ik heb een corsa b en heb angel eyes aangeschaft ze werken prima aleen…….

                            mijn oude koplampen waren h4 en die was voor dimlicht en grootlicht. mijn angel eyes hebben dimlicht en grootlicht appart.

                            als ik nu de stekker op me angel eyes lamp aansluit gaat me dimlicht niet aan en pas als ik me hendel naar achter doe gaat het groot licht aan.

                             

                            wel zit er een exstra stekkertje vast aan de kabelboom is die dan voor het grootlicht zodat je ze kan scheiden? aleen is dat zn 3 polig groen plug stekkertje wat je ook voor je stadslicht hebt .

                             

                            help ik hoor graag wat van jullie groetjes wytze. :help:

                            #18367631
                            FrankS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 July 2019

                              Goedendag!

                              Onlangs een Corsa C Silverline (1.2 twinport) aangeschaft uit 2006 (Kleur Metro, met donkere achterlichten), hiervan wil ik op termijn de koppeling gaan vervangen (drukgroep, druklager en koppelingsplaat) nu heb ik echter geen enkel benul van wat er in de Corsa C gaat, alsmede waar ik eventueel de informatie kan vinden wat ik moet hebben.

                              Als ik op bv. mister-auto kijk en filter op koppelingsset kom ik verschillende varianten tegen (klik voor link)

                              Verder de vraag hoeveel werk het is om bij de Corsa de koppeling te vervangen (gewend aan AWAD waar alles mooi in een lijn ligt.)

                              Verder nog wat kleine vraagjes.

                              • De auto is voorzien van een CD30, nu begreep ik dat hier geen AUX op aan te sluiten is zonder soldeerwerk. Kan ik deze zonder meer vervangen voor een 1-din radio van Pioneer icm. een zilver frame (2-din naar 1-din frame)?
                              • Originele projectorheadlights, welke lamptypes zitten hier in?
                              • Onderhoudshistorie geeft aan dat er 5w40 in zit, is dit juist?
                              • Bandenmaten, wat zijn de ‘fabrieks af’ geleverde bandenmaten / velgmaten voor de Corsa C? (et waarde?) heb 4-gats velgen op dit moment.

                              Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

                               

                               

                              #18367676
                              Istria
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 July 2019

                                Beste Corsa rijders! Hierbij mijn eerste bericht op het forum.

                                Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een nieuwe auto en twee weken geleden heb ik besloten dat het een 5-deurs D Corsa wordt met minimaal een 1.2 motor. Als er 1.0 rijders zijn die van mening zijn dat een 1.0 niet “irritant” underpowered is hoor ik die ervaringen graag.

                                Het korte vraagje dat ik heb gaat over handsfree bellen met de originele CD30MP3 i.c.m. stuurbediening. Ik heb uit een ander topic begrepen dat dit in principe wel kan als je een CD30MP3 en een groot boordcomputerscherm (GID?) hebt, maar dat je een UHP4 module + microfoon toe moet voegen en wat moet solderen aan de radiokabelboom. Verder moet daarna de autosoftware worden aangepast.

                                In het specifiek is de eerste vraag of dit tot zover klopt. De tweede vraag is of de boel een beetje goed werkt eenmaal voltooid. Ik ben nu een 20 euro bluetoothradio gewend met “handsfree functie” in een lawaaiige (oude) auto. Maar je moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken. Is de belbeleving in een Corsa D een beetje vergelijkbaar met wat ik meemaak bij collega’s met nieuwe leasebakken?

                                 

                                Alvast bedankt allen! En als jullie een leuke D Corsa zien of hebben van max 3K met GID, dan hoor ik dat ook graag! :bye:

                                 

                                #18368331
                                Off_corsa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 August 2019

                                  Hallo allen

                                  afgelopen week heeft mijn corsa helaas het loodje gelegd, waarschijnlijk door oververhitting (koelvloeistof is op) is er iets in de motor kapot gegaan waardoor er geen compressie meer is op geen van de cylinders. Bij de opel garage rekenen ze al bijna 500e om alleen al de verdere diagnose te doen en ze gaven aan dat reparatie (mochten de vermoedens juist zijn) nog verder in de papieren zal lopen. Het is een corsa uit 2002 en heb em nu een aantal jaar  (mijn eerste echte eigen auto) dus dat doet wel even pijn :(

                                   

                                  nu vraag ik me ten eerste af of dit echt realistisch is. De anwb man gaf ook wel aan dat een dealer veel te duur is voor het onderhoud van dit soort auto’s.

                                  Tevens vroeg ik me af wat ik er nog zou voor kunnen krijgen. Er zitten prima lichtmetalen velgen onder. De remblokken zijn vorig jaar vervangen. De dynamo afgelopen jaar. Heb er zelf een nieuwe radio in gezet. Wat is een beetje realistisch en zijn hier uberhaupt wel mensen in geinteresseerd?

                                   

                                   

                                  #18368786
                                  Jmoor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 September 2019

                                    Goedemiddag mensen,

                                    Ik ben voor mijn Corsa D 1.2  opzoek naar een afgevlakt stuur, omdat ik het gewoon een stuk mooier vind dan een standaard rond stuurwiel. Nu had ik deze op Ebay gevonden, toen ik verder ging zoeken kwam ik hem tegen op allegro.pl ( poolse marktplaats ) MAAR dan ook nergens anders. Wat ik gek vind want als ik hem in polen kan kopen dan moet ik hem natuurlijk ook ergens anders vandaan kunnen halen.. Heeft iemand ervaring met dit stuur  ?  Op ebay kost het stuur 200 … in polen 100

                                    stuurtje

                                    #18370838
                                    Christel1995
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 October 2019

                                      Hallo!

                                      Ik heb een opel corsa B uit 1997, en ik wil de hoedenplank er graag uithalen voor een rondje IKEA. (Wat past er toch machtig veel in dit mooie autootje :good: ) maar, hoe haal ik die los, of kan dat uberhaupt wel. :unsure:

                                      Hoor graag!

                                      Christel

                                      #18370848
                                      Motormuis
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 March 2005

                                        die zit gewoon in gehaakt als je hem iets optil en dan naar je toe trek komt hij uit de haken wel ff de touwtjes los halen die zit om de knop

                                        #18373695
                                        M.Schoemans
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 August 2012

                                          Het bleef donker in de kofferbak van mijn Corsa D, lampje?

                                          Gemeten; lampje was goed, netjes plus aan één kant maar geen min. Slechte massa ergens?

                                          Nieuw massadraadje gelegd, bij het lampje verbonden met de min draad en er was licht.

                                          Wel op te letten dat je de kofferbakdeur even dichtdoet en weer opent. Anders is er na ongeveer 5 minuten geen spanning meer.

                                          Het lampje wordt ingeschakeld bij het openen van de klep, helaas kan ik echter nergens een schakelaar ontdekken.

                                          En blijkbaar schakelt ergens in een IC tje de verlichting na 5 min. uit. Níet door het sluiten van de klep! Want ook bij geopende klep blijft het (5min) branden. Dan opnieuw aan te krijgen door klep te sluiten en te openen.

                                          Weet iemand waar die massa aansluiting van dat lampje is? De draadjes verdwijnen in de zijpanelen.

                                          Weet iemand waar de schakelaar voor dat lampje zit? Kan echt nergens een knopje ontdekken onder of in de achterklep.

                                          Zou dat misschien in de snap-sluiting van de klep kunnen omdat die ook elektrisch bekrachtigd is.

                                          Wie weet hoe dit werkt?

                                          Kan dat extra massa kabeltje kwaad? ik heb geen ervaring met zo’n can bus systeem.

                                          Dan wil ik het lampje vervangen door een LED buislampje, kan dat zomaar of gaat dat problemen geven?

                                          Bij voorbaat dank voor een reactie

                                           

                                          May Schoemans

                                          #18374331
                                          Mike Sijm
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            4 October 2019

                                            Vraag om antwoord en advies, Ik heb een vraag over spoorverbreders/spacers. Mijn remblok van mijn auto zit tegen mijn nieuwe (kleinere) velgen aan. Als ik spoorverbreders/spacers monteer kan ik de velgen er dan onder zetten mits de spoorverbreders/spacers groot/dik genoeg zijn? Kleinere remblokken ook een optie weet ik, maar graag advies over de spoorverbreders. Bedankt is voor Opel Corsa C 2000 1.4 16V Sport.

                                            #18386653
                                            mark de groot
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 August 2020

                                              Dag allemaal, ik heb sinds kort een Opel Corsa F (GS-line) met het digitale instrumentenpaneel en de gewone 7″ touchscreen zonder navigatie. Ik gebruik apple carplay erbij met mijn iphone,

                                              Het valt me op dat het instrumentenpaneel (kilometerteller) en de touchscreen automatisch dimmen (nachtstand) als ik vanuit de zon een donkere weg oprij, en dan weer fel worden zodra ik weer in de zon rij. Hoe kan ik dat uitzetten zodat alles altijd in dezelfde helderheid staat?

                                              #18389221
                                              Noryc Schrooten
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 September 2020

                                                Hallo

                                                Ik heb een Opel corsa D 1.3 cdti uit 2014, een diesel wagen dus. Graag zal ik wat meer geluid willen hebben via de uitlaat… Ik weet dat dit bij een diesel wagen moeilijker te realiseren is dan bij een benzine. Is er toch een manier om dit te doen?

                                                Groetjes

                                                 

                                                #18391109
                                                clubbie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 December 2013

                                                  5BDD6F0E-3BE5-4BD2-AFB1-62AFB6ED2598 Corsa C 3 cilinder 1.0  automaat

                                                  Welke kenner kan mij vertellen wat deze sensor is?

                                                  bij mij lekt ie olie als mr Shell zelf..

                                                  #18394881
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    Hallo mensen.

                                                     

                                                    Mijn eerste post op dit forum en direct een vraag :-)

                                                    Onlangs ben ik weer naar NL verhuisd vanuit het VK. Mijn auto heb ik meegenomen (Vauxhall Corsa 2011, 1,2 Excite).

                                                    Ik wil de auto op NL-kenteken zetten. Maar moet ik de koplampunits vervangen of kan het ingesteld worden op rechts rijden?

                                                    Iedereen rijdt hier namelijk aan de verkeerde kant van de weg… :unsure:

                                                    Thanks alvast!

                                                     

                                                    #18404553
                                                    Iefke_
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 January 2021

                                                      Hi,

                                                      Weet iemand hoe ik het lampje van m’n binnenluchtventilatie knopje kan vervangen ?

                                                      Als ik de motor aanzet brandt die heel even maar gaat daarna weer uit.
                                                      Het gaat om een Opel Corsa D uit 2014.
                                                      Alvast bedankt!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 923)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.