Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

11 berichten aan het bekijken - 876 tot 886 (van in totaal 886)
  • Auteur

Frank Heymen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 1

Hi kenners,

Sinds kort rij ik een Opel Corsa 1.3 CDTi EcoFlex uit 2015.

Nu heb ik een versterker ingebouwd, echter doet ie het soms wel en soms niet. Alle kabels zijn wel goed.

Een kleine toevoeging. Als mijn versterker het niet doet. Doet ook het start en stop systeem het niet. Betekend het dan dat de accu te licht is of?

Graag verneem ik jullie reacties.

Gr. :applause02:

GamerStefanNL
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Ik heb sinds een tijd een Opel Corsa B 1.2 16V uit 2000 Ik heb een paar weken geleden een foutje gemaakt ik heb namelijk de rechter verwarmingsknop los getrokken (het ijzerdraadje) maar is nog heel. hoe kan ik die terug zetten?

Moet dan het hele dashboard uit elkaar of is het simpel dat je het “blind” kan doen?

Vorige Opels
    Opel Corsa 1993 1.4 8v
    Opel Corsa 1996 Groen 1.4 8v eco
    Opel Astra 1997/1998 1.6 16v

Huidige Opel(s)
    Opel Corsa 1999 1.2 16v
    Opel Corsa 2000 1.2 16v

wouterplanting
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3

Beste iedereen,

ik hoop dat als ik mijn vraag hier even post dat ik eindelijk verder kan.
    ik heb een setje (wettelijk legale) xenon lampen gekocht voor mijn corsa D (uit 2008, 1.2 easytronic automaat).
    om deze aan te sluiten moet ik de zekering van de dimlichten veranderen naar 20A.

ik verwacht dat deze standard 15A zal zijn dus zodoende wil ik het niet proberen zonder de zekering om te wisselen.
    nu komt het probleem:

Waar moet ik in godsnaam de zekering van dimlichten vinden??? in mijn onderhoudsboekje word in het motorcompartiment en in cabine zekeringcompartiment met geen woord gerept over dimlicht zekering…
    Ik heb al meerdere zekeringen wat in zekere zin met ‘licht’ te maken had eruit gehaald als test, maar zonder soelaas.
    ik heb enkel pagina gevonden dat het in achterbak zou kunnen zitten. echter gezien ik een model heb zonder draagconstructie en stoelverwarming optie zit dit hele zekeringdoosje hier niet.
    Hierdoor ben ik totaal onwetend in waar de zekering van het dimlicht zich nu in mijn auto bevind.

wat meer assistentie word uiteraard ten zeerste geapprecieerd :)

open corsa

pjotter
    Participant
    • Topics 180
    • Reacties 516

Hierbij de link voor opel corsa 2006-2010 blz 260 tot 268 schema

https://drive.google.com/file/d/1HXhQtNtTGI_PbfNNKiRGV6pZbr6N9nkt/view

wouterplanting
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3

Hierbij de link voor opel corsa 2006-2010 blz 260 tot 268 schema https://drive.google.com/file/d/1HXhQtNtTGI_PbfNNKiRGV6pZbr6N9nkt/view

heel erg bedankt voor de hulp.
    Ik heb hierop gezocht maar dit laat enkel zien waar de zekeringkasten zijn. dit wat mijn boek ook verteld.
    het enige wat dit document extra zegt (is wat ik ook aangeef) is dat de zekeringkast in kofferbak extra is wanneer je opties hebt –> oftewel in mijn versie niet aanwezig.
    Echter word nu nog steeds niet verteld waar dus nu exact de zekering zit voor de dimlichten. (die zou op optionele zekeringdoos moeten zitten maar die heb ik dus niet…).

Ik heb dus nog steeds assistentie nodig in het vinden van de exacte locatie van de zekering voor dimlichten.

alvast bedankt :)

fuses opel corsa D

wouterplanting
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3

Hierbij de link voor opel corsa 2006-2010 blz 260 tot 268 schema https://drive.google.com/file/d/1HXhQtNtTGI_PbfNNKiRGV6pZbr6N9nkt/view

heel erg bedankt voor de hulp. Ik heb hierop gezocht maar dit laat enkel zien waar de zekeringkasten zijn. dit wat mijn boek ook verteld. het enige wat dit document extra zegt (is wat ik ook aangeef) is dat de zekeringkast in kofferbak extra is wanneer je opties hebt –> oftewel in mijn versie niet aanwezig. Echter word nu nog steeds niet verteld waar dus nu exact de zekering zit voor de dimlichten. (die zou op optionele zekeringdoos moeten zitten maar die heb ik dus niet…). Ik heb dus nog steeds assistentie nodig in het vinden van de exacte locatie van de zekering voor dimlichten. alvast bedankt :) fuses opel corsa D

Ik zal het nogmaals verder uitdiepen.
    aan de hand van document van pjotter zie je volgende schema details van Headlights.
    hierin zie je het grootlicht en het dimlicht. Het grootlicht is gezekerd met zekering 15 en 16. Echter bij dimlicht is niks te zien (F22 word central stuurapparaat genoemd).
    Het lijkt mij echter sterk dat de dimlichten ongezekerd direct vanuit de computer aangestuurd worden. dit aangezien 50W koplamp al 4-5A (bij 12V waar computers (in graafmachines waar ik werk) vaak op draaien). Dat is toch best behoorlijk..

kan iemand bevestigen dat de dimlichten echt ongezekerd worden aangestuurd? Ik heb dezelfde vraag ook al uitstaan bij opel technische klantenservice maar vooralsnog zonder terugkoppeling.

Untitled

Wiggy1978
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

hoi ik heb een corsa b gsi 1.6 uit 1998 en heb nu het probleem dat mijn remlicht blijft branden maar als ik mijn rem in trap gaat het licht wel wat feller branden wie weet wat er kan zijn foto komt later  bvb dank

Aron05
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 3

Beste mensen,

Ik ben in de markt voor een GID (heb nu een TID) echter loop ik nog met één vraag rond. Ik heb een aantal advertenties gezien die een GID bevatten en een CD30Mp3 zonder BC en OK knop, net als mijn huidige radio. Is het enige verschil dan dat ik geen BC en dus geen actieradius e.d. kan zien?

Mvg,

Aron

'07 Opel Corsa D 1.4

RoelofV
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Goedenavond,

Ik heb vorige week een Corsa D uit 2011 aangeschaft. Echter heb ik een probleem dat ik de achterruitenwisser vaak niet meer uit krijg. Wanneer ik de hendel van me af duw gaat hij aan, en wanneer ik hem dan vervolgens weer van mij af duw gaat hij niet meer uit. Soms gaat hij wel uit wanneer de achterruitenwisser al een halve minuut draait en ik het opnieuw probeer, maar soms ook niet. Soms valt die ook gewoon ‘in het midden’ van het raam stil. Ook de sleutel uit het contact halen helpt hier niet bij, totdat hij opeens uit het niets stopt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Google heeft mij voor zover nog niet geholpen.

Met vriendelijke groet,

Roelof

rd-o26
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 1

Goedendag,

Ik loop steeds weer tegen het zelfde probleem aan, namelijk dat bij mijn Corsa D 1.2 16V de bougiegaten vol lopen met water wat resulteerd in behoorlijke roest en oxidatie in het bougiegat, ook tast dit de bobine aan en heb ik helaas al een bobine versleten door dit probleem.

geadviseerd om aan de onderzijde van de motorkap isolatie aan te brengen dit om condens wat onder de motorkap ophoopt tijdens afkoelen en het op de kleppendeksel valt en het bougiegat inloopt.

helaas heeft dit geen positief effect gehad en ben ik zoekende na de juiste oplossing.C98FDDA6-84EE-4C56-84AB-6C4C40F18F84wellicht dat een van jullie hier antwoord op weet.

Groetjes Rick

Jos Van Der Sluis
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

<p style=”text-align: left;”>Vraag is….dakrails monteren op Corsa d uit 2011. Zitten zogenaamde Fox points in dak onder schuif klepje.  BVD. Jos</p>

11 berichten aan het bekijken - 876 tot 886 (van in totaal 886)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.